Atest

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13042
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Atest

Post od Saša » 08 Maj 2015, 22:50

Danas me posetio drugar koji ima potpuno identičnog Puntića kao ja, samo starijeg godinu dana. Mnogo ga manje vozi nego ja svog ali je nažalost u mnogo gorem stanju nego moj (ne pazi ga uopšte). Nažalost, crkle su mu gasne dizne na svega nekih 24.000 km, popravka košta oko 400 EUR (a što jadan ne može nikako da skrpi) pa evo već skoro dve godine ga vozi na benzinu. I sad (pete godine) mu registracija bila na isteku kad ono trt, naravno - ne daju da ga registruje bez tog famoznog "reatesta". I tako je nesrećnik morao da ode i "reatestira" neispravan gasni uređaj (za koji inače ima važeći atest kao i svim mi na 10 godina) samo da bi mogao registrovati auto. Koja smo mi zemlja apsurda.... :kuku:

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30016
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Atest

Post od trojanac » 08 Maj 2015, 23:05

Na koliko km si ti sada?
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5578
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Atest

Post od dunx81 » 08 Maj 2015, 23:07

Obzirom na km,nije ga trebao ni ugrađivati.

nixa
Postovi: 2076
Pridružio se: 10 Jan 2012, 21:52
Lokacija: Beograd

Re: Atest

Post od nixa » 08 Maj 2015, 23:18

Saša je napisao:Danas me posetio drugar koji ima potpuno identičnog Puntića kao ja, samo starijeg godinu dana. Mnogo ga manje vozi nego ja svog ali je nažalost u mnogo gorem stanju nego moj (ne pazi ga uopšte). Nažalost, crkle su mu gasne dizne na svega nekih 24.000 km, popravka košta oko 400 EUR (a što jadan ne može nikako da skrpi) pa evo već skoro dve godine ga vozi na benzinu. I sad (pete godine) mu registracija bila na isteku kad ono trt, naravno - ne daju da ga registruje bez tog famoznog "reatesta". I tako je nesrećnik morao da ode i "reatestira" neispravan gasni uređaj (za koji inače ima važeći atest kao i svim mi na 10 godina) samo da bi mogao registrovati auto. Koja smo mi zemlja apsurda.... :kuku:
Saša,

pretpostavljam da tvoj drugar ima Landirenzo uredjaj (kod mene na Meganu je landirenzo).
Meni su plinske dizne na Meganu otisle posle nekih 80000-90000km. Imao sam ponude te tipa 400e. Hteo sam da zapalim auto.
Sticajem okolnosti naleteo sam na čoveka koga znam od ranije, ali nisam znao čime se bavi i koji mi je rešio problem za višestruko manje novca.
Neka kontaktira majstora Slavka iz Batajnice, da vidi da li on može da mu reši problem ili da preporuči nekog kolegu koji dobro radi. Slavko je čovek koji zna Landirenzo, zna sa čime je kompatibilan i šta može da se uradi, a da ne košta puno.

Ja sam od zamene prešao 25-35kkm (ne sećam se tačno kad sam menjao, naći ću...) i da ne čuje zlo - radi bez problema.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13042
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Atest

Post od Saša » 08 Maj 2015, 23:28

trojanac je napisao:Na koliko km si ti sada?
Trenutno sam na 68.500 km i sve radi savršeno, da kucnem u drvo. :)

@Nixa

Hvala na preporuci, preneću to drugaru. Da li je taj majstor možda aktivan na CBC forumu, nick Slavko_BGD?

@Dunx81

Slažem se, za takvu godišnju kilometražu i ne treba auto na gas, ali eto, uzet je na kredu kao moj pa se ta razlika u ceni nije nešto osećala, a ko se ne želi voziti jeftinije? Verovatno je i on računao da će se voziti više no naišla kriza, vozanje se smanjilo na minimum minimuma i eto... :)
Poslednja izmena od Saša u 08 Maj 2015, 23:32, izmenjeno 1 put ukupno.

nixa
Postovi: 2076
Pridružio se: 10 Jan 2012, 21:52
Lokacija: Beograd

Re: Atest

Post od nixa » 08 Maj 2015, 23:31

Ne znam za CBC, bio je na Reno Srbija.
Poslacu ti broj telefona na pp.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30016
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Atest

Post od trojanac » 08 Maj 2015, 23:40

Kažu da masovno odlaze na 60-70.000km. Daleko od toga da ti to želim, naprotiv, nadam se da ćeš biti izuzetak, ali svakako se raspitaj dobro za opcije i zbog drugara i zbog sebe, zlu ne trebalo.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13042
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Atest

Post od Saša » 08 Maj 2015, 23:43

Šta bude biće, neću se nervirati mnogo. Smatram da je taj uređaj za ove 4 godine i nešto i skoro 69.000 km uštedeo sigurno toliko da se otplatio, tako i da sve počupam i ugradim nešto drugo - opet sam u plusu. No videćemo, tj. raspitaćemo se... :)

nixa
Postovi: 2076
Pridružio se: 10 Jan 2012, 21:52
Lokacija: Beograd

Re: Atest

Post od nixa » 08 Maj 2015, 23:47

Sad sam pogledao...
Na 74000km sam menjao plinske dizne.
U ovom trenutku sam na 114684.

