40 godina Honde Civic
Poslato: 08 Jul 2012, 00:48
Prva generacija
Istorija Honde Civic je počela u julu 1972. godine, a kupcima se ovaj automobil nudio za modelsku 1973. godinu. Honda je želela manji i štedljiviji automobil za to vreme, zbog čega se pristupilo stvaranju sasvim novog modela, sa globalnim ambicijama.
Prva Honda Civic se prodavala sve do 1979. godine u neizmenjenom obliku, a Agencija za zaštitu životne sredine SAD ju je proglasila za automobil sa najboljom potrošnjom četiri uzastopne godine.
Druga generacija
1979. godine počinje prodaja druge generacije Honda Civic, u verzijama sa troje, četvoro i petoro vrata. Bilo je to generacija koja je ostvarila prodajni rezultat od 2.5 miliona prodatih jedinica.
Za drugu generaciju su bili na raspolaganju motori u rasponu od 1.3 do 1.5 litara, u CVCC izdanju i kao novina je prvi put predstavljen katalizator, za određene verzije sa početka '80-ih godina prošlog veka. Ova generacija je bila na tržištu do 1983. godine.
Treća generacija
Sa dolaskom treće generacije 1984. godine se primećuje estetski napredak u dizajnu, karakterističan i za kasnije predstavljene modele.
Honda uvodi novi termin koji definife Civic - "maksimum za čoveka, minimum za mašinu". Ova verija se nalazi u prodaji do 1987. godine i bila je poznata po svojoj skromnoj masi od samo 855 kg, za verziju sa troje vrata. Neke verzije su bile opremljene i šiberom.
Četvrta generacija
Pravi tehnički novitet, rezervisan za novi model, predstavlja ugradnja 16 ventila u familiju modernih DOHC VTEC benzinskih agregata od 1.3 i 1.5 litara.
Veliku novinu predstavlja i elektronska kontrola kretanja i rada ventila. Četvrta generacija je prestala da se prodaje 1991. godine.
Peta generacija
Devedesete godine su donele još jednu generaciju koja je donela prevagu aerodinamike i uštede goriva iznad drugih aspekata.
U ovoj generaciji Honda Civic je posedovala benzinske motore od 1.3, 1.4, 1.5 i 1.6 litara. Ukupan broj proizvedenih Civica svih generacija do tada je premašio 10 miliona jedinica. Peta generacija je bila u prodaji od 1991 do 1995. godine.
Šesta generacija
1995. godine je počela prodaja šeste generacije, bez sumnje najuspešnije do sada, jer je sa proizvodne trake sišlo 3.2 miliona jedinica. Glavni novitet šeste generacije bio je dolazak prvog dizel motora.
To je motor dve litre koji je izašao u susret potrebama nekim tržištima, gde ponuda benzinskih motora od 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 i 1.8 l nije bila dovoljna. Ova generacija je takođe imala čast da bude prva kojoj je ugrađen automatski menjač kao opcija.
Sedma generacija
Sa dolaskom novog veka dolazi i predstavljanje nove Honde Civic, koja je na tržištu prodavala od 2000 do 2005. godine. Ukupan tiraž sedme generacije je dostigao 2 miliona primeraka. Njene aerodinamične forme imaju malo veze sa originalnim modelom iz 1973. godine.
Pored instrument table je postavljena ručica menjača, na veoma visokom položaju odmah pored volana. U ovoj generaciji je novitet prvi hibridni sistem koji kombinuje električni i dizel motor.
Osma generacija
Između 2006 i 2011. godine, na tržištu se nalazila osma generacija Honde Civic. Dostupna sa benzinskim motorima od 1.4, 1.8 l i 2.2-l, u benzinskoj ili dizel verziji. Revolucionarna po pitanju dozajna, ova Honda je ponovo bila model koji se u potpunosti izdvajao od konkurentskih modela na tržištu. 2009. godine je urađen fejslifting, koji mu je omogućio da bude u prodaji sve do prošle godine.
Deveta generacija
Poslednja Honda Civic u nizu je premijerno prikazala novu platformu i samo nekoliko elementa sa prethodne generacije. Ovo je model koji se trenutno prodaje sa benzinskim i dizel motorima, kao i manuelnim i automatskim sistemom prenosa snage.
Honda je jedan od najjasnijih primera proizvođača koji znaju kako da se prilagode vremenu. Do sada je ukupno prodato preko 20 miliona jedinica, i za očekivati je da se trend dobre prodaje nastavi i u budućnosti.
