HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Uputstva, ilustracije, pitanja i odgovori
Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13105
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od Laki021 » 05 Jul 2012, 10:31

Sinoc sam procitao ovu temu, hteo sam da napisem nesto ali sam bio umoran.
Svaka cast na entuzijasmu i majstorskim sposobnostima.

Pre svega, molim vas da se uzdrzite od komentara tipa, "manite se zakona termodinamike, to su gluposti" i sl. Ti zakoni su tacni i ne oborivi, o tome nema diskusije, kraj price po tom pitanju. Ono sto je moguce je ponekad promeniti sam proces, tako da on bude znatno drugaciji (moze postati i efikasniji), ali ce svakako i nakon toga biti u saglasnosti sa zakonima TD. Uzmimo na primer turbo punjac kod automobila. Na prvi pogled, koristite energiju motora da pokrenete turbinu (jeste da su to kako kazu neiskorisceni izduvni gasovi, medjutim turbo punjac motoru otezava izduv, tako da zapravo gusi motor i uzima energiju od njega, da potpuno eliminisemo ovaj deo price neka ipak bude mehanicki turbo kompresor). Na prvi mah a u skladu za zakonom odrzanja energije i termo dinamike rekli bi, pa ne mozes dobiti vise energije, dobices nesto vise, ali kad oduzmes koliko si ulozio na pokretanje kompresora samo ces imati gubitke... Reklo bi se ako kompresor stvarno povecava snagu i smanjuje potrosnju da to vec mirise na perpetumobile i protivno je zakonima termodinamike, medjutim naravno da nije tako. Kompresor zahteva energiju za svoj radi, ali kao rezultat pumpa vise kiseonika u sistem i pospesuje sagorevanja sto nam donosi daleko vise energije od one potrebne za pokretanje kompresora. Bitno je naglasiti i da motor nije zatvoren sistem, te da su ovakve "malverzacije" moguce zato sto za deo procesa koristimo atmosferu za ciju nas efikasnost bas briga.

Na ovom konkretnom primeru, vrlo sam skeptican, ali mogu da probam da pogodim o cemu bi se moglo raditi. Jasno je da se efikasnost motora moze pospesiti ako mu ubacujete vise kiseonika (ovo je i poenta turba), e sad, elektrolizom vode vodu razlazete na kiseonik i vodonik i pri tome ulazate energiju... Zatim ti gasovi ulaze u komoru, i visak kiseonika pospesuje sagorevanje goriva, a vodonik je sam po sebi takodje gorivo koje sagoreva pa i on doprinosi reklo bi se. E ovaj deo sa vodonikom ne valja, al ni malo. U procesu sagorevanja vodonika opet dobijamo vodu (od cega smo i posli), a energija koja se tom prilikom oslobadja je jednaka onoj koju smo ulozili pri elektrolizi minus gubici, slobodnom procenom, gubimo preko 60% energije, dakle cista budalastina. Ono sto bi moglo da funkcionise, je da povecana koncentracija kiseonika koju smo ostvarili elektrolizom pospesuje proces sagorevanja goriva (neosporno je da ga pospesuje) i da je taj dobitak osetno veci od onoga sto smo ulozili pri elektrolizi onda bi ovo moglo da funkcionise i da ne bude u protivnosti sa zakonima TD. Dakle, ukoliko bi svaki atom kiseonika u reakciji sa gorivom mogao da oslobodi nekoliko puta vise energije nego sto se ulozi da se on odvoji iz H2O tada bi ovo teoretski moglo da funkcionise. Bitno bi bilo odrediti opstimalnu kolicinu kiseonika koji treba upumpati jer previse kiseonika ne donosi dobitak (ako smo vec uspeli svo gorivo sagoreti) a zahteva ulaganje u elektrolizu... Sve ovo nije neki problem proveriti i sracunati, moze se lako naci koliko se energije ulaze za izdvajanje atoma kiseonika iz H2O i koliko se dobije energije sagorevanjem molekula goriva po broju atoma kiseonika koju ucestvuju u tom procesu.

Iz svega ovoga sledi, da kiseonik moze biti koristan u celoj prici, dok nam vodonik samo stvara gubitke, dakle najbolje bi bilo nakon elektrolize razdvojiti kiseonik i vodonik i samo kiseonik ubaciti u motor... Bez racunanja vidim da bi teoretski moglo da fukcionise, bojim se samo da kad bi uzeo pa izracunao (morao bih naci hemijkse formule reakcija koje se odigravaju pri sagorevanju i energiju koja se oslobadja, kao i energiju potrebnu za elektrolizu), plus uvaziti pozamasne gubitke clegog sistema.

