Stranica 1 od 6

Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 11 Feb 2018, 16:32
od gazza
jel se ovde postavljaju pitanja i za CNG ili ima zasebna tema.

zanima me fabricka ugradnja CNG za fiatova vozila sa 0.9 twinair motor. 2014 godiste, da li su registrovani problemi?

Re: Vožnja na metan, CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 11 Feb 2018, 16:47
od Saša
Jako malo se ovde vozi takvih automobila, 0.9 je relativno nov motor, teško da ćeš čuti bilo šta. 500L se u toj varijanti prodaje samo pravnim licima, a nije baš ni jeftin.

TT


Re: Vožnja na metan, CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 11 Feb 2018, 17:38
od gazza
pojavljuju se prve pande novi model sa 0.9 twin air motorom na metan i dosta solidnom autonomijom oko 400km metan plus 400km benzin. za srbiju i trenutnu rasporedjenost pumpi ovo je zadovoljavajuce jer necete ostati bez metana sem ako ne zaglavite u lokalu, u makedoniji ima kod kumanova i skopja, u grckoj 2 kod soluna, jedna dole kod larise, zavisi gde idete. meni se to cini zanimljivo ali moram da probam taj motor koji je ako sam dobro shvatio dvocilindras pa je moguce da ima malo cudan zvuk motora u najmanju ruku. ali to mi nije bitno ako su promene i ojacanja na motoru takvi da su iznenadjenja iskljucena. ono sto moram da vidim su ti skriveni troskovi odrzavanja koji su posledica drzavne regulative - atesti i trajanje, obavezna zamena rezervoara i slicno. sranje je sto treba covek ovim da se bavi mesec dana da utera pouzdane informacije.

500L je malo teze vozilo u odnosu na new pandu, pa nisam siguran koliko je motor od 80KS dobar izbor. to je verovatno neka sporohodna varijanta za firme i dostavna verzije.

ta new panda sa CNG instalacijom ima jos jednu prednost a to je sto je koriscena platforma odnosno donji postroj sa 4x4 verzije tako da ima dodatni klirens. meni bi samo to zavrsilo pola posla kada pricamo o razlozima za 4x4 u mom scenariju.

Re: Vožnja na metan, CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 11 Feb 2018, 18:34
od ljubitelj
Ono sto sam ja cuo (od osobe koji je nadlezna za njih u toj firmi) iz iskustva sa 500L metan na bazi od 10tak vozila je zalba na povecano trosenje ulja. Do te mere da u garanciji moraju da se rade vanredni servisi.
Hteli su da vrate kao reklamaciju ali je receno da je to normalno za takav motor na pocetku eksploatacije.
Koliko je to normalno ili nije ne bih ulazio, samo prenosim saznanje.
Svi auti su novi, kupljeni direktno u KG, brendirano ofarbani, flotna nabavka.
Nisam dalje pratio, sada bi trebali da su u drugoj godini koriscenja.

Auto se voze po gradu.

Re: Vožnja na metan, CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 11 Feb 2018, 18:38
od Saša
I moj Punto na TNG je posrkao ulje pre prvog servisa pa sam morao dosipati. No samo tada i nikad više. :)

TT


Re: Vožnja na metan, CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 11 Feb 2018, 18:45
od ljubitelj
Na koliko je posrkao, na 1.000km ili manje predjeno?

Ovi su vec posle mesec dana koriscenja isli na vanredno punjenje uljem.

Re: Vožnja na metan, CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 11 Feb 2018, 19:05
od Saša
Ne, nakon nekih 7-8.000 km, možda i više, ne sećam se baš tačno, ali uglavnom dosta pre prvog servisa na 15.000. Jednostavno je trebalo vremena dok karike ne legnu i potrošnja se stabilizuje.

TT


Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 12 Feb 2018, 13:30
od Пунтилак
A možda povećana potrošnja nije povezana sa metanom negom tipom motora?

Ovako nekako razmišljam - taj motor ako je stvarno dvocilindraš, verovatno mora da ima više "detonacija" odnosno više obrtaja da pravi ili snažnije eksplozije da pravi pa da nadoknadi "manjak" preostala dva cilindra? I jedno i drugo vodi do veće potrošnje ulja ako se ne varam?

