Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 10 Dec 2022, 14:18

Nemam nedoumicu uopste i promenicu to prvom narednom prilikom jer za danas nisam uspeo da ga nabavim i dodatno mora da se poruci. Interesovalo me samo misljenje koliko cesto drugi ljudi koji voze ovaj auto sa TNG sistemom to rade jer sam iz 2 oficijalna Hyundai servisa dobio oprecne odgovore. Jedan je da treba menjati na 60k km okvirno, ali to u prvih 5-10 god. od proizvodnje auta, kako stari auto treba raditi na duplo manju predjenu kilometrazu. Drugi odgovor je da treba zbog TNG-a to raditi jos cesce, jednom godisnje u okviru malog servisa i to kaze Hyundai servis koji odobrava ugradnju TNG-a pod njihovim nadzorom i proverom i odobravaju garanciju kod kupovine novog auta kod koga se naknadno ugradjuje TNG.

Na nekim benzincima ove kubikaze se to radi na 50k km, na drugim tek na 100k, a postoje i oni na kojima se uopste ne menja. Na ovom autu se to po preporuci proizvodjaca radi na 3 godine, ali to u slucaju da je cist benzinac, te zato i pitam ljude ovde...

Dakle, filter goriva cu zdravlje svakako promeniti u narednih mesec dana, pitanje je samo koliko cesto ga ljudi koji voze ovaj auto (sa TNG-om ili ne) menjaju?

Sent from my M2101K6G using Tapatalk






Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 15 Jan 2023, 16:28

Da aktiviram temu posle duze vreme - pre Bozica zamenih i filter za gorivo koji verovatno nikada ranije nije menjan na ovom autu iako je do sada presao 170k km. U oficijalnom servisu u Nisu kazu da je ovo "long life" filter i da se menja na oko 60k predjenih km, a tako pise i u knjizici koju sam dobio uz auto.

Serviser koji mi je promenio filter i koji je radio u Hyundai servisu u drugom gradu (covek je sada sebi svoj gazda) mi je rekao da moze komotno da se menja i na 100k km i da nema nus pojava sto se toga tice.

Sa filterom za gorivo sam kompletirao mali servis zapocet jos pocetkom decembra, gde sam zemenio 4 osnovna filtera (ulje, kabina/klima, vazduh, gorivo). Sva 4 filtera su iz druge linije proizvodnje (product line 2) kao na slikama u prilogu i ok me je to izaslo sve ukupno jer je recimo samo originalan filter goriva oko 9k RSD u zvanicnom servisu. Sada postoji vise sajtova preko kojih vrlo brzo moze da se dodje do delova po pristupacnim cenama.

Filter goriva je imao dosta naslaga prljavstine i videlo se da je odavno zreo za zamenu. Koliko je zamena 3 osnovna filtera jednostavna, toliko su njega zakomplikovali kod i30, a verovatno je to slucaj i sa jos dosta Hyundai modela, pa i ne cudi sto je "long life" jer je bilo mucno gledati samo kako se to sve menja iako naravno nije nuklearna fizika, ali ima dosta posla i ipak filter za gorivo treba da menja serviser, a 3 osnovna generalno moze da uradi bilo ko ko se interesuje jer danas sve moze da se nadje na YT.

Auto za sada bez problema, blaga je zima i bilo je samo par ledenih dana kada sam ga pokrivao preko noci ciradom sto mi je zavrsavalo posao sto se tice zaledjivanja stakala.

U toku aprila me zdravlje Boze ceka zamena plinske boce kojoj prolazi 10 god. i atestiranje sto je ukupna investicija od oko 200 EUR. Iako sam razmisljao i o opciji da potpuno izbacim plinski sistem jer ce nam na tehnickom svake godine sve vise komplikovati zivot i odpraplijvat izmisljajuci razne nebuloze kao i do sada + niko ne zna koliko ce kostati plin u Srbistanu narednih godina (jer je kod nas TNG najskuplji u regionu u odnosu na cenu benzina) za sada TNG ostaje na duze staze...
SlikaSlika

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3148
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Dare4x4 » 15 Jan 2023, 18:10

Gde si kupio original filter mimo ovlašćenog servisa?
Nešto mi tu sumnjivo jer ovi Product line 2 delovi imaju slovo S ispred kataloškog broja i dolaze u sivom pakovanju na kome piše i "not for warranty repairs". Njih ugrađuju posle treće godine starosti auta, a pre toga ove iz plavog pakovanja.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 15 Jan 2023, 18:23

Preostala 3 filtera imaju slovo S ispred, sive su kutije i pise ovo sto si rekao. Ovo je druga linija zamenskih delova jer sam hteo da taj bude sto kvalitetniji posto je i onako fabricki talozio prljavstinu prethodnih 11 godina.

