Stranica 3 od 3

Re: Nameti drzave na TNG

Poslato: 31 Mar 2015, 09:59
od trojanac
http://youtu.be/vA7uiGtNUCw

Svaka čast momcima iz udruženja na upornosti i borbi za ciljeve za koje se zalažu.

Re: Nameti drzave na TNG

Poslato: 31 Mar 2015, 12:14
od nixa
Učlanio sam se na sajmu!

Samo napred! :doubleup:

Re: Nameti drzave na TNG

Poslato: 05 Jan 2016, 22:29
od Geza
TNG se ne isplati, nestaje iz Srbije?
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1082194

Beograd -- Povećanjem nameta za TNG gotovo da neće biti potrošača kojem će se isplatiti ovo gorivo. Za tri godine, zabeleženo 30 odsto manje korisnika.

Kao dodatni namet uvedeno je i atestiranje gasnog uređaja na svakih pet godina, iako je ranije ova provera automobila rađena na dvaput više vremena. Bez dokaza o atestiranju, vlasnici automobila ne mogu da registruju auto, a ona košta oko 6.000 dinara.

Finansijska računica vozača koji žele da uvedu plin u svoje automobile - gotovo da je isparila, pišu Večernje novosti.

Zbog konstantnog povećanja akciza za tečni naftni gas poslednje tri godine, za trećinu je opao broj korisnika ovog goriva. Najnovije povećanje nameta za 1,2 dinara po litru, koje se očekuje od narednog meseca, ali i skraćivanje roka na koji se vozila na plin kontrolišu, misle naftaši, potpuno će odvratiti potrošače od TNG.

Pre pet do deset godina uvođenje plina u automobile za vozače je bila investicija koja se isplati za godinu ili dve, u zavisnosti od toga koliko se vozilo koristi. Situacija je sada potpuno drugačija.

“Došlo je do paradoksa, a to je da se u budžet Republike ulilo manje novca po osnovu povećane akcize nego što je taj priliv bio pre povećanja akcize na TNG”, kaže Danijela Vojnić Purčar iz "Euro-gasa".

“Uzrok je što je potrošnja toliko pala da je zbog pada u korišćenju TNG očekivani efekat na budžet bio manji. Neophodno je istaći da je akciza na ovo gorivo najveća među 12 zemalja iz okruženja, u kojem se ona kreće od nula pa do 200 evra po toni, a kod nas je 330 evra po toni”, objašnjava ona.

Većina vozača u Zapadnoj i Južnoj Srbiji koji voze na TNG prelazi kod suseda da napuni rezervoar, kaže Tomislav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije. U Srbiji TNG košta 70 dinara, u BiH 52, a u Hrvatskoj 63 dinara.

“Akciza u BiH za TNG ne postoji, a u Hrvatskoj je višestruko niža nego kod nas”, navodi Mićović.

“To nam pokazuje da državna zahvatanja potpuno kroje cenu ovog goriva u Srbiji i dovode do toga da se svake godine za deset odsto smanjuje broj korisnika. Uskoro ih nećemo imati jer nam je cena nekonkurentna, što u poređenju sa susedima, što sa drugim vrstama goriva”, dodaje

Re: Nameti drzave na TNG

Poslato: 05 Jan 2016, 22:38
od dragvorl
Malo se tu i preuvelicava, kao i obicno. Bum ugradnje je prosao, i novih ugradnji zaista ima manje nego pre, radio sam na atestima, i kazu da je sve manje novih ugradnji.
TNG
Treću godinu za redom u 2014. tečni nafni gas beleži pad potrošnje ovoga puta za 11,63%.
Domaća proizvodnja je opala za 20.824 t dok je uvoz gotovo bio na istom nivou i iznosio je
154.115 t dok je izvoz smanjen za oko 4.000 t i iznosio je 17.113 t.
Jos dosta interesantne statistike