TNG vs Benzin

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9215
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: TNG vs Benzin

Post od dragan » 23 Dec 2013, 15:45

da, tek sad vidim. pa tek onda nema dileme. jaci motor u vecem i komfornijem autu, sa manjom cenom din/km...nema tu razmisljanja :)
naravno, osim ako ne planira da auto vozi krace od dve godine, sto se retko dogadja...

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: TNG vs Benzin

Post od Geza » 24 Apr 2014, 12:41

TNG skoro da se više i ne isplati
Izvor: Novosti

Beograd -- Tečni naftni gas sada je prosečno skuplji za oko 25 dinara za litar nego pre četiri godine.

Srpski vozači proteklih godina su masovno ugrađivali TNG uređaje u svoje automobile, ne bi li „vožnju za hiljadarku“ produžili za još koji kilometar. Sada je ta moda na izdisaju, jer je plin sve skuplji. Litar TNG sada se prodaje po ceni od 90 dinara.

Razlog tolikom rastu cena nije samo „redovno sezonsko poskupljenje“ (zimi je drugačija mešavina butana i propana) kako su se pravdali naftaši. Jer, zima je prošla, a cena TNG nikako da „ogreje“ vozače.
Srbija ima najveći broj automobila sa TNG uređajima u regionu. Po tom broju može da nam „parira“ samo Bugarska. Kako je TNG sve manje atraktivan opada i broj ugrađenih TNG uređaja jer sada zaista treba da se prevali ogromna kilometraža da bi sve veće ulaganje bilo isplativo.

Analiza Novosti o cenama TNG krajem aprila od 2010. do danas pokazuje da je TNG sada, prosečno skuplji za oko 25 dinara za litar nego pre četiri godine.

"TNG će biti sve manje atraktivan za vozače jer je država namerila da poveća svoja zahvatanja u ovom gorivu. Akciza na TNG povećana je 1. januara ove godine za pet dinara po kilogramu i isto se očekuje i narednog 1. januara. Benzin i dizel će, za isti period „dobiti“ akcizu uvećanu za svega 40 para", objašnjava Tomislav Mićović generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije.

Državi jednostavno nije u interesu da sve veći procenat vozača vozi na TNG jer je akciza doskoro, bila dosta manja nego za benzine i dizele. Čak ni „eko faktor“ koji je ranije bio na strani TNG derivata sa dolaskom bezolovnih benzina i evrodizela na tržište više nije toliko značajan da bi „prislio“ nadležne da favorizuju ugradnju TNG uređaja. Po državnom zahvatanju, koje iznosi oko 36 odsto od cene litre TNG Srbija je apsolutni lider u regionu.

Naša zemlja je veoma uvozno zavisna kada je TNG u pitanju. Uvozimo ga iz Kazahstana, Rusije, Austrije, Rumunije. Sa oko 20 odsto u snabdevanju tržišta Srbije učestvuju „Standard gas“ i Naftna industrija Srbije.

U strukturi potrošnje naftnih derivata u 2013. godini, prema podacima UNKS, najviše se „točio“ dizel - čak 901.000 ona. U rezervoare automobila koje pokreće benzin nasuli smo 391.000 tona. Vozači sa TNG uređajima potrošli su u istom periodu 271.000 tona auto-plina.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: TNG vs Benzin

Post od dunx81 » 24 Apr 2014, 12:57

Frljaju se malo tim cenama, u ZR ga nema ispod 87,9 dok se u NS toci za 75.

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: TNG vs Benzin

Post od Sloba » 24 Apr 2014, 13:30

I ja se čudim jer je pre par dana na EP bio 78 dinara, sipao sam za 76 uz karticu.

Na pumpama na auto-putu košta više, to nije merilo.

Ako se već govori o isplativosti u odnosu na period od pre 3-4 godine, treba reći da je cena ugradnje od tada pala najmanje za 100€.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: TNG vs Benzin

Post od Saša » 24 Apr 2014, 13:46

Ma neko od novinara je nešto načuo ili pročitao na nekom blogu/forumu pa "sročio" ovakav tekst. To odustajanje/neisplativost je u stvari više vezano za onaj famozni "reatest" i povećane troškove ugradnje i prepravke odnosno nastavka korišćenja takvih uređaja, nego na samu cenu gasa.

Mene lično čak i raduje što se smanjuje broj korisnika TNG-a jer u tom slučaju njegova cena može ići samo dole pa će za nas najupornije vožnja biti još jeftinija. :D Na drugu stranu, ova debilna država umesto da to subvencioniše i potiče zbog ekologije - ona lepo udri kao i uvek po džepovima sirotinje da napune budžet za sopstvene plate. Naša posla, kao i uvek... :nonono:

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od NexT » 24 Apr 2014, 18:17

Novinari svaki dan pokazuju koliko su neobavesteni, nezainteresovani i ne preterano bistri.

Cak i da je 90rsd, u odnosu na benzin koji je 155-160rsd, isplativ je. Drugo, nenormalno je opala i prodaja kola, pa tesko da moze da bude povecanja broja ugradnji...

