Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 6226
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od ljubitelj » 12 Dec 2017, 09:09

ddanijell je napisao:
12 Dec 2017, 00:34
Sto se tice direktnog ubrizgavanja plina nisam uspeo da nadjem na youtube neki validan video , par necega sto sam video kaze da se dobija nesto veci obrtni moment na niskim rpm posto plin ima vecu oktansku vrednost pa moze da se gura vise, ali krajnja snaga je niza u odnosu na benzin. Moguce da nisam nasao pravi video , ako nadjes sta konkretno na sta si mislio iznad, baci link slobodno ovde.
Da ti pomognem oko razumevanje tecnog ubrizgavanja plina.
Nema veze sa samim oktanskim brojem. I dobija se najcesce visi obrtni moment (time i snaga) kroz ceo opseg obrtaja.
Ubrizgavanjem tecnog plina se oduzima toplota iz vazduha koji se ubacuje u motor. Vazdhu se hladi, time postaje gusci i ubace se veca MASA kiseonika.
Pri tome plin potpuno isparava i potpuno sagoreva a sto nije nikada situacija ni sa jednim tecnim fosilnim gorivom u SUS motoru.

Veca masa kiseonika omogucuje visu temperaturu zapaljene smese (koja je i inace oko 50-100C visa u odnosu na sagorevanje benzina).
Kako visa temperatura u cilindru znaci (veci pritisak na celo klipa, pV=RT) i vise momenta tj izvedeneo snage tako uvek ubrizgani drektno plin postigne vecu silu na klip od ubrizganog benzina.

To hladjenje usisanog vazduha se jos dodatno vise primeti na turbo motorima, gde se usisani vazduh prethodno zagreje usled sabijanja u kompresoru i tek delimicno ohladi u interkuleru.

Mana direktnog tecnog ubrizgavanja je cena sistema i cena odrzavanja tj redovnih popravki pumpe plina. Dobitak snage kod tecnog ili gubitak snage kod gasnog ubrizgavanja je tek nekoliko procenata i zapravo nije vredno paznje.

Svejedno je da li turbo motor dostigne 250KS na klasican TNG ili 260KS na tecno ubrizgavanje LPi. Mislim, vecini je svejedno.

Gubitak snage se moze primetiti u voznji samo kod venturi (vakuumskog) plinskog sistema koji ide na karburatorske benzinske motore, dakle oldtiimere.


Za info o LPi potrazi Vialle.
Poslednja izmena od ljubitelj u 12 Dec 2017, 09:27, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 9707
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od Saša » 12 Dec 2017, 09:15

Nije svejedno uz razloga što će to konačno začepiti usta svima onima koji misle da su TNG ili metan s***nje, "auto loše ide, gubi se snaga, na plin se kuva..." I ostale budalaštine. Plus, iz cele računice i upotrebe izbacuje se konačno i potpuno benzin, isto nimalo zanemariva činjenica. :)

TT





Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26693
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od Xepoj87 » 12 Dec 2017, 09:22

Ma srcu ti stari auti kao blesavi, a pogotovo automatici...njegov je 4spd automatik.
Ja verujem da je on na proseku od 15l, sto znaci da mu u parama na plin, 940 trosi kao neki moderan turbo benzinac ispod 6s do 100, slicne tezine, recimo C 300, i ako je C 300 tezi.
Realno, taj auto je tezak kao danas neki C segment.

Sent from the 7th edge of the 3rd World.

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

ljubitelj
Postovi: 6226
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od ljubitelj » 12 Dec 2017, 09:24

Ivan je napisao:
12 Dec 2017, 08:50
Ljubitelj ja sam nasao za tvoj auto 940 2.3t karavan da je deklarisana najmanja teoretska gradska potrosnja 14.1 odnosno 15l za automatik sa ubrzanjem od 9.3s do stotke i 200kmh maks brzinom, e sad oprostices nam sto za nas to trosi ko sumanuto :kezo:
Nisi se dobro potrudio. Deklarisana gradska potrosnje je 12.8 manuel i 13.6litara automatik.

I da, to jeste potrosnja vecine benzinaca u toj klasi vozila (velicine i mase) mase po gradu. Naravno sa takvim indirektnim ubrizgavanjem benzina. Ne trosi sumanuto vise od bilo kog slicnog auta, pretpostavljam da nisi bas puno benzinaca vece kubikaze (slicnog) vozio pa otuda ti to deluje sumanuto veliko.

Meni je prosecna potrosnja benzina 10.5 do 12.5 litara mesovite voznje a plina 13 do 16 litara iste mesovite voznje.
A ako hocu nije mi tesko da podignem na 25litara trkanjem od semafora do semafora i bacanjem goriva kroz kocnice. :kezo:

E sad prevedi cenu plinskog goriva na predjeni kilometar i uporedi sa cenom dizela za predjeni kilometar i videces da je sve drugo samo ne sumanuto. U dinarima naravno :)

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25226
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od trojanac » 12 Dec 2017, 09:33

Pročitah poslednjih desetak postova pa izgubih volju da računam koliko me košta vožnja na plin. :mrgreen:
Posetite Garaža blog !

