TNG vs Benzin
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: TNG vs Benzin
Da vas bude vise, da nas ubedljivije slazete, a?
Re: TNG vs Benzin
607 2.2 16v
Potpuno ispraznjena boca, sipan pun na EKO. Do plovka stalo 66.2 l.
Beograd - Nis - Beograd - Sabac - Beograd, sa nesto malo voznje u lokalu. Prazan auto sa klimom.
68xkm ukupno, prosek 9.7x.
Nisam nigde bio u guzvi, na auto-putu tempomat na 135, na magistrali 20 preko ogranicenja.
* bord je pokazao prosek 9.1, sto se uklapa sa time koliko inace omasi.
Benzina je potroseno toliko malo da se ne vidi razlika na meracu.
Potpuno ispraznjena boca, sipan pun na EKO. Do plovka stalo 66.2 l.
Beograd - Nis - Beograd - Sabac - Beograd, sa nesto malo voznje u lokalu. Prazan auto sa klimom.
68xkm ukupno, prosek 9.7x.
Nisam nigde bio u guzvi, na auto-putu tempomat na 135, na magistrali 20 preko ogranicenja.
* bord je pokazao prosek 9.1, sto se uklapa sa time koliko inace omasi.
Benzina je potroseno toliko malo da se ne vidi razlika na meracu.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: TNG vs Benzin
Ma da, kada je toplije vreme i kada se voze duže relacije, potrošnja benzina je potpuno zanemarljiva. Ja imam mnogo baš kratkih relacija i tu benzin odlazi, naročito zimi, mada, i tada, kada je -10°C npr, samo kod prve jutarnje vožnje vozim 800-1.000m na benzin dok motor ne pređe na gas, dok ostale vožnje u toku dana, bez obzira što je auto odstojao i po par sati na minusu, ta razdaljina bude dosta kraća. Kod mene na oba auta prebacivanje na gas se odvija u najgorem slučaju na kilometar od kuće dok od drugih ljudi čujem da voze i po par kilometara na benzin. Takvi su motori i tako su podešeni gasni uređaji.
Re: TNG vs Benzin
tako je slobo. ja sam ranije pisao o tome kako mi je landi na kliju 2 bio pogresno podesen. posle dostelovavanja od strane slavka koji je po mom misljenju "nema dalje" za ovaj sistem, sve je leglo na svoje. u odnosu na ac stag u fokusu primetio sam da je logika prebacivanja malo drugacija, u nekim uslovima pri prvom hladnom startu u danu prvo prebaci landi, a u neki stag, ali je u proseku i na godisnjem nivou sve to slicno...
inace fokus se vozi uglavnom na dosta dugackim relacijama, uglavnom zena putuje na posao po 60tak km u komadu, tako da je utrosak benzina u mom slucaju bas mali, a sistem se isplatio dosta brzo...
@trojke - bice prilike, testiracemo, mada znas da smo vise puta uporedjivali proseke posle nekih putovanja i da su prilicno slicni...
inace fokus se vozi uglavnom na dosta dugackim relacijama, uglavnom zena putuje na posao po 60tak km u komadu, tako da je utrosak benzina u mom slucaju bas mali, a sistem se isplatio dosta brzo...
@trojke - bice prilike, testiracemo, mada znas da smo vise puta uporedjivali proseke posle nekih putovanja i da su prilicno slicni...
Re: TNG vs Benzin
Posto vodim evidenciju duzi rok i nemam bord kompjter vec samo olovku i papir kao alatke nemam dilemu u tacnost podataka, a slozicu se sa Draganom jer imam slicna iskustva oko potrosnje.Saša je napisao: Zato ti lepo isprazni rezervoar do nule, neka zapišti pa onda pravac na pumpu, napuni pa isprazni/potroši ga do daske dok opet ne zapišti, pa lepo količinu gasa koju si sipao podeli sa pređenom kilometražom i pomnoži sa 100... I onda ćeš da vidiš stvarnu potrošnju...
Najmanja potrosnja plina u mom slucaju ostvarena je na Ibarskoj i iznosila je 6,7 litara.
Najveca potrosnja iznosila je blizu 11 litara surove kreni stani voznje u spicu u Beogradu.
