Zastava 101

Oldtimeri, youngtimeri i automobilski klasici
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Zastava 101

Post od Geza » 11 Jul 2012, 11:49

Mart 1971. godine, salon automobila u Beogradu. Posetiocima sajma jugoslovenska fabrika automobila Crvena Zastava ponosno prikazuje novi model pod oznakom 101. Zahvaljujući dobrim vezama sa Fiatom, Zastava je bila u prilici da se domogne derivata novog Fiata 128, predstavljenog samo dve godine ranije, (inače nosioca titule Automobila godine za 1970-tu) . Forma kombi-limuzine nije se dopala nadležnima u Fiatu, tako je Zastavi ustupljena verzija sa petoro vrata, dok su italijani ostali privrženi klasičnoj trozapreminskoj limuzini. Kuriozitet je da se pored ove dve verzije paralelno razvijala i treća, odnosno hečbek verzija, koja nije ugledala svetlost dana. Zastava 101 može da se pohvali sa nekoliko bitnih činjenica. Jedna od najvažnijih je da predstavlja prvi automobil iz Zastave koji se masovno izvozio, od Francuske, Engleske i Poljske do Argentine i Južnoafričke republike. Sledeći, ne tako popularan podatak je da se čuveni Stojadin u praktično neizmenjenom obliku prodavao skoro 37 godina, što je zaista neverovatno za moderne automobile. Poslednji primerak je sišao sa proizvodnih traka Zastave novembra 2008. godine, a ukupna proizvodnja iznosi 1.045.258 vozila, uz dodatnih 228.274 modela Zastava 128.

Prvim kupcima su na raspolaganju bile dve verzije modela 101. Standard i DeLuxe. Bogatije opremljeni DeLuxe se isporučivao sa sedištima od crvenog skaja, crvenim tepihom na podu, hromiranim lajsnama na tapacirunzima vrata, imitacijom drveta na ploči ispred suvozača i po ručici menjača koja je bila providna sa znakom Z unutra. Uz to verzija DeLuxe je spolja imala hromirane lajsne na pragovima i ivicama krova.

1976. godine umesto Deluxe verzije kupcima je na raspolaganju verzija 101 L, opremljena sa novim branicima sa gumenom lajsnom, sedištima i tapacirunzima vrata od pliša. Od posebne opreme L verzija je imala svetlo hoda unazad, električnu pumpu za pranje vetrobrana, upaljač za cigarete i pokazivač temperature motora, kao i servo-uređaj za kočenje.

Poslednja verzija 101 B je bila opremljena sa naslonom prednjih sedišta koji se mogao obarati, plastičnom zaštitom u prednjim blatobranima i imao je svetlo upozorenja (4 migavca).

1979. godine počinje prodaja verzija Confort, Mediteran, Special i Super(SuperConfort). Confort, SC i Special imali su branik bez odbojnika sa crnim plastičnim navlakama na krajevima, četvrtaste farove, novu masku hladnjaka sa dve horizontalne srebrne linije, retrovizor, brisače i pokretne delove kvake u crnoj boji, male kape sa oznakom Z od crne plastike na sredini točkova umesto većih hromiranih ratkapni, ugrađen grejač zadnjeg stakla, signal ručne kočnice i nedovoljnog nivoa ulja za kočnice. Tapacirunzi vrata i zadnja polica su se izrađivali u 4 boje: crna, siva, drap-bela i crveno-narandžasta sa hromiranom lajsnom na sredini tapacirunga.

Verzija Special je bila opremljena sa obrtomerom u instrument tabli, kao i sa dodatnim meračima pritiska ulja i temperature motora. Confort verzija je imala plastične lajsne na vratima i krilima, dok je Mediteran imao 3 vrata i okrugle farove.

1983. godine dolazi do male smene generacija. U prodaji se nalaze samo verzije GT i GTL, koje su opremljene se novim, širim hromiranim branicima sa integrisanim pozicionim svetlom i pokazivačima pravca u prednjem braniku. Počinje ugradnja nove maske hladnjaka sa srebrnim linijama i znakom ZASTAVA, novi su bočni pokazivači pravca u obliku romboida na prednjim krilima, bočne lajsne sa srebrnom trakom se nalaze na donjem delu vrata i prednjeg krila, a novi je i dizajn čelicnih felni.