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od ddanijell » 12 Dec 2017, 09:34

@Sasa
Nisi napisao nigde na cisti plin ali onako kako si napisao , na to se odnosilo, citiracu te:
"A onda zamisli da u taj dizel ugradiš TNG (što je takođe moguće), pa onda dobiješ još bolje rezultate i bolje sagorevanje štetnih čestica"

I onda ispod napises realnost o ustedi dizela od 10%, pa druze i emisija stetnih produkata moze da bude redukovana za najvise 10%, a zapravo i puno manje jer i plin pravi co2 kao sto rekosmo.
Mislim ok je potrosnja, ali manite se price o ekologiji kao opravdanjem sto volite plin.
Drugo ono oko vece snage na tecno ubrizgavanje plina zaista ne bih dalje jer dobitak koji je uopste moguc postici na taj nacin je totalno nebitan.
JA NIGDE nisam napisao da auto gubi snagu niti sam to video da je neko pomenuo sem tebe, i ne znam sto se hvatas non stop za to?
Celo vreme pricamo o vecoj potrosnji plina zbog manje energetske vrednosti 1litra plina vs 1litra benzina i tu je fizika jasna i neumoljiva.
ljubitelj je napisao:
12 Dec 2017, 08:45
ddanijell je napisao:
12 Dec 2017, 08:26

Meni je prosecna potrosnja i dalje ispod 7 litara, mereno i cep metodama, a i po boardu koji je jako jako tacan.
Koliko je tu udeo gradske kreni stani voznje, u kolonama i semafora na svakih 100-200metara?
Ja sam ti napisao ono sto sam cuo od vazaca slicnih vozila tvom za potrosnju njihovih dizela po Beogradu.
Nebitno je koji je udeo za sustinu ove price, bitno je to da kod motora novije generacije turbo benzinac trosi nesto vise ali ne onoliko vise kao nekad kod atmosferaca.
Ovde na forumu imas na delu po potrosnji ostale ucesnike sa raznim agregatima koji su podelili koja im je potrosnja i mislim da je sve jasno, a kao sto pomenuh pre par dana je day walker napisao koja je razlika u potrosnji izmedju benzinca i dizela na novom identicnom automobilu, sto pokazuje koliko je sagorevanje benzina dovedeno do savrsenstva.
Jedino ako svi lazemo kolektivno. Izvini sto mene i dalje sa mojih 190ks jeftinije kosta voznja nego tebe sa plinom u slabijem autu, ali to je jednostavno tako.
Sreca sto izmislise plin u autu inace bi vecina takve atmosferce te generacije mogli samo da posmatraju u dvoristu, i voze nedeljom do centra sela.

Inace kako ti mozes da dignes potrosnju na 25litara, u istim tim uslovima ja sa mojim autom tesko da bih u istom uslovu dobio i 15L.

NE znam sta mi bi da dirnem ove plin sektase :)
Poslednja izmena od ddanijell u 12 Dec 2017, 09:40, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 9707
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od Saša » 12 Dec 2017, 09:36

Pogotovo kada se u diskusiju u ovakvoj temi upuste ovi sa dizelašima, a oni su obično najžučniji. Dizel - stop, benzin i TNG - napred. :D

TT



ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od ddanijell » 12 Dec 2017, 09:42

Ma bravo :dobarvic:
Pogotovu mene znas kako u zivotu zanima koliko mi auto trosi, zanima me kao lanjski sneg.
Ja celu stvar posmatram sa tehnoloskog aspekta i kroz prostu racunicu matematikom, nepristrasno, sto se za tebe ne bi moglo reci.
Znaci kada neko napise ne daj boze nesto lose o plinu, to ide odmah drvlje i kamenje.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 9707
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od Saša » 12 Dec 2017, 09:45

Jedini ga ja izgleda branim ovde, šta ćeš, moram. :D

TT


Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26693
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od Xepoj87 » 12 Dec 2017, 09:49

Ja dizel najmanje gotivim i sledeci auto mi je benzinac, a vec imam benzinca na plin, ali to ne menja cinjenicno stanje stvari.

Ako vam je ekologija bila primarna briga, zasto ne vozite na CNG-Metan?
On je 50% zeleniji od lpga.

Takodje, moderni automobili ce se ekstremno tesko namestiti da rade na plin isto kao na benzin.

Sent from the 7th edge of the 3rd World.



Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 9707
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od Saša » 12 Dec 2017, 09:51

Ko kaže da neću voziti? To mi je namera za sledeći auto. Biće ili TNG sa direktnim ubrizgavanjem u tečnoj fazi ili metan, šta već bude dostupno. Nadam se da će se i broj pumpi na metan konačno povećati. :)

Korisnikov avatar
Joker
Postovi: 151
Pridružio se: 23 Jan 2016, 15:43
Garaža: Suzuki SX4 1.6
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od Joker » 12 Dec 2017, 10:10

Saša je napisao:
12 Dec 2017, 07:08
Ma da, dobro da ne troši još i dve litre ili manje. Biće da je gde moj troši 6 tu njegov troši 3.5. I to je to, ispod ne ide sigurno. Vrlo sam realan. Manite me bajki. :)

TT
Nije bajka. Od Pečuja do Subotice, voženo po ograničenjima. Punto 2004. 1.3 mjet prešao 172000 km

https://youtu.be/0W4vlEERTuY

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 9707
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od Saša » 12 Dec 2017, 10:22

I dodaj na to što bord pokazuje još i grešku merenja borda i eto te verovatno na realnih 3.5...

