Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Oldtimeri, youngtimeri i automobilski klasici
Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od nikaragva » 30 Dec 2012, 22:20

mirko alvirko je napisao:Ja volim dim ,danas i TDI :opustanje:
Bogami su vas zeleni sasekli :pravilnik: :)

Korisnikov avatar
mirko alvirko
Postovi: 224
Pridružio se: 25 Dec 2012, 12:17
Garaža: Punto 1.2 classic dyn 2010
Lokacija: AR-BG

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od mirko alvirko » 30 Dec 2012, 22:28

Nikaragva ocekivanja od zelenih su bila prevelika .Zna se u Nemackoj sta znaci golf pa su sve oci bile uprte u neku zamisljenu emisiju stetnih gasova na nivou elektricnog automobila iz ponudjenih motora :mrgreen:

Meni i ti mali turbo benzinci odgovaraju trosis ispod 6 ..malo preko 5.5 u gradu sa 1.2 tsi ,a auto vuce ,nije trom ,laksi je i to je prava stvar ..eto nekako kao da se vracaju tim korenima tj Mk1 :mrgreen:

Evo i 10 to minutnog Testa najuspesnijeg hatchbacka :mrgreen:

A joj kako samo lezi na asfaltu ,kakva upravljivost sto li danas ovo ne prave

http://www.youtube.com/watch?v=9d-FNU3q-RY

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30016
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od trojanac » 30 Dec 2012, 22:44

3 strane drobljenja o Golfu, koji nema nikakve veze sa temom!?

Ajd nek još neko spomene Golfa pa da zaključamo temu.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od Uroš S. » 30 Dec 2012, 22:51

mirko alvirko je napisao: Meni i ti mali turbo benzinci odgovaraju trosis ispod 6 ..malo preko 5.5 u gradu sa 1.2 tsi ,a auto vuce ,nije trom ,laksi je i to je prava stvar
Bar litar više. Ja uspevam u gradu da budem ispod 7l, na spirimonitoru mi je bilo 6.6 dugo vremena pa sam prestao da vodim evidenciju, ali ja nemam centar i nemam špic, i živim na NBG.

Korisnikov avatar
mirko alvirko
Postovi: 224
Pridružio se: 25 Dec 2012, 12:17
Garaža: Punto 1.2 classic dyn 2010
Lokacija: AR-BG

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od mirko alvirko » 30 Dec 2012, 22:57

Off topic
Urose pisali smo o tome u jednoj temi ..nije to bas u potpunosti isti motor kao kod tebe.pretrpeo je neke modifikacije cak i uodnosu na onaj iz 6.. a i auto je olaksao za 100kg i to se i itekako oseti.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od Uroš S. » 30 Dec 2012, 23:09

Što se potrošnje tiče jedini napredak može biti to što je pumpa goriva sada na 200 bara umesto na 160, ali da smanje za 20+% potrošnju nisu sigurno. I nije baš 100kg lakši, to je onaj Carbon GTI, inače su prosečno 19kg lakši od prethodne generacije.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od Floyd » 30 Dec 2012, 23:45

Ja sam za to da se otvori jedna VAG tema, koja bi vernim fanovima sluzila kao kutak za Slika


:mrgreen:

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od perfiko » 31 Dec 2012, 09:59

mirko alvirko je napisao:
perfiko je napisao:
mirko alvirko je napisao:Koliko ja znam niko hedzbek nije dovodio u vezu za Fiatom(zastavom) vec je prica pocela od Golfa.
Ako je Fiat(zastava 101) bio auto za duga putovnja,dovoljno prostran za porodicu,visenamski ,uz to extra kvalietan sto je sve sustina ove price onda je on bio medju pionirima.
Koliko ja znam... ne znaš. :mrgreen:
Izvini , ali morao sam.
Hajde da mi molim te objasniš, ako je golf udario temelje zašto se onda koristi engleska a ne nemačka reč za taj temelj? Pa da krenemo dalje...
Znači ovde se ne radi o tome koje je najuspešniji hatchback (a i to je veliko pitanje da li je baš Golf I), već ko je idejni tvorac tog koncepta. A to Golf svakako nije. Čak ga je jedna Zastava preduhitrila. Dakle, već si promašio suštinu ove priče.
A kad smo kod dugih putovanja, prostora i višenamenosti, i ekstra kvaliteta, golf ima eventualno jednu karakteristiku, a u najmanje jednoj navedenoj ga "kec" dobija.
Svaki Golf (pa i Golf prve generacije) ima mnogo dobrih "strana" tako da mu nije potrebno dodavati one zamišljene. I bez toga on je Golf.
Na prvo pitanje sam ti odgovorio -mnogi pojmovi,kovanice dolaze sa engleskog govornog podrucja i ne moraju da imaju dodirnih tacaka sa mestom gde je nastao hatchback..kao sto je i ovde slucaj.