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ševrolet problemčići

Post od ljubitelj » 19 Jun 2014, 22:09

Saša je napisao::plusone:

Pustite teorije, u "praksi" i zbilji je zaista ovako. I ušteda je opet jako velika. :)

U teoriji treba oko 24% zavisno od mesavine, u praksi ako je sve ok podeseno oko 15-20% (iz razloga sto benzin ipak ne sagoreva potpuno u praksi kao u teoriji za razliku od plina).
Odnosi se na sadrzaj energije 1 litre oba goriva. Kako litra plina sadrzi manje energije za 1/4 jasno je da motor mora da potrosi 1/4 vise litara da ostvari istu kolicinu kWh.

Smanjena potrosnja plina znaci da se vozi sa siromasnijom smesom, na nesto povisenoj temperaturi izduvnih gasova i sa smanjenim efektom motora.

Praksa se slaze sa teorijom, svaki auto mi je trosio oko 20% vise plina u litrama.

Inace fabricka deklaracija Fiata i Volvoa je nekih +26% veca potrosnja plina u odnosu na benzin za isti motor, i fabricku ugradnju na proizvodnoj tracij.

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Ševrolet problemčići

Post od Stjepa » 19 Jun 2014, 23:15

Pade teorija u vodu zbog 1% :mrgreen:
ljubitelj je napisao:U teoriji treba oko 24%....jasno je da motor mora da potrosi 1/4 vise litara
Ma nije bitno dali je 18, 20 il 23% razlike u potrošnji, kao i dali se ugradnja isplati za 12k ili 13,5k km. Dobro, na papiru pravi neku razliku, i tamo negde u beskonačnosti ona postane značajna.


Ali ovde je problem što auto spuca zapreminu celog rezervoara tng-a za manje od 200km. Ovo prav glavobolju a ne onih 5 između 18 i 23 ako kojih povedoste raspravu. ;)

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ševrolet problemčići

Post od Saša » 19 Jun 2014, 23:20

Ni to nije tačno, odnosno zavisi i koji je auto u pitanju. Ja recimo sa jednim rezervoarom pređem redovno preko 400 km. :)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: TNG vs Benzin

Post od dragvorl » 19 Jun 2014, 23:40

Evo konkretan primer.
Prikačeni fajlovi
Untitled.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9215
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Ševrolet problemčići

Post od dragan » 20 Jun 2014, 09:56

ljubitelj je napisao: Odnosi se na sadrzaj energije 1 litre oba goriva. Kako litra plina sadrzi manje energije za 1/4 jasno je da motor mora da potrosi 1/4 vise litara da ostvari istu kolicinu kWh.
ako bas teoretisemo do kraja,
ako plin ima 1/4 manje energije, tj 75 posto energije benzina, treba da potrosi trecinu vise, ili,
ako motor mora da potrosi cetvrtinu vise od benzina, onda mora da ima petinu energije manje :)
realno, totalno nebitno, jer se retko koja teorija tu poklapa sa praksom, sve zivo varira od slucaja do slucaja, konstrukcija ( i stanje, ako se ugradjuje u polovan ) motora, smesa tng-a, rezim voznje... 15-20 posto veca potrosnja tng-a je sasvim realna, i pored toga se ugradnja i voznja na plin isplati...kod mene je autonomija na oba auta na plin bila 400-500km, sto je sasvim ok. ni ovaj na benzin nema vecu u nekim situacijama :)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: TNG vs Benzin

Post od dragvorl » 20 Jun 2014, 16:15

Jel zna neko da mi kaze neku okvirnu racunicu iz licnog iskustva, koliko je u procentima cene voznje jeftinije voziti na gas nego na benzin? Npr. 40% ili 35% jer ocigledno 50% nije.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19189
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: TNG vs Benzin

Post od Heinz » 20 Jun 2014, 16:19

Zavisi od broja hladnih startova i dužine voznje. Sa 1-2 dl benzina ugreješ motor i možeš da voziš 2 km ili 200 km do sledećeg hladnog starta.

Plus imaš više servisa.

TT

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: TNG vs Benzin

Post od dragvorl » 20 Jun 2014, 16:26

A jebaga, dajte neke cifre, znam ja da je to tako, ali neka bude letnja potrosnja, neka mesovita 50% grad i ostalo otvoreno, interesuje me i jedno i drugo, ali ne ono 2 km ladan zimi, to znam da onda trosi benzin samo. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ševrolet problemčići

Post od ljubitelj » 20 Jun 2014, 17:00

dragan je napisao:e... 15-20 posto veca potrosnja tng-a je sasvim realna,
Upravo. I naravno, procenti su okvirni kao sto su mesavine plina i mesavine benzina razlicitih sastava i sadrzaja.

Drasticna odstupanja od toga ukazuju na potencijalne probleme, bilo da trosi vise ili manje od tipicnog i ocekivanog.

Prica da se trosi kolicinski isto benzina i plina prosto nema smisla.

Odgovori