Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Uputstva, ilustracije, pitanja i odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Saša » 24 Mar 2014, 23:00

Evo i malog uputstva u slici i reči kako ugraditi fabrički subwoofer u Punta... ;)

Prvo par reči o samom subwooferu: reč je o uređaju koji je ranije (dok se Punto sklapao u Italiji) dolazio u skupljim verzijama ovog auta odnosno višim paketima opreme (kao što su "Sporting" i "HGT). Muzičke je snage 100W, aktivan je - ima sopstveno napajanje, dakle potrebno mu je dovući kabal sa nekog stalnog izvora struje (najbolje akumulatora), minus se uzima sa karoserije (najbliže moguće mesto sa dobrom "masom"), signal za rad uzima sa zadnjih zvučnika i pomoću ugrađenog "low pass" filtera izdvaja sa njih ono što mu je potrebno za rad. Takođe, treba mu dovući sa plejera i kabal sa tzv. "pobudom", da bi se uključivao odnosno radio i bio pod naponom samo kada je uključen plejer.

Evo i pomenutog subwoofera, odgovarajućih kablova i pripadajućeg metalnog nosača:

Slika

Takođe, trebaće vam malo i odgovarajućih buksni (standardne - one malo uže, "O" i za ISO konektor):

Slika

Tiple i šrafovi za pričvršćivanje subwoofera, dve sa navojem, vijci "šestice" (M6 navoj, ključić desetka):

Slika

I jedna plastična, pravougaona:

Slika

Kućište osigurača (sa osiguračem unutra):

Slika

Kablovi - pošto nisam imao ništa odgovarajuće pri ruci, otišao sam do specijalizovane prodavnice audio opreme i tamo kupio kablove koje su mi preporučili:

2.5 mm2 - 4 m
1.5 mm2 - 3 m
0.5 mm2 - 4 m

Brojke označavaju površinu poprečnog preseka kabla u kvadratnim milimetrima. Moram napomenuti da su mi prodali dvožilne kablove koji u suštini nisu namenjeni za automobil (jer automobilu ne treba "minus" kabal - njemu je to cela karoserija) već za kućne uređaje, ali su zato rekao bih kvalitetniji i sa debljom izolacijom. Nema, veze odlično su mi poslužili. Najdeblji sam iskoristio za napajanje woofera, srednji za signal sa zadnjih zvučnika, a najtanji za pobudu sa plejera.

Evo i alata koji sam koristio (na fotografiji nedostaje samo jedan mali i oštar nožić, a odlično će poslužiti i manji skalpel):

Slika

Da krenemo redom - prvo što trebate uraditi je da provučete kabal za napajanje. Krenite obavezno od akumulatora prema prtljažniku:

Slika

Kabal u unutrašnjost (kabinu) auta provucite kroz ovaj mali otvor koji se nalazi iznad serva kočnice. Kroz njega već idu i ostale instalacije:

Slika

Gurajte ga sve dok ne izađe dole ispod volana, a zatim se zavucite ispod njega i pažljivo ga provucite prema košu levog blatobrana tako da ne smeta ničemu i što manje dodiruje karoseriju. Najbolje da ide uz snop ostalih kablova jer i oni idu do prtljažnika istim putem. Sledeće na redu bilo je postavljanje osigurača na vod odmah do akumualtora.

Pošto sam imao dvožilni kabal - jednostavno sam ga udvojio i na taj način praktično dobio duplo veći poprečni presek:

Slika

Evo i malo poređenje debljine originalnog kabla za napajanje koji je virio iz originalnog konektora na subwooferu (desno) sa ovim koji sam ja koristio, s tim da sam ja još uvezao dva takva koja vidite levo na fotki:

Slika

Dakle, i više nego dovoljno debelo. :)

Kućište osigurača sam zatim pomoću "O" buksnice povezao sa "+" klemom akumulatora:

Slika

A zatim i sa kablom koji ide kroz auto:

Slika

Ovo kućište osigurača mi se inače najviše dopalo od svih koja su mi bila dostupna za nabavku jer nije preveliko, lepo izgleda, gumeno je i ima gumeni poklopac koji dobro dihtuje tako da voda odnosno vlaga ne mogu unutra do osigurača. Reč je o "Mini ATC" kućištu koje podržava osigurače do maksimum 30A (32V), a unutra sam bocnuo osigurač od 20A, dakle malo i jači nego što treba (pošto kasnije nameravam na isti vod pozadi u gepeku da dodam i jednu utičnicu sa stalnom strujom koja bi mi služila za punjenje telefona ili recimo neonsko svetlo).