Bež'te dizelaši iz ove teme. :D

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26693
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od Xepoj87 » 12 Dec 2017, 10:23

Pa kakva crna bajka, neka ide na postove steva anya clana i pogledaj sta je pisao o potrosnji, isao covek svaki dan od batajnice do strahinjica bana i nazad, ako se dobro secam, nisam to ja sada izmislio. A tu je i tvoj snimak.
Pa moj traktor od 1700kg, 2.2 neekonomicnim dizelom i 190ks, moze da trosi 3.5l dizela, a ne lagani Punto sa 1.3 dizelom.

Sent from the 7th edge of the 3rd World.

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

ljubitelj
Postovi: 6226
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?

Post od ljubitelj » 12 Dec 2017, 10:28

ddanijell je napisao:
12 Dec 2017, 09:34
Meni je prosecna potrosnja i dalje ispod 7 litara, mereno i cep metodama, a i po boardu koji je jako jako tacan.

Koliko je tu udeo gradske kreni stani voznje, u kolonama i semafora na svakih 100-200metara?
Ja sam ti napisao ono sto sam cuo od vazaca slicnih vozila tvom za potrosnju njihovih dizela po Beogradu.
Nebitno je koji je udeo za sustinu ove price, bitno je to da kod motora novije generacije turbo benzinac trosi nesto vise ali ne onoliko vise kao nekad kod atmosferaca.
Jako je bitno za potrosnju u kojim se uslovima koristi auto.

Super je ako bi tvoj auto trosio u Beogradu 6-7 litara gradske voznje ali upravo po onome sto ovde na forumu pisu ucesnici ti si izuzetak sa takvim brojkama. Ja ne vidim koji SUV dizel trosi tako malo goriva po gradu.

Po onome sto ja mogu da zakljucim tih 6 litara ili "trosi malo vise" benzina je kao obecanje iz reklame sa zvezdicom jer vrlo malo ima auta sa benzinskim motorom od 2 litra u SUV-u pa nemam bas sa ciime da uporedim tvoje vidjenje ocekivane potrosnje novije generacije turbo benzinaca.

Takodje mislim da je sve jasno, ne moze se smanjiti drasticno potrosnja u uslovima da pokreces iz mesta i ubrzavas 1.600kg mase a onda kocis nakon 20 ili 60 ili 300metara na 0km/h. Pesak, semafor, rasrksnica, drugi auti...
Trose manje motori sa direktnim ubrizgavanjem benzina od klasike ali ne toliko manje koliko ti zelis da predstavis.

MB E klase, Audi A6, Skoda Superb i slicne aute sa turbo benzinskim motorima klase 2.000-2.500 ccm koliko po tebi trose u gradskoj stani kreni voznji?

Ja kazem 9-10 litara benzina se moze ocekivati.
I pored nesumnjivog napretka nije to spektakularno manje benzina.
O benzincima SUV po gradu i da ne pricamo, ja ne znam nikoga ko bi se opredelio za takav.
Da postoji u salonu benzinac sa 190KS tvoj model auta da li bi ga uzeo jer eto kako kazes ima malu potrosnju po gradu? Koliko ti mislis da bi trosio benzina?

Pitanje je hipoteticko, posto branis stav o ekonomicnosti potrosnje danasnjih modernih benzinaca a kako kazes nije bitno koji su uslovi koriscenja vozila to valjda vazi i za gradsku voznju.

Plin kao gorivo ima prednost potpunog sagorevanja i po tome se razlikuje i od benzina i od dizela. Kod plina nema filtera cestica jer i nema cestica. Nema HC, nastaje potpuna oksidacija i ono sto napusti motor je CO2 i H2O.

Nekako si zaobisao da primetis u postu da po Evropi gradski autobusi cesto koriste plin (dodatno uz dizel podrazumeva se), najblizi primer je grad Bec. Nije zbog nize cene litre plina,

A sta ti pa imas protiv plina ne kapiram. :D
Najveca mana u praksi plina je domet vozila i onome ko cesto vozi duge relacije u komadu svakako plin nije prva opcija
Sve ostalo uz moderne plinske sisteme ne razlikuje koriscenje plina u odnosu na benzin ili dizel sto se tice vozaca.

@Heroj Pa kod nas nema pumpi za metan/CNG ni priblizno kao za TNG a dodatno i ne moze svaki auto da se tako jednostavno konvertuje na CNG pre svega zbog potrebne zapremine i tezine sistema rezervoara.
Kome je CNG pumpa u blizini ili nekoj redovnoj ruti super, kome treba 100 ili 150km (u oba smera) da bi natocio svakako nije razumna opcija.

Odgovori