Renault Safrane Biturbo

Oldtimeri, youngtimeri i automobilski klasici
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45823
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Renault Safrane Biturbo

Post od Geza » 05 Avg 2012, 23:10

Najviša francuska klasa
Želja čelnih ljudi Renaulta, da predstave novi vrhunski model, u segmentu u kome su dominirali nemački predstavnici, je bila kratkog veka. Nakon dobrih prodajnih rezultata koje je zabeležio model 19, red je bio da se tržištu ponudi jedan sasvim neočekivani proizvod. Protiv određenih stereotipa, kao što je recimo imidž jednog proizvođača, se jednostavno ne možete boriti. Naravno, niko vam ne brani da pokušate da pomrsite konce drugim proizvođačima automobila.

Realizacija ambicioznog plana
Pierre Jocou, jedan od direktora u Renaultu, prvi je ukazao na potrebu lansiranja novog modela izvanrednih performansi, ali i vrhunskog kvaliteta izrade. Osnova za razvoj jednog takvog modela je viđena u tek predstavljenom modelu Safrane, nasledniku modela 25. Renault je dobro izučio sve manjkavosti konkurentskih modela (Peugeot 605 i Citroen XM) na matičnom tržištu, te je sa znatno većom pažnjom pristupio izradi Safrana. Osnovna verzija je predstavljena javnosti na ženevskom salonu automobila, u martu 1992. godine, mada je prava komercijalizacija usledila tek sredinom iste godine.
Za junaka naše priče mnogo bitniji datum je 1. oktobar 1993. godine, kada sa skromne internacionalne proizvodne linije silazi prvi Biturbo model. Nimalo jednostavan proces proizvodnje je podrazumevao transport Safrana RXE V6 Quadra iz francuske fabrike Sandouville u pogone renomiranog nemačkog tjunera automobila Hartge-a. Prva stanica na putu do savršenog automobila je bila u potpunosti posvećena modifikaciji pogonskog agregata, dok je druga bila zadužena za transformaciju unutrašnjosti. Dobar deo enterijera, uz pojedine delove karoserije, je prema tačno određenim specifikacijama u drugoj fazi dorađivao Irmscher. Još jedan priznati tjuner automobila. Sa današnje tačke gledišta možda deluje neobično da se svetski poznati proizvođač automobila obrati tjuneru BMW-ovih i Opelovih automobila za pomoć. Svakako se radi o uspelom eksperimentu, mada veću pažnju izaziva činjenica da se radi o kompanijama smeštenim u državama koje su se tokom istorije često gledale preko nišana.
Gledano samo sa spoljašnje strane Safrane Biturbo ni u jednom detalju ne pokazuje svoju sportsku crtu. Nemačka škola diskretnog tjuninga je bez sumnje ostavila svoj trag, tako da su sve modifikacije izvršene sa pravom merom. Detalji koji bi mogli da otkriju karakter vozila su felne od 17 inča, velika ovalna izduvna cev, kao i prednji i zadnji spojleri. Ove praktične izmene su zadržale prihvatljiv nivo koeficijenta otpora vazduha od 0.31. Unutrašnjost je priča za sebe. Praktično sve što je od opreme bilo na raspolaganju pre 20 godina je tada bilo prisutno na Safranu Biturbo. Enterijer izrađen u kombinaciji koža/drvo, odmrzavanje vetrobranskog stakla, radio CD audio sistem sa komandama na upravljaču, grejana sedišta, šest vazdušnih jastuka i još mnogo elektronskih igračaka.

