HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Uputstva, ilustracije, pitanja i odgovori
Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od sashicus » 04 Jun 2012, 19:19

kao i uvek, kao i svuda, negodovanja... nepoverljivost, i svi se vezujete na zakone fizike ali se zaustavljate na TEORETSKOM DELU... postavio sam link ka jednoj temi, koju verujem da 80% vas nije ni otvorilo, ja je pazljivo iscitavam, pa evo vam samo jedan malini deo:


...kako kapiram stvari vremenom vidim da su razni uredjaji koji deluju potpuno razlicito u stvari isti u osnovi,kako iskoristavaju ili pokrecu energiju...ima samo nekoliko "sila" oko kojih se sve vrti.Recimo ovde,stos je jonizovati (energizirati) vodu i (ili) vazduh i dobice se i vise gasa (elektrolizom) i vise energije prilikom sagorevanja (pretvaranja energije)ili kako god da se koristi ta voda-vazduh.A to energiziranje se moze uraditi na X nacina...eh da,i gorivo u kolima se moze jednako obraditi,poboljsati. Sav stos je shvatiti kako priroda funkcionise,kako masine funkcionisu,itd,i onda shvatis recimo da auto moze da ide na nesto mnogo ili na nesto malo ili na "nista",i to sve na X nacina,samo je pitanje za sta ces se opredeliti!Sada imam gomilu raznih uredjaja koji mogu spustiti potrosnju ili neko drugo poboljsanje postici,ili zajedno da eliminisu potrebu za klasicnim gorivom,neki su poboljsane verzije vec vidjenog a neki licno moji. A pre samo godinu i po dana smejao sam se Dzoovoj celiji neverujuci ni rec,tako da razumem sve one koji ne mogu da prihvate ni smanjenje potrosnje a kamoli voznju bez naftnih goriva. A toliko je sve jednostavno...samo treba da zaboravimo sve lazi koje smo slusali od kako smo progovorili.Te lazi su postale program nasih kompjutera (mozgova) i cak i kad probamo nesto i vidimo da radi i dalje ne verujemo.Znam dosta ljudi koji su u vecim krizama,poput bombardovanja Srbije,ratova bivse Jugoslavije,ili sankcija,koristili razne alternativne izvore energije,jeftino ili dzabe,razne prirodne i preterano efikasne "lekove",preparate za biljke,itd.Sada ti isti ljudi kukaju kako je sve skupo,kako su bolesni,kako im biljke i zivotinje koje gaje boluju,umiru,itd,a kada im kazem da to sve mogu resiti "tako i tako" oni samo kazu "ma znam ja to,to sam radio kad su bile sankcije" i tu se prica zavrsi.On zna,probao je,ali ne ume da objasni zasto to opet ne radi,koliko god da navaljujem ne dobijem odgovor.A znate li zasto? Tada je bio u "nuzdi",i nije gledao televiziju i citao novine,stavio je sebe i svoj opstanak na prvo mesto!Sada slusa medije a mediji ga programiraju i odrzavaju program "nema besplatne energije,mi prodajemo energiju a vi kupujete! Nema zdravlja,mi prodajemo lekove koji vas truju ali vam garantujemo da cete 100% izbeci sopstvenu odgovornost za sopstveno zdravlje! Nema vise zdrave hrane,morate kupiti od nas plasticno voce i povrce!" itd.Ne navodim konkretne primere,ali ima ih puno,to je istina,i verujem da medju vama ima mnogo slicnih zapazanja,razmislite malo.
Ono gore sto sam spomenuo,IZBEGAVANJE ODGOVORNOSTI,cesto je razlog svemu (pa i to je jedan program)!Ljudima je lakse da kukaju i krive druge,drzavu itd,nego da "uzmu stvar u svoje ruke"!
I tako u krug,i sebe ponekad uhvatim u slicnim mislima,jaki su ti programi (uverenja).Udzbenici,TV,stampa,sve se radi onako kako robovlasnici narede.Da,da,robovlasnicko drustvo nije ukinuto,nikada,samo je promenilo formu...

- Sad si me zbunio,zar u elektrolitima, tečnostima koje provode elektricitet već ne postoje joni koji nose struju.

