Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 12 Nov 2022, 17:18

Hvala na savetima momci, ali za sada sam daleko od Polovnih kod kojih imam debelu vezu, znam ekipu koja im razvija mobilnu aplikaciju vec godinama . Auto za sada sluzi svrsi, a ovde samo razmenjujemo iskustva i ucimo jedni od drugih i na svojim i tudjim greskama. Nekom ce ove situacije dobro doci i imace mnogo objasnjenih stvari pogotovo za TNG laike...

@ljubitelj Svaka cast na iscrpnom objasnjenju. Apropo price vezane za gasenje auta od pre neko vreme, ipak sam preventive radi otisao kod majstora od poverenja svog matorog jer sam trenutno u drugom gradu i covek je za svaki slucaj potpuno ocistio klapnu koja je bila bas zaprljana, izvadio je kada se motor ohladio i pokazao mi je, bas je bila uprljana, a rekao je da mora da bude kristalno cista i da cesto ljudi zanemare tako prostu stvar, menjaju delove, a klapna mora na neko vreme da se proverava jer samo ciscenje moze da resi mnoge probleme u najavi. Majstor kaze da je po njemu iskljucivo prljava klapna bila razlog gasenja kao sto si ti i pomenuo, a ne nagib auta jer je bas skoro opravljao i30 koji je imao slican problem i zato mi je ovo pedantno sve ocistio.

Narocito mi znaci preporuka za multiventil koji cu zdravlje Boze kupiti za nekoliko meseci kada budem menjao plinsku bocu. Plinadzija mi je ovako informativno rekao da bi me zamena multiventila za moju bocu sada iznela cirka 30 evrica, ali ne znam o kojoj marki multiventila se radi. Ipak je rekao ono sto smo rezimirali, za sada nema potrebe menjati multiventil jer TNG sistem funkcionise i analiziran je detaljno sa njegove strane...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



ljubitelj
Postovi: 10593
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 12 Nov 2022, 18:24

rekao je da mora da bude kristalno cista
Tako je, ne sme klapna da se zaglavljuje u radu.

Klapna se redovno čisti, obično u uputstvu piše interval koji je isti kao za zamenu filtera vazduha (40,000-60,000km najćešće).
Zato treba čitati i pridržavati se radioničkih uputstava i onda puno stvari tj nepravilnosti u radu se preventivno rešava i ne dolazi nikada ili veoma retko do problema u radu.
Nisu uputstva za majstore pisana iz dosade nekih tamo u fabrici :)

Pošto je sada sve rešeno, ne misli na plin više, sipaj i uživaj u vožnji...

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 13 Nov 2022, 07:05

Mali je broj onih koji su uopste nekad procitali neko uputstvo jer danas svako bukvalno moze da bude "majstor" za bilo sta i zato je kvalitet svega srozan na najnizi moguci nivo...

Imam i detaljno uputstvo za auto sa preporukama kada se sta cisti, pa eto mogu da bacim pogled i preventive radi odem bar do ovog majstora koji ne ceka da dodjes sa kvarom vec covek ima volje da odrzava auto, nezgodno mi je to sto je u drugom gradu, ali kao sto smo ranije rekli, za valjanog majstora vredi otici cak i u drugi grad.

Hvala na savetima, iskuliracu definitivno sto se plina tice, auto je spreman za danasnji put gde cu ga svakako testirati kako vuce 5 odraslih osoba + pun gepek, dakle maximalno opterecenje i videcemo da li na autoputu ima razlike u voznji na plin i benzin.


P.S. Preporuka ljudima ovde da mogu da koriste BlaBlaCar mobilnu aplikaciju i time "ubiju vreme" i ustede neki RSD ako im odgovara da povezu nekog, cak se ova platforma nekoliko godina unazad i kod nas popularizovala. U inostranstvu ovakav vid prevoza kroz razne platforme objava voznji postoji sigurno preko 20 godina i tamo je sistem kompletno razradjen, ljudima to dodje kao dobar dan, placanje je potpuno automatizovano i imao sam prilike da u vise navrata putujem na ovaj nacin po Nemackoj i Francuskoj za neke smesne pare u to vreme. Sad kad sam u svojstvu vozaca, rado razvozim studente koji ce dobiti popust na indeks jer ipak smo i mi matori odavno prosli sve te "slatke muke" razvlacenja po kilavim i prljavim vozovima i uvek preskupim busevima pa ajd bar omladincima da malo olaksamo stvari .