U unutrašnjosti je bila potpuno nova instrument-tabla u braon boji, volan bez proreza na paocima sa natpisom ZASTAVA na sredini, a u celoj unutrašnjosti su dominirali braon tonovi. Primenjen je novi dizajn ručice menjača i rukohvata ručne kočnice, a ispred ručice menjača je postavljena kaseta za sitnice. Tapacirunzi vrata su bili u kombinaciji skaj-tkanina u braon boji, a takođe je nov dizajn zadnje police, koja se podiže zajedno sa 3-im/5-im vratima. Na modelu GTL je modifikovan kočioni sistem i usavršeno je zaptivanje kočionih cilindara, rezervoar kočione tečnosti je premešten sa unutrašnjeg blatobrana na nosač akumulatora, čime su skraćeni vodovi od rezervoara do glavnog kočionog cilindra i sprečeno stvaranje gasnih čepova u sistemu. Takođe je na modelu GTL primenjen signalizator neispravnosti kočnica.

1987. godine nastaje nova generacija modela Yugo 1,1/1,3 GX. Spoljašnje razlike u odnosu na prethodnu generaciju su minimalne i svode se na bočne lajsne sa crvenom trakicom umesto srebrne, oznaka 1,1 GX (ili 1,3 GX u zavisnosti od modela) ispod bočne lajsne na prednjem krilu i na 3-im/5-im vratima, kao i potpuno crne kvake na vratima.

1988. godine na tržište izlaze novi modeli Yugo Skala 55/65 koji su imali dosta izmena u odnosu na prethodne verzije. Maska hladnjaka je crna sa srebrnim okvirom na sredini i srebrnim lajsnama koje idu od okvira do fara sa leve i desne strane, uvodnik vazduha je na poklopcu motora, nove su plastične ratkapne sa znakom Y, a uz doplatu je moguće naručiti felne od lake legure 5Jx13 H2, integralna bočna stakla sa retrovizorima podesivim iznutra, novi, dublji plastični branici u crnoj boji, ili metalni hromirani sa crnim plastičnim rubovima, kao kod prethodnih modela (zavisno od verzije).

Unutrašnjost je sada kompletno u sivoj ili oker-zutoj boji (zavisno od verzije) uključujući i instrument tablu i sve detalje enterijera, kao i sedista, koja su udobnija u odnosu na prethodne verzije.

Proizvodnja modela sa 3 vrata je prekinuta 1990/91. godine.

1994. godine se uvodi Skala 55 C/65 C. U unutrašnjosti je primenjena nova instrument-tabla, dok je ostatak unutrašnjosti gotovo isti, osim primene tamnije nijanse tapacirunga vrata (sivo-crna umesto sive, oker-žuta se od '91-92. vise ne proizvodi), takođe postavljeno je zadnje svetlo za maglu i svetlo prtljažnika, a umesto retrovizora podesivih iznutra, postavljaju se oni na vratima, ispod stakla.

Krajem 2002. i početkom 2003. godine modeli dobijaju uže plastične branike sa modela 128 Skala, kraću konzolu za radio i pepeljaru ispred ručice menjača, a sa promenom znaka fabrike dobijaju novo ime i oznaku - Zastava Skala 55/65.

Sredinom 2007. godine svi modeli su dobili novu savremenu instrument-tablu sa digitalnim brojačem pređenih kilometara, pokazivačem broja obrtaja i elektronskim brzinomerom koji signal dobija električnim putem umesto sajle.

