AUDI 80 problemi sa gasom

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Boris-SU
Postovi: 2
Pridružio se: 15 Avg 2017, 14:42
Lokacija: Subotica

AUDI 80 problemi sa gasom

Post od Boris-SU » 15 Avg 2017, 15:10

Pozdrav svima!

Prijatelj me je zamolio da se raspitam vezano za jedan problem koji ima sa njegovim audijem tako da iako objasnjenje nece biti iz "prve ruke" pokusacu da budem sto detaljniji i precizniji.

Auto je, ako se ne varam, 1991. godiste, 1.6 motor sa K glavom. E sad, tu pocinju problemi jer autogas uredjaj je ugradio u jednom servisu ovde i naknadno saznao na drugim mestima da se obicno izbegava ugradnja gasa u te motore sa K glavom (u razloge necu ulaziti jer ih ne znam, no tehnicke prirode su navodno). Iako je isao vec nekoliko puta kod majstora problem je ostao. Automobil iz vece u manju brzinu kad se prebacuje jednostavno izgubi snagu, kao da pedala gasa ne reaguje, i onda kada se pedala pusti on nakon par sekundi vrati obrtaje nazad i nastavi normalno da se ponasa...sto je prilicno neugodno u gradskom saobracaju. Takodje hladan ne moze da upali na gas uopste i treba da se vozi par kilometara a i cak vruc motor kad se ugasi posle ne moze da upali na gas nego vraca na benzin. Ubrzanje i snaga su mu normalni pri menjanju iz manje u vecu brzinu ali se desava na leru kad stoji na semaforu (900 obrtaja) i treba da krene zagusi se i ugasi). Majstor mu je rekao da mu treba neki "K dzek stop" relej (ili tako nesto), koji ce to regulisati ali posto se K glava vise ne proizvodi vec deceniju tesko je naci taj deo i polovan, a nov gotovo nemoguce. De li je neko od vas cuo nesto o ovome i generalno ima li neki savet da mu pomognem ako mogu.

p.s. Ako budem imao jos nekih informacija ili bude ispravki teksta bicete blagovremeno obavesteni :pravilnik:
Hvala i Ziveli! :pivo:

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: AUDI 80 problemi sa gasom

Post od ljubitelj » 15 Avg 2017, 21:21

K jet je stari sistem koji se ne pravi skoro 30 godina. Delova mozda jos i moze da se nadje ali su papreni, novi.
K sistem je vrlo jednostavan ali je potrebno dobro poznavanje dijagnostike tog sistema.

Tacno je da K sistem po pravilu jako tesko dobro funkcionise uz gas, pre svega sto je preduslov da je savrseno ispravan a to je veoma retko s obzirom na kilometre i i mehanicku pohabanosti.
Ako zelis ti ili tvoj prijatelj da ucite, mogu da vas uputim na korisna uputstva samog Boscha i drugih proizvodjaca automobila koji su koristili K Jet.

Ukoliko je verzija na tom Audiju KE Jet koja ima jos i elektronike tj ECU dodatno se komplikuje dijagnostika posto i taj ECU zna da zeza.

Probajte da nadjete nekog majstora za starije Mercedese, da pogleda posto su oni koristili uglavnom taj sistem. Mozda se nadje i polovan taj trazeni deo kod njega.

Sto se gasa tice nisti napisao koji je uopste sistem, vakuumski cisto mehanicki, lambda kontrol sistem sa ECU ili nesto trece ni koji je proizvodjac.

Bitno je da znate da je preduslov dobrog rada na gas da motor bude savrseno podesen i ispravno radi na benzin i da je K Jet ispravan.
Ne samo K glava nego da je ceo sistem ispravan.
Inace K glava se uspesno remontuje, ima kitova sa potrebnim rezervnim delovima.

K Jet je isao u Audije, Mercedese, Volvoe, mislim i neke Porsee pa Rols Rojs i tako..mali broj proizvodjaca je tokom 70tih i 80 tih koristio K Jet dok je vise bio popularan LE Jet i LH Jet koji su potpuno elektronski sistemi.

Znam da su radjene i prepravke sa K Jet na LE Jet koji je takodje imao VW, samo se kod njih zvao Digifant sistem.
L Jet je koristio BMW, Ford, Volvo, VW tokom 80tih pa jos ima tih vozila i delova.
Osim protokomera koji je ujedno i deo koji mehanicki se najpre pohaba i najcesce strada a glavni je deo u tom sistemu.

Posto se iz Subitice, mozda ne bi bilo lose ako vec niste da se raspitate i posavetujete sa majstorom iz Tavankuta, Perom, verujem da bi u tom servisu najpreciznije postavili dijagnozu uzroka problema.

Prema opisu lako moze da bude da negde postoji problem zaptivanja bilo vazduha na nekom crevu, bilo vakuum sistema.

Jako je tesko pricati o mogucim problemiima K Jet sistema bez detaljnog uvida, jos jednom sistem je konstrukciono i sto se nacina rada vrlo jednostavno osmisljen ali je sklon mehanickom habanju i potrebno je da se precizno podesi da bi iole normalno radio.

A podesavanje moze tek nakon sto se uradi dijagnostika merenjem radnih parametara.

Imas na netu dosta tehnickog materijala o K Jet, narocito na nemackom jezickom podrucju sa detaljnim opisom i tehnickim parametrima pojedinih delova sa vrednostima za fabricki nove komponente kao i podatke koje su tolerancije tokom merenja u radu.

Obratite paznju da je K Jet upravljan u osnovi pritiskom benzina i temperaturnim senzorima sa tajmerima te vakuum sistemom. To se sve lako proveri uz odgovarajuce instrumente.

Mercedesi do pojave S klase W140 su imali K sistem, i njih najvise ima od kola kod nas sa takvim sistemom zato preporucujem da pronadjete majstora sa iskustvom na Mercedesima da pogleda.

Ako je relej u pitanju, oni se dosta lako popravljaju pogotovu Bosovi jer su radjeni u tehnologiji diskretnih komponenti i kojih ima i dalje u prodaji (analogni IC i tranzistori).

Boris-SU
Postovi: 2
Pridružio se: 15 Avg 2017, 14:42
Lokacija: Subotica

Re: AUDI 80 problemi sa gasom

Post od Boris-SU » 18 Avg 2017, 19:56

Hvala puno na iscrpnom objasnjenju. Preneo sam informacije prijatelju pa cemo videti sta i kako dalje. Cim budem imao jos nekih podataka/pitanja prosledicu ovde.

Hvala jos jednom na vremenu i trudu :klanjamse:

Odgovori