Dakle dovde recimo jos i da bi moglo funkcionisati, ali onda se postavlja odmah sledece pitanje.
Receno je da je za motor od 1.5l zapremine potrebno oko 1l gasa u minuti (i to kombinacije kiseonika i vodonika, samog kiseonika i znatno manje). Ajde da izracunamo koliko vazduha opste motor usisa svakog minuta.
Recimo da motor radi na 2500 obrtaja, to mu dodje oko 2500*1.5/2 = 1875 litara (zato sto pri svakom obrtaju samo dva cilinda od 4 usisaju vazduh), u atmosferi imamo oko 21% kiseonika, sto znaci da motor svakog minuta usisa skoro 400 litara cistog kiseonika.

I sada odavde sledi da je 1l koja se dodatno ubacuje kao proizvod elektrolize potpuno zanemarljiva u celoj prici, drugim recima, druze ovo ti nikada nece poleteti.
Nemojte se zamajavati i veorovati u neka cudesna i fizicki neobjasnjiva svojstva kiseonika i vodonika, kako ce sve ovo kao da radi, a niko nema pojma zasto...

Verujem da kada bi se ovo lepo testiralo, dakle stavio auto na dyno pa uradio test, kao sto se radi na zvanicnim testovima potrosnje tada bi se videlo da to zapravo samo povecava potrosnju (malo ali povecava, sa 5a nije neka potrosnja). Sva ova merenja, pa jos povrh svega u gradskoj voznju su ekstremno nepouzdana i rade po principu babe (sto je babi milo to joj se i snilo).

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21871
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od methane.master » 05 Jul 2012, 11:35

Svojevremeno je lik na faxu gnjavio asistenta sa sličnom idejom, čovek se na kraju iznervirao i na vežbama izveo proračun. Zaključak isti ko Lakijev.
Lepa zamisao, ali u praksi slaba vajda.
Širim haos!

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18588
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od dragvorl » 05 Jul 2012, 11:55

Ne znam kako je ovde izveden generator, ali se secam casova fizike i elektrolize, i znam da se na jednoj elektrodi izdvajao cist vodonik, a na drugoj cist kiseonik.Najbolje bi bilo oterati auto na dyno i izmeriti da li zaista daje iste performanse na jednom i drugom gorivu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od sashicus » 05 Jul 2012, 17:22

@stjepa: citao sam svoje stare postove i sada kad ih uporedjujem sa svezijim, vidim da sam napredovao sto u poznavanju materije, sto u terminologiji. nije da se sada pravdam ili da bezim od istine... sve u svemu, to sto tebe buni a razlika u amperazama, lepo si procitao, ali problem je u tome sto ja nisam bas svaku promenu u svom radu zabelezio na forum, prosto, u garazi provedem 6 sati, na forumu 15 min, nekad zaboravim sve da upisem, nekad me mrzi, nekad nemam vremena. ali evo ovako ukratko da pojasnim zbog cega tolike oscilacije u amperazi i kolicinama gasa.
- prvi generator je imao ukupno 5 ploca i svih 5 je bilo povezano (1 na +, druga na -, bez neutralnih) i sa njim si mogao sa nekoliko zrnaca NaOH da dobijes veliku amperazu, ali nije bio dobar zbog brda drugih stvari...
- drugi gen. bitna razlika od prvog je sto je imao 11 ploca i vezane sledecim redosledom +nnnn-nnnn+
- treci generator je bio isti kao i drugi ali sa potpuno drugacijim gumicama (vece povrsine) i drugacijim rasporedom otvora na plocama
kod ova tri generatora si mnogo lako mogao da podesavas rastvorom amperazu i kolicinu dobijenog gasa.
- cetvrti gen. je ovaj sto sada imam u kolima rasporeda +nnnnn-nnnnn+, znaci 5 neutralnih ploca izmedju 2 koje su pod naponom, vrlo bitna stavka
- 5 gen. je ovaj u ZMAJ-u i on je sledecih rasporeda +nnnnn-nnnnn+nnnnn-
u ova dva zadnja generatora ide po 15 do 20% NaOH, i da li stavis jos kasiku vise amperaza se nece mnogo promeniti, jednostavno sistem postane zasicen...

nadam se da sam pojasnio malo, a sto se tice zakona, ja nikada nisam rekao ili napisao da neki zakon nije tacan ili da sam ga osporio.

