Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 08 Nov 2022, 06:44

@ljubitelj Juce nakon posla sam bio do TNG servisera i odradio dve stvari na koje si prethodno ukazao:

- posto nisam hteo srafove da cackam sam, gledao sam samo kako on to radi i bas onako kako si opisao, poklopac je bio izmesten , vratio ga je na mesto i zasrafio, bukvalno pola minuta posla nego sam hteo da vidim kako on to radi, za slucaj da mi zatreba naredni put da to odradim sam

- takodje mi je ponovo dijagnostikom proverio parametre TNG sistema, nije nesto mnogo stelovao kao prosli put, ali je konstatovao da su parametri ok i pominjem ovo jer je sredilo stvar sa Check Engine lampicom posle duze vreme kako stoje stvari. Dakle, samo je fora bila odraditi konfiguraciju kako valja i mape i to je to

Preostala stvar koju cu pokusati da odradim je pravilno ocitavanje nivoa plina u boci. Na Tartarini prekidacu u autu imam u gornjem delu 5 dioda koje svetle zeleno kada se prebaci na plin. Dole levo je plava dioda, a dole desno je narandzasta koja oznacava benzin. Pri startovanju auta na plin, dioda za benzin svetli konstantno dok plava i zelena trepere. Kada predje na plin kao izvor goriva, prekidac prikazuje zelenu i plavu koje svetle konstantno, dok se dioda za benzin naravno gasi. Okacio sam neku sliku sa neta, cisto da zainteresovani vide kako izgleda. Prema uputstvu koje imam i koje sam citao vise puta, na sta dodatno ukazuje i simbolika na prekidacu ovih 5 zelenih dioda oznacavaju nivo plina u boci kako bi vozac okvirno znao, rezerva i potrebna dopuna sto pre, 1/4, 2/4, 3/4, 4/4. Ovo je odličan pokazatelj i mislio sam da ce potpunom konfiguracijom TNG sistema od nule ovo biti reseno, medjutim to nije resilo problem. Kod mene sve vreme rada na plinu svetli samo jedna zelena dioda bez obzira na kolicinu plina u boci. Znaci, fora je do plovka i tu nesto treba dodatno da se cacne.

Rekoh to serviseru, ali nije znao sta moze da bude problem i posto je bio u guzvi kao i obicno ostavili smo to za drugi put, ali ja hocu da sredim to. Prethodni vlasnik mi je rekao da se to tako ponasa vec nekoliko godina i da uopste nije mario sto nema na samom prekidacu lepo ocitavanje, on je odokativno trosio plin i uvek punio do kraja i to je to.

Uporan sam i probacu da resim ovo, napinjacu servisera, a poceo sam da pretrazujem i forume specijalizovane bas za TNG sisteme i koliko sam video kod brace Hrvata je Tartarini izuzetno popularan, pogotovo od kada je negde oko 2011. izasao Tartarini ECU koji se automatski podesava u voznji:

"Novi Tartarini ECU koji će biti spojen na OBD II konektor i sa njega će kupiti podatke te se automatski podešavati u vožnji, kako radi i benzinski ECU"

Gomila Hrvatskih servisera je zavrsila obuke kod svojih komsija u Italiji za Tartarini i izgleda cu morati da pocnem da komuniciram i sa njima, jer ovako neki upgrade na duze staze bi bio sjajan Slika.

Na drugoj slici je prikazano i kako sada kod mene izgleda sistem za ubrizgavanje Tartarini EVO 08, 4 cilindra + senzor za temperaturu i koliko sam video na netu jos uvek je u prodaji i ima ga za oko 100+e. Tu se lepo vide i dizne koje je serviser prosli put detaljno cistio. Naravno ako se ovo pokarabasi, bolje da se zameni kompletni sistem za Stag ili nesto drugo sto je kod nas dostupnije...


Slika

Slika





Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Saša » 08 Nov 2022, 10:19

I kod mene na Puntu taj indikator ne pokazuje kako treba količinu plina, tj.radilo je sve perfektno do zamene plinskih dizni (a tada je majstor zamenio i softver u plinskom ECU jer je originalni bio zaključan). Dok je sve bilo fabrika lampice su mi se uredno gasile na svakih 83-84 pređena kilometra i kada mi se upali crvena znao sam da imam još otprilike isto toliko da pređem. Posle zamene dizni i softvera nešto se pokarambasilo i sada mi se lampice mnogo brže gase i kada se upali crvena imam još 150 km da pređem (proverio puno puta). Bio sam više puta tu kod nas kod nekog majstora za Landi (iz drugih razloga, pa usput tražio da mi namesti i to) i on tvrdi da tu nema šta da se podešava (majstor koji je menjao dizne je nažalost preminuo, pa nemam boljeg majstora od ovog). A ja jako dobro znam koliko je to dobro i precizno radilo ranije. Sve u svemu, spremi puno živaca ako želiš da to isteraš do kraja i namestiš, ja sam digao ruke na kraju i vozim tako. Jako je teško danas naći majstora koji zna posao i hoće da ga radi kvalitetno i savesno. Skoro pa nemoguća misija, nažalost.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 08 Nov 2022, 11:44

Jasno sve i slazem se u potpunosti u principu imam na raspolaganju ovog majstora kod koga vec idem koji je jedini licenciran i jos jednog plinadziju koji ima softver za sve moguce TNG sisteme, ali naravno radi na crno i upitno je koliko je pouzdan.