Slika

Slika

Slika

Nemačko dorađivanje Francuza
Umesto ugradnje nekog V8 ili V12 monstruma, Renault se odlučio do malo dotera dobro poznati PRV V6 motor, ukupne zapremine od 2.963 cm³. Doduše, francuska fabrika se i pored višegodišnjeg iskustva sa turbo agregatima nije sama pozabavila povećanjem snage motora, nego je za ceo posao angažovala stručnjake iz firme Hartge. Koristeći dva KKK turbo punjača sa dva izmenjivača toplote snaga agregata je povećana sa 170 na 268 KS, dok je obrtni moment povećan na 399Nm. Za razliku od modela 25 V6 Turbo snaga se na put isporučivala linearno na sva četiri točka, a uz skidanje svih ograničenja snaga je mogla da se poveća na okruglo 300 KS. Razlog za nešto uzdržanije specifikacije su većim delom iznuđene, naročito zbog bojazni da petostepeni manuelni menjač neće moći da podnese preveliku snagu. Pored svih ograničenja performanse su i dalje bile više nego pristojne. Maksimalna brzina od 250 km/h je elektronski ograničena, do 100 km/h se stizalo za 7 sekundi, iz stanja mirovanja do prvih 400 metara se stizalo za 14.7 sekundi, a do prvog kilometra za 26.9 sekundi. Za limuzinu tešku 1.800 kg podaci vredni poštovanja. Vredna poštovanja je i potrošnja, koja je u zahtevnijim uslovima vožnja mogla da se popne na 17 litara na 100 km.
Veći deo izmena na samom vozilu je smešten ispod lima. Da bi što bolje parirao sportski nastrojenom Audiju 100 Quattro, na Safrane je ugrađen permanentni pogon na sva četiri točka. Još jedna bitna stavka, tipična za francuska vozila, je morala da se izmeni. Poput Citroena XM i Renault je pažljivo radio na sistemu ogibljenja. Na Safrane je ugrađeno elektronski kontrolisano SACHS-BOGE vazdušno ogibljenje sa tri režima rada. Ponašanje u vožnji je sa pomenutim sistemom bilo neverovatno udobno, ali se pojedini elementi nisu pokazali pouzdani na duge staze. Četiri ventilisana diska (prečnika 320 mm napred i 256 mm pozadi) su zajedno sa ABS sistemom bila zadužena za bezbedno zaustavljanje ove drumske lađe. Safrane Biturbo se serijski isporučivao sa pneumaticima dimenzija 225/45 ZR 17. Od početka prodaje kupcima su na raspolaganju bila tri paketa opreme RXE (1994-02/1995), ELIPSE (02/19951996) i BACCARA (1994-06/1996).

Slika
Slika
Slika

Igračka za zaljubljenike
Proizvodnja Renault Safrana Biturbo je trajala sve do 22. septembra 1996. godine. Ukupno je proizvedeno 806 primeraka, od kojih je 400 završilo na francuskom tržištu. Koliko je ovaj model bio dobar najbolje govori podatak da je korišćen kao vozilo za prevoz predsednika Francuske. Cena novog primerka 1995. godine je iznosila 430.000 FF, odnosno prema današnjem kursu oko 65.500 €. Potpuno očuvani primerci mogu da se nađu na tržištu do maksimalnih 15.000 €, ali je veća ponuda vozila u lošijem stanju za 5-6.000 €. Treba takođe reći da je Safrane Biturbo dosta nezahvalan za održavanje. Primera radi pojedini elementi ogibljenja mogu da koštaju i do 700 €.
U svakom slučaju ovaj vuk u jagnjećoj koži je pokazao da se protiv nemačke konkurencije moguće uspešno boriti, samo ne na duže staze.

Vrele gume broj 214.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od methane.master » 05 Avg 2012, 23:53

Geza je napisao: Slika
Kod Safranea su mi se uvek sviđali ovi dugmići na sedištima. :cool!:
Geza je napisao:U svakom slučaju ovaj vuk u jagnjećoj koži je pokazao da se protiv nemačke konkurencije moguće uspešno boriti, samo ne na duže staze.
Naravno da ne može, ako spucaš pare na razvoj Avantimea i Velsatisa. :kezo:
Širim haos!

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od NexT » 06 Avg 2012, 00:00

Zverina :D

Nazalost, fr prozivodjaci nikada nisu imali ime za ovu klasu, pogotovo sa jacim motorima...

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od Floyd » 06 Avg 2012, 00:08

Nije samo ime u pitanju tj. ime se lako stekne ako ponudis nesto bolje od konkurencije ;)

Cherokee
Postovi: 1536
Pridružio se: 17 Jan 2012, 21:35
Garaža: Audi A4 B9 Avant 2.0TDI
Lokacija: München

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od Cherokee » 06 Avg 2012, 00:10

Kako je ovo bio pervertido auto :djavo: Steta sto Reno ne pravi vise ovakva auta :thumbdown:

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od NexT » 06 Avg 2012, 00:14

Floyd je napisao:Nije samo ime u pitanju tj. ime se lako stekne ako ponudis nesto bolje od konkurencije ;)
Ma kakvi, u toj klasi je ime najbitnije...