Istorija Honde Civic je počela u julu 1972. godine, a kupcima se ovaj automobil nudio za modelsku 1973. godinu. Honda je želela manji i štedljiviji automobil za to vreme, zbog čega se pristupilo stvaranju sasvim novog modela, sa globalnim ambicijama.
Prva Honda Civic se prodavala sve do 1979. godine u neizmenjenom obliku, a Agencija za zaštitu životne sredine SAD ju je proglasila za automobil sa najboljom potrošnjom četiri uzastopne godine.
Druga generacija
1979. godine počinje prodaja druge generacije Honda Civic, u verzijama sa troje, četvoro i petoro vrata. Bilo je to generacija koja je ostvarila prodajni rezultat od 2.5 miliona prodatih jedinica.
Za drugu generaciju su bili na raspolaganju motori u rasponu od 1.3 do 1.5 litara, u CVCC izdanju i kao novina je prvi put predstavljen katalizator, za određene verzije sa početka '80-ih godina prošlog veka. Ova generacija je bila na tržištu do 1983. godine.
Treća generacija
Sa dolaskom treće generacije 1984. godine se primećuje estetski napredak u dizajnu, karakterističan i za kasnije predstavljene modele.
Honda uvodi novi termin koji definife Civic - "maksimum za čoveka, minimum za mašinu". Ova verija se nalazi u prodaji do 1987. godine i bila je poznata po svojoj skromnoj masi od samo 855 kg, za verziju sa troje vrata. Neke verzije su bile opremljene i šiberom.
Četvrta generacija
Pravi tehnički novitet, rezervisan za novi model, predstavlja ugradnja 16 ventila u familiju modernih DOHC VTEC benzinskih agregata od 1.3 i 1.5 litara.
Veliku novinu predstavlja i elektronska kontrola kretanja i rada ventila. Četvrta generacija je prestala da se prodaje 1991. godine.
Peta generacija
Devedesete godine su donele još jednu generaciju koja je donela prevagu aerodinamike i uštede goriva iznad drugih aspekata.
U ovoj generaciji Honda Civic je posedovala benzinske motore od 1.3, 1.4, 1.5 i 1.6 litara. Ukupan broj proizvedenih Civica svih generacija do tada je premašio 10 miliona jedinica. Peta generacija je bila u prodaji od 1991 do 1995. godine.
Šesta generacija
1995. godine je počela prodaja šeste generacije, bez sumnje najuspešnije do sada, jer je sa proizvodne trake sišlo 3.2 miliona jedinica. Glavni novitet šeste generacije bio je dolazak prvog dizel motora.
To je motor dve litre koji je izašao u susret potrebama nekim tržištima, gde ponuda benzinskih motora od 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 i 1.8 l nije bila dovoljna. Ova generacija je takođe imala čast da bude prva kojoj je ugrađen automatski menjač kao opcija.
Sedma generacija
Sa dolaskom novog veka dolazi i predstavljanje nove Honde Civic, koja je na tržištu prodavala od 2000 do 2005. godine. Ukupan tiraž sedme generacije je dostigao 2 miliona primeraka. Njene aerodinamične forme imaju malo veze sa originalnim modelom iz 1973. godine.
Pored instrument table je postavljena ručica menjača, na veoma visokom položaju odmah pored volana. U ovoj generaciji je novitet prvi hibridni sistem koji kombinuje električni i dizel motor.
Osma generacija
Između 2006 i 2011. godine, na tržištu se nalazila osma generacija Honde Civic. Dostupna sa benzinskim motorima od 1.4, 1.8 l i 2.2-l, u benzinskoj ili dizel verziji. Revolucionarna po pitanju dozajna, ova Honda je ponovo bila model koji se u potpunosti izdvajao od konkurentskih modela na tržištu. 2009. godine je urađen fejslifting, koji mu je omogućio da bude u prodaji sve do prošle godine.
Deveta generacija
Poslednja Honda Civic u nizu je premijerno prikazala novu platformu i samo nekoliko elementa sa prethodne generacije. Ovo je model koji se trenutno prodaje sa benzinskim i dizel motorima, kao i manuelnim i automatskim sistemom prenosa snage.
Honda je jedan od najjasnijih primera proizvođača koji znaju kako da se prilagode vremenu. Do sada je ukupno prodato preko 20 miliona jedinica, i za očekivati je da se trend dobre prodaje nastavi i u budućnosti.