Mi Honda ljubitelji se samo pravimo fini
Salu na stranu, svako normalan ko postuje Honda brend, postuje i ostalu auto industriju
. Kada je rec o Starcevoj replici, imao bih dosta toga da dodam vezano za odredjene konstatacije i modele. Ne da negiram neke cinjenice, vec da ih dopunim ili malcice usmerim u drugu stranu (pozitivnu ili negativnu). Necu to ciniti jer je diskusija sasvim konstruktivna, te cu se potruditi samo da iznesem neke cinjenice, kao i moje misljenje o famoznoj desetoj generaciji.
Ono sto se mora staviti na prvu tacku price je RAZNOVRSNOST ovog modela i oblika karoserije u jednoj generacijskoj gami. Ona je razlicita od samog trzista i potreba. Stoga sve fotografije i komparacije generacija nisu potpune, jer su na nekima samo hecbeci, a na nekima je sve zamesano. Da bi se shvatila smisao, neophodno je sve to lepo spakovati. Npr. u nijednom postu ispred ne postoji ovaj Civic, koji se takodje po necemu vredi pomenuti. Makar po tome zasto je uopste izbacen u etar kao derivat seste generacije? Cak je uspeo da ima i svoj VTEC bedz, pa onda VTEC krompiraski bedz, uz vec standardnu motorizaciju koja je bila u ponudi. Pomenuo sam ga u
svom tekstu svojevremeno jer to zasluzuje kada se govori o sestoj generaciji.
Sve gore navedeno ukazuje na to da je Civic sve, samo ne obican auto, hecbek ili hothec. On je stigao da bude kupe, karavan, "liftovani karavan" koji je pomenuo Starac - Shutle, sedan (cetvorosed), sedan (standardni) i ovo poslednje sto je deseta generacija (ajd neka bude petovrati hecbek). Sigurno sam propustio nesto...
Njegovo prisustvo je veoma bitno za sam Honda brend, jer je sve pocinjalo i zavrsavalo se njime. I danas je to slucaj. Sve ce se vrteti, smenjivati, ali Civic ce ostati. Ako se ja licno pitam, sve ono sto je do sada Honda izbacila od generacija uvek je bilo revolucionarno. Ako ne tehnoloskim resenjima vezanim za oslanjanje, upravljanje i motore (a bilo je toga dosta), revolucionaran i vanvremenski je bio sigurno dizajn, kao i njegov "pravac". Nekome je on u datom trenutku plasiranja generacije odgovarao, nekom ne. Neko ga je vremenom "svario", neko nije, a nekome je godinama nakon plasiranja bilo jasno da je to ipak bio vid vizionarstva.
O desetoj generaciji ne mogu da dam neki specifican zakljucak jer je to auto koji ce tek izraziti pravu stranu. I on je revolucionaran u odnosu na devetu koju mnogi kritikuju i postavljaju kao najomrazeniju. Mozda zato sto nije pomerila neku zamisljenu granicu? To cemo ostaviti po strani za razmisljanje.
Stoga, svaka generacija je ostavila neki trag kod obicnih korisnika, a i u auto svetu. Ja bih iz svake rado posedovao svoj omiljeni "oblik" sasije uz adekvatnu motorizaciju, te cu kako bi ovu temu ucinio zabavnijom izbaciti o kojim modelima je rec. Prvu, drugu, trecu i devetu generaciju bih preskocio zato sto nemam nesto sto bih izdvojio.
Cetvrta generacija
1,6 VTEC
Shutle 4WD
Peta generacija
1.6 VTI
Sesta generacija
EK9 TypeR
Sedma generacija
Type R hatch
Osma generacija
Type R sedan FD
Deseta generacija
Type R
Nazalost, danas se ponuda mahom kod svih proizvodjaca svela na neinovantnost, globalizaciju i uniformnost. Nema vise iskonske mehanike sa mikro protkanom elektronikom, nema vise istinskih unapredjenja i resenja. Sve se svelo na marketing i imaginaciju. Dobijaju kapitalisti, gube kupci i ljubitelji...