Slika

LE dioda koju vidite na njemu svetli kada se osigurač rastali (ili ga izvučete napolje), pa po tome lako znate da je crkao. Evo kako je sve izgledalo kada sam završio sa poslom - elegantno i skoro se ništa ne primećuje:

Slika

Posle toga možete zatvoriti haubu, tu se više ne vraćamo. Zatim sam provukao i kabal za pobudu. Izvadio sam plejer napolje i jednostavno gurao kabal dole levo kroz jedan postojeći otvor dok takođe nije izašao ispod volana, a onda sam i njega usmerio kuda treba i pridružio ga kablu za za napajanje. Ovako je to izgledalo na kraju gore kod plejera:

Slika

Ako pogledamo šemu konektora mog fabričkog plejera, vidi se da kabal za pobudu treba da ide na pin u slotu A označem brojem 5 (aut. antenna):

Slika

Ako nemate fabrički plejer - potražite na šemi svog plejera koji je pin zadužen za tu pobudu. Taj izlaz kada upalite plejer daje kontakt odnosno pobudu elekto-anteni da se izvuče napolje (ako imate takvu antenu), a takođe i da se uvuče kada ga ugasite. U našem slučaju davaće kontakt/pobudu wooferu da bi mogao da radi. Konkretno, to je kontakt/pin plejera označen strelicom:

Slika

Ako pogledamo ISO konektor Punta koji se ubada u taj slot, vidi se da tu nema ništa, prazno...

Slika

Dakle, treba nam jedna buksnica poput tih ostalih u konektoru, a ona izgleda ovako:

Slika

Postavite tu buksnicu na onaj kablić...

Slika

I ubodete je sa zadnje strane konektora u odgovarajuće mesto...

Slika

Potom konektor ubodete u plejer i vratite ga nazad u njegovo ležište. Ne zaboravite prikopčati i antenu od radija. I taj deo posla je gotov.

Slika

Sledi provlačenje oba kabla (napajanje + pobuda) kroz ceo auto do subwoofera. Savetujem vam da ih na svakih 30-40 cm spojite sa malo izolir trake, lakše ćete ih provlačiti. Tako spojene kablove prvo treba provući odozgo kroz itison koji prekriva prednji levi koš. Podignete malo gumu oko vrata koja ga drži, izvučete ga malo napolje da možete zavući ruku i provučete ispod njega kabal dole do plastične obloge praga.

Oblogu praga drže dva vijka sa krstastim glavama, a u unutrašnjosti ima još i dve žabice, pa budite pažljivi da nešto ne izlomite. Kada odvrnete šrafove, vucite oblogu pravo na gore, s tim što morate imati u vidu da je desnim krajem zavučena i pod oblogu srednjeg stuba. Ne morate je potpuno odvojiti od praga, dovoljno je i da je ovako malo "odškrinete" da možete zavući kablove.

Slika

Na gornjoj fotografiji se vidi da su tim putem provučene i ostale instalacije. Ubacite kablove za subwoofer zajedno sa njima i nemojte još da vraćate odnosno sklapate tu oblogu nazad.

Potom sledi provlačenje kabla ispod obloge srednjeg stuba. Ta obloga je zavučena svojim donjim delom ispod obloga pragova prednjih i zadnjih vrata (sa leve i desne strane), dakle odšrafite i dva šrafa koja drže oblogu praga zadnjih vrata i onda jednostavno malo izvucite napolje donji deo plastike srednjeg stuba (zato sam napomenuo da ne vraćate nazad onu prvu oblogu) pa provucite kablove i ispod nje:

Slika

Potom kabal smestite/provucite i ispod obloge praga zadnjih vrata, opet uz originalne instalacije (ima sasvim dovoljno mesta):

Slika

Kabal dalje provučete odnosno gurnete i u prostor prtljažnika i time ste ga praktično provukli do kraja. Ostaje da ga lepo namestite i zategnete višak, pa tek sada vraćate nazad one obloge pragova i srednjeg stuba. Kada se sve namesti i zašrafi izgleda ponovo kako je i bilo a kabal je fino sakriven i ne vidi se nigde, niti smeta:

Slika

Slika

Time je najteži i najveći deo posla gotov. Sada treba kablovima povezati zadnje zvučnike i subwoofer. Za tu svrhu sam koristio onaj malo tanji kabal (1.5 mm2). Subwoofer se sa zadnjim zvučnicima povezuje preko žica koje vire iz onog pripadajućeg konektora:

