Stranica 29 od 33

Re: TNG vs Benzin

Poslato: 23 Dec 2013, 15:45
od dragan
da, tek sad vidim. pa tek onda nema dileme. jaci motor u vecem i komfornijem autu, sa manjom cenom din/km...nema tu razmisljanja :)
naravno, osim ako ne planira da auto vozi krace od dve godine, sto se retko dogadja...

Re: TNG vs Benzin

Poslato: 24 Apr 2014, 12:41
od Geza
TNG skoro da se više i ne isplati
Izvor: Novosti

Beograd -- Tečni naftni gas sada je prosečno skuplji za oko 25 dinara za litar nego pre četiri godine.

Srpski vozači proteklih godina su masovno ugrađivali TNG uređaje u svoje automobile, ne bi li „vožnju za hiljadarku“ produžili za još koji kilometar. Sada je ta moda na izdisaju, jer je plin sve skuplji. Litar TNG sada se prodaje po ceni od 90 dinara.

Razlog tolikom rastu cena nije samo „redovno sezonsko poskupljenje“ (zimi je drugačija mešavina butana i propana) kako su se pravdali naftaši. Jer, zima je prošla, a cena TNG nikako da „ogreje“ vozače.
Srbija ima najveći broj automobila sa TNG uređajima u regionu. Po tom broju može da nam „parira“ samo Bugarska. Kako je TNG sve manje atraktivan opada i broj ugrađenih TNG uređaja jer sada zaista treba da se prevali ogromna kilometraža da bi sve veće ulaganje bilo isplativo.

Analiza Novosti o cenama TNG krajem aprila od 2010. do danas pokazuje da je TNG sada, prosečno skuplji za oko 25 dinara za litar nego pre četiri godine.

"TNG će biti sve manje atraktivan za vozače jer je država namerila da poveća svoja zahvatanja u ovom gorivu. Akciza na TNG povećana je 1. januara ove godine za pet dinara po kilogramu i isto se očekuje i narednog 1. januara. Benzin i dizel će, za isti period „dobiti“ akcizu uvećanu za svega 40 para", objašnjava Tomislav Mićović generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije.

Državi jednostavno nije u interesu da sve veći procenat vozača vozi na TNG jer je akciza doskoro, bila dosta manja nego za benzine i dizele. Čak ni „eko faktor“ koji je ranije bio na strani TNG derivata sa dolaskom bezolovnih benzina i evrodizela na tržište više nije toliko značajan da bi „prislio“ nadležne da favorizuju ugradnju TNG uređaja. Po državnom zahvatanju, koje iznosi oko 36 odsto od cene litre TNG Srbija je apsolutni lider u regionu.

Naša zemlja je veoma uvozno zavisna kada je TNG u pitanju. Uvozimo ga iz Kazahstana, Rusije, Austrije, Rumunije. Sa oko 20 odsto u snabdevanju tržišta Srbije učestvuju „Standard gas“ i Naftna industrija Srbije.

U strukturi potrošnje naftnih derivata u 2013. godini, prema podacima UNKS, najviše se „točio“ dizel - čak 901.000 ona. U rezervoare automobila koje pokreće benzin nasuli smo 391.000 tona. Vozači sa TNG uređajima potrošli su u istom periodu 271.000 tona auto-plina.

Re: TNG vs Benzin

Poslato: 24 Apr 2014, 12:57
od dunx81
Frljaju se malo tim cenama, u ZR ga nema ispod 87,9 dok se u NS toci za 75.

Re: TNG vs Benzin

Poslato: 24 Apr 2014, 13:30
od Sloba
I ja se čudim jer je pre par dana na EP bio 78 dinara, sipao sam za 76 uz karticu.

Na pumpama na auto-putu košta više, to nije merilo.

Ako se već govori o isplativosti u odnosu na period od pre 3-4 godine, treba reći da je cena ugradnje od tada pala najmanje za 100€.

Re: TNG vs Benzin

Poslato: 24 Apr 2014, 13:46
od Saša
Ma neko od novinara je nešto načuo ili pročitao na nekom blogu/forumu pa "sročio" ovakav tekst. To odustajanje/neisplativost je u stvari više vezano za onaj famozni "reatest" i povećane troškove ugradnje i prepravke odnosno nastavka korišćenja takvih uređaja, nego na samu cenu gasa.

Mene lično čak i raduje što se smanjuje broj korisnika TNG-a jer u tom slučaju njegova cena može ići samo dole pa će za nas najupornije vožnja biti još jeftinija. :D Na drugu stranu, ova debilna država umesto da to subvencioniše i potiče zbog ekologije - ona lepo udri kao i uvek po džepovima sirotinje da napune budžet za sopstvene plate. Naša posla, kao i uvek... :nonono:

Re: TNG vs Benzin

Poslato: 24 Apr 2014, 18:17
od NexT
Novinari svaki dan pokazuju koliko su neobavesteni, nezainteresovani i ne preterano bistri.

Cak i da je 90rsd, u odnosu na benzin koji je 155-160rsd, isplativ je. Drugo, nenormalno je opala i prodaja kola, pa tesko da moze da bude povecanja broja ugradnji...

