Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Darthboba
Postovi: 4
Pridružio se: 22 Feb 2020, 08:46

Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Darthboba » 22 Feb 2020, 16:58

Pozdrav svima!

Pretražio sam forum i nisam našao nijednu temu koja specifično gađa ovaj model i plin. Nije mi namera da pokrećem još jednu raspravu o tome da li je plin dobar ili loš na nekom globalnom nivou, zanimaju me najviše iskustva sa Hyundai vozilima ili ako baš budem imao sreće javiće se neko ko je vozio i30 2010 sa plinom (ili generalno približno godište).

Poslednjih 9 godina vozio sam Škoda Fabia 2001 1.4 16V (od 2011 sa plinom) i nisam imao nikakvih problema, auto je trošio skoro isto plina kao i benzina, razlika u osećaju vožnje je bila minimalna i da ga nisam čuknuo nezgodno još uvek bi bio dragi član naše porodice. Ali, avaj, desilo se, kupio sam Hyundai i30 1.4 16V 2010g i voleo bih ponovo da ugradim plin. Kako stoje stvari ići ću kod istog majstora da ugradim plinski uređaj (on je u Jagodini a ja u Zemunu) i voleo bih da čujem tuđa iskustva poput:

- potrošnja (benzin i plin) (grad i na otvorenom)
- osećaj u vožnji
- generalno neki savet po iskustvu

Hvala unapred!

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Geza » 23 Feb 2020, 17:12

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Darthboba
Postovi: 4
Pridružio se: 22 Feb 2020, 08:46

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Darthboba » 23 Feb 2020, 18:47

Video sam to, hvala, ali prica se jako brzo pretvara u raspravu koji uredjaj ugraditi ili zasto je plin dobar/los ili kako su dizelasi bolji i slicno. Mislio sam da ako je neko ugradio plin u ovaj ili slican model da podeli iskustvo. Kada budem ugradio plin i prosao nekih 500-1000km napisacu i ja sta je sve bilo i koliko trosi i slicno, pa mozda pomogne nekom sutra prekosutra...

Korisnikov avatar
Skipper
Postovi: 2261
Pridružio se: 26 Jul 2016, 21:02
Garaža: Toyota Avensis MK3
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Skipper » 23 Feb 2020, 18:58

Pa sa pređenih 1000 km na plinu i nećeš puno pomoći, za to treba ipak puno više km.
Nisam siguran da li je hyu člana havijer imao plin, možda on može pomoći.

Sent from my S10e using Tapatalk Pro


Korisnikov avatar
Rolla
Postovi: 822
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Rolla » 23 Feb 2020, 20:53

Samo treba naci majsora koji zna svoj posao i nema da brines.

Darthboba
Postovi: 4
Pridružio se: 22 Feb 2020, 08:46

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Darthboba » 23 Feb 2020, 21:30

Znam da 1000km nije ništa ali daće prvi utisak, vraćaću se povremeno na ovaj post i dodavati utiske pa će onda vremenom dobiti na težini (bar za nekog ko odluči da krene u iste vode).

To za pravog majstora je upravo i razlog zašto ću da idem iz Zemuna u Jagodinu da ugradim plin. Ti ljudi su mi ugradili plin u Fabiji pre 9 godina, mom tastu, šuraku i još nekim ljudima koje poznajem i niko od nas nije imao nijedan problem dok god smo održavali auto korektno (ili dok ga nismo poljubili sa banderom). U potpunosti se slažem sa tim jer znam dosta ljudi koji su propatili sa plinom iako su vozili isti auto kao ja ili gore pomenuti.

Pravo da vam kažem, baš sam se neprijatno iznenadio koliko ovaj i30 1.4 16V troši benzina po gradu, očekivao sam oko 8L a realno ide 10-11L...

Rade
Postovi: 325
Pridružio se: 19 Apr 2012, 16:28
Garaža: škoda octavia 1.9 tdi
Lokacija: Sremski Karlovci

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Rade » 23 Feb 2020, 21:54

Dobar majstor za auto gas je i Dora u Novom Sadu govorim iz ličnog iskustva

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 02 Avg 2022, 08:14

Zdravo, nov sam na forumu. Kupio ovaj model koji si gledao pre par meseci, samo 2011. godiste, ali to je to. Vec ima ugradjen plin.