Slika

Žice su obojene različitim bojama i povezujete ih po sledećem principu:

- plava žica sa žutom linijom - zadnji desni zvučnik (+)
- plava žica sa crvenom linijom - zadnji desni zvucnik (-)
- narandžasta žica sa crnom linijom - levi zadnji zvucnik (+)
- narandžasta žica sa zelenom linijom - levi zadnji zvučnik (-)

Žice u autu koje već dolaze na zadnje zvučnike su obojene po istoj šemi što znatno olakšava posao, odnosno lako ćete prepoznati koja je koja. Bitno je da ovo povežete pravilno, odnosno da ne obrnete negde polaritet, da bi subwoofer radio kako treba.

Iz konektora izlaze još tri druge žice, pa da napišem šta su i one:

- crvena žica - napajanje (+)
- crna žica - napajanje (-)
- siva žica - pobuda

Na njih se dakle na kraju posla spajaju napajanje i pobuda.

Za povezivanje levog zvučnika i subwoofera skoro da i ne treba kabal pošto se on nalazi odmah ispod, maltene ovi kablići što izlaze iz konektora mogu da ga dohvate, no da biste lakše mogli raditi i pomerati subwoofer po potrebi stavite ipak parče od recimo 20-tak cantimetara kabla, posle ga zavučete jednostavno negde iza subwoofera da se ne vidi.

Što se tiče samog spajanja kablova sa zvučnicima - najbolje bi bilo kada bi našli odgovarajuće buksnice za plastične konektore zadnjih zvučnika pa u njih stavili po oba kabla (postojeće i ove nove od subwoofera), zapertlali ih zajedno u buksnice i vratili ih nazad u konektor, pa sve ukopčali kako je i bilo. Nažalost, to su neke specijalne buksnice duplo "deblje" (višlje) od standardnih jer u sebi imaju kao neki mali mehanizam koji ih zaključava na "sisicu" sa rupicom tamo kada ih navučete, pa ih nisam uspeo naći. Evo kako izgledaju ti konektori pozadi:

Slika

Otvaraju se i iz njih se mogu izvaditi kablovi sa pomenutim buksnicama:

Slika

Evo i kako izgledaju te specijalne buksnice:

Slika

Ako ih nađete - super, ako ne - odsecite kao i ja konektore (sačuvajte ih negde za svaki slučaj) i na kablove postavite buksnice klasičnog tipa. Napomena: potrebne su nešto manje - za broj uže buksnice od standardnih. Stavite u njih dakle po dva i dva kabla:

Slika

Pošto u ovom slučaju više nemamo konektor koji ih izoluje a ceo "setup" je duplo deblji nego ranije - omotajte ih obavezno sa malo izolir trake da se ne dodiruju tamo kada ih ubodete u konektor zvučnika:

Slika

I evo na kraju kako sve to izgleda povezano:

Slika

Valjda ne trebam napominjati da je dvožilni kabal koji sam imao ovde odlično poslužio jer u ovom slučaju moramo vući zajedno i plus i minus sa zvučnika. Zatim sledi opet provlačenje ispod itisona - evo kao je to izgledalo na desnoj strani:

Slika

Dakle, izvučete ponovo itison ispod gume koje ide oko petih vrata, odozgo gurate kabal, rukom zavučenom pod itison ga usmerite na dole i izvučete napolje u samom ćošku pored zadnjeg veznog lima, a potom ga zavučete ispod itisona koji prekriva i taj zadnji vezni lim (tim pravcem idu i fabričke instalacije) i idete prema levoj strani:

Slika

Sve to lepo zavučete i namestite da se ne vidi i pritom gde god možete koristite plastične fabričke vezice koje već drže originalnu instalaciju. Ako negde treba - omotajte slobodno odnosno pričvrstite svoj kabal za originalnu instalaciju sa malo izolir trake. Potom taj kabal morate provući i ispod itisona kojim je obložena leva strana i izvučete ga gore negde kod "magacina" pojasa za vezivanje. Ako ste i levi zvučnik povezali kablom, odnosno spustili kabal od njega do subwoofera - time je sva potrebna instalacija dovučena i možemo da namestimo subwoofer u njegovo ležište. On ide dakle na levu stranu, ispod zadnjeg levog zvučnika, oblikovan je tako da savršeno iskorišćava taj prostor:

Slika

Subwoofer se pričvršćuje sa tri vijka (šrafa) označena na sledećoj fotografiji:

