Pa bas tako.Texonja je napisao:Ja sam uvek za ekonomizaciju, kadgod je moguca bez vecih odricanja, bez obzira da li imam Cayenne 3.600cc od 60.000 eur ili Kadett Suzu 1,3 od 1000 eur.
Moje iskustvo sa plinom je kratkotrajno i jako lose, ali to je jer sam ga radio "kod majstor Pere" davne '99. u Zastavinom automobilu, pa jos sa nekim polovnim ne_daj_boze uredjajem. Cinjenica je da kada se ugradi kod dobrog majstora, dobar nov uredjaj, onda ima manje problema. Kazem "ima manje", jer svaka ekonomizacija i stednja po mom iskustvu mora da nosi sa sobom neke posledice, manje ili vece, pa tako i plin. Oduzme ti deo gepeka, ali to vecina vozaca lako prezivi, takodje zahteva i dodatno odrzavanje, ali nije ni to strasno. Najgore je ako krene da zeza, pa ides od majstora do majstora, a "niko ne zna sta je". Vidjao sam par takvih slucajeva, ali verujem da se i to resi ako odes kod valjanog majstora i valjano platis da se zameni sve sto treba.
U svakom slucaju, s obzirom na razlike u ceni, da imam nekog zderonju na benzin od 3000+ kubika, prvi bih ga ugradio. Sto kaze Wicker, uvek imam opciju da ga pritiskom na taster prebacim na benzin, ako bas hocu da se izdivljavam ili da se potrkam sa nekim. A za neka duza putovanja - ako me put od Zrenjanina do Nisa kosta 100 eur na benzin, zasto da me ne kosta 60 eur na plin?
Ako se instalacija uradi kako valja dugo ne bi trebalo da bune problema.
A odrzavanje same istalacije je maltene zanemarivo. Filteri gasne i tecne faze su djuture 600-700 din i menjaju se na svakih 10.000km tako da je mene primera radi odrzavanje sistema na Loganu kostalo par hiljada din za ovih zadnjih 56.000km koliko sam na gasu.
A vezano za porast popularnosti voznje na gas,secam se da su se 2001 god drugari "sprdali" samnom kad sam ga ugradio a sada su svi do jednog na njemu.
Stric je u stojdzi pre 25 god imao uredjaj,secam se da je kupovao ove boce za domacinstva pa nekom rucnom pumpom pretakao u auto.
A 1999 kada sam polagao za auto bilo pravilo da za svaki cas voznje platis ili doneses x l benzina. Yugo koji sam vozio je imao ugradjen plin pa je bilo dovoljno da preko veze obezbedim instuktoru od svog novca kupi bocu (jer nije mogao da kupuje ko i koliko hoce). Znaci njemu se isplacivalo da o svom trosku ode do Zrenjanina do Elemira,kupi bocu sa gasom i na isti nacin prepumpa u auto. Nisam platio/dao ni kap goriva za 20 casova a on je bio presrecan sto mu je omoguceno da kupi bocu gasa nedeljno.
Ne secam se koja je cena tada bila,verovatno neka bagatela...