Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 10 Nov 2022, 06:12

Kapiram tvoje vidjenje, ali ja cu da resavam ovo, jer ne zelim uopste da razmisljam o tome da za par litara nastane neka havarija ne daj Boze. Boca NE SME da bude napunjena preko 80-85% svog max. kapaciteta i ja samo hocu da ustanovim definitivno ove oznake jer nigde ne mogu da nadjem lepo opisano, ali nema sta ovo L T42 je najverovatnije oznaka max. zapremine. Ako je tako onda mi mozemo da idemo max. do nekih 34-35L, a mi guramo preko 40L...

Upravo sam pregledao sve transakcije u okviru SNNP Nis-ove mobilne app i do sada sam 2 puta samo tocio potpuno ispraznjenu bocu i prvi put je isla do cak 41.76L. Znaci to je gotovo 100% puna boca i samim tim je ovo izuzetno rizicno. Kod mene kao sto se videlo na slikama je boca veoma dobro izolovana i ide poput izolacije na kuci dobar sloj stiropora, pa tkanina iznad nje jer je veoma dobro odradjeno tako da se boca potpuno izoluje i koristi ostatak prostora gepeka, ali to mi ne daje nikakvu garanciju.

Ovo je prosta fizika i cak i ja koji sam totalni laik za TNG u autu kapiram da bilo kakvo povecanje temperature utice na plin u boci koji je u tecnom stanju zbog pritiska. Ko zna koliko dugo je ovaj auto terao sa ocigledno neispravnim multiventilom jer je njegova osnovna funkcija da zastiti bocu od ovoga sto se nama desava.

Mozda zvucim malo paranoicno, ali jednostavno necu da se zezam sa ovim uopste i danas zovem nekog od plinadzija koji ugradjuju da vidim koliko bi me izasla zamena multiventila, a kako stoje stvari mozda cu morati i ranije da odradim full zamenu plinske boce ili da do narednog maja svesno ne punim vise nijednom do kraja vec okvirno da kazem pumpadzijama da uvek ostane prostora za potencijalno sirenje plina u boci...

Zamena tog ventila sa rukama pretpostavljam da je oko 50e, ali ajde da ne pricam napamet. Jer ako je tako zamena cele boce je 150e + atest koji moram da odradim, znaci 200+ evrica je u najavi i mozda je tako i najpametnije jer sad me i ne cudi sto indikator napunjenosti boce ne radi kako valja kad je ceo taj sistem napunjenosti neispravan.

@havijer Preporuka i kod tebe da sredis multiventil bar, ne zelim da ti pametujem ali par litara plina stvarno nije vredno razmisljanja i rizikovanja, ali ti tako vozis svesno vec duze vreme i odluka je na tebi. Meni se to uopste ne svidja i rekoh resavam ovo ili zamenom multiventila ako je samo to neispravno i ako je do 50e max. odnosno menjam celu bocu i imam vece ulaganje, ali iako je mnogo bar cu da rasteretim troskove za narednu godinu gde me ceka svakako registracija... I uopste necu da se cimam i da razmisljam koliko cega punim, dal upravo rizikujem svoj i tudje zivote itd. Plin je cool i ekoloska stvar, ali je to ipak gas koji je pod velikim pritiskom i samo menja svoje agregatno stanje + je zapaljiv na odredjenim uslovima, a ja uopste ne zelim da se igram hemije sad pod stare dane

P.S. Verujem i da su multiventili uglavnom nekvalitetni i da ih ljudi cesto menjaju jer su tako napravljeni da je to potrosna roba. A, to je nesto sto je stalno izlozeno pritisku i moze da rikne kad god. Kod mene i ne cudi sto to vise ne radi kad je boca gotovo 10 god. stara i ko zna koliko puta punjena, a multiventil je riknuo ko zna od kad.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk






Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 10 Nov 2022, 06:46

Cak me sve ovo vraca na razmisljanje i ideju da potpuno izbacim TNG sistem iz auta jer za sada ima mnogo situacija o kojima treba misliti, nemam profesionalnog majstora koji bi ovo ustanovio sve, pregledao detaljno i valjano odrzavao i na koga mogu da se oslonim i samo redovno idem na servis. Ovde svako mora da zna bukvalno svaciji posao kako ga ne bi zeznuli ili kako bi napinjao nekog da odradi nesto kvalitetno.