Kada je motorizacija u pitanju prve verzije su imale motor od 1.116 cm³ sa karburatorom WEBER 32 ICEV 10, Holley Europa 32 ICEV 10, IPM 32 MGV 1 ili Solex C 32 DISA 20 i stepenom kompresije 8,8:1. Jedina izmena motora je bila aprila 1976. od broja motora 0076986, kada je uvedena bregasta osovina sa širinom brega od 20 mm, umesto stare od 14 mm. Model Confort proizvodio se sa motorima od 1.116 cm³ i 1.290 cm³ sa jednogrlim karburatorom IPM 32 MGV 10 za motor 1.116 i IPM 32 MGV 25/250 za motor 1.290 cm i stepenom kompresije 9,2:1 za motor 1116 cm³ i 9,1:1 za motor 1290 cm³. Model SC (Super) proizvodio sa motorom od 1.116 cm³ sa dvogrlim karburatorom WEBER 30/32 DMTR 90/250 i 4-2-1 izduvnom granom i imao je snagu od 64 KS. Model Special se proizvodio sa motorom od 1.290 cm³ sa dvogrlim karburatorom WEBER 32/32 DMTR 90/250 i izduvnom granom 4-2-1 i imao je snagu od 73 KS. Model Mediteran se proizvodio sa motorima od 1.116 cm³ i 1.290 ccm³, sa 55 KS, odnosno 73 KS (kao kod modela Special). Za GT/GTV motori su bili standardni 1.116 cm³ (55) sa jednogrlim karburatorom IPM 32 MGV 12 i 1.301 cm³ (65) sa dvogrlim karburatorom WEBER 30/32 DMTR 90/250. Jedina izmena je primena sajle za gas umesto poluge.

*Tekst rađen uz pomoć informacija sa Zastava Fan Club foruma i foruma sajta Oldtajmeri.

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Slika
Slika

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zastava 101

Post od dragvorl » 11 Jul 2012, 15:40

40 godina Zastave 101

Bio je prvi moderan hečbek na svetu, a izvozio se u većinu evropskih zemalja. Danas je nepravedno zaboravljen i često ismevan. Pa ipak, zauzeo je jedno od važnijih mesta u automobilskoj istoriji Evrope.




Tekst - Aleksandar Bursać; Izvor - Auto Magazin

Koliko god da danas deluje neverovatno, Zastava 101 je najuspešniji model jugoslovenske auto-industrije. Proizveden je u daleko većem broju primeraka u odnosu na "fiću" i "juga", a svoje mesto u istoriji automobila zauzima i kao začetnik Golf klase.

"Stojadin", "kec" ili "stojka", svejedno, može da se pohvali da je prvi model koji je objedinio prednji pogon, poprečno postavljen motor i menjač, nezavisno ogibljenje na obe osovine, od čega je napred mekferson, i peta vrata gepeka.

Bio je praktično prvi moderan hečbek na svetu, pojavivši se na tržištu tri godine pre Golfa.

Da je "stojadin" derivat FIAT-a 128, to već svi znaju. U vreme kada je u Kragujevcu počela proizvodnja (15. oktobar 1971.), italijanski original je već dve godine bio na tržištu.

Proglašen je za automobil godine 1970. i okarakterisan kao auto koji je ispred svog vremena – sa odličnim kočnicama i izvanrednim upravljanjem.

Konceptualno posmatrano, do danas se malo toga promenilo; usledile su varijacije na temu i bolje interpretacije.

Proizvodna traka Zastave 101Još nešto je 128-icu učinilo veoma naprednom za svoje vreme – motor. Bio je to prvi auto sa novim FIAT-ovim SOHC motorom.

Konstruisao ga je Aurelio Lampredi, a glavne karakteristike motora su bile da je bregasto vratilo u aluminijumskoj glavi pogonjeno nazubljenim kaišem.

Ovakav koncept je početkom osamdesetih godina bio prihvaćen od većine proizvođača automobila, ali je krajem šezdesetih bio vrlo neuobičajen. U stvari, kažu da je koncepcija preuzeta sa tadašnjih Ferarrijevih motora, koje je konstruisao takođe legendarni Lampredi.

Uporedo sa početkom proizvodnje FIAT-a 128, rukovodstvo Zastave na čelu sa generalnim direktorom Prvoslavom Rakovićem imalo je ambiciju da u proizvodnju uvede nov model, a ne 124, koji su im nudili.

Saradnja sa Torinom je već bila odlična, u Kragujevcu su se proizvodili "fića", "tristać", kao i stari FIAT 1100 i terenac "kampanjola".