Rekoh u prethodnom postu, moze preko sajtova da se nadje i druga linija kao i delovi koji su za opravke van garancije. Tu su uvek KP, pre njega ebuy, a komunicirao sam sa 5-6 različitih domacih sajtova jer sam se raspitivao i za katalizator itd.

Majstor koji mi je zamenio filter za gorivo je proverio isti i rekao da je skroz regularan i najbolja varijanta jer je original preskup.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




ljubitelj
Postovi: 10567
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 16 Jan 2023, 19:32

hyundai_i30 je napisao:
10 Dec 2022, 11:39

Prema servisnoj knjizici klasican benzinac i30 treba da menja filter goriva na svake 3 godine, ali mi ovaj serviser koga znam kaze da je zbog plinskog sistema potrebno ovo raditi cesce, prakticno jednom godisnje u okviru malog servisa.

Filter za gorivo kod ovog modela se nalazi u donjem delu rezervoara i zamena podrazumeva ispustanje benzina i tada kada se menja filter goriva se obicno menjaju jos neka creva kako sam razumeo.

Kakva su vasa iskustva ljudi ovde koji imaju i30 na plin sto se tice zamene filtera za gorivo? Kada se menja i generalno iskustva sa celom stvari
Jako mi je čudno da se na autu tog godišta menja filter goriva/ benzina na svake 3 godine a pogotovu kada se radi o tipu filtera koji je integrisan u rezervoar.

Moje iskustvo je da se kod auta proizvedenih zadnjih 30tak godina, dakle od sredine 90tih filter benzina menja na 150-250,000km ilio na 10 godina (više preventivno nego što ima razloga) jer je benzin odavno veoma čist (od uvodjenja bezolovnog su potpuno promenjeni i načini transorta plus su aditivi za kondicinoniranje benzina standard).

Od negde 70tih i ranih 80tih rezervoari su (ne kod svih marki) od plastike tako da nema više niti korozije niti nekih taloga a sistemi dovoda benzina su sa recirkulacijom (otuda i nema taloga jer stalno kruži kroz filter).

Sve je isto na TNG osim što bi interval mogao biti samo duži (jer se manje benzina troši i manje svežeg unosi, potencijalno time manje i nečistoće) pa bi rekao da je tada interval glatko 350,000+km.

Sve ovo za benzin, kod dizela je sasvim druga priča i tamo zaista treba/ mora filter na 60,000km (okvirno) što je obično oko 3 godine da bude promenjen.

Ja bih proverio u originalnom (ne prevedenom) uputstvu od Hjundaija da li je baš iziričito benzinac naveden sa intervalom od 3 godine ili je možda ipak dizel motor u pitanju, što bi imalo više smisla jer se dizel filter nalazi ispod haube i lako je dostupan za zamenu (baš zbog toga) dok je filter benzina veoma nedostupan u samom rezervoaru.

A da ne pominjem da auta od negde 2005,godine pa naovamo često uopšte i nemaju filter benzina, nikakav, i tada se naravno ništa ne menja...ne postoji "mali" servis sa tom pozicijom.

Opet ako se ima nekih sumnji ili višak para što da se ne menja i filter benzina na 3 ili manje godina...neće škoditi.

Na mom autu filter benzina je promenjen prvi i do sada jedini put na 175,000km, stari filter osim toga da je dosta korodirao spolja (lociran je ispod poda vozila) unutar njega filter platno/papir je bilo potpuno čisto.
Isekao i otvorio da vidim...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11073
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Bax » 16 Jan 2023, 19:39

Ja sam imao na Coltu 1995 MPI, taj spoljni filter u motornom prostoru. Buduci da je Hyundai radio po uzoru na Micubishi benzince, mogice da je zadrzao taj sistem.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10567
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 16 Jan 2023, 19:43

Moguće da je tako.
Ok je za 1995. godište da je još imao filter, ali ovaj Hju bi trebao da je noviji koliko sam shvatio, bar jedno 15tak godina mladji. A opet šta znam, možda se Hju zadržao na licencnim rešenjima motora iz 90tih.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 16 Jan 2023, 20:46

@ljubitelj Proverio sam ovo sto si predlozio i u prilogu su slike iz uputstava na engleskom i srpskom gde se naravno razlikuju podaci. Dakle, u uputstvu na srpskom pise ono sto preporucuje i oficijalni servis u Nisu, tj. da treba menjati filter za gorivo na svake 3 godine odnosno na nekih 55-60k predjenih km. Hyundai serviser iz drugog grada koji mi je zamenio filter za gorivo je rekao da ovaj interval treba da bude jos redji i da moze da se menja i na oko 100k predjenih km... Pricamo o Hyundai i30, benzincima iz generacije 2007-2011, a moj je 2011. godiste. Prvobitno mi je rekao da treba jednom godisnje, ali nismo se razuneli da je u pitanju benzinac i ovo godiste.

Uputstvo na engleskom kaze da ako su vozila proizvedena za potrebe EU, prakticno treba samo proveravati filter za gorivo i da ga nije potrebno menjati ukoliko nema nekih nus pojava poput otezanog startovanja ili gubitka snage u toku voznje.

Svodi se na to da su nasi preveli ovaj deo vezan za Hyundai i30 van Evrope jer ocigledno mi tu ne spadamo, posto smo beton liga na nivou Bangladesa recimo ;⁠-⁠).

U svakom slucaju kod mene filter za gorivo definitivno nikada ranije nije menjan i imao je dosta naslaga (auto presao 170.500 km do sada), a nadam se da ga necu menjati na duze staze i da ce se nadalje mali servis svoditi na zamenu ulja i promenu filtera za vazduh, motornog ulja i kabine/klime...SlikaSlika

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




ljubitelj
Postovi: 10567
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 16 Jan 2023, 21:44

Mi apsolutno a i očigledno spadamo pod "europe", i tu nema nikakve dileme pošto imamo identične standarde goriva.

Dakle, prevodilac nije dobro poznavao jezik (što je malo verovatno) ili je na svoju ruku redigovao sadržaj i smisao.
A to se još vidi po jednoj stavci u tabeli, u prevodu je potpuno izostavljen (inače veoma bitan) period kontrole i podešavanja ventila a što postoji u engleskom originalu.
To je još kritičnije za motor koji koristi TNG.

Zašto su to uradili (uvoznik) ne bih nagadjao ali svakako daje loš utisak i neprofesionalan pristup, možda čak i dovodjenje kupaca u zabludu.

Štelovanje zazora ventila je kudikamo važnije od igranja sa filterom goriva (koje nije ni predvidjeno).

To je moje mišljenje a svako ima svoje...

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 17 Jan 2023, 07:23

Razlika u originalnom uputstvu i nasem prevodu je enormna, jer nase uputstvo ima oko 400 stranica, a original na engleskom oko 650... Naravno da ne mogu uputstva da imaju isti broj stranica za razlicite jezike jer ne moze bukvalno da se prevodi, ali je ovde ocigledno da mnogo toga nije prevedeno, tj. prevedeno je izgleda onako kako nekom odgovara, sto je pa tek cirkus.

Sto se odrzavanja tice fali jos dosta informacija, tj. prakticno je u uputstvu na srpskom preveden samo deo za trziste van Evrope, pa cak i tu fale neke informacije, ali nisam imao vreme da to detaljno sve uporedim.

U svakom slucaju, iako nemam nista protiv njih, pretpostavljam da Hyundai servisi sirom zemlje ljudima menjaju ili ne stvari prema srpskom uputstvu jer sam ja u dva servisa u dva razlicita grada dobio slicne informacije - filter za gorivo u Nisu se menja na predjenih 60k km, a posto je auto na TNG onda moze i na oko 100k km kako me je savetovao serviser iz drugog grada. Kod mene definitivno nikada ranije nije bio menjan ovaj filter i evo sada na oko 170k km je zamenjen i to bi trebalo da bude to za nadam se duzi niz godina...

Filter za gorivo kod i30, a pretpostavljam i kod jos dosta Hyundai i KIA modela je veoma nepristupacan jer se nalazi u okviru pumpe za gorivo. Preporuka servisera je bila da dodjem kod njega sa sto manje benzina u rezervoaru kako bi pri zameni prskali sto manje benzinom sa strane jer ipak treba najpre iz rezervoara izvaditi pumpu za gorivo. Iskreno sam prvu put video kako se to radi na i30, videlo se da je sve gotovo zapecaceno jer nikada ranije to verovatno nije otvarano, pazljivo je serviser izvadio pumpu za gorivo, a onda je vesto rastavio i zamenio filter koji je bio bas prljav iako je auto samo prve 2 godine vozen na cist benzin, a do sada je vozen na kombinaciji benzin + TNG, gotovo punih 10 godina.