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10593
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 13 Nov 2022, 08:13

U mom ranijem poslu ko nije čitao uputstva ( a svako je na bar 3,000-4,000 strana minimum) nije uspevao da opremu pusti u rad, a neki su me ubedjivali i da nema oprema nešto ne može ili da nikada neće proraditi i slično...i svaki put sam svaku opremu uspeo da pustim u rad kako bog zapoveda.
I onda zovu kolege da pitaju, na gotovo sažvakano kako da reše problem.
A većina te opreme je prvi put montirana u zemlji...i nemaš koga ni da pitaš jer svi znaju manje od tebe o tome pa ostaje jedino proizvodjač i njegovo uputstvo. Kod nas uvoznici mašina i opreme obično slabo poznaju u sitna crevca, više su samo trgovci i tehnička podrška im je bliska nuli.

A u uputstvima se krije 99% odgovora na moguća pitanja, zato RTFM ostaje prvo uputstvo :)

Nažalost primećujem trend da sa svakom novom opreme kvalitet informacija i sama uputstva su sve lošija i lošija. čak i sa greškama koje se ne isprave u seldećim izdanjima dolaze.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7263
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od dag81 » 13 Nov 2022, 08:40

Kakva su to uputstva od 4000 stranica za pustanje opreme u rad?


Послато са SM-G991B помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 13 Nov 2022, 09:23

Postoje daleko slozenije masine od kuvala za kafu recimo, tipa uputstvo za bilo koji racunar moze da se napise na 4000 stranica komotno, a ne da se racunar koristi 2 godine i onda kupujes novi jer nemas pojma da je tipa otisao kondenzator na maticnoj ploci koga moze da zameni bilo ko za 2 min., a kosta 50 RSD recimo i covek racuna to je sve potrosna roba i kupuje dalje i zaduzuje se. Tehnika je sve losija i losija, ali to ne znaci da dobar poznavalac ne moze da resi vecinu problema. I ovde pricamo samo o hardveru, postoje softveri koji su izuzetno slozeni i komplikovani.

Ista stvar je i sa automobilima, imam Hyundai-evo uputstvo na 400 stranica i tu ima preporuka za odrzavanje, ali je uputstvo sturo za mnoge stvari. Nema potrebe da pominjem knjizicu za ugradjeni TNG sistem koje ima ukupno 5 stranica, a tipa @ljubitelj je samo na ovoj temi napisao daleko vise preko potrebnih detalja.

Znaci, ovde ne pricamo samo o korisnickim uputstvima, vec o profesionalnim, o ugradnji, rukovanju i odrzavanju, o najcescim kvarovima, da cak i covek koji nije iz oblasti moze da skapira sta je u pozadini price, a ne da usvaja zdravo za gotovo samo sta mu "majstor" ili neko drugi kaze i svako od nas je gomilu stvari rezonovao pogresno zbog raznih dezinformacija.

Moj matori je recimo radarski tehnicar u penziji, jel ima potrebe da komentarisemo koliko je to slozena masinerija? Na obuku je isao u Rusiju i Englesku kako bi skapirao sta se tu desava i pored toga sto je vrhunski elektrotehnicar. Ali, svakako ima izuzetno slozenih masina i ne mozes samo da slegnes ramenima i gledas u patike kad nesto ne radi, pogotovo za tako odgovoran posao, a ovo je samo jedan primer. Znaci, primer necega sto pominje @ljubitelj kada nemas osobu ne u svom timu, gradu, vec nemas osobu u zemlji koja je uopste videla, a kamoli probala to sto ti moras da opravljas jer ti je to posao.

Zakljucak je da kvalitetnih uputstava vise i nema, svi se oslanjaju na priucene majstore koji mogu da te vozaju do mile volje, a covek koji je iole zainteresovan da nesto nauci i ima malo slobodnog vremena moze solidno da udje u sustinu stvari kako ga ne bi zavlacili neki koji sebe nazivaju "majstorima"...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7263
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od dag81 » 13 Nov 2022, 10:17

A sta ce tebi uputstvo od 400 strana za Hyundai, kada prvo nisi majstor? Drugo nisam primetio i da se nesto razumes u auta, nego si pocetnik koji bi hteo nesto a nisi upucen u osnovne elementarne stvari gde i ne treba uputstvo. Npr. zastitni poklopac boce i 2 sarafa. Ako je jedan kratak kupis drugi malo duzi i zasrafis, a ti pravis nauku od toga. Dzabe 400 strana uputstva ako nisi za taj posao. Sto je ok, nesto ide nekom nesto ne ide, nismo svi za sve.
Sa druge strane, koliko su ti opsirni postovi kontam i sto su ti ok uputstva od 4000 stranica.


