Fiat Punto Classic - brže uvlačenje pojaseva
- Saša
- Postovi: 12985
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Fiat Punto Classic - brže uvlačenje pojaseva
Još jedna od onih brojnih (nedovršenih) sitnica na Puntu koje nerviraju, a daju se baš lako srediti, samo ako imate malo volje i vremena. Svaki put kada izlazim iz njega moram da sačekam da se pojas polako vrati u svoje ležište, odnosno moram ga rukom pridržavati inače ponekad neće ni da se vrati nazad, pa ostane tako da leži na sedištu.
Mnogo puta ga je takođe suvozač (a koji obično ne zna za problem ili jednostavno nema strpljenja) znao pri izlasku i priklještiti vratima, uz ono gadno "klang" kada uhvati metalnu kopču, a pojas je znao da ostane i viriti napolju kada se zaključa auto.
U čemu je problem? Pažljivo sam ih pregledao oba i ustanovio da im opruga u "magacinu" nije oslabila, odnosno jaka je u svakom položaju i fino ga vuče nazad (što je i logično za ovako mlad auto), ali on se ipak sporo ili nikako vraća. Na kraju sam zaključio da je u stvari problem u ovoj alki na B stubu koja ga bukvalno "davi", prorez u njoj je tako oblikovan da ga lomi pod baš nezgodnim uglom, a još je sa donje strane i izbrazdan. Verovatno je to urađeno namerno da bi se pojas malo usporio, odnosno da ne bi suviše brzo izleteo kada ga otkopčate i prasnuo u staklo na vratima ili nešto slično, no u tom "prigušivanju" su ipak malo preterali (ili jednostavno nisu dobro odradili tu alku).
Prvo sam nameravao da tu plastiku (kojom je obložen metalni prsten) malo ostružem skalpelom, no ispostavilo se da će to teško ići a postojala je i opasnost da recnem pojas, što nikako nije dobro. Odradio sam to na kraju sa parčetom šmirgle koju sam jednostavno postavio na pojas i uvukao je u prorez:
Pre toga sam izvukao dovoljno pojas i blokirao ga da se ne vraća nazad, a potom šmirglu zajedno sa njim vukao kroz prorez napred-nazad:
Ako ste u mogućnosti - odsecite (za razliku od mene) parče šmirgle da bude iste širine kao pojas, brže će i ravnomernije ići. Na ovaj način nema potrebe da skidate pojas, sve se može odraditi dok je na autu, eventualno ovu gore plastiku koja prekriva navrtku zaštitite nečim da je slučajno ne izgrebete (recimo vlažnom maramicom kao što sam ja). Kao što se vidi sa sledeće slike, šmirgla sasvim fino skida plastiku i proširuje prorez:
Napomena: radite ovo postepeno da ne preterate, ošmirglajte malo pa probajte pojas kako se vraća i tako dok ne dobijete efekat koji želite. Ošmirglajte na isti način takođe i donju površinu prstena, samo okrenete šmirglu kontra, odnosno postavite je ispod pojasa i opet vučete napred-nazad.
Potom sam sredio na isti način i suvozačev pojas:
I voala - pojasevi se sada fino i pravilno uvlače, a i dalje imaju malo prigušenje da se ne vraćaju nazad kao iz katapulta.
Mnogo puta ga je takođe suvozač (a koji obično ne zna za problem ili jednostavno nema strpljenja) znao pri izlasku i priklještiti vratima, uz ono gadno "klang" kada uhvati metalnu kopču, a pojas je znao da ostane i viriti napolju kada se zaključa auto.
U čemu je problem? Pažljivo sam ih pregledao oba i ustanovio da im opruga u "magacinu" nije oslabila, odnosno jaka je u svakom položaju i fino ga vuče nazad (što je i logično za ovako mlad auto), ali on se ipak sporo ili nikako vraća. Na kraju sam zaključio da je u stvari problem u ovoj alki na B stubu koja ga bukvalno "davi", prorez u njoj je tako oblikovan da ga lomi pod baš nezgodnim uglom, a još je sa donje strane i izbrazdan. Verovatno je to urađeno namerno da bi se pojas malo usporio, odnosno da ne bi suviše brzo izleteo kada ga otkopčate i prasnuo u staklo na vratima ili nešto slično, no u tom "prigušivanju" su ipak malo preterali (ili jednostavno nisu dobro odradili tu alku).