O TNG-u najiskrenije razmisljam iz iskljicivo ekoloskih razloga i to mi je bio veliki plus pri kupovini ovog auta. Medjutim ako ce da me boli glava nadalje zbog neke ustede koja je u Srbistanu smesna kada se pogleda cena TNG-a u celom svetu bukvalno gde imas i ekoloski i ekonomski benefit, onda i ja mogu da zazmurim na ekologiju kao i vecina ljudi i teram na benzin, zagadjujem nesto manje nego dizeli i ne boli me glava, jer ocigledno nikog vise nije briga sto smo zagadili sve sto smo mogli. Izbacivanje skalamerije bi me izaslo opet 150-200e ali me drzava i majstori ne bi vise zezali svako malo jer je ova prva lopovska, a majstora koji su stvarno maheri svog zanata je sada gotovo nemoguce naci...

I eto, taman se zagrejah za TNG, ali sam vec izgubio volju jer stvarno moras da budes sam svoj majstor za sve, a previse bi mi bilo da budem i plinadzija i mehanicar j sve ostalo sto inace radim, bar nesto od toga da precrtam sa liste.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk






Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3078
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od havijer » 10 Nov 2022, 09:54

Misliš da niko u Srbiji ne napuni punu bocu plina? Svi imaju ispravne ventile?

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 10 Nov 2022, 10:24

Naravno da ne, samo kazem da cu ja dok se ne javi majstor definitivno da ispraznim bocu skroz i napunim tipa 35L max. Jer je definitivno multiventil neispravan, a on ne stoji tu dzaba.

UPDATE: Evo dok sam pisao ovo mi je licencirani Tartarini serviser rekao: "Ne pipaj nista, samo vozi"... Show zivi, s i ti to kazu samo teraj nebitno sto je nesto neispravno... Znaci moram kod drugog plinadzije da mi sredi ovo, a inace je multiventil koji je ocigledno riknuo kod mene FEMA. Serviser je rekao da je problem leti (na 35+ temp.) da se puni do kraja, zimi kaze mogu da pinim nebitno sto je 99%. Ali, ja hocu da sredim ovo ili kod njega ili kod drugog...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 10 Nov 2022, 17:38

Kontaktirao sam jos jednog plinadziju i dobio prakticno isti odgovor - kaze posto i onako za oko 6 meseci menjam plinsku bocu nema potrebe da se sada menja multiventil jer ce on svakako biti zamenjen tada. Kaze da ako je sve u redu pri tocenju plina i ovako pri voznji, nista nigde ne curi onda bolje ne dirati...

Znaci kad ovima kojima je to posao ne zele da mi zamene ventil, nema sta, ostace ovako kako je jos nekoliko meseci, samo cu pd sada nadalje prazniti bocu do kraja i puniti iskljucivo do 80% kapaciteta i tako u krug.

Period do zamene plinske boce ce svakako pokazati da li vredi ostaviti TNG uopste ili izbaciti. Ako bude jos nekih komplikacija definitivno ovo drugo, tamo da se nadam da cu ipak zadrzati ovaj Tartarini na duze staze iako u nekom momentu kazem sebi: "sta ce mi jos ovo u zivotu", ali prakticno je to do majstora jer da imam pouzdanog majstora, ne bih se cimao uopste...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10606
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 10 Nov 2022, 19:10

Zašto bi serviseri menjali multiventil kada je vrlo verovatno ispravan?
Samo razdešen, treba podesiti a za to treba ipak dosta posla s obzirom da je toro boca. I da je nepristupačno za rad.
To znači i dosta para..

Inače u boci je plin i u tečnom i plin u gasnom stanju istovremeno.
Multiventil ispušta samo gasnu fazu kroz ventila natpritiska a propušta samo tečnu fazu koju šalje ka motoru.
Gasna faza ne dolazi do motora. Zato je plinski sistem i toliko bezbedan, tečni plin je negoriv.

Kada sipaš do "punog" izvozaj 50km odmah i eto zadovoljena je margina.
Inače, toro boca sve i da želiš ne može da se napuni 100%, i ne može nikada da bude problem (toroidalni je geomterijski oblik, ne može da pukne) usled pritiska...čak i ako poraste pritisak ispustiće višak plina kroz multiventil napolje ispod poda vozila (kao što je predvidjeno konstrukcijom tj ugradnjom) ukoliko je metalni poklopac toro boce (sa ona 2 crvena šrafa) dobro postalvjen i lepo stegnuto da dihtuje.

Bocu kada staviš čak i direktno u vatru a napunjenu plinom do vrha neće eksplodirati, za razliku od kućne žute boce od 10kg (ili 17,5litara) koja može da eksplodira u nekim termičkim okolnostima (ona nema multiventil sa sigurnosnim ventilom natpritiska).