-Da u pravu si.Ali to moze da se radi na raznim nivoima.Sto vise spustis prag za podelu molekula vode to ces manje energije uloziti na taj proces.(Zato je NaOH dobar hemijski katalizator).Takodje moze da se jonizuje vazduh.A sve to moze da se uradi i bez dodavanja energije spolja (van automobila recimo).A onda moze i direktno voda da ide u motor jer proizvesti dovoljno HHO gasa nije lako,a i opasno je.
Recimo,primeri za ovu klasicnu elektrolizu,nevezano samo za ovo pitanje (sada ces ukapirati kakve sve zablude kruze okolo,mada sam vec sve ispricao,samo nema ko da slusa):
Sa sodom bikarbonom treba oko 3-4 volte za reakciju(ukupno ulozeno sa gubicima).To je 3-4 celije na kolima,za maksimalnu efikasnost.Iimas osim vodonika i kiseonika i druge gasove.
Sa NaOH u tragovima treba skoro 3 volte za reakciju,sto je oko 4-5 celija u kolima.
Sa NaOH 20% treba oko 2 volte za reakciju,sto je oko 7 celija u kolima.
Sad,postoji li logika gde 7 celija moze dati manje gasa nego 5 ili 3 celije? Pogotovu ako te celije imaju veliko curenje struje sto SMANJUJE proizvodnju gasa a povecava gubitke.Takodje,curenje struje smanjuje i kvalitet gasa,zbog njegovog rekombinovanja (opet jonizacija).
Bitan faktor je struja (amperaza)! Veca struja jednako je veca jonizacija (kvalitet) gasa (pojesce me fizicari zbog ovakvih objasnjenja ).Veca struja spusta otpor (14V:5A jednako 2,8 om-a.......14V:25A jednako 0,56 om-a!)Razlika,a? Samo 5 puta!Manji otpor znaci da ti treba manje energije da ulozis da se priblizis pragu od 1,24 volte za podelu vode(elektroliza se zapravo vrsi na manjem naponu ali tek na 1,24V pri sobnoj temperaturi i 1bar pritisku atomi prestaju da se rekombinuju te formiraju mehurice koji isplivavaju na povrsinu).
Onda toplota.Povecanjem temperature opada otpor.Pa smirglanje elektroda cime se povecava aktivna povrsina. I tako dalje...Bitno je sledece: Kada sve saberemo mozemo sa prohromskim elektrodama (koje imaju poveci otpor struji) da spustimo napon u elektrolizeru na 1,5V po celiji sto je 9 celija.I tu sada prica o premasivanju Faradejevog zakona postaje vise nego realna!Bez ostalih trikova kao sto je bolja elektroda ili rezonanca. Jer sa 6 celija(i dobrom konstrukcijom) je dokazano preko 90% efikasnosti.Pa dodajte jos tri celije (u procentu) pa vidite.Ja sam jos davno bio na oko 80% efikasnosti sa 6 celija(sada na 94%,a 6 celija imaju uglavnom svi bolji proizvodjaci pa zato navodim taj primer,inace ja radim 7 celija uglavnom) .Ako se dodaju jos 3 celije to bi na 80% efikasnosti bilo jos 40% efikasnosti sto je za 20% preko 100%!(proverite,ja mozda lose racunam).Ovo nije nagovaranje da pravite 9 celija jer tu treba mnogo toga resiti,nego samo objasnjavam koliko ima zabluda,kako s one strane koja ne veruje da ovo moze,tako i s one strane koja tvrdi da premasuje Faradeja s 5 celija i losom konstrukcijom tek onako,od sale.Mozda moze i to,ali onda ti ljudi pokrecu stvari snagom volje (telekineza valjda)a ne tehnologijom!Ili samo lose mere...
Napominjem da je Faradejeva kalkulacija na sobnoj temperaturi a moja na 60*C,ali to uopste nije bitno jer viska toplote (gubitke) imamo i u kolima i u kotlovima za grejanje i u aparatima za varenje te tu toplotu koristimo za zagrevanje elektrolita,a i ovo je samo jedan primer,moze to mnogo bolje.Vodena para u motoru...kazu da smeta,ja mislim da pomaze.Ali nije bitno,ono pare sto se dobije na 60*C moze se kondenzovati,da ne ide u motor nego nazad u elektrolizer!
Sto se tice uspeha u smanjenju potrosnje,to je tek posebna prica.Tu moze biti totalno nebitno koliko je efikasan elektrolizer,odnosno to je samo jedan od faktora.Moguce je da sa manje gasa bude veca usteda nego sa vise ali ne smeta mu vise gasa nego nesto drugo.Kao sto je moguce i da nema ustede,ali treba potraziti razlog.Moguci razlozi (samo neki od mnogih):
previse opterecen alternator
neispravna elektroinstalacija
vodonik negde curi,u motor ide uglavnom kiseonik!
lose nastelovani ili neispravni ventili (zatvaraju u pogresnom trenutku i-ili ne drze kompresiju)
lose nastelovano paljenje
los karburator-sistem ubrizgavanja
razni problemi sa senzorima na i oko motora!
ubrizgavanje HHO-a nije prilagodjeno tipu i vrsti motora i goriva!!!!!!!!!!!!!!
itd...

Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od sashicus » 14 Jun 2012, 09:17

:) Evo prvih nezvanicnih rezultata :)

cim su smesci u pitanju mozete pretpostaviti o cemu se radi.
Evo zadnje merenje mi je pokazalo smanjenje za cela 2l na 100km, sto je blizu 20%.
Mislim da moze jos malo bolje, u planu mi je novi generator za koji vec pripremam materijal (nadam se da ce biti bezbedniji i davati bolje rezultate), sa novim uvodnicama, posudom (ova stara ne dihtuje bas najbolje na poklopcu, pa tu imam blago curenje gasa)...itd

Moze biti da sam opet potrefio bolji kvalitet plina pa je zato doslo do promene potrosnje ali se iskreno nadam da nije tako, zato sledi novo testiranje ;)

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od nikaragva » 14 Jun 2012, 15:14


Korisnikov avatar
Nemanja
Postovi: 265
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:05
Garaža: Audi
Lokacija: Srbija

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od Nemanja » 14 Jun 2012, 20:11

snork je napisao:
paja je napisao:Naravno da jeste, ali ovo mi liči na presipanje iz šupljeg u prazno.
Tačno! S tim što se čak ne može dobiti ni uložena energija, već uvek manje (postoje gubici u vidu toplote). To je tzv. Prvi zakon termodinamike. Svi koji tvrde suprotno ili ne znaju fiziku, ili svesno obmanjuju narod.

Ja sam prvo mislio da možda postoje neki katalitički efekti tog vodonika i kiseonika, koji omogućavaju da benzin/dizel sagoreva efikasnije nego što bi inače, ali jok.
Jao, pusti te zakone i termodinamiku, dosad su mnogo puta obarane vece i zanacajnije zakonitosti.

Uglavnom, da kazem svoje iskustvo, pricao sam i video kako radi uredjaj od Hidrogensolutions-a (koji, inace, ima losije iskoriscenje jer se radi o mokroj, a ne suvoj celiji). Ugradjen je na Fiat Bravo 1.9 jtd, motor je dimio bas dosta, pred riknjavanje, posle ugradnje auto je isao dosta bolje, imao mirniji rad i manje dimio. Jedino sto ne znam tacno, za koliko je smanjena potrosnja goriva.

ftj
Postovi: 9693
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od ftj » 14 Jun 2012, 20:28

Da bre, pusti te zakone.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 19057
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od dragvorl » 14 Jun 2012, 20:31

sashicus je napisao::) Evo prvih nezvanicnih rezultata :)

cim su smesci u pitanju mozete pretpostaviti o cemu se radi.
Evo zadnje merenje mi je pokazalo smanjenje za cela 2l na 100km, sto je blizu 20%.
Mislim da moze jos malo bolje, u planu mi je novi generator za koji vec pripremam materijal (nadam se da ce biti bezbedniji i davati bolje rezultate), sa novim uvodnicama, posudom (ova stara ne dihtuje bas najbolje na poklopcu, pa tu imam blago curenje gasa)...itd

