BMW Z1

Oldtimeri, youngtimeri i automobilski klasici
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45767
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

BMW Z1

Post od Geza » 07 Jul 2012, 23:12

http://www.youtube.com/watch?v=GDyl7ESXSJw

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

BMW Z1
http://www.bmwclubserbia.com/forum/inde ... topic=1455

8000 napravljeno od 1988. - 1991.

Odskocio je 1988. godine sa cenom od 39.625 funti. Aerodinamicni BMW Z1 (slovo "Z" stajalo je za "zunkuft" - nemacka rec za "buducnosti") bio je BMW Technik GmbH dvosed roadster koji je dostizao maksimalnu brzinu od 140mph.

Z1 je imao neobicna vrata koja umesto da se otvaraju na konvencionalan nacin, zapravo su upadala u pragove od vrata.
Prvobitni zahtev bio je tako jak da je BMW imao cak 5.000 narudzbina pre nego sto je proizvodnja uopste pocela. Modela sa pogonom na sva cetri tocka je takodje dizajniran ali nikad nije proizveden. Samo je 8.000 Z1 proizvedeno i svi oni su bili LHD iako se veruje da je RHD preobrazaj bio moguc. Proizvodnja je stala 1991. godine i na ovaj nacin ovaj auto je ucinjen vrlo pozeljnom modernom klasikom.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Prvi primerak Z1 BMW je objavio stampi 1986. godine i kasnije je zvanicno predstavljen 1987. godine na "Frankfurt Motor Show"-u.

Prvobitni zahtev bio je toliko zestok da je BMW imao 5.000 narudzbina pre nego sto je proizvodnja pocela. Na zalost, potraznja je znatno pala oko 1988. godine i BMW je okoncao proizvodnju 1991. godine.

Postoje spekulacije da je uzrok ovom padu potraznje pojava Mercedes-Benz SL-a (Brossaud,1) i zahtev investitora za vestackim podizanjem vec visokih cena.

BMW Z1 je dizajniran u periodu od tri godine od strane Dr. Ulrich Bez i njegovog tima "BMW Technik GmbH"(Alexander Pregl, Rudolf Muller, Lutz Janssen, Wolf-Henryk Menke, Dieter Schaffner, Klaus Faust, Sabine Zemelka and Stephan Stark). Kontrola nad projektom je poverena Dr. Klaus Faust-u kada je Bez napustio BMW i otisao u Porsche oktobra 1988. godine.

BMW je razmatrao ideju o modelu sa pogonom na sve tockove ali je ona kasnije prosto precrtana.

BMW Z1 iskoriscen je kako bi bilo razvijeno i prvi put se pojavilo u drustvu-nekoliko tehnologija. Dizajner Z1 Harm Lagaay pomenuo je da je proizvodnja Z1 pomogla da se proizvedu patenti za BMWje: high-intensity discharge lamp, itegrisani rol-bar, s;pzeni patos i mehanizam vrata.

SASIJA

Sasija je bila specijalno dizajnirana za Z1 i imala je veliki broj inovacija kao sto su: prilagodivi pokretni komandni deo, neprekidni spojevi (rubovi) zavareni cinkom, slozeni patos i naobicni pad vrata. Delovi motora (ukljucujuci motor, menjac i prednje vesanje) su pozajmljeni od BMW E30 325i, ali je Z1 vecim delom ostao originalan.

Prica se da je telo napravljeno od tri (ili pet, zavisno od izvora) razlicitih tipova plastike i moglo je da bude uklonjena potpuno sa sasije. Bocne oblozne plocice i vrata su napravljena od General Electrics XENOY termoplastike. Hauba, gepek i krov su GRP komponente napravljene od strane Seger+Hoffman AG. Auto je ofarban i zavrsen specijalnim fleksibilnim lakom koji je proizveden ujedinjenim snagama AKZO Coatings i BMW Technik GmbH.

Za vreme lansiranja Z1, BMW je predlagao da vlasnici kupe dodatni komplet obloznih plocica (body panels) i da promene boju kola s' vremena na vreme. Auto je zapravo mogao da bude vozen i sa svim plocicama kompletno uklonjenjenim, slicno Pontiac Fiero-u. BMW je naglasio da bi telo automobila moglo da bude potpuno zamenjeno za samo 40 minuta, nasta su vlasnici Z1 prijavili da je to mozda vise optimisticno nego izvodljivo.

Celo vozilo je dizajnirano imajuci na umu aerodinamiku. Konkretno, celo pod je kompletno ravan, vidljivi deo auspuha, "nastavak" i zadnja mrezica (zavesica) su dizajnirani kao intergrisane errodinamicne kompomente napravljene u cilju smanjenja turbulencije i podizanja zadnjeg dela. Prednji kraj proizvodi zonu visokog pritiska samo ispred prednjih tockova kako bi se povecala trakcija prednjih tockova. Z1 ima koeficijent otpora 0.36CD sa podignutim krovom ili 0.43 CD sa spustenim.

VRATA

Jedna od najzanimljivijih dodataka Z1 su njegova neobicna vrata. Ova vrata se povlace bukvalno na dole u telo automobila umesto da se zanose ka spolja ili na gore. Inspiracija za ova vrata dosla je od tradicionalnijih roadstera koji su cesto imali odstranjiva metalna ili platnena vrata. Posto se otklonjiva vrata nisu uklapala u ciljeve BMW-ovog dizajna, umesto njih stavljena su vrata koja se uvlace.

Zato sto je telo, sa svojim visokim pragovima nudilo zastitu od sudara nezavisno od vrata, vozilo je moglo sa potpunom sigurnoscu da bude vozeno sa vratima podignutim ili spustenim.

