Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3158
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Dare4x4 » 03 Avg 2022, 21:48

Ja mogu da ti dam preporuku za Ljubišu, servis Vitanova.

0641291383

On je meni ugradio plin u Nivu još 2008. i ni jedan problem nisam imao, prošao atest iz prve svaki put itd. Šta još mogu da pohvalim je prilično elegantna ugradnja, bez previše bušenja i budženja. Sve je sproveo baš kako sam hteo.
Nadam se da još uvek posluje, čuo sam da se pomerio u manji lokal zbog manje posla u zadnje vreme. Nalazi se na samom izlazu iz Niša ka Svrljigu i verujem da zna šta radi.

Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3076
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od havijer » 04 Avg 2022, 00:23

Jeste otežano kretanje uzbrdo pod klimom na plinu, imam isti auto. Ni na benzinu nije drastično bolje. Mora da se ugasi klima kad je uzbrdica.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 04 Avg 2022, 07:35

@Dare4x4 i @havijer Hvala na preporuci i sto se podelili utiske. Sad svako ima neko svoje misljenje, ali definitivno grese oni koji kazu da ako je sve dobro podeseno, nebitno da li klima radi ili ne, auto mora da ide isto.

To ne moze biti slucaj, jer klima dosta optereti motor, tada je potrosnja goriva znatno veca i motor se muci da bi odradio ono sto mu je posao + mora da izgura i tu klimu... Dodatno, mislim da i bez rada klime, motor nikada ne moze izneti isto opterecenje kada je na benzinu i plinu kao ato je jedan od forumasa ovde rekao u fazonu da se auto cak bolje ponasa u voznji na plinu. Zasto onda svi automobili nisu fabricki proizvedeni sa plinom kao sitstemom za pogon motora u kombinaciji sa nesto benzina?

Sto se tice voznje na plinu, ja je preferiram po gradu ili van kada nema nekih guzvi i kada mozes u kontinuitetu da vozis duze relacije, tada je plin zapravo naisplativiji, pogotovo na auto-putu. Sa druge strane kada vozim na plinu, bez obzira da li je klima ukljucena ili ne, postoji razlika kada se vozi uzbrdo i tu mahom uvek prebacujem na benzin. Jednostavno je ovaj model tezak, ima preko tone i to motor od 1.4 treba da povuce. To nije neki Fiat Punto koji ima bar 200-300kg manje pa da moze bez problema sa 1.4 da povuce, tako da se bar kod mene oseca razlika i u voznji na uzbrdici nekoj kada je na plinu i benzinu, jednostavno je eksplozivniji sa benzinom, a ako je extremna uzbrdica sa plinom ni u drugoj ne moze da istera, samo u prvoj brzini i to jedva. Oseca se uspon i kada je pun auto, tipa 4 osobe prosecne tezine, tada se takodje oseca da gubi snagu na usponu veoma brzo kada je na plinu.

Svakako posto sam vec zakazao, sutra zdravlje idem kod ovog majstora za plin da proveri detaljnije situaciju, teracu ga i da provoza auto on, sa klimom i bez nje na plinu, pa cemo videti da li ima u planu nesto da dosteluje...

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Saša » 04 Avg 2022, 08:16

Pa evo ja ti još jednom ponavljam da apsolutno nema razlike kod mog Punta da li ide na plin ili benzin, jednostavno se to ne oseti u vožnji. Čak bolje ide na plin - to je možda i neki moj subjektivni osećaj, ali je zaista tako. Plus na plinu se nikada ne čuju detonacije/ventili, što se na benzinu itekako čuje. Uključena klima se naravno oseti u vožnji kod motora male snage i to je normalno, ali da se puno više oseti na plinu nego na benzinu - to opet nije tačno. Naravno, govorim iz mog iskustva sa Puntom Classic sa fabričkim plinom kojeg vozim na tom grivu od prvog kilometra (prvi vlasnik) i već više od 11 godina, a sada na kilometar satu ima 212.000 km.
hyundai_i30 je napisao:
04 Avg 2022, 07:35
. Zasto onda svi automobili nisu fabricki proizvedeni sa plinom kao sitstemom za pogon motora u kombinaciji sa nesto benzina?
To verovatno trebaš da pitaš proizvođače automobila i naftnu industriju, ali više je razloga za to. U početku je to bilo najviše zbog slabe mreža mesta gde se mogao natočiti plin. Ja se sećam vremena kada si u Novom Sadu TNG mogao natočiti na samo jednom mestu (a to i nije bilo tako davno), kao što je sada recimo slučaj sa CNG-om (da, samo jedna pumpa toči CNG u gradu od skoro 500.000 stanovnika). Više je razloga zašto plin nije šire rasprostranjen (mada u nekim državama baš jeste rasprostranjen) ali neki drugi put...