Moze biti da sam opet potrefio bolji kvalitet plina pa je zato doslo do promene potrosnje ali se iskreno nadam da nije tako, zato sledi novo testiranje ;)
Ako stvarno smanjuje potrosnju onda svaka cast i samo napred. :bravo:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od sashicus » 18 Jun 2012, 01:09

moram da se javim sa novim apdejtom, presao sam novih 100 kilometara sa tacno 10,7 l, sto je za skoro 2 litra manje nego ranije, sto je takoreci 15%, verujem da ce uz fina podesavanja i jos malo razradjivanja celog sistema moci na plin da se postigne famozna usteda od 20%, ja tezim ka tome da mi potrosnja padne na 10l, nekako cu biti zadovoljlniji, nije sad tu problem u 100 i 200 dinara vise ili manje, stvar je mnogo veca, NAPRAVIO SAM HHO GENERATOR KOJI FUNKCIONISE.
E sad, da li steti motoru ili mu produzava vek, to ce vreme pokazati, mada po verovanjima treba da bude ovo drugo. Gde ste sada nevernici sa teorijama iz fizike?? ftj, paja, snork i ostali ??? Hocete li da mi verujete, ili ce se tema zavrsiti kako sam jos jedan od onih koji gubi vreme sedeci za kompom i pise izmisljotine? Jedino sto mogu da uradim da bih vas uverio da je istina, sednemo u moj auto, vozimo se 100 km sa iskljucenim hho uredjajem, pa onda novih 100 km sa ukljucenim, razliku cete sami napraviti.

Radim na novom generatoru (isti sistem), uskoro cu sve informativno dokumentovati, ako nekome treba pomoc ili savet, izvolite... pozdrav. :doubleup:

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od Paja » 18 Jun 2012, 01:31

paja je napisao:Čestitke i od mene na trudu i želji da savladaš ovo čudo.

Voleo bih da grešim i da uspeš i svima nam smanjiš izdatke za gorivo tako da imaš moju punu moralnu podršku. :D
Ja ti dao podršku i verujem ti.
Bravo majstore :bravo: :bravo: :bravo:

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 19057
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od dragvorl » 18 Jun 2012, 08:46

A samo da te pitam jednu stvar, da li auto ima istu snagu kao ranije?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od sashicus » 18 Jun 2012, 12:03

iskreno da ti kazem, nemam bas uslova da procenim to precizno, jer je on dosta startan za svoju tezinu (1500 kubika, 800 kila), osecam da na benzin ide bolje u odnosu na plin a na hho+plin, kao ima neke razlike ali ne mogu da potvrdim...

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 8623
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od sebekkg » 29 Jun 2012, 04:58

bravo, i cestitam na trudu i rezultatima.

ali samo da dodam sto je jedan kolega sa foruma dodao, zakoni TD moraju da se ispostuju i deo energije se potrosi. Iz kog razloga vam to kazem, jer je taj sistem auta sa hho, otvoreni TD (term. dinam.)sistem, a ne zatvoreni -->po kome energija samo menja oblike ... :D

Sustina jeste da je pokretac teme, uspesno sproveo u delo svoj poduhvat, samo kada bude mogao da kasnije izvrsi ispitivanja potrosnje energije za rad generatora i nista vise. Cisto da bi ostali videli racunicu.

hvala jos jednom na divnoj temi.
Slika

Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od sashicus » 30 Jun 2012, 01:02

hvala :) ovih dana sam zavrsio novi generator i montirao ga, nadam se da cu stici i slike uskoro da aploadujem. inace ostalo slobodno vreme sam proveo vozajuci se, sto uz pomoc hho sto bez njega, od zadnjeg javljanja ovde vozio sam jos jedan rezervoar sa hho i potrosnja je bila 10,6. onda sam na istoj pumpi napunio jos jednu bocu pa iskljucio hho, pa tako ponovio jos 100 km, potrosnja je neverovatno skocila na 12l, onda sam ponovo nalio novih 10,6l, ukljucio hho i presao 102 km, pa onda novih 10,2l i presao 97km (sve ovo je bila cista gradska voznja).
imam da odradim jos jedan detaljcic (nisam stavljao selne na uvodnicama, filterima, spojevima), verujem da cu tu da zadrzim eventualne gubitke, a i kad se motor totalno "navikne" na HHO gas, mislim da ce to biti pravi pogodak, i mojih famoznih 10l na 100 km po gradu. :presrecan: :presrecan: :presrecan:

p.s. Pricam sa drugarima, pitaju "kako napreduje hho?" ja i kazem radi, funkcionise. oni pitaju kolko ti sad trosi, ja kazem smanjio sam 2l. I ne mog da verujem da neko kaze: i tolko se mlatis da bi smanjio 2l...? mislim sta da im kazem na takvu konstataciju, ali zadovoljstvo je samo moje kad znam da nesto sto sam licno napravio funkcionise a jos i sluzi svrsi kojoj je namenjeno, a najvece je zadovoljstvo kad sipam 10l i krenem da vozim, i na 80-om kilometru znam da imam jos 2x da odem do posla i nazad.