Re: Ševrolet problemčići

Poslato: 19 Jun 2014, 22:09
od ljubitelj
Saša je napisao::plusone:

Pustite teorije, u "praksi" i zbilji je zaista ovako. I ušteda je opet jako velika. :)

U teoriji treba oko 24% zavisno od mesavine, u praksi ako je sve ok podeseno oko 15-20% (iz razloga sto benzin ipak ne sagoreva potpuno u praksi kao u teoriji za razliku od plina).
Odnosi se na sadrzaj energije 1 litre oba goriva. Kako litra plina sadrzi manje energije za 1/4 jasno je da motor mora da potrosi 1/4 vise litara da ostvari istu kolicinu kWh.

Smanjena potrosnja plina znaci da se vozi sa siromasnijom smesom, na nesto povisenoj temperaturi izduvnih gasova i sa smanjenim efektom motora.

Praksa se slaze sa teorijom, svaki auto mi je trosio oko 20% vise plina u litrama.

Inace fabricka deklaracija Fiata i Volvoa je nekih +26% veca potrosnja plina u odnosu na benzin za isti motor, i fabricku ugradnju na proizvodnoj tracij.

Re: Ševrolet problemčići

Poslato: 19 Jun 2014, 23:15
od Stjepa
Pade teorija u vodu zbog 1% :mrgreen:
ljubitelj je napisao:U teoriji treba oko 24%....jasno je da motor mora da potrosi 1/4 vise litara
Ma nije bitno dali je 18, 20 il 23% razlike u potrošnji, kao i dali se ugradnja isplati za 12k ili 13,5k km. Dobro, na papiru pravi neku razliku, i tamo negde u beskonačnosti ona postane značajna.


Ali ovde je problem što auto spuca zapreminu celog rezervoara tng-a za manje od 200km. Ovo prav glavobolju a ne onih 5 između 18 i 23 ako kojih povedoste raspravu. ;)

Re: Ševrolet problemčići

Poslato: 19 Jun 2014, 23:20
od Saša
Ni to nije tačno, odnosno zavisi i koji je auto u pitanju. Ja recimo sa jednim rezervoarom pređem redovno preko 400 km. :)

Re: TNG vs Benzin

Poslato: 19 Jun 2014, 23:40
od dragvorl
Evo konkretan primer.

Re: Ševrolet problemčići

Poslato: 20 Jun 2014, 09:56
od dragan
ljubitelj je napisao: Odnosi se na sadrzaj energije 1 litre oba goriva. Kako litra plina sadrzi manje energije za 1/4 jasno je da motor mora da potrosi 1/4 vise litara da ostvari istu kolicinu kWh.
ako bas teoretisemo do kraja,
ako plin ima 1/4 manje energije, tj 75 posto energije benzina, treba da potrosi trecinu vise, ili,
ako motor mora da potrosi cetvrtinu vise od benzina, onda mora da ima petinu energije manje :)
realno, totalno nebitno, jer se retko koja teorija tu poklapa sa praksom, sve zivo varira od slucaja do slucaja, konstrukcija ( i stanje, ako se ugradjuje u polovan ) motora, smesa tng-a, rezim voznje... 15-20 posto veca potrosnja tng-a je sasvim realna, i pored toga se ugradnja i voznja na plin isplati...kod mene je autonomija na oba auta na plin bila 400-500km, sto je sasvim ok. ni ovaj na benzin nema vecu u nekim situacijama :)

Re: TNG vs Benzin

Poslato: 20 Jun 2014, 16:15
od dragvorl
Jel zna neko da mi kaze neku okvirnu racunicu iz licnog iskustva, koliko je u procentima cene voznje jeftinije voziti na gas nego na benzin? Npr. 40% ili 35% jer ocigledno 50% nije.

Re: TNG vs Benzin

Poslato: 20 Jun 2014, 16:19
od Heinz
Zavisi od broja hladnih startova i dužine voznje. Sa 1-2 dl benzina ugreješ motor i možeš da voziš 2 km ili 200 km do sledećeg hladnog starta.

Plus imaš više servisa.

TT

Re: TNG vs Benzin

Poslato: 20 Jun 2014, 16:26
od dragvorl
A jebaga, dajte neke cifre, znam ja da je to tako, ali neka bude letnja potrosnja, neka mesovita 50% grad i ostalo otvoreno, interesuje me i jedno i drugo, ali ne ono 2 km ladan zimi, to znam da onda trosi benzin samo. :)

Re: Ševrolet problemčići

Poslato: 20 Jun 2014, 17:00
od ljubitelj
dragan je napisao:e... 15-20 posto veca potrosnja tng-a je sasvim realna,
Upravo. I naravno, procenti su okvirni kao sto su mesavine plina i mesavine benzina razlicitih sastava i sadrzaja.

Drasticna odstupanja od toga ukazuju na potencijalne probleme, bilo da trosi vise ili manje od tipicnog i ocekivanog.

Prica da se trosi kolicinski isto benzina i plina prosto nema smisla.