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 04 Avg 2022, 13:38

Saša je napisao:
04 Avg 2022, 08:16
Pa evo ja ti još jednom ponavljam da apsolutno nema razlike kod mog Punta da li ide na plin ili benzin, jednostavno se to ne oseti u vožnji. Čak bolje ide na plin - to je možda i neki moj subjektivni osećaj, ali je zaista tako. Plus na plinu se nikada ne čuju detonacije/ventili, što se na benzinu itekako čuje. Uključena klima se naravno oseti u vožnji kod motora male snage i to je normalno, ali da se puno više oseti na plinu nego na benzinu - to opet nije tačno. Naravno, govorim iz mog iskustva sa Puntom Classic sa fabričkim plinom kojeg vozim na tom grivu od prvog kilometra (prvi vlasnik) i već više od 11 godina, a sada na kilometar satu ima 212.000 km.
hyundai_i30 je napisao:
04 Avg 2022, 07:35
. Zasto onda svi automobili nisu fabricki proizvedeni sa plinom kao sitstemom za pogon motora u kombinaciji sa nesto benzina?
To verovatno trebaš da pitaš proizvođače automobila i naftnu industriju, ali više je razloga za to. U početku je to bilo najviše zbog slabe mreža mesta gde se mogao natočiti plin. Ja se sećam vremena kada si u Novom Sadu TNG mogao natočiti na samo jednom mestu (a to i nije bilo tako davno), kao što je sada recimo slučaj sa CNG-om (da, samo jedna pumpa toči CNG u gradu od skoro 500.000 stanovnika). Više je razloga zašto plin nije šire rasprostranjen (mada u nekim državama baš jeste rasprostranjen) ali neki drugi put...

Slazem se jer bas to sto si rekao - ti pricas svoje iskustvo sa automobilom sa fabrickim plinom. Tako ugradjen sistem za plin nikada ne moze isto da radi kao bilo kakva modifikacija benzinca koji je projektovan i testoran kao benzinac, a potom doradjen i ta dorada zavisi od mnogo faktora, kako majstora i njegovog znaja i kvaliteta rada, tako i od kvaliteta delova koji ugradjuje u sistem za plin. Tako da te ja potpuno razumem, ali nisam znao ovu informaciju da vozis auto sa fabrickim plinom.

Ovo polemisanje zasto proizvodjaci rade to sto rade i ko tu sve ima uticaja je sasvim druga tema i tu necu da nastavljam da ne bismo otisli od prvobitne teme. Dakle, kod ovog auta koji ja vozim i koji je proizveden 2011. godine, plin je naknadno 2013. godine ubacen, to je Tartarini sistem i bas cu sutra zdravlje da pitam majstora o svim detaljima jer jedino sto znam je da su mu pre par meseci zamenjeni isparivavi, da majstori hvale te Atiker isparivace koje i ja imam i ono sto sam vec pisao - voznja na plinu kada je ukljucena klima, pogotovo cak i blazi uspon je drugacija od one kada je klima iskljucena. Voznja na benzinu je drugacija od voznje na plinu, iako ne mnogo, ali kada je uspon to se oseca i kada je na plinu i pod teretom, motor se bas muci zato uvek teram na brnzin tada.

Voznja sa i bez klime na benzinu je gotovo identicna kod mene ali u ovim letnjim mesecima je primetna veca potrosnja benzina po gradu u odnosu recimo na prolece kada sam terao bez klime sve vreme.

Sve u svemu, sutra cemo videti kakva je situacija kada covek pogleda ceo sistem detaljno i nadam se da ce hteti da provoza auto...