p.p.s. pored smanjene potrosnje koja je uvek u prvom planu, hho gas je zdrav za motor, kazu da motor radi lakse, lepse, duze traju pojedini delovi, cak i da nije smanjena potrosnja i ove stvari su dovoljne...

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 8623
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od sebekkg » 30 Jun 2012, 01:47

to jeste sigurno, ali i tvoj motor je rasterecen, jer ti auto nije tezak, pa onda jedino zavisi od trenutnog stanja motora(koeficijenta korisnosti u odnosu na "novi"). Tu mozes da gledas efikasnost i osvezavanje motora uz generator. Odradi neke testove u voznji, sem potrosnje, pa prosledi rezultate. :pivo:
Slika

Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od sashicus » 02 Jul 2012, 16:52

Konacno, da dopunim svoju pisaniju fotosima. Na autu sam morao da nadogradim nosac akumulatora zbog nove posude:
Slika

Nova posuda:
Slika

Na kraju je sve ispalo ovako:
Slika
Slika
Slika


Naknadno sam dodao selne radi dodatne sigurnosti i sada nemam nikakvih gubitaka, ona stara posuda koja je u stvari bila teglica za med nije dihtovala kako treba, uostalom, bila je improvizacija testa radi, u svakom slucaju je vrsila posao.

U medjuvremenu sam se igrao sa novim uredjajem, poceo sa novim limovima:
Slika
Slika

Novim gumicama:
Slika

Novim plexiglasom, novim uvodnicama:
Slika

Na kraju kompletan uredjaj namontiran:
Slika

Na ovu masineriju:
Slika

Generator se sastoji od 25 prohromskih ploca, 5 celija, nadam se da ce biti dovoljno za ovu grdosiju, motor perkins s44, 3000 ccm dizel, prosle sezone je trosio prosecno po 60 litara dnevno, sada cemo videti. Nisam precizno merio koliko gasa napravi u minutu, ali mislim da je 1.5l, stavio sam osigurac od 30A, a mereno strujnim klestima, kad je hladan, vuko je 11,5 – 12A, kad se maksimalno zagreje elektrolit ne bi smeo da predje 18-20A, i to je odlicno.

Stjepa
Postovi: 2128
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od Stjepa » 05 Jul 2012, 00:28

Mozda nisam najbolje razumeo, ali sa 5A si dobio 0.5l a sa 6A 1l.
Na Zmaju ti je plan da proizvede 1.5l gasa i meris mu 12A, ali si zadovoljan i sa 20 ako bude. Nije li to dosta ampera naspram onih za 1l kod fiata? Priznajem nisam se udubio koliko je novi generator veci od onog u fiatu.

Sto se tice pak opletanja po prirodnim zakonima... Covek jos nije pobedio prirodu. Sto bolje razume njene zakone zivece u vecoj simbiozi. Ne mogu pljunuti na zakone fizike (prirode). To bi znacilo kao da nipodastavam ono sto sam ucio, ucim i zelim da naucim, kao i nipodastavanje rada velikih imena koji su uvideli, razumeli i priblizili nam iste te zakone kako bi smo mi buduce generacije u cilju napredka manje vremena gubili okrivajuci ih i time ostavili vremena da uvidimo mozda neke nove pojedinosti koje su nam svo vreme tu pred nosom ali jos nisu uocene iz pravog ugla.

U to ime ne treba se smejati zakonu termo dinamike, ali ne treba se smejati ni ovom tvom eksperimentu za koji i sam kazes da si bio skeptican ali polako si poceo dobijati pozitivne rezultate. U to ime punom parom u nove pobede. :bravo:

P.S. Sto se tice prozivki "sve to samo zbog 2l manje" - zbog cega li se onda ugradjuje plinska instalacija na vozila?

Odgovori