Bilo je francuskih kola koja su bila odlicna u toj klasi, ali nisu imali ni 50% zasluzenu prodaju... Kad jedan VW sa Phaetonom nije uspeo da se probije, nece ni ostali...

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od Floyd » 06 Avg 2012, 00:20

Pa nece uspeti dok god ne ponude nesto vise od konkurencije za manje love pa da polako sticu poverenje kupaca (npr. kao sto radi Hyundai). Sto se tice brzih limuzina tu francuzi nemaju sta da traze pored nemaca...mogu samo da loze klince kao u filmu Taxi i to je sve...

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od NexT » 06 Avg 2012, 00:22

Ja pricam iskljucivo o limuzinama. Ni jedna marka, cak ni Lexus ne moze da dodje na nivo nemacke trojke...

U ostalim segmentima su ok...

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od pedja » 06 Avg 2012, 05:36

Eee, secam se kada sam ga prvi put video (dobro, nije bas bio ovaj biturbo).
U kraju, bese lik tada direktor negde, dovezao novog... Za nas klince je to bio spejs satl :trljamoci:

Pre neki dan me je vozio lik u jednom, na satu preko 350kkm, a ima i drugog, sa preko 450kkm. Oba su '93. sa tim sto kaze da mu je onaj drugi u boljem stanju, iako ni ovom ne fali previse, sa obzirom na godine. U enterijeru ima posledica habanja, ali nije katastrofalno, plus tvrdi da ga ekstra sluze.

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9724
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od Markoni » 06 Avg 2012, 05:40

Uh koliko sam se palio na ovaj auto kao klinac... Vidjao sam jednog kod nas, a mislim da je bio na oglasu pre godinu-dve...


Tapatalk Post

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od starac vujadin » 06 Avg 2012, 09:49

I nije bio bas neki auto...cak ni kad se pojavio nije bio mnogo pracen, izuzevu u pocetku. Od slicnih automobila, veci znacaj, paznju su imali Lancia Thema 8.32, Volvo 850 T5R, Alfa 164 Q4...a bili sui bolji automobili.

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9724
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od Markoni » 06 Avg 2012, 10:49

Sta sam ja tad znao sta je dobar auto, gledao samo kataloge automobila u to vreme... :D A Safrane je od svih njih nekako izgledao najmodernije i unutra i spolja pa sam se verovatno zato nalozio... :)

Tapatalk Post

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od starac vujadin » 06 Avg 2012, 10:59

Ma, kapiram...sada je jos lakse naloziti se na taj auto - dva turba, Hartge, mali broj primeraka, mitologija, bla, bla...U osnovi Safrane je kao auto bio problem + dorada nije bila "luda" kao kod Omege Lotus, pa je auto manje vise pao u zaborav. U svakom slucaju dobro je da ste se setili tog retkog auta.
Francuzi su u visim klasama uvek bolje prolazili kada su isli na perverzije u dizajnu i enterijeru + neke ludacke tehnicke sitnice, nego kada su isli na snagu kopirajuci nemacki fazon. Ta kola se nikada nisu, niti ce se prodavati kao svapska, ali su ostala upamcena jer su bila drugacija i nedokuciva za ljubitelje "nemaca".

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23807
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od dragvorl » 06 Avg 2012, 11:12

Inace ova linija Renaulta, Safrane i Laguna te generacije imaju zaista lepe linije, cak i danas.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Renault Safrane Biturbo

Post od Floyd » 06 Avg 2012, 11:16

I ja se lozio na Lagunu i Safrane kao klinac...mozda zato sto sam se kod prijatelja (gastosa iz FR) vozio u oba cim su se pojavili.
Ako se pogleda konkurencija u to vreme (ne racunam premiume), Laguna i jetse bila perverzan auto i ogroman napredak u odnosu na 21.

Odgovori