Slaba vajda da cu uspeti da resim, ali pokusacu pa sta bude...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 08 Nov 2022, 18:11

Puno sreće...ta kalibracija pokazivanja tačno plina u rezervoaru je baš lepa zabava uz koju može fino vreme da se utroši.
Radio više puta sebi i nakon nekog vremena samo od sebe više nije "ono pravo"...i na kraju odustao.
Nije ništa komplikovano, sve je maltene nacrtano u softveru ali traži vremena i vremena, a bogami i živaca.

A nije mi ni potrebna, koliko god plina da sipam potroši se :)

I kod Lovata i kod Tomazeta i kod Atikera i kod raznih drugih isto ili slično...nepouzdano pokazivanje stvarnog nivoa tečnosti u boci.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 08 Nov 2022, 18:35

@Saša @ljubitelj

Kako stoje stvari lagano me odvratiste od prvobitne ideje, a i bolje da trosim vreme na nesto pametnije - hvala na tome.

Ne bih se slozio da su lampice nepotrebne jer zasto onda pratis stanje rezervoara fabrickog goriva? I taj rezervoar se uvek isprazni ma koliko sipao u njega, pre ili kasnije.

Naravno, kapiram tvoji poentu samo me je nekako kopkalo zasto to ne radi kako valja, ponadao sam se iskreno da ce kompletna konfiguracija TNG sistema od nule ovo srediti. Medjutim, iako sam se nameracio da izguram to, poslusacu iskustva ljudi koji se daleko vise razumeju, ja jedino mogu da se oslonim na majstora, a on je sam juce rekao "Raspitacu se" vezano za ovu problematiku i kako stoje stvari ipak se ovde cela prica zavrsava...

Interesantno je da kada sam kupio auto pri voznji na plin su uvek svetlele plava i 4 zelene diode, a sada nakon konfiguracijs svetli plava i samo jedna zelena sve vreme. Sve u svemu, potrosnja plina se prati i dalje preko TRIP dugmeta i broja predjenih km od zadnjeg sipanja "do kraja" kao sto to radi vecina ljudi.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Saša » 08 Nov 2022, 21:26

Kod mog Landirenza je to radilo savršeno dok je bilo fabrički kalibrisano i podešeno (imam fabrički plin u Puntu). Kako je to čačnuto - nema više sreće sa tim. A itekako je potrebno svakom ko pravi lepu kilometražu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 08 Nov 2022, 21:31

zasto onda pratis stanje rezervoara fabrickog goriva?
To radi savim dovoljno precizno i važnije predvidljivo da ima svrhe verovati u ono što pokazuje.
Moje iskustvo je kako sam opisao, sa različitim sistemima nikada nije ni približno precizno moglo da se podesi kao fabričko pokazivanje goriva.

To koja lampica i koliko će svetleti se šteluje softverski, i baš tu je problem jer ne postoji predefnisani reper u odnosu na šta se šteluje nego mora da se eksperimentom za svaku bocu tj svaki model rezervoara definiše napon koji okida odredjenu lampicu.

Na papiru veoma lako izvodivo, u praksi po mom iskustvu treba i živaca i vremena, i opet nije ni približno pouzdano kao merenje benzina u rezervoaru.

Benzin se očitava direktno u samom rezervoaru a plin se očitava van rezervoara (koji je jelte pod pritiskom i potpuno zatvoren, hermetički takoreći) posredno preko magnetno pretvarača uz dozu mehanike plovka.

To je sitna razlika u načinu akvizije podatka ali i ono što sreću kvari da bude lako i brzo da se našteluje.

Pogledaj uputstvu proizvodjača (bilo kog, može i AC Stag), u svega 2-3 rečenice je opisano i to je dovoljno jasno (na papiru) šta treba da se uradi..

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 09 Nov 2022, 17:59

Danas sam konacno slikao plinsku bocu u gepeku koja je u Tartarini uputstvu oznacena kao "toroidalni rezervoar" i slika je u prilogu. Na ovoj boci sa gornje strane, levo ili desno koliko sam video nema nikavih analognih indikatora kolicine plina, a bocu su kao i isparivac napravili Turci, odnosno Atiker.

Do sada sam 2 puta punio potpuno bocu i bilo je oko 41.6L plina, a nisam jos uvek nasao tacan podatak koja je ukupna zapremina boce jer hocu samo da budem siguran da je ovo definitivno 80% i da ne prebacujem to sto je preporuceno. Prethodni vlasnik mi je rekao da je i on uvek punio nesto ispod 42L tako da bi trebalo da je to to, ali hocu da proverim da li je plovak ispravan.