@laki: svaka cast na poznavanju hemije i fizike, iskreno ja nemam pojma o tome, ali sam dosta citao izmedju ostalog i teorije i proracune mnogih ljudi, i iskreno vise je bilo negodovanja. e da sam sve slusao i verovao, ne bih ni probao da nesto napravim... pa aj' sad, mozda sam ja lud, ali sam uspeo da nezvanicno smanjim potrosnju. :pivo:

Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od sashicus » 06 Jul 2012, 15:40

sashicus je napisao: - 5 gen. je ovaj u ZMAJ-u i on je sledecih rasporeda +nnnnn-nnnnn+nnnnn-
ispravka, generator ima jos 1 celiju (jos 6 ploca), jbg, lapsus, a lepo sam napisao 25 komada. znaci: +nnnnn-nnnnn+nnnnn-nnnnn+

Korisnikov avatar
superboss
Postovi: 3747
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od superboss » 06 Jul 2012, 17:19

viewtopic.php?f=15&t=201


Ko nije znao, ima recimo i ovakvo resenje.


Jutros sam bas razmilsjao na datu temu, nekih nus-pojava nemoguce da nema. Neki procenat vode sigurno zavrava u cilindru, sto dugorocni sigurno nije dobro.
What i do for the livin'? I live for the livin'.

NenadNR
Postovi: 91
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od NenadNR » 31 Mar 2015, 01:17

Ako neko želi može se organizovati ispitivanje hho generatora na probnom stolu za ispitivanje motora.

Probali smo neke uređaje i nema nikakvog efekta. Sa količinama gasa koje se preporučuju se ne dešava baš ništa. Po podacima sa senzora na motoru teško je uopšte videti da li je hho generator uključen ili nije. Našli smo nekoliko radova na ovu temu i uštede do 5% se postižu sa velikim količinama gasa koje se teško mogu kontinualno proizvoditi u automobilu.

Treba sad da probamo uređaj koji je perfektno napravljen. Nisam optimista po pitanju hho generatora ali sam uvek rasporožen da se nešto proba. Jedino neću da slušam priče kako motor treba da se navikne na hho i slično.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17639
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od nidza » 31 Mar 2015, 06:53

Bravo.

Ja sam jedan čitav dan uložio na istraživanje problematike u teoriji, stavio na papir, računao do iznemoglosti i zaključak je da od toga nema ništa.

Snimite prilog i okačite na YT. Na netu nije moguće naći ništa ozbiljno ni u korist ni protiv ove šarene laže.

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21871
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od methane.master » 31 Mar 2015, 10:38

Nidžo, džabe je da kače klipove na YT. ne možeš svet ubedti da je prevara. Ljudi ovde vole da ih lažu, volimo teorije zavere i priče kako je srbin zaje*o sve sa šklopocijom od 100€.
Širim haos!

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12188
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od McGruja » 31 Mar 2015, 11:24

Skupo je to, može da se napravi i za 50 evrica :)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18588
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od dragvorl » 31 Mar 2015, 16:17

Proka pronalazac koji je zahebo sve zivo. :kezo:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
petarboj
Postovi: 887
Pridružio se: 19 Mar 2013, 16:47
Lokacija: Novi Sad

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od petarboj » 12 Feb 2017, 19:02

Malopre gledao Galileo i setio se ove teme :) kao dobili su nekih 25 procenata ustede. Vozili su 50km po autoputu oko BG. Isti uslovi pre i posle ugradnje. Ko tu koga ****? :)

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17639
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od nidza » 12 Feb 2017, 20:31

Svakako.

Treba da stave i magnete oko creva za gorivo, tu bi dobili još 25%. Možda u kombinaciji sa HHO multiplikuje benefit.

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2186
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od perfiko » 12 Feb 2017, 22:08

Dal' tu onda još i čipovati, jer je opšte poznato da uz veću snagu ide i manja potrošnja? :think:
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 21991
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Astra J 1.6 turbo, Corsa D 1.3 cdti
Lokacija: Beograd

Re: HHO generatori, uređaji, auto na vodu

Post od Day Walker » 13 Feb 2017, 00:11

Ja sam imao te magnete na Astri G, cale metnuo cim je kupio :kezo:


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Odgovori