Послато са SM-G991B помоћу Тапатока





Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 13 Nov 2022, 10:43

Slazem se sa nekim stvarima koje si rekao, ali ne kapiram sta se ti bunis ovde kada ljudi razmenjuju iskustva na usko specijalizovanoj temi, a pretpostavljam da ni nemas ovaj auto? Ja sam i rekao da sam godinama bio potpuno nezainteresovan za automobile, vozio sam tudje, ali tek sad odrzavam svoje. Nije svako za sve, ali mene su makar ucili da upornoscu i voljom i sa malo mozga covek moze veoma duboko da udje u bilo koju oblast bukvalno, ne mora da bude ekspert, ali da dosta poznaje. Pa moj posao je daleko komplikovaniji od bilo kog automobila sto se tice procesuiranja informacija. Resavao sam sjaset situacija i ne vidim da je ovo sve nuklearna fizika, ali treba vremena da se pohvataju neke stvari.

Ne zelim da shvatis ovo pogresno, ali realno niko ovde nikog ne primorava da prati ovu temu, tema je specijalizovana za Hyundai i30 1.4 sa plinom, ja imam takav auto i naravno da cu ovde da pisem i pitam sta god da me interesuje, kao sto to moze bilo ko drugi. Saveti iskusnih ljudi koji prate su uvek dobrodosli, to je poenta foruma.

Koga je smorilo sve ovo stvarno nema potrebe da prati, a tek da se javlja i komentarise najcesce nesto sto i nema veze sa temom, pogotovo da bez razloga proziva druge ljude...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




Korisnikov avatar
blaugrana
Postovi: 6885
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od blaugrana » 13 Nov 2022, 11:06

Bar ste se ti I Ljubitelj nasli :)

Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 13 Nov 2022, 11:11

Evo ga covek koji je skapirao poentu foruma, o tome pricamo sve vreme . Nije ovo prepiska samo dva clana, vec deljenje iskustva i misljenja vise ljudi. Ali ne prozivke i omalovazavanja jer neko ko i nema veze sa temom najcesce nesto dobacuje.

Za kratko vreme covek svasta nauci, ja sam ovde provalio da mi je prikrivena cela jedna generalka nakon kupovine jer sam trazio uzrok problema i da skapiram sustinu svega toga. Jedan od forumasa me je savetovao da odmah prodam auto, ali ja hocu da znam sta sam kupio i kako to da odrzavam. Jer kupio sam auto koji su iskusni ljudi proverili + je detaljno analiziran u oficijalnom servisu, pa opet ima bug-ova i spletkarenja...

Pominjano je toliko toga da ce sigurno nekim neupucenim ljudima sluziti ovi detalji, pogotovo greske nekog pocetnika poput mene. Tako da nema potrebe da se prepucavamo, ja cu da ohladim sa pisanjem neko vreme dok ne prikupim jos situacija i pitanja vezano za ovu temu.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



ljubitelj
Postovi: 10593
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 13 Nov 2022, 19:30

dag81 je napisao:
13 Nov 2022, 08:40
Kakva su to uputstva od 4000 stranica za pustanje opreme u rad?


Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
Standardna, od proizvodjača reicmo Glenayre, Ericsson, Alcatel Lucent, Panasonic, Motorola, Cisco, Avaya....
Konkretni modeli recimo MD110, NSX1000/2000, PCX Enterprise....ili Call manager Cisco...
Retko koje je ispod 2,000 strana, recimo kratko uputstvo zta Panasonic NS500 (uvodno) je oko 480 strana, to je početak , uvod u sistem.

Zato postoje i obuke koje se plaćaju, školovanje, polažu ispiti, dobijaju sertifikati, postaje ovlašćeni serviser itd....a prvi korak je da pričita, pa ona da se na vežbama uživo pred komisijom pokaže znanje, pa onda u workshop sesijama lično uradi traženi projekat, pa tek onda stiče se licena za rad sa tom nekom opremom.
I to važi recimo 3 godine, pa se licena obnavlja, ide novo školovanje, novo čitanje uputstava kako izadje novi firmver ili model opreme...

Automobili su mala maca što se jednostavnosti tiče još uvek, tek zadnjih 10tak godina postaje pomalo komplikovano ispratiti......i postala su i kod automobila uputstva na po 1,000+ strana.

Nema živog čoveka koji će sve varijante i sve izmene popamtiti, zato i postoje redovna osvežavanja i samih uputstava.

