hyundai_i30 je napisao: ↑06 Sep 2022, 08:41
3. Ovo si lepo objasnio, ali bukvalno su mi u Hyundai servisu u Nisu rekli da lampica svetli zbog lambda sonde, nije dobro mapirana jer joj smeta lose gorivo i sam plin. Sta covek onda da ocekije od drugih ako zvanicni servis kaze tako nesto? Rekli su mi da samo ako jedan ceo dan vozim na benzin, ceo sistem se procisti i lampica se gasi, ja sam vozio prekljuce oko 100km na benzin i nista se nije promenilo.
Da ne bude zabune oko intrepretacije, u servisu verovatno nemaju vremena da baš objašnjavaju.
U prinicpu rada je da ne svetli lampica ZBOG lambda sonde, ona je potpuno ispravna i ceo sistem je dizajniran da tako radi. Znači tako treba da bude. Sonda samo javlja stanje, nije uzrok.
Lambda sonid ne smeta niti loše mapiranje niti gorivo, ona uopšte nije u priči. Inače lambda sonda je senzor, izmeri nešto i javi kompjuteru vrednosti. Kao i gomila drugih senzora.
Problem je malo širi i dublji, Euro4 motori imaju ošrije, drugačije granične vrednosti tolerancije iliti prostije osetljiviji su na smesu.
Jedno od rešenja na plinskim naknadnim sistemima je odustajanje od mapiranja kao takvog od strane servisera (dakle statički mapa postavljena i to je to) već postoje uredjaji koji sami i to stalno dinamički tokom vožnje iznova i iznova mapiraju plinske mape.
E oni su naravno neka druga cena i nisu baš zastupljeni kod nas, ima ih po Nemačkoj, Poljskoj, Italiji i inima....2000+ evra pa nagore ugradnja.
I sve je cakum pakum što se tiče lampica....
Gorivo uopšte nema veze sa time pa ni oktanski broj benizna koji se sipa nema uticaja.
Euro 3 motori se manje više rešavaju klasičnim plinskim sistemima, kao što bih rekao da je tvoj.
AKO je pri merenju u vožnji smesa dobra, to je uradio serviser, i mapa odgovarajuća a lampica se pali da ponovim nije neki razlog za brigu. Promena lambda sonde neće rešiti.
U Hju servisu su dobro rekli, voziti na benzin jedno 1,000+km (isključivo na benzin) ili 2-3 rezervoara i mape benzina (koje su uzrok paljenja lampice jer sam auto i nema pojma da radi na plin) će se vratiti u normalu.
A mapiranje benzina koje je automatskom je poremetilo mapiranje plina.
Sve je to "milion" puta pražvakana tema, dobro poznata rekao bih svim majstorima pa veruj i tom tvom majstoru da je namestio plin kako spada. Ako motor dobro radi ja se ne bih dalje cimao oko lampice.
ps. do 2010. su bili euro 3, da je koju godinu stariji taj Hju možda ne bi primećivao stvar sa lampicom.
ps2 Hjundai je fabrički, proizvodio plinske motore, dakle ne naknadno ugradjeno već konstruisano u fabrici (i naravno mapirano itd...) tj prilagodjeno. Ti motori se razlikuju od benzinskih i tamo je sve rešeno u startu.