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 16 Avg 2022, 22:11

Da malo aktiviramo temu - odradjen komplet servis TNG sistema, nasao sam dobrog i korektnog majstora u Nisu. Bacite pogled na klip:



Zamenio sve sto je u tom trenutku bilo potrebno, alo nije bilo mnogo toga za sredjivanje jer je sistem za plin u dobrom stanju. Senzor koji prakticno kontrolise u kom trenutku ce sa benzina preci na TNG je bio zalepljen blizu motora super lepkom bukvalno i pametnjakovic koji je ovo odradio je zakrpio to tako, pa koliko izdrzi. Ovaj majstor je senzor postavio tamo gde treba i narednih dana pratim situaciju sa lampicama i koliko je potrebno za prelaz sa benzina na plin.

U svakom slucaju svakog obraduje kada majstor pocisti ono na cemu radi kao sto se vidi na klipu i naravno da bi se bilo ko ponovo obratio takvom majstoru i za zamenu plinske boce koja me ceka sledece godine zdravlje Boze ili za bilo kakav problem ili jednostavno odrzavanje TNG sistema...

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 06 Sep 2022, 06:50

Nema nikog da se javi, pa evo ja da podelim jos iskustva neka. Trenutno imam 2 problema na autu:

1. Od pre par dana Tartarini sistem za plin je krenuo da pisti kratkim iritantnim zvukom koji se ponovi po 4 puta isprekidano naravno kao na prvom klipu. Danas bas idem do majstora koji je to sredjivao drugaru od koga sam kupio auto, a od drugog majstora sam dobio savet da mora da se odradi softverski reset nekog senzora sistema za plin jer ga tako podesavaju da je ovo kao neko obaveštenje da mora da se ide na servis. Dakle, prebacivanje sa benzina na plin radi bez problema, nema nikakvih problema u voznji, samo se na svaka 2-3 min. u toku voznje na plinu cuje to pistanje koje zelim da resim, mada sam se sad vec i navikao, ali bas je glasno. Sistem za plin pisti kada se plin istrosi i to mi se desilo dva puta do sada, ali je ovo je bas dosadno. Po drugim forumima sa citao svakakve nacine na koji su ljudi sami ovo resavali, ali ne zelim da cackam nista dok najpre ne odem kod tog preporucenog majstora koji je rekao da resava ovo pistanje veoma brzo. Kod mene pri paljenju kada je ukljucen sistem za plin svetle zajedno plava, zelene i braon lampica. Kada senzor ocita dovoljan broj obrtaja i temperaturu, prebaci na plin i tada svetle samo 4 zelene i 1 plava lampica konstantno, dok se braon lampica za benzin gasi. Nikada nisam imao problem sa prebacivanjem na plin ili da mi vraca sa plina na benzin na sta se mahom ljudi zale.

Pistanje mozete da cujete ovde:
https://youtube.com/shorts/CbzQW9l1vRQ?feature=share

2. Od pre 10-ak dana imam jos jedan problem, tj. ovo je problem u najavi i to mozete da cujete na drugom klipu, samo se slabije cuje jer mora da radi moror. Naime, u toku rada motora, bez obzira da li je auto u leru ili ga vozim, povremeno se cuje zveckanje, koje nestaje kada samo ovlaz pritisnem kvacilo. Posto se sada povremeno cuje i kvacilo kada ga pritisnem do kraja pri promeni brzine, za se moracu za neko vreme da menjam i ceo sistem kvacila, a ovo prvobitno zveckanje je kako jedan mehanicar u Nisu kaze kvar druk lezaja. Posto u kompletu menja uvek 3 stvari, ovaj lezaj, korpu i kvacilo, to otprilike kosta 17k kako mi je najavio, ali bio sam samo kod jednog majstora, obici cu par njih ako mogu da nadjem po nizoj ceni. Rekao je da ovo mogu da odradim i pocetkom sledece godine, tj. ovo svakako propada, ali od voznje zavisi koliko intenzivno.