Kombinujem benzin i plin voznju. Plin prema nekoj racunici po gradu ide 10-11l sto je za nekog mnogo meni je ok s'obzirom na razliku u ceni benzina i plina. Do sada sam presao oko 3500km za neka 3 meseca jer ga solidno vozim. Ali, to je 80% po gradu predjeno, pa ti vidi...

Autoput, potrosnja plina se spusti na 5-6l, ali zavisi koliko brzo vozis naravno. Ja teram do 100km/h i zato postizem ovu ustedu pa me kada imam predjenih nekih 200km auto-puta mesecno prosecna kombinovana potrosnja izadje na oko 8l grad i auto-put. Na dodaj i litar benzina sigirno.

Znaci auto kupljen nov u salonu 2011. kada je i proizveden, a 2013. mu je ugradjen plin. Sledece godine zdravlje Boze me ceka zamena plinske boce i atest sto je trosak na svakih 10 godina, prilican trosak, majstor za plin mi je sada okvirno rekao sve ukupno sa taksama i glupostima oko 230 evrica trenutno, ali pitanje sta ce biti sledece godine, da smo mi zivo i zdravi. Mozda ovo odradim i ranije, mada zbog trenutne krize sa energentma mi svi pricaju da cekam ipak sledecu godinu.

Auto je stvarno komforan, dobar kvalitet za nase uslove, ali se oseca slabost 1.4 motora jer je ipak velika i teska karoserija (preko tone je tezak sto i sam znas). Kreni-stani po gradu je bas mucno nekada, jer mu treba solidno da ubrza, meni je 3. glavna brzina gde postizem pravo ubrzanje i retko ga po gradu teram sa preko 2000 obrtaja. Motor je bucan bas, na auto-putu sam najbrze vozio 130km/h, osecam da moze vise, ali se cuje kao da vozis 160.

Ovaj auto hvale da je medju najbezbedninim i najstabilnijim, bas je onako kao putna limuzina, predvidjen za velike destinacije i to se oseca u voznji. Grad ga gusi, bolji bi bio benzinac 1.6 i vise konja defintivno za kreni-stani jer je ovaj 1.4 tromiji definitivno.

Sada, posto su visoke temperature klimu ukljucujem svako malo, kada ga vozim na plinu to se bas oseca, kada saltas brzine on secne pri svakom prelazu iz 2. u 3. recimo ili se ugusi kada iz prve u drugu prebacujes sa manje ubrzanja ili na nekoj manjoj uzbrdici. Ma koliko meko da pustam kvacilo kad je na plinu ta trzavica se oseca i to me mnogo nervira, a tipa na benzinu sve regularno. Znaci ovo pricam kako se ponasa sa ukljucenom klimom sve vreme. Bez klime nema ovih nus pojava, ali se opet oseca da je jaci na benzinj naravno.

Posle par meseci sam pohvatao kako radi i sada prilagodjavam terenu, jer nikad ranije nisam vozio auto sa plinom. Tipa bilo kakve uzbrdice ako nemam dobar zalet, prebacujem na benzin i tako ga vozim bar 10-ak km ili vise, ako je vise brdovitog terena. Plin bi ga skroz ugusio tu. Takodje po raskopanim ulicama gde moras prva-druga, kreni-stani, a opet da je startan isto samo teram benzin zadnjih nedelja. Kad izadjem na otvoreni put prebacim na plin i tera bez problema, ali rekoh klimu sa plinom oseca uvek.

Za sada sam sveukupno zadovoljan, trosi dosta, ali vec mi je zavrsio dosta posla, celu selidbu sam sa njim odradio (spustis zadnja sedista i dobijas preko 1000l zapremine za ladno 6 trpezarijskih stolica kad se lepo popakuju, nadji ti takav auto u ovoj klasi 😉). Auto je otmen, lepo izlgleda, nije za ove nase rupetine i kratere po putevima, amortizeri su bas osetljivi i oseca se svaki udar, na to mora zesce da se pazi.

