Ji 4Tze je napisao: ↑13 Okt 2018, 21:59
Možda nije ni blizu inovativan spolja kao 8gen ali ležanje, pogon, performanse, udobnost... daleko ispred svih generacija do sada - što je bitno za kupce.
Jedna platforma, globalni model, za oba tipa karoserije - što je bitno za proizvođača. Čak ima i mesta za zadnji diferencijal, što im daje mogućnost i za 4WD modele.
Top model je često ispred mnogih super sportskih automobila, koliko je to bio slučaj sa prethodnim generacijama? I to nešto govori koliko je X gen u stvari bolji i za kupce i za samu fabriku.
Bilo bi tragedija da nije bolji u mnogim stvarima od svojih prethodnika, ali takvo poređenje se pre svega gleda u vremenskom konteksu u svom vremenu. Sve ovo što si naveo je dosta tanko da bi mogao da ispuni cipele koje su velikani pre njega napravili. Kao što rekoh još je rano za ocenu desete generacije, sem da je dizajnerski krajnje dubiozna i da je type R fenomenalan hot hatch. Za ostale ocene treba vremena
Zašto je 1. generacija izuzetno bitna ne samo za Hondu nego za auto industriju?
Ne samo zato što je bila prva, nego zato što je uticala na promenu gledanja na japanska masprodukcijska kola na tržištima gde nisu bili etalbirani i gde su smatrani najgorim sranjem od kola koja mogu da se kupe, a to je pre svega bilo u Americi. Od tada su videli da su japanska kola ako ništa onda vrlo kvalitetna.
Onda se Hondi poklopilo da se u vreme naftne krize promeni i odnos gledanja na male automobile u Americi i da mala kola takođe imaju svrhu i smisao št je jako bitno u istorijsom smislu i utabal aje put drugim malim kolima i naterala da Ameri počnu da razmišljaju i da sami prave mala kola.
Zašto je 4, generacija bitna ne samo za Hondu nego za auto industriju?
Sa 4. generacijom Honda je zadobila globalni respekt i počeli su da je svi smatraju za tehnološki super kvalitetnog proizvođača. Nije samo Civic bio za to zaslužan, nego i drugi dobri model, ali je Civic i sve njegove verzije bio najzaslužniji za to. Uz to, Hondi se lepo pokopilo da tada vlada Formulom 1 što je bilo strahovito bitno, ali još bitnije je da su nešto od "mirisa i ukusa F1" kupci mogli odmah da osete za volanom regularnih modela.
Vešanje sa dvostrukim poprečnim ramenima je bilo jedno vrlo skupo i sportsko rešenje koje je davalo izvanredno ponašanje na putu. Nažalost, Honda ga se toga odrekla i nazadovala po tom pitanju u evropskim modelima od 8. generacije.
Nova generacija fenomenalnih modela sa 16ventila, pa sa dve bregaste osovine, pa na kraju sa vtec sistemom.
Dizajn koji je bio vrlo napredan za svoje vreme. Pre svega ta kola su bila daleko niža od ostalih i imali su sjajno iskorišćen unutrašnji prostor zbog skoro shooting brake dizajna.
Na to se sve nadovezala izvanredna pouzdanost, koaj je krasila gotovo sve japanske automobile tog doba.
Nažalost, Honda je kasnije izgubila dosta od tog tehnološkog respekta koji je zaradila od 4. generacije. Svetska kriza je uticala da ukinu mnoge verzije, a globalni trendovi kod automobila nisu pogodovali njenoj inženjerskoj školi.
Civic je uvek bio globalni model, kao i Accord nije to inovacija ove generacije, a nekada je Civic imao mnogo više tipova karoserije i potpuniju ponudu
4wd kao mogućnost nije nekakva velika prednost najnovije genracije kada je već postojao u produkciji još od 3. generacije. I to vrlo inovativan sistem sa malom težinom. Uz to uz njega je išao koncepcijski i dizajenrski inovativna verzija Shuttle, pre svega u 4. generaciji. Šteta što nemaju nešto slično danas.
Što se tiče perfomansi pojedinih generacija tu ima boljih primera od X generacije. Pre svega, ima generacija gde su svi modeli bili lideri u perfomansama, a ne samo najbolji model. Pre svega, opet 4. generacija. Civic 1.4, 4. generacije od 90ks, verovatno najprodavanija verzija je imao ubrzanje 0-100 ispod 10 sekundi što je bio fenomenalan rezultat u to vreme. Zamisli poređenje sa Golfom "dvojom" sa isto 90ks iz motora od 1800 kubika, npr. Tako je manje više bilo i u 5. i 6. generaciji.
Sve u svemu to su mnogo bitniji pokazatelji kvaliteta perfomansi nego samo perfomanse top modela. Ostale verzije sadašnjeg Civica nisu dominantne u perfomansama u odnosu na druge
Što se tiče najboljih verzija, CIvic je izbacio 4. generaciju sa vtec-om i 160ks što je u ono vreme bio korak napred u odnosu na konkurenciju, a već i sa 130ks je bio izvanredan i dominantan u odnosu na konkureciju sa sličnom snagom. Vtec-u su mogli su da pariraju samo Kadett GSI 16v i Golf G60. Jedan je bio konstrukcijski inferioran, drugi je bio inferioran po pitanju pouzdanosti svog motora.
I 5. i 6. generacije sa najjačim verzijama od 160ks su bile uglavnom najbolje po pitanju ubrzanja, a 6 generacija je dobila type R verziju koja je bila dalji iskorak, nažalost samo za japansko tržište. Onda ne može da se preskoči dominantni type R u Trojančevoj generaciji, pa fenomenalni sedan type R 8. generacije koji je isto bio nažalost samo za Japan. Tako da type R X generacije ne stoji iznad svojih jakih predaka nego u liniji sa njima kao njihov dostojni naslednik.
Baš sam dosta koristio reči dominantan i fenomenalan, ali šta se može...zaslužili su.