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5578
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Atest

Post od dunx81 » 08 Maj 2015, 23:50

Saša je napisao:......Slažem se, za takvu godišnju kilometražu i ne treba auto na gas, ali eto, uzet je na kredu kao moj pa se ta razlika u ceni nije nešto osećala, a ko se ne želi voziti jeftinije? Verovatno je i on računao da će se voziti više no naišla kriza, vozanje se smanjilo na minimum minimuma i eto... :)
Prevideo sam tu varijantu,mislio sam da je naknadno ugrađivao.
Što se dizni tiče može da stavi Valtek ili sl. za mnogo manje para i da se navoza.

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Atest

Post od Stjepa » 08 Maj 2015, 23:50

trojanac je napisao:Kažu da masovno odlaze na 60-70.000km
Koje masovno odlaze? Sve plinske ili misliš konkretno na Landi?

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30016
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Atest

Post od trojanac » 08 Maj 2015, 23:52

Konkretno Punto Classic fabrička ugradnja.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13042
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Atest

Post od Saša » 09 Maj 2015, 00:02

Da, misli na ove Med dizne koje su došle sa Landi Renzo fabričkim gasnim uređajem u Puntu Classic. Naime, kažu da su to izuzetno kvalitetne i brze dizne, odnosno ceo uređaj je ukomponovan i naštimovan tako da praktično nema razlika u performansama na gasu ili benzinu i u suštini (teoretski) trebalo bi da se sa njima pređe 150.000+ km (što je u mom slučaju bar 10 godina eksploatacije) bez većih problema. No, ovde se dešavalo da crknu na jako malim kilometražama (evo primer tog drugara, na samo 24.000 km), da li zbog lošeg/prljavog gasa, neadekvatnih uslova eksploatacije (malih kilometraža/kratkih relacija) ili je jednostavno stigla neka falična serija - ne znam tačno, ali eto dešavalo se (i dešava se). Drugaru je recimo crkla samo jedna dizna ali kod ove varijante one su smeštene sve zajedno u jednom "kućištu" (tzv. "railu") i ne možeš promeniti samo tu jednu problematičnu već moraš sve četiri (a koštaju 380 EUR bez ruku majstora), što prevazilazi cenu nekih drugih jeftinijih kompletnih gasnih uređaja. Reparacija tih dizni takođe nije moguća, odnosno niko još nije uspeo da je odradi. Plus, ECU ovog uređaja je zaštićen paswordom koji niko ne zna (sem ovlašćenih Fiat servisa - a oni opet neće ništa da "budže" i eksperimetišu, stavljaju samo originalne Med dizne) pa se ne može ni eksperimentisati sa nekim drugim diznama. Ili bar takve glasine kruže, moguće i da je neko konačno našao prihvatljivo rešenje.

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Atest

Post od ljubitelj » 09 Maj 2015, 19:20

Bacis to Fiatovo smeće što su trpali, kupiš normalni neki poljski sistem i rešeni svi problemi.
Nije softverski zaključano, fleksibilno i kompatibilno sa mnogo čime, softver daleko usavršenijiod bilo kog italijanskog... neuporedivo naprednije tehnički rešenje.
Italijani su na spavanju što se tiče LPG. Ovo su reči iskusnog servisera sa 15 godina rada na italijanskim sistemima, samo prenosim.

Svaki sekvent koji je ispravan radi tako da nema razlike da li se vozi na benzin ili na gas. Kada je naravno ispravno ugradjen i podešen.

Remont Valtek brizgaljki, tj uložak koji se menja košta oko 4,50 evra. za 4 cilindra kompletan materijal je 18 evra.
Ja sam remotnovao Valtek 30 brizgaljke na oko 60.000km, a u uputstvu za ugradnju koje se dobije kada se kupi originalno neotpakovano pakovanje jasno piše da je očekivani radni vek 40.000km i da je maksimalna radna temperatura manje od 65C.

To tehnički znači da ne smeju da se ugradjuju na ili u blizini bloka motora bez adekvatne dodatne termičke zaštite. A kod nas se ugradjuje obično bez zaštite, barem ono što sam ja vidjao.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13042
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Atest

Post od Saša » 09 Maj 2015, 19:48

Što bih ga bacao dok savršeno radi? Kada se pokvari (i ako se pokvari) razmišljaću o najboljoj opciji. Do tada uživam i vozim se jeftinije. :D

TT

Odgovori