Zveckanje motora mozete da cujete ovde:

https://youtube.com/shorts/1fY0zknBCbk?feature=share

3. Od kada sam prosao tehnicki pregled krajem jula, kao i pre tehnickog mi se pali Check Engine lampica, ali ranije je treperila i recimo konstantno svetlela neko vreme, pa opet treperi ili srle se seskroz ugasi. Za ovo mi svi majstori pa i oni iz zvanicnog Hyundai servisa u Nisu kazu da je "normalno" jer je nama ocajno gorivo iako ja sipam iskljucivo 100-ku + sto imam plin i onda ta smesa utice na lambda sondu koja prijavljuje ovo. Medjutim, od kad s prosao tehnicki i pojavila se ponovo lampica, ona svetli sada 99% vremena i samo kad-kad krene da treperi. Nije mi jasno zasto nijo od majstora, pa cak ni zvanicni servis nece ovo da mi sredi, jer sam citao da treba odraditi mapiranje lambda sonde za resavanje ovog problema...

Sve u svemu, sem ovih popisanih problema, auto u voznji nema nikakvih nus pojava. Vikendom prolazim po 200km, radnim danima do 20-50 max. Auto ne volim da ganjam preko 2000 obrtaja, ali se njegova snaga iako je slabiji motor oseca na preko 3000 kada zna solidno da povuce, ali se cuje kao da ide 150 tad i to svi ovde dobro znaju, da je ovaj model poznat kao havarija glasan pri visokim obrtajima. Od kada mi je plinadzija sredio creva i senzor pomerio na pravo mesto, potrosnja plina se smanjila na nesto preko 9L po gradu, ranije je bila uvek preko 10L...

Zanima me da li imate neke preporuke po ovim pitanjima, a znam imate, da eto malo otvorimo diskusiju Slika. Dodatno preporucite nekog kvalitetnog mehanicara ili servis u Nisu da me ne odrapljuju, jer ako me vec odrape, bar da me ne lazu vec sredjuju stvari i ne pametuju kako samo oni znaju....

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 06 Sep 2022, 08:16

Kao prvo ti mali atmo motori se voze od minimalno 1700-1800 obrtaja (da zaokruđimo 2000) do 4500 obrtaja kao optimalni radni režim.
Ako voziš do max 2000, to ne prija motoru.

1) nije nikakav problem, prosto treba da se resetuje kilometraža. Radi se putem aplikacije, softverski. Radi majstor, ili ko ima alat (čitati laptop, softver, interfejs) za Tartarini.
2) ako je kvačilo uzrok onda ne zvecka motor, i ne treba se opšte baviti motorom već rešavati kroz dalju dijagnostiku kvačilo.
3) gorivo nam je odlično i paljenje lampice nikada nije imalo veze sa samim gorivom, Sam princip regulacije povratnom spregom sa lambda sondom ne zavisi od goriva kao takvog direktno.
Lambda sonda se ne mapira, ne kalibriše, ne dira, niti se itša radi sa njom.

Lampica se pali usled nepravilne smese sagorevanja koja odstupa više od 3% od zadate stehiometrijske vrednosti kojoj se teži tokom lambda regulacije.

To može biti i do pripreme goriva kao i do pripreme vazduha a i same neisravnosti izduvnog sistema.

Kako je ugradjen naknadno plin (nije Hjundaijem plinski motor u originalu) i kako je Hjundai poznat kao osetljiv rekao bih da je verovatni uzrok kampice način vožnje sa premalim obrtajima motora čime se ne može postići adekvatno sagorevanje u kombinaciji sa mapiranjem ECU plina. Na Hjundaiju je teško postići dovoljno preiczno mapiranje, ima nešto drugačiji algoritam benzinskog ECU (slično kao nekada Mazda)...uglavnom ako motor lepo radi i ravnomerno radi ta lampica je sporedna.

Sve u svemu, nikakvi posebni problemi rekao bih.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Saša » 06 Sep 2022, 08:33

To pištanje za servis može verovatno da se isključi, traži to od majstora da uradi - mada oni to ne vole da rade (reći će ti da to ne može da se isključi) jer je to baš i smišljeno da im moraš doći, odnosno ne možeš sam uraditi servis ako nemaš dijagnostiku (a retko ko ima) da to sam resetuješ. :D

Ja inače sam radim servis plinskog uređaja (kod mog Landirenza u Puntu ništa ne pišti) - u redovnom servisu to je zamena bukvalno jednog filtera koji košta 300-400 din i uradi se za 2 minuta. Povremeno treba promeniti i drugi filter (koji hvata krupne nečistoće) a koji se nalazi u isprarivaču i koji je još jedfiniji, no to se ne radi često i... to je to.