Prvo sam nameravao da tu plastiku (kojom je obložen metalni prsten) malo ostružem skalpelom, no ispostavilo se da će to teško ići a postojala je i opasnost da recnem pojas, što nikako nije dobro. Odradio sam to na kraju sa parčetom šmirgle koju sam jednostavno postavio na pojas i uvukao je u prorez:
Pre toga sam izvukao dovoljno pojas i blokirao ga da se ne vraća nazad, a potom šmirglu zajedno sa njim vukao kroz prorez napred-nazad:
Ako ste u mogućnosti - odsecite (za razliku od mene) parče šmirgle da bude iste širine kao pojas, brže će i ravnomernije ići. Na ovaj način nema potrebe da skidate pojas, sve se može odraditi dok je na autu, eventualno ovu gore plastiku koja prekriva navrtku zaštitite nečim da je slučajno ne izgrebete (recimo vlažnom maramicom kao što sam ja). Kao što se vidi sa sledeće slike, šmirgla sasvim fino skida plastiku i proširuje prorez:
Napomena: radite ovo postepeno da ne preterate, ošmirglajte malo pa probajte pojas kako se vraća i tako dok ne dobijete efekat koji želite. Ošmirglajte na isti način takođe i donju površinu prstena, samo okrenete šmirglu kontra, odnosno postavite je ispod pojasa i opet vučete napred-nazad.
Potom sam sredio na isti način i suvozačev pojas:
I voala - pojasevi se sada fino i pravilno uvlače, a i dalje imaju malo prigušenje da se ne vraćaju nazad kao iz katapulta.
Re: Fiat Punto Classic - brže uvlačenje pojaseva
Uvek sam mislio da je problem negde unutra.
Moracu da probam ovo
- dag81
- Postovi: 7234
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Fiat Punto Classic - brže uvlačenje pojaseva
Svaka cast na pronalazenju uzroka.
Re: Fiat Punto Classic - brže uvlačenje pojaseva
Mislim da je ovo primenjivo i na drugim vozilima, odlično.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23743
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Fiat Punto Classic - brže uvlačenje pojaseva
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Fiat Punto Classic - brže uvlačenje pojaseva
Odoh po smirglu. Svaka čast Saša
Tapatalk Post
Tapatalk Post
Re: Fiat Punto Classic - brže uvlačenje pojaseva
Da li sada postoji mogućnost da kopča lupi po staklu kad se pusti? Mislim da je zbog toga i napravljena ta fora što je usporava. I mene je nerviralo kad sam tek uzeo Punta , ali sam kontao da će se vremenom razraditi. Posle mi je to najmanje smetalo.
- Saša
- Postovi: 12985
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Fiat Punto Classic - brže uvlačenje pojaseva
Ne, zato sam naglasio da se šmirgla malo-pomalo, proba se kako se uvlači pojas, pa ponovo, sve dok se ne dobije zadovoljavajući efekat. Naravno, neće valjati ako se baš pretera, ali mislim da nema nikakve bojazni od toga.
- branja
- Postovi: 3726
- Pridružio se: 25 Feb 2015, 10:44
- Garaža: jtd,bajo moj; cannondale bad boy
- Lokacija: Pančevo
Re: Fiat Punto Classic - brže uvlačenje pojaseva
Meni ne smeta, ali bas ovo sto si opisao za suvozace. Pogotovo ko ne zna pa onda visi napolju, jos ako je kisa ili bljuzga, miiiiliiina.
Hvala na savetu.
Poslato sa Lumia 925
Hvala na savetu.
Poslato sa Lumia 925
Re: Fiat Punto Classic - brže uvlačenje pojaseva
Bravo!!?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Axic
- Postovi: 54
- Pridružio se: 13 Avg 2015, 02:09
- Garaža: Fiat Punto 1.2 16v HLX, Fiat Punto 1.3 16v Multijet Dynamic
- Lokacija: Beograd
Re: Fiat Punto Classic - brže uvlačenje pojaseva
Ja sam uspeo da vozacev i suvozacev pojas vratim u provobitno stanje sa kokpit sprejom ali onim sto sadrzi silikon. Izvuce se pojas do kraja, naprska sa obe strane, vrati 5-6 puta i evo ga vec 2 godine vraca perfektno.
viewtopic.php?f=2&t=3696" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=2&t=3675" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=2&t=3675" onclick="window.open(this.href);return false;
- TDI
- Banned
- Postovi: 1303
- Pridružio se: 12 Dec 2014, 00:52
- Garaža: VW Passat B5.5 Variant
- Lokacija: Beograd
Re: Fiat Punto Classic - brže uvlačenje pojaseva
Svaka cast majstore!