Punto Classic - čišćenje mesta kritičnih za koroziju
Poslato: 12 Nov 2017, 13:32
Nedavno kada sam montirao maglenke slučajno sam otkrio još jedno kritično mesto kod Punta odakle može da krene korozija, a nalazi se sa leve strane ispod ovih zaštitnih plastika u blatobranima ("koruba"):
Dizalica, skinite točak, plastiku drži unaokolo 9 vijaka sa krstastom glavom. Odvijač ("šrafciger") imate u onom kompletu alata što je stigao sa autom, iščupajte ga i okrenite ga na "krstak" ako već nije...
I evo je dole...
Ovako to izgleda kada se skine plastika:
Bilo je unutra brat-bratu jedno dve kile blata (slika ne dočarava koliko tu u stvari ima zemlje)...
Nakon čišćenja (nisam imao pri ruci vodu pa da sve baš lepo operem, ali nema veze, opraće to prva kiša ):
Skidao sam takođe i plastiku sa desne strane međutim tu se blato i zemlja ne zadržavaju kao na levoj strani jer se na desnoj u tom otvoru gore nalazi otvor za odvod vode sa vetrobrana i ta voda ispira šupljinu pa se tu ništa bitnije ne zadržava.
Naravno, vratite nazad zaštitnu plastiku, zavrnite šrafove i to je to, mirni ste jedan duži period.
p-.s Ako još negde nađete da se ovako skuplja zemlja nastala od prašine, lišća, blata nabacanog od točkova... očistite to obavezno s vremena na vreme jer gde god se ta zemlja nakuplja i zadržava, ona u sebi drži vodu/vlagu a koja opet vremenom loše deluje na limariju i potiče stvaranje korozije. Punto je dobro zaštićen i kod mene se još ništa srećom nije desilo (ovo se nakupljalo 6.5 godina, otkako je auto kupljen), ali ni ta zaštita nije svemoguća. Jedan momak što dovozi i rastura starije Puntiće za delove mi se baš žalio da su mnogi tu truli (pragovi, pod). Auto će ovakvu pažnju znati itekako ceniti.
Dizalica, skinite točak, plastiku drži unaokolo 9 vijaka sa krstastom glavom. Odvijač ("šrafciger") imate u onom kompletu alata što je stigao sa autom, iščupajte ga i okrenite ga na "krstak" ako već nije...
I evo je dole...
Ovako to izgleda kada se skine plastika:
Bilo je unutra brat-bratu jedno dve kile blata (slika ne dočarava koliko tu u stvari ima zemlje)...
Nakon čišćenja (nisam imao pri ruci vodu pa da sve baš lepo operem, ali nema veze, opraće to prva kiša ):
Skidao sam takođe i plastiku sa desne strane međutim tu se blato i zemlja ne zadržavaju kao na levoj strani jer se na desnoj u tom otvoru gore nalazi otvor za odvod vode sa vetrobrana i ta voda ispira šupljinu pa se tu ništa bitnije ne zadržava.
Naravno, vratite nazad zaštitnu plastiku, zavrnite šrafove i to je to, mirni ste jedan duži period.
p-.s Ako još negde nađete da se ovako skuplja zemlja nastala od prašine, lišća, blata nabacanog od točkova... očistite to obavezno s vremena na vreme jer gde god se ta zemlja nakuplja i zadržava, ona u sebi drži vodu/vlagu a koja opet vremenom loše deluje na limariju i potiče stvaranje korozije. Punto je dobro zaštićen i kod mene se još ništa srećom nije desilo (ovo se nakupljalo 6.5 godina, otkako je auto kupljen), ali ni ta zaštita nije svemoguća. Jedan momak što dovozi i rastura starije Puntiće za delove mi se baš žalio da su mnogi tu truli (pragovi, pod). Auto će ovakvu pažnju znati itekako ceniti.