Što se tiče vožnje na manje od 2.000 obrtaja - ne radi to, nije ti to dizel. Koliko vidim na Net-u, taj motor ima maksimalni obrtni momenat od 137.2 Nm pri 5.000 obrtaja i sad zamisli šta mu ti radiš sa vožnjom na 2.000 i manje. Stisni to i vozi normalno jer ga ovako baš daviš i gušiš.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 06 Sep 2022, 08:41

Hvala na detaljnim informacijama i preporukama. Laik sam i zakljucujem na osnovu onog sto mi kazu i sto sam procitam. Ja auto vozim i iznad 2000 obrtaja naravno, ali po gradu najcesce nesto iznad ove vrednosti jer sve preko toga je divljanje i nemam potrebu za tim. Kada ga vozim ovako kako ja vozim, motor se bukvalno ne cuje, da ne kazem prede 😉.

Van grada i pri preticanju ga naravno nagazim i vozim i 3000-4000 obrtaja, ali sam recimo vozio 140km/h na auto putu, pritom 5-oro u autu + torbe u gepeku i tada sam samo prelazio 4000 obrtaja, a motor se cuje kao da vozim 180.

1. Ovo za pistanje plina su mi objasnili ovako kako si pomenuo, ali si ti dodatno pojasnio.

2. Otisao sam najpre kod automehanicara koji je specijalizovan za Hyundai vozila jer se najpre javilo zveckanje koje nestaje kada se samo takne kvacilo. Rekao mi je da je pocetak kvara na druk lezaju i da ce vremenom sve vise da se cuje, a nakon par dana je krenulo i kvacilo da se cuje pri pritisku papucice sto se ranije nije desavalo. Zato sam mislio da ima logike ovo sto je majstor rekao jer je ovaj zvuk kvacila najcesce vezan za habanje korpe u sistemu kvacila i svakako su mi najavili zamenu celog sistema kvacila.

3. Ovo si lepo objasnio, ali bukvalno su mi u Hyundai servisu u Nisu rekli da lampica svetli zbog lambda sonde, nije dobro mapirana jer joj smeta lose gorivo i sam plin. Sta covek onda da ocekije od drugih ako zvanicni servis kaze tako nesto? Rekli su mi da samo ako jedan ceo dan vozim na benzin, ceo sistem se procisti i lampica se gasi, ja sam vozio prekljuce oko 100km na benzin i nista se nije promenilo.

Posto auto dobro vuce i nema drugih zezancija za sada smatram da ovo nije nista opasno, a jednom mi se samo desilo da mi u leru recimo kad startujem auto i posle dok sam ga vozio, stao i izbacio iz brzine broj obrtaja prvi put od kada sam kupio auto varirao tipa od 1500 se spusta na 700-800 i tako stalno gore-dole stp me je odmah aralmiralo, ali vec sutradan se stvar stedila i nisam imao ovaj problem vise.

Generalno mi je najbitnije da sacuvam motor koliko mogu i zato gledam da na svaki cudan zvuk ili ponasanje odradim sta mogu na vreme da se ne zakomplikuje stvar...

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 06 Sep 2022, 08:47

Saša je napisao:
06 Sep 2022, 08:33
To pištanje za servis može verovatno da se isključi, traži to od majstora da uradi - mada oni to ne vole da rade (reći će ti da to ne može da se isključi) jer je to baš i smišljeno da im moraš doći, odnosno ne možeš sam uraditi servis ako nemaš dijagnostiku (a retko ko ima) da to sam resetuješ. :D

Ja inače sam radim servis plinskog uređaja (kod mog Landirenza u Puntu ništa ne pišti) - u redovnom servisu to je zamena bukvalno jednog filtera koji košta 300-400 din i uradi se za 2 minuta. Povremeno treba promeniti i drugi filter (koji hvata krupne nečistoće) a koji se nalazi u isprarivaču i koji je još jedfiniji, no to se ne radi često i... to je to.