Prosecna, tipicna potrosnja krece se oko 9 litara (nesto manje leti nesto vise zimi) zavisno od odnosa stajanja negde na semoforima i u kolonama u odnosu na tecnu voznju tj vreme tokom dana kada se vozi.
Pri tome potrosnja benzina nije vredna pomena jer ne postoji ni koriscenje benzinskog sistema.
Auto se pali na plin, vozi na plin i gasi na plin.
Jedino zimi kada je hladnije od oko -8C posle nocnog spavanja potrebno je prvo dnevno paljenje na benzin (koje traje oko 30tak sekundi do minut rada) i tada za celu zimu potrosi mozda celih 1/2 rezervoara.
Imam evidenciju za predjenih 15.000km i mogu vrlo precizno da odredim, mada mislim da je nebitno juriti decimale.
Motor je presao vise od 200.000km po satu a koliko vise se i ne zna tacno jer je bila otkacena sajla (nije ni bitno, ispravan je i u okviru fabricke tolerancije za novi auto), prastari Reno Cleon atmo 1.4 sa jedva 70tak KS.
Dakle, vrlo zaostale tehnologije, auto je prazan tezak 1080kg (izmereno na vagi) bez vozaca sa praznim rezervoarima a ni aerodinimika mu nije jaca strana.
Noviji i bolje konstruisan auto slicne kubikaze i mase treba da trosi manje, nikako vise.
Plinski sistem mora da bude odlicno podesen i kvalitetno ugradjen inace potrosnja i perfomanse mogu poprilicno da se promene i to nagore.
Prevedeno u litre dizela, sa oko 4,5 litre nafte bi bio po novcu priblizno jednak trosak po kilometru, tj kao da je 9 litara plina.
@dragan, naravno da ne poredim babe i zabe.
Dakle motor pogonjen dizel gorivom ima 1.5 litara fiksne zapremine i turbo punjac u odnosu na motor pogonjen plinom (ili benzinom ili akoholom svejedno) koji ima isto 1,5 litara fiksne zapremine i turbo punjac.
Isti su odnosi i dizel bez turbine prema plinu bez turbine za istu zapreminu koja je tada konstantna.
Re: TNG vs Benzin
odlicno, slazem se da ne treba porediti babe i zabe kao sto se to nazalost iz nuzde radi, jer je cinjenica da je najvise benzinaca kod nas jos uvek atmosfersko, pogotovo onih sa plinskim uredjajem, dok su atmo dizeli gotovo iskorenjeni i uvek se u poredjenje uzimaju turbodizeli, koji su po elasticnosti u velikoj prednosti...
jedino ne znam sa kojim si to turbobenzincem na plin uporedjivao 1.5tdizel...inace se i sa tim slazem, prosecan turbobenzinac ce biti i kao motor i komplet sa autom u prednosti u voznji.
jedina je mana sto se u velik deo tih motora ne ugradjuju plinski uredjaji. najvise se ugradjuju u starije turbake wv grupacije koji to manje vise dobro podnose. noviji tb motori svi gotovo redom su slozenije konstrukcije, sa direktnim ubrizgavanjem i komplikovanijom pricom oko ugradnje plina, i po vecoj ceni pa se to slabo praktikuje. medju njima je i onaj tsi iz price o g7...
ali omasovice se i prerada na plin i tih motora, samo je pitanje u kojoj meri jer se polako prelazi na druge konstrukcije pogona, a i sami ti motori vec trose znatno manje i racunica ugradnje plina u njih je dosta nepovoljnija od trenutno najmasovnije ugradnje kod nas, u atmo motore konstruisane u poslednjih deceniju ili nesto vise...
jedino ne znam sa kojim si to turbobenzincem na plin uporedjivao 1.5tdizel...inace se i sa tim slazem, prosecan turbobenzinac ce biti i kao motor i komplet sa autom u prednosti u voznji.
jedina je mana sto se u velik deo tih motora ne ugradjuju plinski uredjaji. najvise se ugradjuju u starije turbake wv grupacije koji to manje vise dobro podnose. noviji tb motori svi gotovo redom su slozenije konstrukcije, sa direktnim ubrizgavanjem i komplikovanijom pricom oko ugradnje plina, i po vecoj ceni pa se to slabo praktikuje. medju njima je i onaj tsi iz price o g7...
ali omasovice se i prerada na plin i tih motora, samo je pitanje u kojoj meri jer se polako prelazi na druge konstrukcije pogona, a i sami ti motori vec trose znatno manje i racunica ugradnje plina u njih je dosta nepovoljnija od trenutno najmasovnije ugradnje kod nas, u atmo motore konstruisane u poslednjih deceniju ili nesto vise...