Prozorima se moze rukovati nezavisno od vrata, iako se povlace automatski kada se vrata spustaju. I vrata i prozore pokrecu elektricni motori kroz grube gumene kajseve i mogu biti manuelno pomereni u slucaju opasnosti.

DRIVELINE

Kao sto je gore pomenuto, i SOHC motor (BMW M20B25) i petobrzinski menjac (Getrag 260/5) uzeti su od E30 325i. Motor od 2.5L (2494 cc) sa 12 ventila smesten je udobno 20 stepeni u desno kako bi se prilagodio niskoj liniji haube.

Motor proizvodi 170ks (127 kW) pri 5800 rpm i 222N·m (164 ft·lbf) u svom originalnom obliku, iako nekoliko tjunera ima programe za povecanje performansi Z1 ili zamenom ili povecanjem sneg postojeceg motora. Cesta primedba je ta da menjac nije dobro uklopljen sa motorom ili prevelika "sportost" automobila.

VESANJE

Zadnje vesanje nazvano je Z osovina, specijalno je dizajnirana za Z1. To je jedan od prvih BMW-a koji ima multi-link dizajn. Z1 je napred i nazad opremljen tockovima precnika 15 (381 mm) sa 7 (178 mm) sirine. Potkovan je sa gumama 205/55VR-15.

ENTERIJER

Iako su jedinstvena vrata inovacija, krupnije muterije su komentarisale da visoki pragovi cine ulazak i izlazak iz automobila tezim. Dodatno, unutrasnjojst je rucno sastavljena i podnozna je kidanju i cepanju nekon godina upotrebe.

Instrumenti u Z1 su stajlingovani po merilu motocikla, instrument tabla ima crvene igle za razliku od ostalih automobila koji imaju belu.
******************************************************************

BMW Z1 slavi jubilej 25 godina

BMW je svečano proslavio 25 godina postojanja Z1 modela okupljanjem pred BMW muzejom u Minhenu

Bio je to pravi evolucijski korak kada je BMW prvi put predstavio BMW Z1 novinarima u italijanskom gradu Punta Ala u jesen 1988. godine, njegov direktan prethodnik bio je parkiran u unutarnjem parkirnom prostoru hotela. Radilo se o BMW 507 modelu sa kraja 50-ih godina prošlog veka kada je BMW poslednji put u modelskoj ponudi imao sportski dvosed.

Sve je počelo sa vrlo odvažnom idejom. Upravni odbor BMW-a dosetio se da bi mogli osnovati svojevrstan trust mozgova koji bi u zasebnom odelenju kompanije bio potpuno izolovan i nezavisan od ostalih razvojnih sektora. Njihova zamisao bila je da izuzetno kompetentnim inženjerima, tehničarima i dizajnerima u BMW-u daju slobodu da rade na svojim projektima i da najbolje kreativne koncepte sami pretvore u realnost.

Novoosnovani sektor BMW Technik GmbH, koji je u internim krugovima BMW-a poznata samo kao ZT, za samo 6 meseci od osnivanja i timom od 60 ljudi dostavio je upravo ono čemu su se svi nadali: konkretne koncepte osmišljene sa ciljem da proizvodnji automobila daju novi žar, novi poriv, a sve to u sklopu pilot projekta za primenu novih materijala, korišćenja drugačijih tipova struktura vozila i skraćivanja vremena za razvoj. Nije im trebalo dugo vremena da osmisle i službeno ime: Z1.

Samo godinu dana nakon osnivanja, pojavio se prvi koncept za drumske probe. Z1 je prvi put prikazan javnosti na Frankfurt Motor Show u jesen 1987. godine i izazavao je ogromnu pažnju – bio je to prvi BMW-ov roadster nakon 30 godina. Pravo tehnološko čudo je tek za godinu dana stiglo do prvih kupaca nakon velikih i opsežnih testiranja i implementacije do tada nepoznatih rešenja.

Nakon proizvodne serije od oko 8.000 BMW Z1 modela, proizvodnja je zaustavljena u junu 1991. godine. Kompaktni roadster vratio je život u deo BMW-ovog portfolija koji je i danas izuzetno popularan: sportski dvosedi sa slovom Z u nazivu.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: BMW Z1

Post od Xepoj87 » 08 Jul 2012, 03:27

Parkiran jedan crveni ovde kod mene ispred zgrade...
Nisam znao da je tako redak...
Ako se setim,slikacu ga...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: BMW Z1

Post od Grujic » 08 Jul 2012, 03:40

Taj je MUPovo vozilo :)
Ima jos jedan u Kumanovskoj, makar je bio, tamne boje, valjda crni ili nesto jako tamno plavo.. Civilan je, al mislim da je u vlasnistvu nekog policajca isto... Taj je bio na prodaju, i to su jedina dva za koja ja znam.

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: BMW Z1

Post od starac vujadin » 08 Jul 2012, 10:46

Crveni je krsina, bio na Kosovu, nisu mu papiri bas uredni. Tamno plavi/zeleni je ok, ali vlasnik trazi sumanutu cifru.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: BMW Z1

Post od Laki021 » 10 Jul 2012, 09:41

Krenulo me ovih dana sa retkim automobilima, juce sam na ulici video Z1 u savrsenom stanju, da nisam ranije procitao ovu temu i video slike, ne bih pojma imao sta je to :)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23797
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: BMW Z1

Post od dragvorl » 10 Jul 2012, 10:43

Vertikalna vrata su egzotika. :doubleup:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori