Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 11 Apr 2023, 11:11

Juce sam zamenio plinsku bocu i promenio filter plina, a jutros zavrsio sa reatestom bez ikakvih problema na Masinskom faxu u Nisu. Nisu me drndali, iako su neke pre mene zezali samo tako. Cak me lik koji je kompletno ispitao auto u sali kao pitao za koliko bih prodao auto jer je skroz utegnut i raspitivao se o potrosnji, kako vuce itd.

Uglavnom, ono sto nisu primetili za vreme reatesta je ono sto sam ja primetio, a to je problem sa meracem nivoa plina u boci. Kao na slici, kazaljka ovog meraca stoji na dosta manjoj vrednosti od one koja je sipana jer sam juce sipao oko 20L, a na slici prikazuje kao da je tipa 1/8 rezervoara od 42L ukupno.

Znam da ovo moze da se kalibrise da kazem i koliko kapiram za to sluze ova 3 srafa na drugoj slici, iznad samog meraca gde je ujedno i polomljen ovaj plasticni deo koji bi ih mali sakrio.

Plinadzija se razboleo i idem kod njega sledece nedelje, a dotle sam hteo da vidim sa nekim ovde sta moze da kaze za ovu situaciju i sta da preporuci.

Fora je u tome sto je ovo najverovatnije i uzrok problema da mogu da prepunim bocu na gotovo 100% o cemu sam pisao pre vise meseci, jer merac uvek pokazuje osetno manje plina u boci, pa i ne cudi sto multiventil ne radi svoj posao kako treba...SlikaSlika

Sent from my M2101K6G using Tapatalk



ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 11 Apr 2023, 18:57

Pokazivač nivoa nema nikakve veze sa punjenjem boce niti sa multiventilom.

Može slobodno da se okreće po volji da pokazuje bilo šta, ili može da se potpuno izvadi regulacija punjenja boce ostaje apsolutno ista.

Na atestu se ni ne gleda, niti uopšte postoji provera takvih pokazivača jer nisu kalibrisani i ništa zapravo ne mere.

Ako ti nešto znači rukom zaokreneš na jednu stranu toliko da skazaljka pokazuje otprilike toliko koliko si sipao.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 11 Apr 2023, 20:41

Kapiram, dodatno sam se informisao o tome kako plovak preko magneta prakticno kontrolise polozaj kazaljke u okviru meraca nivoa plina u boci. Svakako cu posle praznika kod plinadzije jer je i sam rekao da ovo hoce da proba da podesi, mada mi je najbitnije da ne utice na multiventil... Ipak, bilo bi dobro da pokazivac lepo radi i da se softverski podesi da i diode prikazuju na prekidacu okvirno koliko je plina ostalo jer im je to jedna od funkcija. Ali, rekao si vec da je to zesca zezancija i ne verujem da ce iko sa ovim da se bakce. Da imam AC Stag verovatno bih se i ja zezao . Medjutim, Tartarini je "crna kutija" tako da...

Plinadziji sam rekao juce pri zameni boce da proveri multiventil i pomenuo mu da sam imao problem sa time da se boca prepuni i napuni na gotovo 100% kapaciteta, pa je nesto cackao oko multiventila i u toku nedelje cu proveriti da li je ovo reseno tako sto cu napuniti bocu do kraja. Inace sa mobilnom Lukoil app se ostvaruje 3 RSD popusta po litru plina za one koji jos ne znaju...

Na koliko se okvirno radi ciscenje isparivaca i zamena membrana jer ne znam kada je ovo kod mene zadnji put odradjeno? Naisao sam da je to na oko 50-60k km, ali cu verovatno ovo da odradim u narednim mesecima.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5576
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od dunx81 » 11 Apr 2023, 21:46

Kad počne da trza :-)

Ok je 50-60,nema potrebe ranije.

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 15 Apr 2023, 08:22

Jasno hvala na odgovoru. Imam jos par pitanja za forumase pa me zanima vase misljenje. Iskreno mi nije palo napamet da sam pri zameni plinske boce mozda mogao da trazim da mi plinadzija ugradi bocu nesto vece zapremine, posto je ranije bila od 42L i ova nova je takodje ista. Da li je to bilo moguce, jer koliko vodim na mestu gde stoji rezervni tocak kod mene bi fizicki mogla da stoji i nesto veca boca? Ovo samo informativno pitam, u smislu da li moze da se menja ako postoji fizicki prostora za smestanje vece boce ili moras uvek da imas bocu zapremine kao kod ugradnje jer je tako papiroloski vodi + je nastelovano sve za tu bocu itd. ?

Druga bitnija stvar je zamena plinskih filtera. Plinadziji sam rekao da zameni oba filtera, tecne i gasne faze, ali mi je zamenio samo filter gasne i rekao da je kod sekvencijalnih sistema ovo jedna od najbitnijih stavki i da se ovaj filter obavezno redovno menja. Posto je kod mene Atiker isparivac, nije imao filter za ovaj isparivac kao na slici i moracu da ga nabavim ja i opet odem do njega neki dan da zameni i njega. Ne znam zasto u drugi plan stavlja ovaj filter kada koliko sam citao filter gasne faze treba da se menja kad se i radi mali servis za auto na svakih 10k km, a tecne faze najkasnije na 20k km...

Kakve su vase preporuke po ovim pitanjima i da li je pri zameni ovih filtera neophodno ponovo proveriti i plinske mape i koliko ucestalo treba uopste stelovati mape? Mislim na redovno stelovanje ili nakon zamene nekog dela, a ne stelovanje kada motor ne vuce kako treba ili postoji kakva druga nus pojava?Slika

Sent from my M2101K6G using Tapatalk




ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 15 Apr 2023, 09:39

Obrnuto, filter tečne faze je nekada trebao na 15,000-20,000km da se istrese (ne menja se, nema nikakve potrebe, istrese se čvrsti sadržaj u vidu "kuglica") i nakon 5-6 intervencija ako se ošteti fizički papir eventualno promeni.
Dakle, ovaj filter izdrži oko 100,00km, barem Lovatov sistem sa eksternim filterom koji je zaseban i van isparivača.

Filter gasne faze se menja na 30,000km i ne može da se očisti ali moje iskustvo je da je posle 30,000km (otvoren da se pregleda izntra) potpuno čist tako da taj filter može glatko i 50,000km.

Plin je kod nas veoma čist već barem 10tak godina, ne računam neke pojedinačne pumpe van velikih poznatih brendova. Od NISa sam potrošio barem 20,000 litara plina i na tome baziram iskustvo.

Filteri nemaju nikakvog uticaja na štelovanje mape, isto kao što filter benzina nema nikakvog uticaja na benzinske mape.

A nova boca je nova papirologija, i može bilo koje veličine. mada je neko real no ograničenje toro boca (umesto točka) od 77litara da maksimalno stane. A i takva velika toro boca ne može u svaki auto.

Zadnji put kada sam ugradjivao toro bocu bila je od 62liltra, jer veće nije bilo u ponudi kod dobavljača a da je bila "sveža" po godištu atesta. Te velike toro boce se teško kod nas nalaze...

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 » 15 Apr 2023, 10:19

Hvala na savetima.Interesantno, jer naravno TNG servisi tvrde sledece:

"Pod redovnim održavanjem uređaja podrazumeva se redovna zamena filtera u isparivaču i filtera gasne faze koji se menjaju na 10 000km, kao i provera ili podešavanje pritiska u isparivaču i podešavanje plinskog uređaja na računaru.
Neredovnom zamenom filtera u isparivaču i filtera gasne faze (na 10.000 km) kada se filteri prezasite prljavštinom može doći do oštećenja map senzora kao i do oštećenja plinskih dizni. Remont isparivača ( zamena membrana ,gumica , dihtunga) potrebno je uraditi na pređenih 50.000 km..."

Servis naravno prica pricu da ti sto cesce uzima novac. Meni je svakako bitno da sam filter gasne faze zamenio jer on verovatno nije menjan od kada je zamenjen i sam isparivac, a to je bilo pre 5 god. kako stoje stvari. Cak i da jeste redovno menjan, njegova cena je takva da je to minimalni trosak i mogu da ga menjam i cesce od ovog intervala koji si pomenuo. Dodatno, ovaj servis trvrdi da je pri zameni filtera za vazduh takodje neophodno stelovati plinske mape jer se menja pritisak u sistemu... Bitno mi je da znam da pri zameni plinskih filtera nema potrebe za stelovanjem plinskih mapa.

Ovo za bocu mi uopste do sada nije palo napamet da se raspitam jer eto, mogao sam da iskoristim priliku pri zameni boce i trazim da mi plinadzija ugradi vecu bocu, ali i ova mi zavrsava posao jer ja ne vozim duge relacije i 80% je gradska voznja. Jos uvek nisam istrosio sav plin od reatesta pa planiram da napunim bocu do kraja i proverim da li multiventil sada radi kako treba posto pre zadnjeg servisa definitivno nije i bocu sam punio do 41.7 od 42L i o tome amo vec diskutovali.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj » 15 Apr 2023, 19:13

zameni filtera za vazduh takodje neophodno stelovati plinske mape jer se menja pritisak u sistemu.
Da, kod karburatorskih motora i pratećeg venturi TNG sistema, a to podrazumeva da ne postoji nikakva regulaciona elektronika ni na benzin ni na TNG. I ne postoje naravno ni plinske mape, niti ECU.
Uglavnom, to je kod vozila iz 60tih i 70tih godina prošlog veka, tada konstruisanih pre doba EFI sistema i pre Euro 0 perioda, i pre postojanja bezolovnog benzina.

E sad, koliko to ima veze danas svako neka sam proceni:)
Uzgred pad pritiska u filteru za vazduh kod modernih automobila oko 0,000005 bara približno.


Kod EFI motora ne postoji venturi a samo ću da pomenem da postoji jedna čudna magična sprava koja se zove protokomer :)
I još jedna magična sprava, lambda sonda :)
A u TNG sistemu magična sprava koja reguliše i održava pritisak konstantnim se zove reduktor:)
I tako, te 3 magične sprave uz ECU dinamički regulišu sve što treba za besprekoran rad.
Tako kažu fabrike, tako kaže iskustvo.

I da, tačno je da se neredovnom zamenom filtera kada se on zapuši može doći do problema taloženja u isparivaču pa i diznama, samo nije 10,000 nego 100,000 (sto hiljada km) taj neredovni interval.

I nije poenta u ceni filtera već u netačnom opisu i nepotrebnim radovima a koji usput dovode i do oštećenja dihtunga kućišta u kome je filter tečne faze. Usled prečestog menjanja O gumica se pohaba a ona se ne prodaje zasebno nego se menja komplet.

Uostalom, sam pogledaj kako izgleda filter tečne faze nakon 10,000km pa proceni šta je korektno a šta ne napisano. 20+ godina vožnje i održavanja TNG uredjaja, nije malo iskustva akumulirano ;)

Filter gasne faze je mnogo važnije da je pravilno oreijentisan pri zameni (jer je jednosmeran) i da je pravilno uopšte postavljen da bi imao funkciju.
Nije tako retko da se vidi filter gasne faze na pogrešnoj poziciji u sistemu i još gore pogrešno postavljen horizontalno. A tada je van funkcije i može se 99 puta menjati potpuno beskorisno.

I tako, prvih 1,000,000km na TNG su "muke", posle je lako ;)

Odgovori