Zice ili provodnici otporni na savijanje

Uputstva, ilustracije, pitanja i odgovori
Odgovori
Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Zice ili provodnici otporni na savijanje

Post od nikaragva » 26 Maj 2021, 10:37

Da li neko zna koje provodnike uzeti (i gde) koji su otporniji na savijanje od klasicnih licnastih?
Znaci ne kabl, nego bas pojedinacan provodnik.

Treba mi za zadnja vrata, od otvaranja se prelomila zica. Pa kad vec menjam, da ne stavljam obicnu od televizora, koja ce opet brzo da se precvika.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zice ili provodnici otporni na savijanje

Post od ljubitelj » 26 Maj 2021, 11:21

Telefonski licnasti tanki, koriste se za spiralni kabl od slušalice.
Predvidjeni za savijanje "milion" puta.
Najjednostavnije je uzeti 1 spiralni kabl i iz njega izvući, ima 4 žice. Model za Ei Niš (tzv devegeac Ericsson kopija) klasični telefon.

Samo obrati pažnju da se malo teže nastavlja, teško se lemi (u sebi sadrži pamuk koji treba odvojiti od bakrenih licni pre lemljenja).

Varijanta B, kupiti kao rezervni deo set za reparaciju te vrste kabla u vratima za Opel, to je kod njih fabrička masovna greška pa je nastao ovaj reparaturni set,
Tebi konektor ne treba, to odsečeš i baciš a ostaje ti više žica.
Potraži za Opel Astru, Zafiru 2005+ godišta.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Zice ili provodnici otporni na savijanje

Post od nikaragva » 26 Maj 2021, 11:29

A presek?
Deluje mi nedovoljno, za 2-3 deblje zice koje idu u vrata.

Edit: ti si mislio na ovo: https://www.elementa.rs/proizvod/39129/ ... tvorozilni



Odustao sam od ebay. Em je preskupo, komad 40-60e plus postarina (nece niko da salje ovamo vise), plus mi trebaju dva.


Izbacicu konektor, napraviti kleme u vratima i u pragu auta. Onda samo ubaciti izmedju parce kupljenog provodnika, utaknem i cao zdravo. Sledeci put opet (ocekujem da ce to trajati neko ograniceno vreme).
Mana: ako bih skidao vrata, moram to raskaciti, jer sad nemam konektor. Ali vrata skidam nikad.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zice ili provodnici otporni na savijanje

Post od ljubitelj » 26 Maj 2021, 11:35

Presek je mali ali može se više žila paralelno vezati.
Koliko ima sada provodnika u tom kablu koji je problematičan?

Taj flat telefonski sa linka nije savitljiv, predvidjen je za relativno fiksnu montažu od utičnice do stola gde nema uvijanja/ preklapanja.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Zice ili provodnici otporni na savijanje

Post od Bax » 26 Maj 2021, 11:37

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Zice ili provodnici otporni na savijanje

Post od nikaragva » 26 Maj 2021, 11:45

Aha, skroz sam zaboravio na te kablove :D

Ne znam napamet, mozda oko 10ak ili koliko moze biti za sve potrosace u vratima.
Ali dva tri su deblja koliko se secam, verovatno za motorice za prozor i centralnu.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zice ili provodnici otporni na savijanje

Post od ljubitelj » 26 Maj 2021, 17:06

1 upredena parica, 2 žice je dovoljno za sve potrošače (ako je digitalni sistem, CAN BUS) i još 2 deblje žice za napajanje, ukupno 4.
U samim vratima je više žica ali ovo je dovoljno za punu funkcionalnu vezu sa body ECUjem.

Koji auto je u pitanju?

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Zice ili provodnici otporni na savijanje

Post od nikaragva » 26 Maj 2021, 17:14

Opel Zafir A, 2001. god

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zice ili provodnici otporni na savijanje

Post od ljubitelj » 26 Maj 2021, 17:19

Ah, Zafira.
Znam o čemu se radi, ima čitav snop kablova. Ono što sam video je da ne vredi krparenje žicama, tj bude privremeno.
Zameniti komplet ožičenje za novo, ima ga kao novi GM rezervni deo.
I to odmah uraditi za obe strane pozadi.

Može se desiti da se vrata više na zaključavaju, ostanu otključana iako ste uredno zaključaki preko centralne. Takav je bio slučaj sa zadnjim levim na primerku gde sam sticao iskustvo.

Isti problem muči i Zafiru B.

Odgovori