Trebalo bi da pise na samoj boci ukupna zapremina boce, ali je nepristupacno i morao bih komplet da skinem ceo gornji zastitni sloj koji razdvaja bocu od ostatka gepeka ili da proverim u dokumentaciji. Imam kompetnu dokumentaciju vezanu kako za servisiranje u Hyundai servisu, tako i za servisiranje TNG sistema, pa moze da se isprati kada je sta odradjeno...

Na drugoj slici se vidi da sraf levo nije dobro zasrafljen i probao sam da sredim to, ali nije vise mogao da se zasrafi. Svakako to mora da se sredi u narednom periodu, nego danas nis imao vise vremena, samo me zanimalo da vidim u kakvom je stanju boca.
SlikaSlika

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 09 Nov 2022, 18:04

A gde su slike pokazivača nivoa, naravno da je analogni, kao mali satič izgleda.
Poklopac nije providan, prvo njega skineš da bi slikao bocu, otvor u sredini boce tj multiventil :)

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 09 Nov 2022, 18:13

To kad bih imao jos jednu ruku jer sam jedva i ovo izveo... Salim se, saljem naredni put jer sam danas bar ovo oslobodio da mnogo lakse podizem ceo zastitni sloj. Iskreno kod mog matorog je satic bio vidljiv sa spoljne strane ali je on ugradio klasicnu bocu oblika cilindra, tj. cilindricni rezervoar, samo je to bilo kada je plin bio 20 kinti ili tako nesto.

U uputstvu pise da boca toroidalnog oblika od deklarisanih 48L treba da ima maximalni kapacitet od 40.3L kad se napuni do kraja. Tako da ja pretpostavljam da imam takvu bocu i da je kod mene taj kapacitet ipak nesto premasen pa moram da proverim sve to sad kad sam krenuo da se zanimam sa svim ovim.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 09 Nov 2022, 21:13

Toro boca ima multiventil u sredini ispod tog metalnog a cilidrična bočno na vrhu ako je npr boca pd 30 stepeni a poklopac je providan.

Zapreminu te tvoje toro boce imaš utisnuto, ugravirano, zajedno sa mesecom i godinom proizvodnje.

Kod tebe je sve ok, 80% nije neka kalibrisana vrednost punjenja, više okvirno.

Ali kada si već krenuo u avanturu izučavanja plinskog sistema samo napred. :thumbup:

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 09 Nov 2022, 21:50

Hvala na pojasnjenju i podrsci... Ipak me je nesto sada zbunilo jer sam jedva nekako slikao i ugravirane podatke iako se ne vide svi podaci. Lepo se vidi da boca datira jos od maja 2013. god. i to je sve ok jer mi je prethodni vlasnik najavio zamenu boce i to me zdravlje ceka narednog maja. Ali, mi nije jasno zasto pise:

0600 L T42 H200

Temperatura koliko vidim moze da ide od -25 do +65 Celzijusa i to je ok. Ali, nadam se da je 42 max. realna zapremina plina, a ne kalibrisana jer sam onda u problemu posto ja punim do 41.6L recimo. Lose sam slikao jer sve vreme jednom rukom drzim zastitni sloj, ali je ugravirano svakako sa prednje strane boce i taj deo mi je jedva dostupan.Slika

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3076
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od havijer » 09 Nov 2022, 22:27

Imam istu bocu i maksimalno sam sipao 40 - 41 L što je i približno 100% kapaciteta.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 09 Nov 2022, 23:00

Pa onda to kod tebe i mene nikako ne valja. Ako je maximalna zapremina boce 42L, ti teras do 41, a ja do 41.6L onda smo solidno premasili 80% napunjenosti i onda mnogo rizikujemo. Jer onda ne postoji uopste prostor koji je predvidjen kao zastita da se tecnost prosiri u slucaju porasta temperature...I uputstvu koje sam citao je pisalo u fazonu da se za svaki stepen Celzijusa temperature tecnost povecava svoju zapreminu za oko 0.25% i zato je neophodno imati prostora za ovo povecanje.

Ja moram da utvrdim definitivno zapreminu ove boce, pogledacu sutra atest i ostalu papirologiju, jer ako je ona 42L onda ni multiventil, a ni plovak ne rade svoj posao kako valja. Multiventil koliko ja kapiram ovo bas treba da ogranici punjenje boce na 80% +-5 ukupne zapremine, a to ako su boce zaista zapremine 42L nije slucaj vec je ta granica gde treba da prekine punjenje odavno probijena. We

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3076
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od havijer » 09 Nov 2022, 23:03

Ventil je kod mene radio prvih par godina tako što se nakon 32L čuo neki zvuk ventila koji pokušava da zaustavi punjenje. Dugoročnim punjenjem preko 32L sam neutralisao taj zvuk ali 100 000 km nakon toga sve funkcioniše normalno a znači tih par litara da se odloži odlazak na pumpu.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Odgovori