Klima po preporuci treba da se iskljuci pre gasenja motora nekoliko minuta i po mogucstvu ukljici samo ventilacija jer time stedis klima uredjaj u auto + manje bakterija se skuplja zbog susenja vlage. Ovo mi je preporucio majator za klimu u autu jer odradih servis prosle nedelje, ali znamo da niko to tako ne odrzava.

Sve ukupno, pravi porodican auto, komfor napred, pozadi, gepek, plinska boca je na mestu rezervnog tocka. Klinci ga kupuju da se mangupiraju po gradu jer retko koji auto izgleda tako dobro u ovom cenovnog rangu, recimo Peugeot 207 za moj ukus... Ali, da trosi, trosi, moze dosta manje, a moze i mnogo vise. Meni je bitno da odrzavam redovno, koliko mogu i da sluzi svrsi, ne divljam po gradu niti na otvorenom, a sledece sezone verovatno na more sa njim, mada kazem da smo mi zivi i zdravi dotle.

Pozdrav i ako neko jos ima iskustva, neka se javi, a ti javi da li si ga kupio i kakva su tvoja iskustva.

P.S. Mada vidim da tema nije aktivna 2 godine, ali mozda nekom dobro dodje ovo moje iskustvo do sada

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Saša » 02 Avg 2022, 08:36

Dobrodošao na forum. Tu nešto nije u redu, ako je sve ispravno bukvalno nema razlike na plinu i benzinu, moj je subjektivni osećaj da auto čak bolje ide na plin (doduše ne Hyu već Punto Classic). Oteraj ti to kod nekog proverenog majstora da sve pretrese.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 02 Avg 2022, 13:04

Saša je napisao:
02 Avg 2022, 08:36
Dobrodošao na forum. Tu nešto nije u redu, ako je sve ispravno bukvalno nema razlike na plinu i benzinu, moj je subjektivni osećaj da auto čak bolje ide na plin (doduše ne Hyu već Punto Classic). Oteraj ti to kod nekog proverenog majstora da sve pretrese.
Hvala! Pa definitivno sam planirao ponovo kod nekog plinadzije, ali muka je naci kvalitetnog majstora, uvek je kao sve ok i samo vozi, dok ne dodjes sa mnogo komplikovanijom situacijom da ti to dobro naplati.

Za sada postoji ta vidna razlika u menjaju brzina i uopste ubrzanja kada klima radi dok se vozi na plinu i na benzinu i generalno se kada je veliki uspon oseca razlika i kada ne radi klima. Pre par meseci su zamenjen iisparivaci (Atiker) i to je bilo pre kupovine auta, ali ocigledno nije nastelovano sve kako valja...

Hvala na savetu u svakom slucaju, javljam kada nadjem nekog dobro majstora kakav je ishod...

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Saša » 02 Avg 2022, 13:06

Oodakle si, pa da ti eventualno preporučimo nekog majstora?

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 02 Avg 2022, 13:24

Saša je napisao:
02 Avg 2022, 13:06
Oodakle si, pa da ti eventualno preporučimo nekog majstora?
Jbg. jos nisam popunio ni sve podatke u profilu, jutros sam se registrovao... Zivim u Nisu, ali sam stalno na relaciji Nis-Jagodina. Generalno ovde sam dobio preporuku za jednog plinadziju i on je okvirno pogledao sistem jer sam isao do njega da proveri u kakvom je stanju boca, da li je potrebno odraditi ranije zamenu i generalno stanje plina. Covek je proverio ceo sistem i rekao da je boca kao nova iako je stara preko 9 godina i rekao je da su ti Atikerovi isparivaci koji su stavljeni takodje u dobrom stanju, ali nije nista dodatno gledao niti radio jer sam kod njega isao samo informativno da vidim koliko bi me iznela zamena plinske boce sledece godine i da li da izbacujem ceo sistem za plin o cemu sam razmisljao jedno vreme, tipa sledece godine komplet da izbacim.

Pozvacu ga danas cisto da proveri on sam u voznji kako se ponasa jer definitivno tu nesto treba da se dosteluje, ali ako imate u Nisu ili Jagodini nekog od poverenja, javljajte....

