Atest
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 29982
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Atest
Koleginica je izvadila fabričku TNG instalaciju iz Punta i stavila drugi uređaj. Radila ponovo atest, mislim da reče da je platila 6.000 din.
Posetite www.garaza.rs !
- TheWickerMan
- Postovi: 10469
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Atest
U KVu imaju dve lokacije samo za plin, za nedelju dana skinuli tablice sa 50+ automobila i isključili ih iz saobraćaja.
Sent from my LG-P880 using Tapatalk
Sent from my LG-P880 using Tapatalk
- TheWickerMan
- Postovi: 10469
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Atest
Otvori gepek,podigni haubu i na vanredni tehnički. Naravno, obe lokacije su pored tehničkih pregleda
- Saša
- Postovi: 13026
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Atest
I mene sledeće godine čeka reatest... Trojanac, da li je koleginica zaista uspela da prođe samo sa reatestom, ili je ipak išla na ponovni atest? U principu trebalo bi da je ovo drugo, sem ako majstor nije ostavio stari isparivač i bocu, pa se nekako provukla... Meni u potvrdi čak i piše da je gasni uređaj marke Landirenzo, a ako je stavljen drugi uređaj svako ko se iole razume u materiju primetiće da je nešto menjano i da to više nije to...
@Grujic
Može da se primeti na više načina, počevši od mirisa izduvnih gasova , čepa pozadi za uliv gasa, drugačijeg zvuka motora (caktanje dizni), mogu da vide prekidač gasa u kabini, a nije isključeno ni da jednostavno zatraže da digneš haubu ili otvoriš gepek pa će sigurno videti isparivač/bocu pozadi... Dakle - mogu lako, samo ako hoće...
@Grujic
Može da se primeti na više načina, počevši od mirisa izduvnih gasova , čepa pozadi za uliv gasa, drugačijeg zvuka motora (caktanje dizni), mogu da vide prekidač gasa u kabini, a nije isključeno ni da jednostavno zatraže da digneš haubu ili otvoriš gepek pa će sigurno videti isparivač/bocu pozadi... Dakle - mogu lako, samo ako hoće...
- Kuzmanovic
- Postovi: 15136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Atest
Kontam da su sposobni da prepoznaju tng samo ako vide bocu u gepeku.
Meni nema sta da vide pod haubom, isparivac je zavucen ispod nekih creva.
Sent from my Alcatel One Touch Idol using Tapatalk
Meni nema sta da vide pod haubom, isparivac je zavucen ispod nekih creva.
Sent from my Alcatel One Touch Idol using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 13026
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Atest
Dok sam vozio Yuga platio sam jednom kaznu za to od valjda 3.000 din (ako se dobro sećam). Već naredni dan sam odradio atest. Sada sigurno nije manja od 5.000 din. Inače, pandur ima pravo i da vas pošalje na vanredni tehnički ako nešto sumnja. Ima načina koliko hoćeš, samo ako on to hoće...
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 29982
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Atest
Koliko sam shvatio, isparivač i boca su stari, evo i potvrde.Saša je napisao:Trojanac, da li je koleginica zaista uspela da prođe samo sa reatestom, ili je ipak išla na ponovni atest? U principu trebalo bi da je ovo drugo, sem ako majstor nije ostavio stari isparivač i bocu, pa se nekako provukla... Meni u potvrdi čak i piše da je gasni uređaj marke Landirenzo, a ako je stavljen drugi uređaj svako ko se iole razume u materiju primetiće da je nešto menjano i da to više nije to...
Koliko god da košta, nije mi jasno jel ne može bar taj dokument da se odštampa tako da se poklopi sa obrascem, već mora ovako ukrivo? Sreća Rakhil ne vozi na plin pa možda i preskoči ovu temu i ovaj post, jer ima srčka da ga strefi.
Posetite www.garaza.rs !
- Saša
- Postovi: 13026
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Atest
Koliko vidim iz tog dokumenta, od stare instalacije ostala joj je samo boca sa multiventilom. Isparivač je zamenjen drugim (stavljen Tomaseto), a sigurno je promenjen i gasni ECU i dizne. Malo me čudi težina auta jer je meni upisano 910 kg, a njoj piše 990 (odakle sad razlika od 80 kg!?), a oba auta su kao isti model. No, čim je sve to prošlo bez problema - umesto da potvrde ili opovrgnu ispravnost svega na osnovu starog atesta, tj. da ustanove promene i zahtevaju novi atest, oni su u potvrdu (a iz koje je očigledno da je ovo zaista kontrolni pregled iliti po naški "reatest") - jednostavno upisali potpuno novo stanje koje se uopšte ne slaže sa potvrdom o atestu, bez postavljanja dodatnih pitanja. Neozbiljnost i očigledna svrha svega ovoga je jednostavno - uzimanje para.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 29982
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Atest
Da, u pravu si, drugi je isparivač, ECU i dizne. A zaključak je lako izvesti.
Posetite www.garaza.rs !
Re: Atest
Osnova plinskog sistema je boca sa multiventilom, i to je bitno sto se tice sigurnosti.
Ostalo ispod haube je nebitno i moze po zelji da se kombinuje.
Kada se jednom uradi atest, pre svega boce dalje se moze raditi samo reatest na istom autu, ako nije doslo do fizickih izmena mesta ugradnje, vrste boce, promene motora i slicno.
I sam taj reatest je suvisan ako je ugradnju radilo pravno lice, u sustini atest treba da postoji samo i jedino kada vlasnik licno ugradi sistem, uradi sam princip pa to treba neko da proveri.
U sustini ovo na 5 godina je izmisljeni, nepostojeci reatest jer je boca fabricki homologovana na minimum 10 godina po ECE R61, moze i vise ali je to minimum za koji nije potrebna provera a sto garantuje sertifikaciono telo koje je izdalo uverenje o homologaciji.
I tu homologaciju mora i nasa zemlja da prihvati kao dokumente bez ikakvih nakadnih ali, i slicno "atest" izmisljenih papirica.
Ovako ce da se tera dok nas ne kazne kao drzavu usled krsenja medjunarodnih sporazuma.
Da ne zaboravimo, do 2009. je normalno atest vazio 10 godina kao sto je i u u ostatku Evrope.
Ostalo ispod haube je nebitno i moze po zelji da se kombinuje.
Kada se jednom uradi atest, pre svega boce dalje se moze raditi samo reatest na istom autu, ako nije doslo do fizickih izmena mesta ugradnje, vrste boce, promene motora i slicno.
I sam taj reatest je suvisan ako je ugradnju radilo pravno lice, u sustini atest treba da postoji samo i jedino kada vlasnik licno ugradi sistem, uradi sam princip pa to treba neko da proveri.
U sustini ovo na 5 godina je izmisljeni, nepostojeci reatest jer je boca fabricki homologovana na minimum 10 godina po ECE R61, moze i vise ali je to minimum za koji nije potrebna provera a sto garantuje sertifikaciono telo koje je izdalo uverenje o homologaciji.
I tu homologaciju mora i nasa zemlja da prihvati kao dokumente bez ikakvih nakadnih ali, i slicno "atest" izmisljenih papirica.
Ovako ce da se tera dok nas ne kazne kao drzavu usled krsenja medjunarodnih sporazuma.
Da ne zaboravimo, do 2009. je normalno atest vazio 10 godina kao sto je i u u ostatku Evrope.