Slika

Između subwoofera i karoserije najpre ide metalni nosač koji se šrafi na karoseriju, pa se na njega postavi subwoofer i pričvrsti se sa dva šrafa gore, a trećim se zavrne dole u uglu za pod. Dakle, prvo morate ispod itisona na karoseriji naći rupe na koje se pričvršćuje taj metalni pripadajući nosač. Postoje samo dve rupe za njega, jednu (šestougaonu) vidite označenu strelicom na fotografiji, a druga je sa druge strane magacina pojasa:

Slika

Evo i rupe za subwoofer dole na podu gepeka, i za nju treba odgovarajuća tipla:

Slika

Izgled metalnog nosača, vidite ga gore na jednoj od uvodnih fotografija a slikao sam ga takođe i na subwooferu:

Slika

U dve pomenute rupe gore zavrnemo metalne tiple sa navojem (pre toga nožićem isečete oko rupa malo itisona da im možete prići):

Slika

Te tiple su inače prečnika 8 mm ako se ne varam i našao sam ih u obližnjoj gvožđari (tražite tiple za lim - imali su samo tu jednu veličinu koja je savršeno legla u one rupe). U sebi imaju standardan M6 navoj a u glavi ubušen šestougaoni otvor za inbus ključ no nema potrebe za njim, uvrnete ih lako rukom do kraja i to je i više nego dovoljno stegnuto.

Slika

Na njih zatim postavite onaj metalni nosač subwoofera i pričvrstite ga M6 vijcima:

Slika

Taj nosač u stvari premošćava udaljenost od subwoofera do zida/karoserije jer se na tom mestu nalazi "magacin" zadnjeg levog pojasa, pa se subwoofer zbog njega ne može direktno prišrafiti za zid.

Ostaje da još dole ubacite plastičnu pravougaonu tiplu:

Slika

Ona izgleda ovako (bitno je samo da je ispod pravougaonog oblika, inače će se okretati kada budete zavrtali vijak):

Slika

Potom se na taj nosač postavlja subwoofer i evo kako konačno izgleda pričvršćen u donjoj tački (vijak je sa samourezujućim navojem za drvo/plastiku):

Slika

Pošto u gepeku imam i onaj tvrdi sunđer kojim je zbog boce sa gasom nivelisan nivo poda - morao sam malo da ga secnem u ćošku da bih mogao da ga namestim pored sada postavljenog subwoofera:

Slika

Zanimljivo da je itison poda već imao to napravljeno fabrički pa ga nisam morao seckati, legao je savršeno i sa subwooferom. :)

Kablove koje sam dovukao do subwoofera sam potom povezao sa konektorom po gore opisanoj "šemi". Da li ćete ih jednostavno "zamotati" jedne za druge i izolirati izolir trakom, ili možda zalemiti jedan kabal za drugi pa izolirati termo bužirom (bolja varijanta) - na vama je, šta vam je zgodnije. Na kraju je sve to povezano i pričvršćeno izgledalo ovako:

Slika

Slika

Skoro da i ne zauzima mesto u gepeku, jako lepo radi i fino izgleda. I to je to. Uživajte u znatno boljem i obogaćenom zvuku... ;)


Napomena: post odnosno cela instalacija subwoofera su korigovani odnosno dorađeni 08.06.2014. prema korisnim sugestijama iz diskusije koja se razvila na više strana posle uvodnog posta. :thumbup:

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Geza » 24 Mar 2014, 23:15

Svaka čast. :doubleup:
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Paja » 24 Mar 2014, 23:22

Pa ovo bih i ja znam da uradim sada kad imam recept. :kezo:
Odlično napisano i slikano. :bravo:

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od methane.master » 24 Mar 2014, 23:24

Bravo Sale :thumbup:
Širim haos!