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Saša » 02 Avg 2022, 16:32

Nažalost u Jagodini i okolini ne znam nikog, no ima članova foruma iz tog kraja pa će možda neko moći preporučiti nekog. Ja sam inače svojevremeno zbog dobrog majstora koji je znao posao i bio se voljan uhvatiti u koštac sa istim, išao iz Novog Sada u Lazarevac, verovao ili ne. No taj majstor (a bio je i član ovog foruma) nažalost više nije sa nama.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 02 Avg 2022, 19:31

Saša je napisao:
02 Avg 2022, 16:32
Nažalost u Jagodini i okolini ne znam nikog, no ima članova foruma iz tog kraja pa će možda neko moći preporučiti nekog. Ja sam inače svojevremeno zbog dobrog majstora koji je znao posao i bio se voljan uhvatiti u koštac sa istim, išao iz Novog Sada u Lazarevac, verovao ili ne. No taj majstor (a bio je i član ovog foruma) nažalost više nije sa nama.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Potpuno te razumem, jer su dobri majstori danas za bilo sta endemska vrsta. Tipa ja u Nisu kao vecem gradu ne mogu da nadjem majstora kod koga bih isao povremeno da proveri kakva je situacija sa autom, znaci platis osnovni servis i ds auto odrzava covek na duze staze jer je to poenta da majstor poznaje auto. Danas su ovi toliko pokvareni da i da platis i to debelo neku dijagnostiku ili servis, oni namerno precute nesto sto tek krece da pravi problem da bi se to zakomplikovalo i posle kada otkaze skroz ispadne par stotina evra nepotrebnog troska, samo zato sto je majstor pokvaren. A, ne mogu svi da budu majstori, iako ljudi cesto od muke krenu sami da se edukuju da ih nazovi majstori ne vozaju i odrapljuju.

Tako da skroz razumem kada imas normalnog coveka od poverenja, coveka koji je neki vid zaljubljenika u auto i koji zeli time da se bavi. Meni nikada ne bi bio problem da platim i vise tako nekog coveka, ali ovi danas samo gledaju da te sto pre otkace, niko ti nista ne objasni, svi su oni u tolikoj guzvi da modaju da te ubace preko reda i jos da pitas nesto pride....ma kakvi, oni ni ne kazu sta su bajagi odradili, samo ispostave racun i to sve ide kao na traci.

I zato jurim tako po preporuci majstora za plin, autolimara, mehanicara, obilazim ceo Nis i predgradja i sad imam par osoba koji znaju posao ili drugi makar za njih tvrde da znaju, ali nijedan od tih nije na tom nivou pouzdanosti i poverenja da bih zbog njih isao u drugi grad recimo. Jednostavno niko nece da ti odrzava auto na duze staze jer trosak ispod 100e im je slaba racunica, tek kada se nesto pokarabasi i izadje par stotina, onda se late posla i pitaju posle zasto ranije nisi dosao, ne bi te toliko kostalo.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 03 Avg 2022, 21:03

Ko prati situaciju - zvao sam majstora za plin za koga sam dobio preporuku. Rekao je da je normalno tp da auto gubi snagu kada radi klima, pogotovo kada izduvava maximalno i da tada ovaj auto koji je 1.4 moze da se posmatra kao da imaanje od 1000 kubika. Kaze da njegov auto koji je 1.6 i na kome on ima najsavremeniji ugradjeni plin sistem oseca klimu isto, ali je daleko startniji od Hyundaia 1.4 koga cesto zovu i mrcina jer je velika i teaka karoserija za taj motor.

Ipak kada sam mu rekao koliko se gusi na uzbrdici sa klimom i kako secne kada ide iz manjeg u veci stepen prenosa rekao mi je sa navratim do njega da to detaljnije pogleda jer to ne bi smelo tako da se ponasa. U petak idem kod njega zdravlje Boze, pa cemo videti sta i kako. On svakako nije ugradio taj plin, niti ga je odrzavao, bio sam jednom kod njega i rekao mi je samo da okvirno sistem za plin izgleda ok, da je plinska boca kao nova i da ne bi trebalo da bude problema, ali nije proveravao jer sam i onako isao samo da ga upoznam i da baci pogled informativno...

Toliko za sada pa javljam za ishod ove situacije sa plinom. Pozdrav za aktivne forumase!

Odgovori