Raković je započeo maratonske pregovore o proizvodnji novog modela. Upornost i renome jugoslovenskih stručnjaka su bili toliko jaki da je FIAT odlučio da Zastavi ustupi odbačenu verziju FIAT-a 128, pod radnim nazivom FIAT X1/1, a kasnije FIAT128B1.

Bila je to u stvari Zastava 101, onakva kakvu je i danas znamo i ujedno jedna od najvećih FIAT-ovih grešaka – umesto da sami postanu proizvođač prvog modernog hečbeka na svetu, tu titulu su prepustili Zastavi.

Zastava 101 na Sajmu automobila u BeograduU FIAT-u je napravljeno prvih nekoliko probnih primeraka "kečeva" bez broja šasije u svrhu ispitivanja.

Prvi primerci su prikazani na Sajmu automobila u Beogradu 15. marta 1971. godine, a serijska proizvodnja u Kragujevcu počinje tačno sedam meseci kasnije.

Tokom 37 godina proizvodnje, usledilo je mnogo estetskih i tehničkih izmena ali i različitih verzija.

Tako se pojavio Mediteran sa troja vrata, ali i pik-ap pod nazivom Poly.

Zastava 101 MediteranLjubitelji "stojadina" slažu se da samo modeli proizvedeni do pojave GT/GTL-a 1983. godine uživaju kultni status a posebno serije Conforta (1979-1983).

Ovaj model čuven je i po svojim jačim verzijama – Super i Special. Prvi je imao standardni motor zapremine 1116 ccm sa nestandardnim delovima, poput usisa i izduva, tako da je imao 64 umesto 55 „konja“ i čuvena sportska sedišta sa naslonom za glavu iz jednog dela.

Još traženiji je bio Special sa motorom zapremine 1299 ccm i 73 ks, koji je imao dodatne instrumente – obrtomer i pokazivače temperature rashladne tečnosti i pritiska ulja (preuzeti sa FIAT-a 128 Sport).

Spoljašnjost je bila prepoznatljiva po Cromodora fabričkim alu felnama. Dugo vremena, krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih, Special star oko godinu dana, prodavao se skuplje nego novi, pošto ih je bilo teško nabaviti.

Detalj iz holandskog kataloga Zastave 101Zastava je izvozila „keca“ u veliki broj zemalja Zapadne Evrope kao što su Francuska, Nemačka, Luksemburg, Švajcarska, Belgija, Holandija i Velika Britanija.

Balkan i Centralna Evropa su takođe bili pokriveni, a osim što se prodavao u Grčkoj, Bugarskoj, Rumuniji, Mađarskoj i Čehoslovačkoj, sklapao se i u Poljskoj.

Tamo je imao malo drugačije detalje, kao što su prednja maska i neke lajsne, koji su se proizvodili na licu mesta, a umesto 101 imao je oznaku 1100 ili Nogaro u Francuskoj, pre svega zbog toga što je Peugeot polagao pravo na trocifrene oznake modela.

Poljski kec - Zastava 1100Interesantan je bio status „stojadina“ u tadašnjim komunističkim zemljama. U Čehoslovačkoj, na primer, bio je čak i statusni simbol. Ko je mogao da kupi novu Škodu bio je uspešna ličnost, ko je mogao da kupi Dačiju bio je neko i nešto, jer se dugo čekalo na taj auto, a i kupovina je obavljana isključivo preko veze.

A onaj ko je mogao da kupi Zastavu 101 bio je zaista značajna ličnost i tu privilegiju su imali rukovodioci i visoke vojne starešine.

Prema mnogim svedočenjima iz tog vremena, ko god bi se u javnosti pojavio sa „kecom“, svi su gledali u njega sa velikom pažnjom, a posebno je imao prolaz kod ženske populacije.

Zastava 101 je imala veliki uspeh i na međunarodnim sportskim takmičenjima. Jovica Paliković je sa svojom ekipom vozeći „keca“ 1973. i 1974. godine osvojio sva tri prva mesta u klasi do 1300 kubika na čuvenom francuskom kupu Tour d’Europe.