Ako je multiventil ispravan ni ja ne bih ništa menjao ni dirao do proleća ili kada već je planirana kompletna zamena.

Ako ima straha prosto se sipa 35litara i rešeno je. Možda deluje neozbiljno ili zaobilazno umesto štelovanja plovka ali funkcionalno je korektno rešenje problema rizika punjenja,

ljubitelj
Postovi: 10606
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 10 Nov 2022, 19:17

hyundai_i30 je napisao:
09 Nov 2022, 21:50
Ali, mi nije jasno zasto pise:

0600 L T42 H200
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
d=600mm (Diameter, prečnik boce)
Lt 42, V (zapremina boce u litrama)
H=200mm (Height, visina boce)

To su mere koje su bitne za ugradnju boce odnosno podaci neophodni instalateru da odabere bocu koja odgovara nekom autu što se tiče mesta za rezervni točak.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 10 Nov 2022, 22:26

Ovo sam nasao na netu jutros, ali svakako hvala na pojasnjenju.

Sto se tice specificnosti toroidalne boce, lepo si ovo objasnio. Fora je sto ja ne znam sta je za ventilom, a nerviraju me plinadzije koje nece makar ovo da pogledaju, nego me samo otkace bukvalno. A, ne moze preko telefona samo da se sagleda situacija, nadamo se da je ovako kako si opisao...

P.S.
Sto se tice samog termina "toroidalni oblik", ova rec je za vreme studija bila strogo zabranjena i pokojni profesor nam je to svaki put podvlacio da taj oblik ne postoji u nauci, da je to izmisljena kovanica i da postoji samo torusni oblik. Kao da to nisu sinonimi i da ima ne znam kakve razlike, ali je profan bio stara skola i obarao je studentariju zbog ovakvih nekih nebuloza samo zato sto je bio alergican na obicnu rec

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 11 Nov 2022, 06:43

Naredni put kada budem tocio plin cu namerno ostati blizu auta i gledati celu proceduru kako bih cuo da li se i kod mene multiventil "oglasava" jer se on mozda i dobro cuje, ali pumpadzija puni dok god moze. Tu je uvek guzva i ja idem odmah da platim da ljudi iza mene ne bi cekali. Vec to ce mi dati znak da li je bar taj sigurnosni ventil kao deo multiventila u kvaru ili ne, tj. da li se od previse ubrizgavanja pod pritiskom olabavio i prakticno vise nema svoju funkciju da prekine tocenje plina.

Ovako kad lepo procitam uputstvo za ugradnju TNG sistema, pogotovo ovih sekvencijalnih, ovo sve ima logike i stvarno se vise vodi racuna o bezbednosti nego na fabrickim benzinskim sistemima cini mi se, samo zbog specificnosti prirode plina kao gasa. Cak i u Srbistanu su pravila za ugradnju TNG-a veoma rigorozna, ali tesko da se sve ovo ispostuje kako valja i odradi kvalitetno, najpre sa kvalitetnim delovima.

@ljubitelj
Evo kod mene oni srafovi od pre par dana nisu zasrafljeni kako treba, pojma nemam ko je to i kada od ovih majstora odsrafio, mozda je tako bilo i pre nego da kupim auto, ali svakako to ne radi svoj posao i ne dihtuje. I sto kazes iako je to projektovano da usled povecane kolicine plina izadje iz boce i rastereti je pritiska i previse plina, kod mene je sve to fuš odradjeno jer te srafove mogu ja da odsrafim kad god i definitivno lepo ne dihtuju, a majstore jednostavno nije briga.

E, sad mi ovde nije jasna jedna stvar - prvo sta trazi plin i u tecnom i u gasovitom stanju u boci? Ja sam kapirao da je plinska boca uvek puna plina u tecnom stanju jer je takvo stanje najpodobnije za skladistenje, a da se puni do tih nekih 80-85% iz bezbednosnih razloga jer kao sto kazes u tecnom stanju je plin nezapaljiv. Ostatak je kako opisuju vazduh i on je tu nekih 20% boce jer tipa na temperaturi od 25 stepeni u boci imam 35L plina koliko i treba da bude max. kod mene, ali ako se podigne lupam sad na 50 stepeni onda ce se sam plin kao tecnost naravno "rasiriti" i zato mu je neiphodno uvek obezbediti dodatni prostor.

