Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Uputstva, ilustracije, pitanja i odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Saša » 29 Mar 2014, 14:56

Gospodo draga, povezah woofer kako ste tražili, skinuh onaj jedan kabal sa minusa i prebacih ga (udvojih) na plus (dodao sam i osigurač), a pozadi najkraće što sam mogao spojih crni kabal (minus) sa šasijom preko takođe udvojenog kabla, istog onog kao što dovodi i plus, ali... Sada mi je woofer stalno pod naponom iako je plejer ugašen? Čujem ga kako zuji kada ga spojim (zato sam ga momentalno i otkačio, sada trenutno nije povezan .). A i minus kabal mi varniči kada ga spajam na šasiju...!? Sa onim ranijim "pogrešnim setapom" to nije bio slučaj, woofer je "ćutao" i nisam imao varničenje kod povezivanja kablova... :kafa: Šta to znači? Pobuda se sada mora uzeti sa nekog drugog pina? Ili da ja lepo vratim sve kako je i bilo... :D

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od kvcali » 29 Mar 2014, 15:30

pa cekaj ti si samo du;irao kabal, skratio minus i dodao osigurac, to ne menja semu i ssistem uopste, nego tebe onaj signalni kabal zeza, sa plejera ANT + , on kad iskljicis pleyer treba da je 0 a sa ukljucenim +
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Saša » 29 Mar 2014, 15:34

Tako je i bilo ranije, ali sada nije slučaj... :)

Idem da izvadim plejer i proverim taj pin, a probaću i da povežem sve kao i ranije - da vidim da li je i tada pod stalnim naponom ili ne... :)

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Saša » 29 Mar 2014, 16:09

Proverio... :)

- sa (antenskim) pinom na plejeru sve u redu, kada je ugašen plejer - nema napona, kada je upaljen - ima.
- vratio na staru postavku (minus direktno sa akumulatora kao i plus) - sve radi kako treba, woofer ćuti - mrtav sve dok ne upalim plejer, nema zujanja a ni varničenja kada povezujem crni/minus kablić sa woofera sa minusom sa akumulatora.

Rezime: vratio sve kao što je i bilo ranije, woofer gruva sve u šesnaest. :D

Ako neko ima logično objašnjenje, voleo bih da ga čujem... :)

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od kvcali » 29 Mar 2014, 16:34

nema nekog logicnog objasnjenja, sem da nisi lepo prikacio na masu, slab kontakt, preko farbe i slicno, u principu, onda ostavi samo osigurac a kablove vezi na akumulator i teraj, bas bi voleo da ispitam tu tvoju situaciju, bas volim da razjasnjavam te imaginarne probleme, al jbg. daleko si :kezo:
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Saša » 29 Mar 2014, 16:41

Ja ga bolje ne znam prikačiti, odnosno mislim da je sve bilo po p.s-u. :D

Čim sam pipnuo minus žicom masu (šasiju) čuo sam woofer kako zuji a istovremeno je i zavarničilo, pa sam odustao i onom "auto-glinaricom" uvrdio da u minus kablu sada imam struju (svetli glinarica). Kada spojim direktno oba kabla na akumulator kao što je bilo ranije - toga nema, sve se ponaša najnormalnije. Evo, našao sam i kompletnu šemu ugradnje radia i ozvučenja u Punta, možda će nekom biti od koristi:

Slika

Ništa, ostaviću sve ovako pošto fino radi, tu su osigurači za svaki slučaj, pa na sledećem okupljanju ako neko bude želeo da "čačka" i utvrdi šta je u pitanju - biću tamo.. :D

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od kvcali » 29 Mar 2014, 17:00

Ovo na semi P92 je tvoj woofer,

C30 je masa, i lokalnog je karaktera ,+ se dovodi sa 7-mog pina na B2 polju osigurac f36

P25 je ant+ signal za drajvovanje odnosno napajanje antene a 5-ti pin sa P26 je taj pin na plejeru i ostalo je sa zvucnika, prosto...