Sećajući se tog vremena, Paliković je u jednom intervjuu rekao da je nekoliko minuta vozio brže od vozača Porschea 911 na deonici Istanbul-Krakov takmičenja u dužini od 15 hiljada kilometara neprekidne vožnje. Deo itinerera je bio po bespućima gde se „kec“ pokazao izdržljivijim i bržim automobilom.

Inače, naše dve reli posade koje su činili Jovica Paliković i Branko Nađ, odnosno Branimir Perić Džo i Carevac, pratila su svega četiri mehaničara u dva vozila.

„Kečevi“ svesno i namerno nisu prepravljani, već su se kretali u granicama serijske proizvodnje. Osnovni zadatak naših posada je bio da u nepripremljenim vozilima dođu na cilj, što su i učinili ostavljajući iza sebe renomirane vozače i ekipe poznatih evropskih proizvođača automobila.

Prilikom posete Zastavi pre deset godina, ekipa Auto magazina je na poljani u fabričkom krugu zatekla muzejske primerke – prve primerke „stojadina“, „tristaća“, „fiće“, „juga“ i prototip Floride.

Tu su stajali godinama i ne samo da nisu imali nikakvu zaštitu, već su sa njih bili poskidani delovi a vrata i prozori otvoreni, kao da je neko želeo da što pre nestanu.

Nakon 15 godina stajanja pod otvorenim nebom, prebačeni su pod krov jednog magacina. Planirano je da budu obnovljeni i izloženi u muzeju Topolivnice. Taj projekat nikada nije dovršen.

Zastava 101 – nulti model iz 1969. godineMeđu muzejskim primercima se našlo i nekoliko Zastava 101 – nulti model iz 1969. godine crvene boje koji je sklopljen u Torinu i služio je kao test vozilo i foto-model za prve brošure.

Iz nekog razloga neko ga je potpuno neopravdano preimenovao u „Kragujevac-Kilimandžaro“ „stojadina“ nacrtavši po njemu štrafte karakteristične za primerke sa ekspedicije.

Ovaj model opremljen je „deluxe“ opremom i detaljima kakvi nikada nisu ušli u masovnu proizvodnju.

Stanje automobila je na visokom nivou i uz mala ulaganja može sijati punim sjajem.

Sajamski model sa brojem šasije 00001Žuti „stojadin“ je prvi sajamski model sa brojem šasije 00001, poprilično je propao tokom stajanja pod otvorenim nebom a 2000. godine je limarijski popravljen i prefarban.Pored svega, u vrlo lošem je stanju i veliki broj delova mu nedostaje.

Treći muzejski primerak je 101 Lux iz 1976, jubilarno milionito vozilo Zastave. Metalik plave je boje i specijalno je urađen za sajam automobila te godine. Auto je u izvanrednom stanju, nedostaju mu neke sitnice manje vrednosti.

Četvrti je Zastava 101 Rally, rezervno vozilo Jovice Palikovića, spremljeno zaTour d’Europe iz 1973. godine i u dobrom je stanju.

Sudbina vozila bila je u neizvesnosti do novembra 2011, kada su zahvaljujući inicijativi Siniše Bosanca iz Slavonske Požege, redovnog člana Zastava fan kluba, stavljena pod zaštitu Muzeja nauke i tehnike u Beogradu i proglašena za tehničko nasleđe Srbije.

Detalj enterijera iz belgijskog kataloga Zastave 101Poslednji „kec“ sa oznakom Skala 55 sišao je sa proizvodnih traka 21.11.2008. godine, šest dana i 37 godina nakon prvog serijskog primerka.

Proizvedeno je ukupno 1.045.258 primeraka, rekordna proizvodnja je bila 1979. godine sa 88.918 komada, rekordna mesečna proizvodnja je bila oktobra iste godine sa 9.027 primeraka, a dnevni rekord se dogodio 16.01.1980. sa proizvedenih 442 „stojadina“.

Te godine je sa proizvodnih traka sišao 500-hiljaditi primerak, a milioniti „kec“ jedanaest godina kasnije.