KDman
Banned
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od KDman » 24 Mar 2014, 23:31

Sve je uredu, osim što ti napojni kabal nema osigurač, nije provučen kroz buržir, tako da je potencijalno viđen da se zapali. Nisi trebao da vučeš i - sa akumulatora, jer imaš veći pad napona.
Ugradi osigurač na kablu odmah posle buksne na klemi akumulatora, i biće OK.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Saša » 24 Mar 2014, 23:40

Nisam namerno stavio osigurač do akumulatora jer u principu nije ni neophodan, on se tu stavlja samo iz razloga sigurnosti (recimo neke nezgode), ako bi se woofer kojim slučajem otkačio iz ležišta i "leteo" po prtljažniku pa bi se u tom slučaju kabal sa njega iščupao i pao negde na masu... No u ovoj varijanti kada je sve ovako pričvršćeno, izolirano i nema kuda da šeta - to je praktično nemoguće. Minus kabal ću ostaviti tako kako je, ne smeta to ništa. Kada je plejer ugašen woofer je bukvalno mrtav, eksperimentisao sam sa i otkačenom pobudom - ništa se ne dešava, ne radi niti crpi struju uopšte. A možda i stavim taj osigurač, čisto radi svoga mira, videću još... :D

Hvala svima. :)

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od McGruja » 25 Mar 2014, 05:37

Stavi osigurac :)

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Saša » 25 Mar 2014, 10:11

Mala primedba oko dužine potrebnih kablova, sad sam se setio: za napajanje i pobudu dovoljno je po 4 metra, a za zadnje zvučnike 3 m (odsečete od njega jedan komad za levi zvučnik/vufer). Ja sam kupio 3 m za pobudu pa mi je bilo kratko, falilo je nekih pola metra ili malo više, no pošto sam imao dvožilni kabal - rascepio sam ga i nastavio koliko mi je trebalo. Od 5 metara kabla za napajanje koliko sam imao ostalo mi je posle završenog posla parče od oko 1.3 m. Čini mi se takođe i da bi verovatno i za napajanje bio sasvim dovoljan kabal od 1.5 mm2, obzirom da ni iz woofera ne izlazi deblji, no ne smeta ni ovako.

Dakle - 4 m (2.5), 4 m (1.5), 3 m (0.5 mm2) i nema brige. ;)

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Sloba » 25 Mar 2014, 10:34

Dobro je ispalo, samo ipak stavi osigurač u blizini akumulatora približne amperaže kakva je i na samom pojačalu vufera. I slobodno skini minus žilu sa akumulatora, upertlaj je sa plusem, isto to i na vuferu, a masu napravi na nekom šrafu u gepeku od viška kabela koji ti je ostao.

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od kvcali » 25 Mar 2014, 10:39

odlicno je, volim da videim ove fabricke "budzevine" bas lepo.

osigurac obavezno stavi, itekako je potreban, na primer u slucaju kvara pojacala u vuferu, ili na primer glodara koji mogu da ostete kabal, i dosta drugih , malo verovatnih situacija, a opet realnih.

imas onaj montazni prolazni, koriste ga za gasnu inatalaciju u autu, plasticno kuciste, klasican auto osigurac i sa dve muske buksne, montiras ga nedaleko od akumulatora.

Slika
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Sloba » 25 Mar 2014, 10:43

Ima ih baš za tu namenu u prodavnicama u kojima, pretpostavljam, je kupovao materijal. Oko 500 dinara izađe kućište + osigurač.

Prva slika sa leve strane.

Ispod osigurača za muziku vidi se osigurač za gasnu instalaciju, kakav je kvcali postavio. Može i on da posluži, ali ne prima veće preseke kablova.

viewtopic.php?f=2&t=214&start=210#p182038

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Saša » 25 Mar 2014, 11:53

Da, ima ih u toj prodavnici gde sam kupovao sve ostalo ali me čovek koji radi tamo odgovorio od kupovine, verovali ili ne... :D

Inače, woofer na sebi ima osigurač od 10A, dakle nema šanse da se on lično zapali nekim slučajem. Evo, vidi se bolje na ovoj fotografiji:

Slika

Kvcali, ne baksuziraj mi autić, kakve crne glodare pominješ, ju, ju... :kezo:

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od kvcali » 25 Mar 2014, 12:02

pa vi autonomasi lezite na zitu, a gde je zito tu si u misici hihihih :kezo:

salim se, al po svim pravilima ide osigurac ;)
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od McGruja » 25 Mar 2014, 12:19

I kabl za masu nema potrebe da ide skroz do akumulatora, skrati ga do neke tacke na sasiji

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja fabričkog woofera u Punta

Post od Saša » 25 Mar 2014, 12:23

Razmišljam da ga otkačim sa minusa, prebacim takođe na plus i iskoristim da u gepeku negde ugradim jednu dodatnu utičnicu za upaljač, kad sam ga već provukao kroz ceo auto. Baš mi tako nešto (sa konstantnom strujom nezavisno od ključa u bravi) nedostaje za punjenje telefona, dodatno neonsko svetlo i slične rabote dok sam u prirodi... :D

Odgovori