15A je osigurac koji si dodao, bar po semi.
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od ljubitelj » 29 Mar 2014, 17:05

kvcali je napisao:25W na 4 oma, THD 10%
40W na 2 oma , THD 10%

:P
Dodajem podatak.
15W na 4 oma, THD 0.5% pri 14,4V akumulatora.

Kako je napon najcesce 13-13.5V i postoji obicno 0.15-0.25V pad napona izmedju alternatora i baterije u praksi se dobije nesto manje snage efektivno.

Tipicno resenje.

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1596
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od zdushan » 29 Mar 2014, 17:07

Saša je napisao:onom "auto-glinaricom" uvrdio da u minus kablu sada imam struju (svetli glinarica). Kada spojim direktno oba kabla na akumulator kao što je bilo ranije - toga nema, sve se ponaša najnormalnije.
Jel sam ja dobro shvatio da kazes da ti je sasija pod + naponom? :o

To bi bilo bas originalno fiatovo resenje :klanjamse:

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Saša » 29 Mar 2014, 17:34

Tako možda zvuči kada se pročita šta sam napisao, ali nije. :D

Plus doveden direktno na woofer sa akumulatora i kada njegov (wooferov) minus spojim na šasiju - varniči, odnosno wufer odmah direktno ima zatvoreno strujno kolo. Kako, zašto - ne znam. :pardon: Jedino ako mi ovi "majstori" kada su ugrađivali alarm nisu negde spojili plus na šasiju, no ne znam kako to ne bi primetili, a i onda ne bi radilo štošta na autu... :D

@Kvcali - i stavio sam baš osigurač od 15A jer želim i da na isti vod prikačim kasnije i utičnicu za upaljač. Našao sam joj i baš zgodno mesto, samo da nađem neku koja ispod ima navoj i navrtku kojom se priteže. :)

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Sloba » 29 Mar 2014, 17:46

Sale, poslednje što se radi kod ovakvih poduhavata je stavljanje osigurača u kućište iz čega je jasno da se sve radi bez živog plusa. Nije ni čudo što ti varniči prilikom kačenja mase.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Saša » 29 Mar 2014, 17:51

Jasno mi je, ali u slučaju prisustva pobudnog voda koji celoj toj skalameriji daje kontakt tek kada se plejer upali (a bio je ugašen kada sam povezivao, naravno) - ne bi trebalo da bude varničenja niti zvuka rada zvučnika, zar ne? A kada sam ga povezao kao i ranije - ništa od toga, niti varniči, niti zvučnik zuji... i još sve radi kako treba kada upalim plejer. :)

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Sloba » 29 Mar 2014, 18:02

Jesi li instrumentom proverio napon na pobudi, koliki su naponi kada je plejer uključen/isključen? Pretpostavljam da je pobuda na vuferu rešena relejom pa razmišljam da isti nije zalepio i da je pojačalo uvek bilo pod naponom.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Saša » 29 Mar 2014, 18:07

Nažalost nemam nikakav instrument (unimer ?), jedino što sam mogao sa ovim šta imam je da izvadim plejer napolje i glinaricom ispitam pozadi da li na tom izlazu (br. 5, antenna) ima struje kada je plejer ugašen - nema. Upalim plejer - ima.

Ni meni nije jasno zašto se ponaša ovako, možda je neko čačkao nešto unutar woofera ranije, ili nešto jednostavno nije ispravno. No u slučaju kada su oba pola (+/-), dovedena direktno sa akumulatora - sve radi i ponaša se kako treba. Ne čujem zvučnik da zuji, dok regularno povezan - čuje se, što ja tumačim da je pod stalnim naponom.

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od kvcali » 29 Mar 2014, 18:10

ja sumljam na slabu masu ako nabavis unimer, proveri napon na klemama akumulatora , a posle napon izmedju sasije i + kleme akumulatora, mozda je neki kontakt te vrste los, ili samo mesto gde si bio povezao masu, nema drugog objasnjenja
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Odgovori