Zastava je model 101 izvozila u Francusku pod imenom NogaroU mnogobrojnim debatama sa istorijskom distancom veliki broj posetilaca foruma se slažu da Zastava 101 tokom sedamdesetih godina svojim kvalitetom i tehničkim rešenjima nije odstupala od modela renomiranih proizvođača automobila.

Na žalost, vreme i okolnosti su učinili svoje tako da vlada mišljenje da bi kultni jugoslovenski automobil imao daleko bolji imidž da je blagovremeno zamenjen novim modelom – početkom osamdesetih.

Pa ipak, „kec“ je sve traženiji kao starovremensko vozilo širom Evrope. Očuvanih primeraka na našim putevima iz sedamdesetih i početka osamdesetih je sve manje i manje a nostalgija je sve veća i veća.

Sajber život „stojadina“

Kultni status „stojadina“ neguju i članovi internet foruma od kojih je najveći Zastava Fan Club.

Zahvaljujući njihovom entuzijazmu u prikupljanju arhive i podataka bili smo u prilici da u tekstu iznesemo zanimljive detalje o istoriji Zastave 101 o kojoj još više možete saznati na http://www.zfc.rs.

Ekspedicija Kragujevac - Kilimandžaro

Najveći marketinški događaj za Zastavu 101 dogodio se 1975. godine kada je organizovana ekspedicija od Kragujevca do Kilimandžara dužine preko jedanaest hiljada kilometara kroz bespuća Nubijske pustinje, savana, kamenjara, trnovitih predela i močvara.

Ekspediciju je osmislio i organizovao Dragan Drakulić, tadašnji direktor komercijale Crvene Zastave. Učesnici su bili pet crvenih Zastava 101, od toga četiri brendirane nalepnicama sponzora bez zadnjih sedišta i jedna kompletna u punom fabričkom sjaju.

U motorima se nalazilo ulje Optima Modriča, a gume su bile Tigar Pirot.

Automobili iz ekspedicije - u pozadini se vidi planina KilimandžaroEkipu su činili Ginka Milinković – pomoćnik organizatora, Milan Rakočević – organizator ekspedicije, Slobodan Nikolić i Miodrag Barlov – automehaničari Zastave, Joža Vlahović- novinar, Bratislav Grbić – kamerman, Branko Baletić – reditelj, Dušan Sekulić – novinar, Mioljub Jelisavljević – fotoreporter, Bogdan Sekler – pisac knjige o ekspediciji „Džambo Afriko“, ujedno zvanični lekar ekspedicije i novinar, kao i Branimir Perić Džo – vođa ekspedicije koji je poznat ne samo kao reli vozač već i kao čovek koji je učestvovao na još nekim sličnim ekspedicijama, kao što je odlazak u Južnu Ameriku žutim Golfovima iz TAS-a.

Maršruta je obuhvatala Grčku, Egipat, Sudan, Keniju, Ugandu i Tanzaniju, a na Kilimandžaru je osvojen vrh Džilmo point.

„Kečevi“ su izdržali ekspediciju sa minimumom kvarova; za preko mesec dana vožnje u ekstremnim uslovima puklo je nekoliko nosača motora, nekoliko ramena na ogibljenju je polomljeno, jedan gibanj i jedna poluosovina.

Inače, karoserije su bile sa linije za francusko tržište, svih pet stojadina su imali „sanke“ koje su tada prvi put ozbiljno testirane, a pored standardnih filtera za vazduh dodat je i uljni filter za fini pesak.

Tokom puta, u Kairu su uklonjeni termostati, a pre ulaska u pustinju ventilatori hladnjaka su podešeni tako da rade neprekidno. Svih pet automobila je bilo opremljeno radio-kasetofonima koji nisu izdržali 50 stepeni, a osim njih ništa drugo se nije deformisalo.

Zastave 101 na putu kroz AfrikuAutomobili su u Tanzaniji ukrcani na brod koji ih je prevezao do Grčke, a odatle su voženi do Kragujevca.

Iz nekog razloga, tek promenjeno rukovodstvo fabrike odlučilo je da ovu ekspediciju zataška, pa se gotovo ništa od propagandnog materijala nije odštampalo, a fabričke informacije o ovoj pustolovini nisu bile dostupne. Na svu sreću, novinari iz cele Jugoslavije su nastavili sa objavljivanjem članaka i fotografija.

