Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
- Saša
- Postovi: 13024
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Nedavno kada sam montirao maglenke slučajno sam otkrio još jedno kritično mesto kod Punta odakle može da krene korozija, a nalazi se sa leve strane ispod ovih zaštitnih plastika u blatobranima ("koruba"):
Dizalica, skinite točak, plastiku drži unaokolo 9 vijaka sa krstastom glavom. Odvijač ("šrafciger") imate u onom kompletu alata što je stigao sa autom, iščupajte ga i okrenite ga na "krstak" ako već nije...
I evo je dole...
Ovako to izgleda kada se skine plastika:
Bilo je unutra brat-bratu jedno dve kile blata (slika ne dočarava koliko tu u stvari ima zemlje)...
Nakon čišćenja (nisam imao pri ruci vodu pa da sve baš lepo operem, ali nema veze, opraće to prva kiša ):
Skidao sam takođe i plastiku sa desne strane međutim tu se blato i zemlja ne zadržavaju kao na levoj strani jer se na desnoj u tom otvoru gore nalazi otvor za odvod vode sa vetrobrana i ta voda ispira šupljinu pa se tu ništa bitnije ne zadržava.
Naravno, vratite nazad zaštitnu plastiku, zavrnite šrafove i to je to, mirni ste jedan duži period.
p-.s Ako još negde nađete da se ovako skuplja zemlja nastala od prašine, lišća, blata nabacanog od točkova... očistite to obavezno s vremena na vreme jer gde god se ta zemlja nakuplja i zadržava, ona u sebi drži vodu/vlagu a koja opet vremenom loše deluje na limariju i potiče stvaranje korozije. Punto je dobro zaštićen i kod mene se još ništa srećom nije desilo (ovo se nakupljalo 6.5 godina, otkako je auto kupljen), ali ni ta zaštita nije svemoguća. Jedan momak što dovozi i rastura starije Puntiće za delove mi se baš žalio da su mnogi tu truli (pragovi, pod). Auto će ovakvu pažnju znati itekako ceniti.
Dizalica, skinite točak, plastiku drži unaokolo 9 vijaka sa krstastom glavom. Odvijač ("šrafciger") imate u onom kompletu alata što je stigao sa autom, iščupajte ga i okrenite ga na "krstak" ako već nije...
I evo je dole...
Ovako to izgleda kada se skine plastika:
Bilo je unutra brat-bratu jedno dve kile blata (slika ne dočarava koliko tu u stvari ima zemlje)...
Nakon čišćenja (nisam imao pri ruci vodu pa da sve baš lepo operem, ali nema veze, opraće to prva kiša ):
Skidao sam takođe i plastiku sa desne strane međutim tu se blato i zemlja ne zadržavaju kao na levoj strani jer se na desnoj u tom otvoru gore nalazi otvor za odvod vode sa vetrobrana i ta voda ispira šupljinu pa se tu ništa bitnije ne zadržava.
Naravno, vratite nazad zaštitnu plastiku, zavrnite šrafove i to je to, mirni ste jedan duži period.
p-.s Ako još negde nađete da se ovako skuplja zemlja nastala od prašine, lišća, blata nabacanog od točkova... očistite to obavezno s vremena na vreme jer gde god se ta zemlja nakuplja i zadržava, ona u sebi drži vodu/vlagu a koja opet vremenom loše deluje na limariju i potiče stvaranje korozije. Punto je dobro zaštićen i kod mene se još ništa srećom nije desilo (ovo se nakupljalo 6.5 godina, otkako je auto kupljen), ali ni ta zaštita nije svemoguća. Jedan momak što dovozi i rastura starije Puntiće za delove mi se baš žalio da su mnogi tu truli (pragovi, pod). Auto će ovakvu pažnju znati itekako ceniti.
- Saša
- Postovi: 13024
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Evo i onih fotki od ranije kada sam našao da se zemlja skuplja i iza štop svetala (da bude sve na jednom mestu):
Na tri mesta je bila skoro po šaka zemlje, lišća, otpadaka sa drveća...
Žao mi je samo što nisam slikao desnu stranu (tast skinuo sve pre nego što sam stigao napraviti fotke ), tamo je bilo skoro duplo više nego na levoj strani.
Krpa, lavor vode i očas posla sve čisto kao suza...
Sređena je i desna strana, naravno..
Pola sata posla sve zajedno i sada je ponovo tip-top i zategnuto.
Ako nađete još neko ovakvo mesto - slikajte i stavite fotke u ovu temu.
Na tri mesta je bila skoro po šaka zemlje, lišća, otpadaka sa drveća...