Moj punto ( 1.2 ; 4 cilindra) samo za fabrički preporučeno ulje zna ( nikad sipano nešto drugo) i ne potroši niti kap za godinu dana normalne vožnje...ali zato ako je izlazio na autoput i vožen preko 90-100 , onda ume i da "nazdravi" sa cca čašom -dve ulja ( godinu dana).

Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 12 Feb 2018, 14:18
od Saša
Moj potroši od zamene do zamene (na 15.000) km oko pola litra, odnosno sa maksimuma padne na pola između min/max, tako da ne dosipam ništa. No vozi se u svim mogućim režimima, ponekad i autoputem. Svi ovi mali auti (mali motori) ako se baš forsiraju troše ulje, jednostavno im ne prija takav režim vožnje, nemaju dovoljno snage. Za 1.2 8V je optimum nekih 70-90 km/h (malim gasom u petoj brzini) sa ponekim izletom do stotke (ili malo preko) kod preticanja i to je to. Tada se najbolje ponaša, najmanje troši, najmanje se čuje... :)

Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 12 Feb 2018, 14:27
od ljubitelj
Mozda i ne postoji povecana potrosnja ulja. Nisam pitao za dalji tok koriscenja nakon tih inicijalnih mesec dva.

Naravno da taj motor pravi jace eksplozije, to je turbo motor. I to je sasvim normalno i nema veze sa uljem. Eksplozije su u komori sagorevanja iznad klipa a ulje se nalazi ispod klipa u sasvim drugoj komori.

Broj obrtaja je opet isti (isti opseg priblizno).

Tako radi svaki SUS motor pa ni taj nije izuzetak.

Potrosnja ulja najvise zavisi od konstrukcije karike za brisanje ulja i preciznosti mehanicke obrade tj tolerancije zazora.

Gorivo slabo da ima uticaja na potrosnju ulja.

Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 12 Feb 2018, 15:01
od superboss
Može da ima, ako je recimo povećano taloženje ugljenika na zidovima cilindra, pa zbog toga zaštitni film ulja bude deblji itd.

Ne kažem da je to ovde problem, ali može da deo problema bude i delu gde se odvija kompresija.

Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 12 Feb 2018, 17:14
od Пунтилак
@ljubitelj;

Logika je - kod motora sa duplo manje cilindara nekako moraš da kompenzuješ gubitak snage. Potrošnja je ionako tu negde slična ako se ne varam, što znači da ista količina goriva detonira u duplo manje cilindara - dakle ili brži ciklusi ili jače "detonacije " u cilindru. A kako to može da se odrazi na ulje ( koje nije samo u karteru naravno nego i na zidovima cilindra)? Verujem ne baš najpovoljnije jer je sad izloženo većoj energiji nego kod 4-cilindraša.
Možda se brže stvore naslage gareži ( kao što kaže Superboss) pa to posle povuče i potrošnju ulja?

Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 12 Feb 2018, 20:17
od ljubitelj
Turbo motor. Veca masa vazduha se ugura u pojedinacni cilindar.
Iz fabrike novi motor.

Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 22 Mar 2018, 12:22
od Miša'05
Pozdrav, izvinjavam se ako krsim neka od pravila foruma (Obecavam da cu se informisati o tome) ali mi hitno treba misljenje forumasa sa iskustvom voznje na metan.
od pre par nedelja sam vlasnik Punta 2 1.2cc 8v sa fabricki ufradjenim metanom 2004. god.
Uvezao sam ga iz Svajcarske i sada bi trebalo promeniti ulje posto nisam siguran kada je tacno menjano (ali od prilike, vreme mu je..)
Elem, koje ulje preporucujete da sipam. majstor kaze selenija 20 ali zbog metana nije siguran..
:think:

Re: Vožnja na metan/CNG/KPG - vaša iskustva

Poslato: 22 Mar 2018, 13:37
od Saša
Sipaj Seleniu slobodno, ili bilo koje kvalitetnije 10W40 ulje. Ne zahteva taj motor nikakvo posebno ulje samo zato što se vozi na metan. Bitnije ga je redovno menjati. :)