Lamborghini Canto

Oldtimeri, youngtimeri i automobilski klasici
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45779
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Lamborghini Canto

Post od Geza » 23 Okt 2012, 21:48

Iz serijala Nikad rođeni modeli.

Ružno pače koje nikada nije postalo labud
Svima je dobro poznato koliko vremena, truda i novčanih sredstava je potrebno da bi se jedan automobil našao u serijskoj proizvodnji. Veliki broj dizajnera, inženjera, ali i test vozača koji su zaposleni na razvoju modela teže da naprave upravo onakav model kakav kupci žele da vide. Poznati su brojni primeri u kojima se godine mukotrpnog rada jednostavno izbrišu, a ceo projekat na žalost biva prepušten zaboravu. Naša priča o jednom takvom automobilu je posvećena Lamborghinijevom modelu Canto.

Česte promene vlasništva nad fabrikom Lamborghini su događaji koji negativno utiču na svako dugoročno planiranje. Pogotovo jer su pitanju automobili izuzetnih performansi, a samim tim i izuzetne cene. MegaTech, firma u vlasništvu indonežanskog konglomerata SEDTCO, u drugoj polovini 90-ih godina svoju pažnju polako usmerava u pravcu naslednika modela Diablo. Taj naslednik je morao biti u mnogim aspektima bolji od modela koji nasleđuje, što je značilo da se sredstva za razvoj ne smeju štedeti. Prema nepotvrđenim glasinama novi model je trebao da se izrađuje samo dve godine u jednoj seriji od 400 primeraka. Odgovor na Ferrarijev F50 i Porscheov GT1 bi se potencijalnim kupcima ponudio po početnoj ceni od 250.000 $.

Prvi crteži novog modela, nastali početkom 1997. godine, su bili delo Norihoko Harade, mladog dizajnera iz kuće SZ Designs. Odgovorni u Lamborghiniju su prvi predlog ocenili kao previše radikalan i nesvojstven italijanskom proizvođaču automobila, zbog čega se ubrzo pristupilo modifikaciji dizajna. Nešto kasnije te godine rad na projektovanju naslednika Diabla prelazi u ruke dizajnerske kuće Zagato. Vizuelna sličnost sa Ferrari Testarossom je, upotrebom talasastih linija na karoseriji, sada bila znatno manje izražena. Prva verzija Canta je bila opremljena pozajmljenim motorom iz modela Diablo SV, koji je posedovao oko 510 KS. Početkom 1998. godine prvi prototip opremljen 6.0-litarskim V12 motorom je snimljen od strane autopaparaca na test stazi Nardo, na jugu Italije. Javno dostupne informacije govore da je Canto u drugoj test verziji razvijao 640 KS, ali da bi sa ulaskom u proizvodnju snagu agregata trebalo ograničiti na 610 KS, pre svega zbog pouzdanosti. Najveći problem u razvoju je predstavljala težina karoserije. Sa mnogim izmenama i uz upotrebu lakih materijala se skoro došlo do zacrtane brojke od 1.000 kilograma. Prenos snage na zadnje točkove je poveren šestostepenom Valeo poluautomatskom menjaču sa komandama na upravljaču. Fabrika je takođe predvidela da Canto ima identičnu šemu održavanja kao i Diablo. Treba napomenuti da je Canto na zvaničnim testiranjima redovno dostizao maksimalnu brzinu od 350 km/h.