Kod Panasonica je godinama unazad taj interval bio 4 meseca, tj 3 puta godišnje izlaze nova uputstva za jedan model opreme, i naravno to se treba pročitati da bi upoznao materiju.

I to je sve vrh ledenog brega, ima još mnogo komplikovanijih sistema.

Na primer, kada sam trebao nešto da uradim na skeneru za magnetnu rezonacnu, neku sitnu popravku, marke Toshiba doneli su uputstvo koje je imalo jredno 30takk kilograma, i procenio bih reda 10,000+ stranica plus još neke sheme, dijagrame i tabele koje to prate.

I to je skener bio star jedno 7 godina tada, dakle već model koji je zastareo, sa manjim uputstvom nego tada novi.

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10571
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Sloba » 13 Nov 2022, 20:15

Sad se malo meša uputstvo za puštanje u rad i kompletan service manual. Prvo bi trebalo da je vodič da se nešto pravilno pusti u rad, a drugo je kao rečnik, ne učiš ga od korice do korice nego tražiš po potrebi šta ti treba. Ne interesuju mehaničara i električara karoserijske mere, a karoseristu klima uređaj. Svako uzima i uči ono što mu je namenjeno. Imam manual za Mazdu 3, 10.200 strana tako da verujem da je slično za sve mašine kompleksne poput automobila.



Sent from my MI 9 using Tapatalk




Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7263
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od dag81 » 13 Nov 2022, 20:17

@hyundai_i30,
Apsolutno mi ne smeta tema, niti tvoji postovi. Procitam post ovlas, opet ne zato sto te ne cenim vec pocetak i kraj i skontam sta si hteo.

Ne sumnjam da si u svom poslu dobar, niti sam to rekao.


Bas kao sto rece Sloba, manuel i pustanje u rad nije isto. I sto bi citao 4000 strana da nesto pustis u rad, nepotrebno. Plus valjda se ima nekog osnovnog iskustva, kao i kod auta. Iscitas sta ti je neophodno u datom momentu, neces citati celo servisno uputstvo. Kroz praksu ces nesto znati,a seme pogledati kad treba da ispitas i dijagnostifikujes kvar. Najbitnija stvar je znati citati seme kod servisiranja masina i imati mozak i ruku ta taj posao.

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока





ljubitelj
Postovi: 10593
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 14 Nov 2022, 19:07

Sloba je napisao:
13 Nov 2022, 20:15
Sad se malo meša uputstvo za puštanje u rad i kompletan service manual. Prvo bi trebalo da je vodič da se nešto pravilno pusti u rad, a drugo je kao rečnik,

Sent from my MI 9 using Tapatalk
Da bi neki sistem postavio na noge od nule, znači prvo isprojektovao prema potebi/zahtevu korisnika tog sistema, pa zatim uradio predmer i nabavku opreme, pa onda montažu fizički opreme i kabliranje, pa potom softversku montažu i aktivaciju softverskih licenic, su prethodni neophodni uslovi da bi sistem pustio u rad.
Da bi to znao mora sve da se pročita i nauči, unapred inače si u problemu da verovatno nećeš dobiti sistem koji je korisnik tražio i naravno platio za know how.

Samo puštanje u rad, iliti stiskanje dugmeta ili klim miša je tako sporedno...

Omašio si poredjenje sa automobilima, tu nema faze dizajniranja i projektovanja sistema, kupuješ gotov proizvod koji već funkcioniše već je pušten u rad.

Automobili su prilično jednostavni kako sam napisao, i stoga imaju i uputstva znatno manjeg obima.
Moj odgovor je na pitanje ili čudjenje svejedno da postoje kompleksni sistemi sa više hiljada stranica uputstava.ž
Auti su jednostavni u poredjenju sa tim ili sličnim sistemima. Održavanje/servisiranje je pokriveno service manualom i samo treba ispratiti. Gotovo nikakve potrebe da se bilo šta dublje ulazi u problematiku. Skoro svako može da se upusti samo praćenjem procedura korak po korak i da uspešno odradi neki servis.

Zato i postoji čuveno RTFM jer će se naći verovatno odgovor na neku dilemu.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od cozmo » 19 Nov 2022, 15:23

Zanimljivo. 4000 stranica? Tehnicko uputstvo za avion DC-9 serije 30 koji je bio u sastavu JAT je bilo na oko 3000 stranica u dva velika manuala. Kompletno svi sistemi :) Samo kazem :)
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Odgovori