Sve u svemu, @ljubitelj mi je dobro ukazao da proverim ipak originalno uputstvo koje cu od sada redovno da pratim jer je uputstvo koje je doslo uz auto ocigledno prevedeno za trziste van Evrope i ne samo to, nego cak i u tom uputsvu nedostaje dosta toga kako vezano za odrzavanje, tako i za mnoge druge stvari i najgore od svega je sto se dezinformacije sire i po oficijalnim servisima jer se tamo ljudi strogo drze srpskog prevoda kako stvari stoje i menjaju neke manje bitne stvari daleko cesce, a nesto sto je bitnije i sto treba pratiti i menjati se uopste ni ne pominje...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13016
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Saša » 17 Jan 2023, 10:37

Kod mog Punta Classic kojeg vozim na plin filter benzina je takođe integrisan u pumpu ali se ne može menjati tako da je praktično predviđen da traje koliko i sama pumpa. Iz moje prakse izdržao je i više (i to praktično dva veka pumpe - sa jednom zamenom njenog motorića)... Naravno, auto je vožen od prvog kilometra na TNG, dakle nije profiltrirao količinski mnogo (različitog) benzina - uglavnom je vrteo taj isti već filtriran u rezervoaru, jer to automobilu nije bilo osnovno gorivo. :)

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1637
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od zdushan » 17 Jan 2023, 11:42

Kako misliš vrteo? To što prodje kroz pumpu sagori potom zar ne?

Sent from my SM-A715F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13016
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Saša » 17 Jan 2023, 11:59

Ne - uslovno rečeno - jer uvek postoji i višak goriva (ili kada motor ne uopšte radi na to gorivo - u slučaju pogona na TNG) se obično povratnim vodom vraća u rezervoar. Iskreno, nisam siguran kako je kod Punta rešeno (čuo sam da on i nema povratni vod?) ali pumpa radi non-stop, ne gasi se. Dakle, tada se benzin koji je u rezervoaru stalno provlači kroz pumpu a samim tim i filter... Pa onda ako se benzin retko sipa - a kod mene je to recimo jednom mesečno - onda pumpa zaista vrti stalno jedan te isti benzin mesec dana i filter se maanje prlja jer je to gorivo već mnogo puta filtrirano...

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 17 Jan 2023, 12:41

Interesantno je da je filter za gorivo integrisan u samu pumpu kod vise modela, a negde je potpuno odvojen od pumpe za gorivo. Kako bih sacuvao pumpu za gorivo sto duze, gledam da benzina uvek imam najmanje 1/4 rezervoara i retko kad ga spustam ispod te vrednosti. Jedino sam sad pri zameni filtera terao ispod 1/4 da bude laksa zamena filtera, ali opet mi se od kupovine auta nije desilo da mi se upali lampica za gorivo.

Koliko kapiram, kada se odrzava pristojna kolicina benzina (u Tartarini uputsvu koje imam pise najmanje 1/4 rezervoara), pumpa za gorivo je stalno potopljena i tako stalno radi i ne isključuje se dok se vozi na plin. Na ovaj nacin pumpa za gorivo "ne vidi" razliku i sve vreme radi kao i kada se vozi na benzin, jer se cestim gasenjem samo kvari na duze staze, a zamena pumpa je vec ozbiljan trosak. Poenta je da se auto ponasa tako kao da radi sve vreme na benzin ili da se sto je vise moguce priblizi takvom ponasanju sto se tice osnovnih delova.

Neki ubacuju u automobile prekidac za rucno isključivanje pumpe za gorivo u toku voznje na plin, a ovo je verovatno jos gore resenje, jer pumpa za gorivo treba da se ponasa kao da auto tera na benzin, dakle sve vreme treba da radi bez obzira koje je gorivo u pitanju, benzin ili plin.

Ispravite me ako gresim...?

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13016
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Saša » 17 Jan 2023, 15:08

Pumpa za gorivo se ne gasi nikada niti sme da se gasi jer jer se jedino tako u slučaju potrebe može momentalno preći na na benzin. Zamisli da ti u sred preticanja nestane plina... bilo bi možda i pogibeljno. Pumpa dakle uvek radi, nema to veze sa količinom goriva u rezervaru. Nju pored toga što je potopljena u gorivo hladi i sam protok goriva kroz nju, tako da nije to strašno i ako imaš manje goriva. Ja recimo Punta vozim tako što na "rezervu" sipam 1.000 din benzina pa kada se opet upali lampica rezerve - ponovo dospem 1.000 din. Često vozimo i po nedelju dana na rezervi - dok se neko ne seti da sipa. I nisam nikad imao problema. Pumpa mi je takvim "režimom" korišćenja recimo prvi put crkla posle 118.000 km i skoro 7 godina vožnje. A to je za Punta i neki njen realni vek, čak i kod onih koji se potpuno voze na benzin (cca 120.000 km).

Odgovori