- dag81
- Postovi: 7259
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: TNG vs Benzin
Naravno da nije ta usteda Dizel TNG, mislm daa si lose shvatio, to je usteda plin /benzin.Stjepa je napisao:milosdoktorabs je napisao:E sada,ispada da plinas predje 706 km vise za istu sumu odnosno ustedi vasniku 5825 din na ovoj km odnosno 825 din na svakih 100 km puta.
NE SLAŽEM SE O UŠTEDI OD 825rsd/100km u korist plinaša naspram dizelaša.
Meni je prosek 6l, dok je caletu sa G IV 1.9TDI 90KS 4.4l za poslednjih 4000km, sto mu dodje ispod 700din/100km. A ne kilavi, vozi ga onako 100-130, i 90% vangradska.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: TNG vs Benzin
@ljubi
Jel to Volvo u pitanju, ako nije tajna?
Jel to Volvo u pitanju, ako nije tajna?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: TNG vs Benzin
340 valjda.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: TNG vs Benzin
gl340, mislim i da je predstavljen ovde na forumu...
pretece me geza...
pretece me geza...
Re: TNG vs Benzin
Princip poredjenja je bitan, kubikaza je svejedno,dragan je napisao: jedino ne znam sa kojim si to turbobenzincem na plin uporedjivao 1.5tdizel...
1,5 turbo vs 1,5 turbo
1,8 turbo vs 1,8 turbo
3,5 turbo vs 3,5 turbo
bilo koja kubikaza
Koji god motori da se porede po razlici u gorivu ostale osobine treba da im budu identicne ili najpribliznije moguce.
Isto se odnosi i na poredjenje motora sa 2 ventila po cilindru prema motorima sa 2 ventila po cilindru a nikako sa motorima sa 4(5 ili 3) ventila po cilindru.
Jeste tako da je turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem u cilindar mnogo komplikovanije i skuplje prebaciti na plin, to je i osnovni razlog sto se dizeli slabo prebacuju na plin iako dizel+plin daje spektakularne rezultate.
Hyundai radi direktno u fabrici motore sa ubrizgavanjem tecnog plina i nudi u prodaji takve modele. i VW ce uskoro masovnije ponuditi plinske motore, verovatno i drugi.
Na velike serije, milione komada jednog motora, nije plinski sistem toliko skuplji ali niko nije zainteresovan da gura plin a to ne odgovara ni drzavama jer manje poreza ubiraju nego na dizel ili benzin.
Zaboravio sam da preciziram, Volvo 340 iz potpisa, koji je zapravo vise Reno(18 ili 9) sa drugacijom nalepnicom.
Re: TNG vs Benzin
zadnja 2 dana citam dosta tekstova o ovoj temi svako prica drugacije, pa ako moze par pitanja:
-mozda uvezem iz holandije auto polovan, mislio sam do 2500eura (na to ide i 20posto carina);
-hteo sam na plin neki auto; racunam ako idem na posao svaki dan, a trosi 10l plina da me izadje manje od gsp markice, tj manje od 3000dinara.
-medjutim ne znam da li da uvezem sa vec ugradjenim plinom ili benzin pa ovde ugradim ?
-al najbitnije pitanje, citam na par mesta kazu ako ne prelazis 10000km godisnje da se ne isplati plin,ne znam zasto to kazu?. ja bih prelazio u najgorem slucaju max 8000km pa sam sam racunao ako recimo trosi 10l benzina auto i 9l plina i cena 85 din plin a 150 benz, da je usteda godisnje (ako predjem 8000km) 53000dinara, sto bi otplatilo eventualnu ugradju plina recimo da je 500 eura sekvent za astru g koju sam planirao.