Iskreno, nisam uopste znao da ovaj "rezervni" deo nije vazduh vec ovo sto kazes gasna faza plina. Multiventil treba da obezbedi zastitu i od prevelikog pritiska u boci i od širenja plina i to je jasno skroz. Boca je svakako od celicnog lima i testira se na daleko vece pritiske od da kazemo nekih normalnih/radnih pritisaka. Zapaljiv plin i time eksplozivan je samo kada je u specificnoj smesi 2-9% u zatvorenom prostoru u smesi sa vazduhom. Ovo pise cak i na Wikipediji, a znamo jos iz skole i organske hemije, jos tada su pricali da je recimo po inostranstvu automobile sa plinom zabranjeno parkirati u garazama jer su zatvoreni prostori i time se povecava rizik da sam plin dodje u situaciju kada je jedino zapaljiv...

Dodatno me zanima ovo sto kazes da je tecna faza plina jedina koja ide bukvalno od boce kao skladista na putu do motora. U isparivacu se tečna faza plina koja je pod visokim pritiskom dovodi do isparivaca i koliko ja kapiram ovo uputstvo koje imam, prakticno se toplota vode usled zagrejanog motora koristi da "zagreje" tecni plin i vrati ga u gas, a posto se tu nalaze membrane neke one prakticno regulisu kolicinu ubrizgavanja gasovitog plina... Na to si mislio u fazonu da je tek kada dodje do isparivaca plon tecan, nezapaljiv i time potpuno bezbedan?

Kod mene taj "prednji" deo sistema (koji je najbitniji za rad motora) izgleda radi valjano, podeseno je preko kompa, provereno vise puta dijagnostikom, ali definitivno moram da nadjem nekog majstora koji ima volje i pedantan je da proveri ovaj "zadnji deo" za skladistenje jer kad vidim samo one srafove kakvi su, sve je nekako skarabudzeno samo. Ali, eto bar na samoj pumpi pri narednom sipanju mogu vec da utvrdim makar jednu stvar, ako ze multiventil bar oglasava da je jos uvek ispravan, a da je pumpadzija taj koji me sekira .

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13090
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Saša » 11 Nov 2022, 10:05

Količinu ubrizganog plina regulišu plinske dizne odnosno plinski ECU preko pomenutih dizna. Isparivač je tu kao što si i naveo da plin iz tečne faze prevede u gasovitu i da obezbedi konstatantan pritisak plina koji dolazi do dizni... :)

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1648
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od zdushan » 11 Nov 2022, 14:42

Ova tema je ludilo.
Moraću da uzmem odmor i gajbu piva da je pročitam..


Sent from my SM-A715F using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 11 Nov 2022, 14:48

Ovo ti dodje kao skolska lektira, tako da od pocetka pa polako...svasta ovde moze da se nauci, tako da samo uzivaj i odmah uzmi 2 gajbe i hvataj beleske da nesto ne propustis

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10606
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 11 Nov 2022, 22:57

hyundai_i30 je napisao:
11 Nov 2022, 06:43
bar taj sigurnosni ventil kao deo multiventila u kvaru ili ne, tj. da li se od previse ubrizgavanja pod pritiskom olabavio i prakticno vise nema svoju funkciju da prekine tocenje plina.


prvo sta trazi plin i u tecnom i u gasovitom stanju u boci?

Ostatak je kako opisuju vazduh i on je tu nekih 20% boce

da je recimo po inostranstvu automobile sa plinom zabranjeno parkirati u garazama jer su zatvoreni prostori i time se povecava rizik da sam plin dodje u situaciju kada je jedino zapaljiv...

prakticno se toplota vode usled zagrejanog motora koristi da "zagreje" tecni plin i vrati ga u gas, a posto se tu nalaze membrane neke one prakticno regulisu kolicinu ubrizgavanja gasovitog plina... Na to si mislio u fazonu da je tek kada dodje do isparivaca plon tecan, nezapaljiv i time potpuno bezbedan?


Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Idemo redom...
Sigurnosni ventil nema funkciju da prekida dovod plina pri točenju. To radi drugi ventil.
Multiventil se zove po tome što u sebi sadrži više različitih ventila.

Ne razumem pitanje, TNG je propan i butan, i oba sasvim regularno isparavju na ovim temperaturama.
Propan na nekih -40C a butan na nekih -5C.
Dakle sko je -39C ili toplije (znači recimo -22C) prost zakon fizike je da tečnost koja vri (isparava) menja agregatno stanje. Kao što voda vri na +100C.
( da ne ulazimo sada u priču oko uticaja pritska na pomeranje tačke ključanja).