Žao mi je samo što nisam slikao desnu stranu (tast skinuo sve pre nego što sam stigao napraviti fotke ), tamo je bilo skoro duplo više nego na levoj strani.
Krpa, lavor vode i očas posla sve čisto kao suza...
Sređena je i desna strana, naravno..
Pola sata posla sve zajedno i sada je ponovo tip-top i zategnuto.
Ako nađete još neko ovakvo mesto - slikajte i stavite fotke u ovu temu.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23799
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Svaka cast, ovo stvarno jako retko da neko radi. Inace ti iz inostranstva uglavnom ako su iz hladnijih zemalja od soli i rizle mnogo ranije stradaju.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 13024
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Primetio sam da kada perem auto sa te strane još dugo kaplje voda (iako se ceo auto odavno osušio) pa sam pretpostavio da unutra sigurno nečeg ima (što nikako nije dobro). A kada sam konačno i skinuo te plastike, lele...
Re: Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Na Loganu se u toj zemlji u blatobranu zapatila neka biljka,izrasla jedno 5cm u visinu,imao sam i sliku negde
Slucajno sam to provalio posle par godina,posle sam redovno cistio.
t
Slucajno sam to provalio posle par godina,posle sam redovno cistio.
t
- Saša
- Postovi: 13024
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Bude tu svega i svačega, naročito ako auto parkiraš stalno pod drvećem.
- LukaMaletin
- Postovi: 1393
- Pridružio se: 31 Maj 2015, 23:43
- Garaža: Renault Clio 1.5 dci 2015
- Lokacija: Novi Sad
Re: Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Iako je Talija tu plastikaner ,očistiću kad budem u NS
Sent from my XT1635-02 using Tapatalk
Sent from my XT1635-02 using Tapatalk
Re: Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Saša je napisao: ↑12 Nov 2017, 13:32Nedavno kada sam montirao maglenke slučajno sam otkrio još jedno kritično mesto kod Punta odakle može da krene korozija, a nalazi se sa leve strane ispod ovih zaštitnih plastika u blatobranima ("koruba"):
Ovako to izgleda kada se skine plastika:
p-.s Ako još negde nađete da se ovako skuplja zemlja nastala od prašine, lišća, blata nabacanog od točkova... očistite to obavezno s vremena na vreme jer gde god se ta zemlja nakuplja i zadržava, ona u sebi drži vodu/vlagu a koja opet vremenom loše deluje na limariju i potiče stvaranje korozije. Punto je dobro zaštićen i kod mene se još ništa srećom nije desilo (ovo se nakupljalo 6.5 godina, otkako je auto kupljen), ali ni ta zaštita nije svemoguća. Jedan momak što dovozi i rastura starije Puntiće za delove mi se baš žalio da su mnogi tu truli (pragovi, pod). Auto će ovakvu pažnju znati itekako ceniti.
Odličan tutorijal i savet. Ovo ću da obavim čim otopli.
Za stop svetla sam znao, jer sma slucajno otkrio pri zameni sijalica. Dosta djubreta je bilo ali ova potkrilca nikad nisam dirao - ali sada obavezno hocu.
Ne znam da li malo i zamastiti nečim nakon pranja ? Da li bi pomoglo ( ili odmoglo) ?
- Saša
- Postovi: 13024
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Ne, mast će samo privući i zalepiti blato i prašinu. Punto je pocinkovan i dobro zaštićen. Očistiš dakle to lepo i miran si najmanje par godina, pa onda opet ako te baš brine. Ovo što vidiš na slikama se nakupilo za 6 i više godina.
Re: Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Pa da, ima logike. Još bolje onda
- shandu90
- Postovi: 12304
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Setih se teme kad sam sijalicu menjao. Oko svetala jos i mogu da ocistim lako, ali kontam ako budem prckao one plastike oko tockova ostace mi visak delova
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Re: Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Ako korubu drze samo holsrafi, ja cu da ocistim. Ali ako ima i neka zabica to cu sigurno da polomim
- Saša
- Postovi: 13024
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Nema žabica, obični vijci sa krstastom glavom i još su lepo zavrnuti u ubačene plastične tiple tako da se ne oštećuje limarija, a plastika blatobrana je na više mesta zvučena iza ruba blatobrana pa samo polako. Ne bi trebalo ništa da polomite jer je to žilava i dosta jaka plastika. Ako negde nešto ne ide - dobro proverite da vam nije ostao još neki vijak koji se ne vidi od blata i slično.
Re: Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
E bas sam ovo malopre uradio, dovoljno je skinuti prva 3 srafa iz koruba, ne mora tocak. Kod mene nije bilo toliko granja, ali je bilo dosta, mahom sa vozacke strane.
Sent from my LG-E988 using Tapatalk
Sent from my LG-E988 using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.