-i jos me zanima, posto sam pocetnik u ovim vodama, sta trenutno jos na godisnjem nivou ima za auto na plin, da bih znao da ubacim u racunicu: znam da se vbaljda boca inace menja na 10god, atest svake godine, i mozda veca registracija ili neki porezi eventualno ?
hvala unapred
-mozda uvezem iz holandije auto polovan, mislio sam do 2500eura (na to ide i 20posto carina);
-hteo sam na plin neki auto; racunam ako idem na posao svaki dan, a trosi 10l plina da me izadje manje od gsp markice, tj manje od 3000dinara.
-medjutim ne znam da li da uvezem sa vec ugradjenim plinom ili benzin pa ovde ugradim ?
-al najbitnije pitanje, citam na par mesta kazu ako ne prelazis 10000km godisnje da se ne isplati plin,ne znam zasto to kazu?. ja bih prelazio u najgorem slucaju max 8000km pa sam sam racunao ako recimo trosi 10l benzina auto i 9l plina i cena 85 din plin a 150 benz, da je usteda godisnje (ako predjem 8000km) 53000dinara, sto bi otplatilo eventualnu ugradju plina recimo da je 500 eura sekvent za astru g koju sam planirao.
-i jos me zanima, posto sam pocetnik u ovim vodama, sta trenutno jos na godisnjem nivou ima za auto na plin, da bih znao da ubacim u racunicu: znam da se vbaljda boca inace menja na 10god, atest svake godine, i mozda veca registracija ili neki porezi eventualno ?
hvala unapred
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: TNG vs Benzin
Carina nije 20%, nego porez, carina zavisi odakle je auto itd...
Voznja autom ce tesko da bude jeftinija od voznje busom, inace bi svi autoprevoznici propali
Bolje bez, pa da ugradis, jer holandkse sisteme retko ko popravlja, a i kola sa plinom su po pravilu vise presla
Pored plina, trosis i benzin, treba da servisiras plinski uredjaj...+ostali troskovi koji ne zavise od vrste goriva (veliki i mali servis, gume itd)
Voznja autom ce tesko da bude jeftinija od voznje busom, inace bi svi autoprevoznici propali
Bolje bez, pa da ugradis, jer holandkse sisteme retko ko popravlja, a i kola sa plinom su po pravilu vise presla
Pored plina, trosis i benzin, treba da servisiras plinski uredjaj...+ostali troskovi koji ne zavise od vrste goriva (veliki i mali servis, gume itd)
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: TNG vs Benzin
Atest se po vazecim propisima radi svakih pet godina. Registracija je za nijansu i povoljnija zbog ekologije. Imas redovan servis gasa koji kosta oko 2.500 dinara, a radi se na svakih 10-20 k km, zavisno od sistema. Kod mene je Zavoli na oba auta i servis radim jednom na 20 k km. To je u tvom slucaju jednom u dve godine, sto je skoro pa zanemarljivo. Udeo benzina u potrosnji zimi je nesto veci nego inace i to bi trebalo da bude to. Remont isparivaca bi trebao da se radi na svakih 60 k km. Dakle, usteda postoji, bez obzira na kilometrazu. Nije onolika koliko se da pomisliti kada se pogleda odnos cena gasa i bezina, ali postoji i uopste nije mala. Preciznu racunicu nemoj ni pokusavati da napravis jer odnos u potrošnji i ceni izmedju benzina i gasa varira. U proseku, leti 1l gasa košta 40-50% od cene za 1l benzina, zimi 50-60%.
Po meni je bolje ici na naknadnu ugradnju, sto zbog pouzdanosti sistema, sto zbog nemogucnosti popravki pojedinih TNG sistema koji se nalaze pod haubama polovnjaka iz Italije i Holandije. Kao drugo, naknadnom ugradnjom obezbedices dvogodisnju ili trogodisnju garanciju na gasni sistem.
Sent from my HTC One V
Po meni je bolje ici na naknadnu ugradnju, sto zbog pouzdanosti sistema, sto zbog nemogucnosti popravki pojedinih TNG sistema koji se nalaze pod haubama polovnjaka iz Italije i Holandije. Kao drugo, naknadnom ugradnjom obezbedices dvogodisnju ili trogodisnju garanciju na gasni sistem.
Sent from my HTC One V