Svakako da je uvek u svakoj boci sa TNG, i u autu i u kućnoj boci uvek istovremeno prisutan i tečni i gasoviti.
To zato je je boca na višoj temepraturi od tih -40 C dakle, uslovi su da TNG isparava.
A kako sa ispravanjem se menja parcijalni pritisak pare tako i prestaje mogučnost da sav tečni plin ispari pa ostane u boci i neispareni plin u tečnom stanju.

Ako polako otvaraš bocu TNG će da vri i da isparava i izlati napolje kao gas.
Ako naglo otvoriš i staviš tako otvorenu bocu TNG neće da vri i neće izlaziti napolje već ostati unutar boce kao tečnost.
Probaj i sam, uz mere opreza i poštujući pravila rukovanja sa TNGom.
Prosto, zakoni fizike.


U boci vazduha ima 20% pri prvom točenju plina u praznu bocu nakon ugradnje, i sa svakim sledećim točenjem plina se udeo vazduha smanjuje jer se u bocu doliva samo TNG (ne sipa se i vazduh), i posle recimo 5-6 punjenja boce koja se tokom vožnje potpuno ispraznila vazduha je možda 1%.
Nakom par meseci vazduha naprosto nema, jer nema odakle da udje.

A taj vazduh opet je zapravo 78% azot. pa pričamo da je u boci (bio uglavnom) azot koji je inertan gas i nezapaljiv.

I kod nas je zabranjeno pakriranje auta sa TNG u podzemnim garažama a dozvoljeno u nadzemnim.
To nije zato što je zatvoren prostor nego zato što je TNG teži od vazduha i gomila se na dnu, na podu garaže i ne može da "izvetri" ni kada je garaža otvorena.
Zato se auto sa plinom NIKADA ne popravlja u garaži recimo unutar kuće. Ili u servisu gde je garaža/ prostorija takva već mora prostorija da bude uzdignuta iznad okoline. Jedno od zlatnih pravila.


Toplota iz motora se ne koristi da zagreje piin i vrati ga iz tečne u gasovitu fazu nego se toplota dovodi da spreči zaledjivanje plina koja isparava.

Promena agregatnog stanja iz tečnog u gasovito (voda na primer) troši toplotu okoline. Isto je i promena iz čvrstog u tečno stanje, (voda tj led se dodaju u tečnost npr viski upravo iz razloga što topljenjem "upija" toplotu iz okoline tj rashladjuje tu okolinu a u ovom slučaju viski)....
Sve isto važi za TNG i njegov prelazak iz čvrstog u tečno stanje, iz tečnog u gasovito...
U obrnutom smeru iz gasovitog u tečno, tj kondenzacji TNG se toplota oslobadja, zagreva se TNG.
Opet osnovni zakoni fizike.

Sve to isto važi i za metan/ prirodni gas samo su druge granične temperature...otuda i ova igra sa prevozom metana tankerima u tečnom stanju (ohladjenog metana koji se kondenzovao).

Dakle, bez dovoda toplote iz motora u roku od 30tak sekundi isparivač bi se pretvorio u santu leda, začepio i time prekinuo protok.

Ako si video nekada na pumpi kada se toči TNG pa nije dobro stavljen pištolj pa curi tj isparava, stvara se led na pištolju, I na rukama, tj nastaju teške promrzline.
Zato je točnje plina OBAVEZNO u zaštitnim debelim rukavicama.

Nabacio sam ukratko to da je plinskim sistem tako konstruisan da je bezbedan, čuva se u tečnom stanju i bez obizra na tih famoznih 80% granice neće se ništa strašno desiti ni ako je 90% ili 95% ....boce napunjeno sada u ovim temperaturnim uslovima.

Kao što su ti rekli serviseri plina, samo sam potvrdio isti stav.

Tvoj plinski sistem su pregledala beš 2 servisera i oba su utvrdila da je korektna instalacija uradjena.Na tome bi se zadržao , tj ostavio tako kako je do te prolećne zamene boce.
A onda recimo uzmeš Tomazeto multiventil koji je i dobar i jeftin i miran si do 2033, godine barem...što se plinskog sistema tiče, A posle toga opet analiziraš.....ako naravno i auto bude te 2033. godine operativan. :)

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1648
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od zdushan » 12 Nov 2022, 09:32

A ne. Auto na TNG kome je otišao katalizator, i koji ima kaiš na mestu lanca, zaslužuje bolje.
Ja bi ovo sa plinskom bocom isterao do kraja!

Sent from my SM-A715F using Tapatalk


Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3078
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od havijer » 12 Nov 2022, 10:46

Ja mu kažem samo polovniautomobili.com

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Odgovori