Što se tiče vožnje na manje od 2.000 obrtaja - ne radi to, nije ti to dizel. Koliko vidim na Net-u, taj motor ima maksimalni obrtni momenat od 137.2 Nm pri 5.000 obrtaja i sad zamisli šta mu ti radiš sa vožnjom na 2.000 i manje. Stisni to i vozi normalno jer ga ovako baš daviš i gušiš.
Upravo tako mi je i rekao jedan majstor da je podeseno da pisti ovako nakon odredjenog brpja kilometara kako bi sistem obavestavao o servisu, a serviseri uzimali pare na lepe oci 😉.

Ma ne vozim ga ja konstantno ispod 2000 nego tipa po gradu ovako 3-4-5 mahom idem nesto preko 2000, preko 3000 bas-bas rerko to samo kad se iz prve ukljucujem brzinski u kruzni tok kad je guzva ili tako nesto

Ali, poslusacu iskusnije i vozicu ga jace, generalno imam losu naviku da brzo prebacujem u 5. brIzinu pri brzini koja vise odgovara 4. kao da manje mucim motor, a zapravo ga time gusim, mada se ne cuje i svako ko je vozio moj auto se time odusevljavao. Potrudicu se da korigujem stil voznje sa vecim brojem obrtaja u naredom periodu svakako...

Pozdrav i javite ako imate nekog pouzdanog mehanicara u Nisu

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 06 Sep 2022, 22:35

Cisto da javim kako je prosao slucaj danas - bio kod majstora koji se povezao laptopom na Tartarini sistem za plin i softverski mi iskljucio ono iritantno pistanje. Potvrdio je da je ono sto mi je rekao prethodni majstor i sto je jedan od forumasa takodje rekao - sistem je tako podesen da posle odredjenog broja km pisti kao znak da se ide na servis radi odrzavanja.

Na laptopu sam video cak i vreme koliko je proslo od kada je pocelo pistanje, tipa nekih 5h voznje. Dodatno mi je pregledao parametre razne i rekao da su svi sem nekog pritiska bili u normali i samo mi je jedno crevo u sistemu za plin nastelovao da smanji pritisak koji je malo prevazilazio nominalnu vrednost.

Rekao mi je da dodjem za 2 nedelje jer je resetovao i stanje mape i sada kao probni period gde vozim kombinovanu voznju i onda za 2 nedelje da vidimo sta softver prijavljuje sto se tice smese i parametara.

Check engine sada povremeno treperi, inace je mahom konstantna. Broj obrtaja motora u leru vise nije varirao, a to me je najvise plasilo. U voznji nema nikavih problema za sada, danas sam ga nagazio jace bas da vidim kako se ponasa kada gazim sa vecim brojem obrtaja.

Sta znam, po meni je sve preko 2500 obrtaja previse i nema potrebe da se ganja toliko, nekako mi je normalna voznja nesto preko 2000 obrtaja jer se tada motor ne cuje, niti se gusi...kada se nagazi jace, bas se cuje i generalno onda se i osecam kao balavac koji divlja po gradu da pokaze kakva je faca .

Jel imate jos neku ideju sta bih mogao da probam kako bih se resio Check Engine lampice, a da pritom ne moram da odem i zahtevam da mi to softverski iskljuce, jer tako svi rade kako bi prosli tehnicki recimo...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3076
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od havijer » 06 Sep 2022, 22:39

To jedino može da ti sredi ozbiljan plinadžija. Ozbiljan plinadžija mapu podešava u vožnji i to traje pola sata bar.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 06 Sep 2022, 22:50

havijer je napisao:To jedino može da ti sredi ozbiljan plinadžija. Ozbiljan plinadžija mapu podešava u vožnji i to traje pola sata bar.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Verujem, ali za sada takvog nisam nasao u Nisu koji bi se bavio ovim mapiranjem. Ovaj je resetovao mapu danas i sad kao probnih 2 nedelje voznje, pa opet kod njega da proveri sve parametre i dosteluje sta je potrebno. Rekao mi je da nema nijedne greske u aplikaciji i time me ohrabrio da nije neka komplikacija, a na kraju krajeva, ako auto tera bez smetnji, lampica je nebitna...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3076
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od havijer » 06 Sep 2022, 22:58

Nije tačno, lampica je bitna i govori o tome da li je sve podešeno. Imam hyundai I 30 2009 godište prešao 140 000 km na plin i ne sija lampica.

Ja znam vrhunskog majstora samo u Čačku

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk



Odgovori