Zahvaljujući entuzijastima, sačuvan je i film koji je snimljen tokom ekspedicije, a njegove inserte možete pogledati na YouTube-u.

Po povratku u Kragujevac, automobili sa ekspedicije su raspoređeni na svakodnevnu vožnju po filijalama ZCZ širom Jugoslavije, gde su neslavno završili svoju karijeru. Ova ekspedicija je bila presudna u osvajanju egipatskog tržišta.


http://www.b92.net/automobili/aktuelno. ... _id=625500
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Zastava 101

Post od Geza » 13 Jul 2012, 13:24

Ekspedicija Kragujevac-Kilimandžaro.




Kod: Obeleži sve

http://www.scribd.com/doc/99824431/Kragujevac-Kilimandzaro-Bogdan-Sekler-Dzambo-Afriko-1975-Kragujevac-Kilimandžaro-Bogdan-Šekler-Džambo-Afriko-1975
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Zastava 101

Post od Geza » 17 Jul 2012, 22:33

;)

Slika
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
profesorPROST
Postovi: 3282
Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
Lokacija: Beograd

Re: Zastava 101

Post od profesorPROST » 18 Feb 2015, 12:13

Slika
Never Say Never Again

Korisnikov avatar
TDI
Banned
Postovi: 1303
Pridružio se: 12 Dec 2014, 00:52
Garaža: VW Passat B5.5 Variant
Lokacija: Beograd

Re: Zastava 101

Post od TDI » 18 Feb 2015, 13:00

Bio je to u svoje vreme dobar auto. I mogao da stane rame uz rame sa mnogima. A razlika izmedju njega i drugih je bila u tome sto su sa drugi sa vremenom napredovali i razvijali se. A muceni Stole je ostao isti, sem ako izuzmemo jeftine promene enterijera i prednje maske.
Slika
„ Све срећне породице личе једна на другу; свака несрећна породица несрећна је на свој начин. ” - Лав Николајевич Толстој

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Zastava 101

Post od Velja » 18 Feb 2015, 13:04

Bar da je ostao isti, već mu je kvalitet vremenom padao.Najkvarljiviji auto koji sam imao je bio Kec, a uopšte nije bio mator - samo je bio sranje.

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Zastava 101

Post od Ogi » 18 Feb 2015, 14:01


Korisnikov avatar
TDI
Banned
Postovi: 1303
Pridružio se: 12 Dec 2014, 00:52
Garaža: VW Passat B5.5 Variant
Lokacija: Beograd

Re: Zastava 101

Post od TDI » 18 Feb 2015, 17:24

Velja je napisao:Bar da je ostao isti, već mu je kvalitet vremenom padao.Najkvarljiviji auto koji sam imao je bio Kec, a uopšte nije bio mator - samo je bio sranje.
Stariji Stojadini su bili bolji, svakako. Mada na njemu i to sto ima da se pokvari, samo sto nemas da nadjes na trafici, jos uvek.
Slika
„ Све срећне породице личе једна на другу; свака несрећна породица несрећна је на свој начин. ” - Лав Николајевич Толстој

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zastava 101

Post od dragvorl » 24 Feb 2015, 22:43

101 na Nurburgringu.

https://www.youtube.com/watch?v=nx3XwYplfpI
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
profesorPROST
Postovi: 3282
Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
Lokacija: Beograd

Re: Zastava 101

Post od profesorPROST » 06 Apr 2015, 21:41

Slika
Never Say Never Again

Korisnikov avatar
aleksa
Postovi: 3484
Pridružio se: 23 Apr 2012, 13:33

Re: Zastava 101

Post od aleksa » 06 Maj 2015, 16:21

http://www.youtube.com/watch?v=A48sCqznXTE

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zastava 101

Post od dragvorl » 06 Maj 2015, 20:49

:uf:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Zastava 101

Post od nikaragva » 06 Maj 2015, 22:02

Haha, kakav test

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Zastava 101

Post od Saša » 06 Maj 2015, 22:02

Izdržao sam cela 3 minuta...

Odgovori