Slika

Priča o našem junaku uskoro dobija neočekivani obrt. U junu 1998. godine pritisnut ekonomskom krizom u Aziji indonežanski vlasnik Lamborghinija biva prinuđen da proda fabriku ekspanzionistički raspoloženom Volkswagenu, tj. njegovoj luksuznoj filijali Audi. Opušteni italijanski stil poslovanja i slab uvid u trošenje sredstava se tada sreću sa racionalnom i proračunatom nemačkom efikasnošću. Ovaj ''sudar'' filozofija poslovanja ubrzo uzima svoju prvu žrtvu. U oktobru 1998. godine Ferdinand Piech, izvršni direktor Volkswagen grupacije, brzom odlukom zaustavlja rad na Projektu L147 (Canto). Piech je ceo model opisao kao nedovoljno atraktivan i potpuno nedostojan imena Lamborghini. Posebno su kao loša rešenja isticani masivni otvori za sprovođenje vazduha do motora, smešteni tačno iznad zadnjih točkova. Poslednji tračak nade za Canto se pojavio u februaru 1999. godine, sa još jednim redizajnom. Sporni otvori su spušteni i bolje integrisani u linije karoserije, prednji deo je osvežen sa novim svetlima za maglu, a i unutrašnjost je postala nešto funkcionalnija. Sve je bilo spremno za salon automobila u Ženevi i prototip se željno iščekivao među automobilskim znatiželjnicima. Ferdinand Piech je ipak ostao neumoljiv, zabranivši svako predstavljanje na salonu i usmeravajući zaposlene u Lamborghiniju na izradu novog modela koji je trebao da postane ono što svi očekuju – beskompromisna i ultrasnažna mašina.

Slika

Mnogi ljubitelji Lamborghinija opravdavaju potez Ferdinanda Piecha i smatraju da Canto nikada nije ni trebao da se nađe u proizvodnji. Nešto manje glasna grupa ljubitelja i danas izražava žal za ovim modelom i opravdanje za sporna dizajnerska rešenja (usisnik iznad zadnjih točkova) pronalaze u Ferrarijevom modelu 360 Modena.
Od pet potpuno funkcionalnih prototipova tri su ostala u životu. Dva narandžasta su u muzejskom vlasništvu Lamborghinija i Zagata, dok je treći, izrađen u crnoj boji, u rukama privatnog kolekcionara u Japanu. Dva preostala prototipa su poslužila kao osnova za razvoj novog naslednika Diabla, pod imenom Murcielago, koji se pojavio u prodaji 2001. godine.

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Lamborghini Canto

Post od dragvorl » 24 Okt 2012, 10:36

Dobro je da se ovo nije desilo. Zlo i naopako. :uf:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Lamborghini Canto

Post od Saša » 24 Okt 2012, 11:19

Vala baš. Taj zadnji deo je ružan za sve pare...

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8808
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Lamborghini Canto

Post od Gaginh0 » 24 Okt 2012, 12:42

Sta fali, taman da zabodes pecaljke, ili neke letve, i oslonis ih na retrovizor...
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Lamborghini Canto

Post od nikaragva » 24 Okt 2012, 12:49

Gaginh0 pa nije to VW :kuku:

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Lamborghini Canto

Post od methane.master » 24 Okt 2012, 13:00

Gaginh0 je napisao:Sta fali, taman da zabodes pecaljke, ili neke letve, i oslonis ih na retrovizor...
Parkiraš pored nekog kanala i ... zabaci domaćine. Slika
Širim haos!

Korisnikov avatar
profesorPROST
Postovi: 3282
Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
Lokacija: Beograd

Re: Lamborghini Canto

Post od profesorPROST » 24 Okt 2012, 13:57

Ovo me podseća na Jaguar XJ220 samo 100 puta ružnije
Never Say Never Again

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Lamborghini Canto

Post od NexT » 24 Okt 2012, 14:06

nikaragva je napisao:Gaginh0 pa nije to VW :kuku:
kako nije? xD

Korisnikov avatar
Ni.St
Postovi: 271
Pridružio se: 19 Jan 2012, 17:35
Garaža: Kompjuterska Stolica
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Lamborghini Canto

Post od Ni.St » 01 Nov 2012, 22:51

A koja prica stoji iza ovog modela?
Slika
My Flickr Photostream: http://flic.kr/ps/Q7Aku" onclick="window.open(this.href);return false;
My Facebook Page: http://www.facebook.com/nistphoto" onclick="window.open(this.href);return false;
My Thumblr Blog: http://nistphotography.tumblr.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Lamborghini Canto

Post od NexT » 01 Nov 2012, 22:59


Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Lamborghini Canto

Post od Xepoj87 » 02 Nov 2012, 14:58

Sta znam,nije toliko ruzan,pogotovo ne za 1990-u...

Slika
Slika
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Odgovori