Drugo ,rekao si "Cak ga je i Zastava preduhtrila".Pa zastava je licenca Fiat-a 128 ,bolja da si rekao da je Fiat nosio tu ideju i osobine hatch -a kakvog danas znamo ..znaci i tu si se zaleteo i grdno pogresio.

Trece,a ja postavljam pitanje gde su se ti elemnti izgubili kod Fiata ako je on nosilac koncepta hatch-a .Posto slusam da ljudi govore o nekoj Golf klasi ,gde se to izgubila ta ideja u medjuvremenu.Evo vidis ja smatram da je rodonacelnik hatch kocepta realizovan u Golf 1( iako ti mislis da je to u spaceku i diani ,ili renult 5 ..gde sam ti i tu rekao da se radi valjda o super mini automobilu sto hatch nebi trebao da bude).

Cetvrto .koliko je Golf 1 imao osobina ,tj. kvaliteta -ti si rekao jednu ,a zastava ga dobija bar u toj jednoj .Tu si diskreditovao sebe da ja nemam sta vise da odgovaram ovde .Bolje ti ide ovaj humor nego neka argumentovana rasprava.
U pravu si, na prvo pitanje si mi odgovorio. Doduše netačno, ali i netačan odgovor je odgovor. E, sad, ponovio si netačan odgovor dva puta. Možda ga to čini tačnim (kao - i - daju +)? Da parafraziram tebe, tu si diskreditovao samog sebe.
Pojam Hatchback se prvi put pojavljuje 1970 (po Websteru) dakle četiri godine pre pojave (kako sad da kažem , kad je trojanac zapretio zaključavanjem teme ako ga pomenemo) tvog favorita. Nisu englezi bili vidoviti, već su takva vozila već videli, imali, vozili.
Drugo, Zastava ga jeste preduhitrila u proizvodnji, i ne samo to, jeste Zastava dobila licenciran proizvod, ali je prepoznala u njemu ono što su u VW-u prepoznali tri godine kasnije. Mogli su da odbiju da proizvode. Mogao sam da napišem i da je Fiat paralelno razvio tri koncepta od kojih se odlučio za 128 (pretpostavio sam da to svi znaju). Zastavi dao šta je dao, a pretpostavljam da za 128 hatchback nisi ni čuo.Ili si rešio da ne čuješ.
Treće, nije mi jasno koji su se elementi izgubili kod Fiata? Fiat u kontinuitetu pravi automobil (pa još i C segmenta za koji si zapeo, a uopšte nije uslov da bi auto bio hatchback) sa motorom napred, prednjim pogonom i petim/trećim vratima. Znači u kontinuitetu od tada pravi hatchback. Šta se izgubilo?
Četvrto od svih osobina koje si nabrojao Golf I ima kvalitet. Za duga putovanja je neudoban, prostranost ga ne krasi, a multifunkcionalnost kao i sve hatchback-ove te generacije. Zastava 101 ga dobija kad je prostranost u pitanju (što ne znači da je ona za današnje pojmove prostrana, ali 5 cm veće međuosovinsko rastojanje je i tada bilo veliko), slobodno mogu reći i da je multifunkcionalnija. Kvalitet je Zastavi oduvek bio problem, tu nema šta da se taji, čak su prvi "kečevi" i najmanje sa tim "kuburili".
Peto, imaš čudan smisao za humor. :pardon:
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od ljubitelj » 31 Dec 2012, 11:52

mirko alvirko je napisao:@ ljubitelj
Ja verujem da je gledanje slika po internetu ovog modela MK1 malo kod tebe stvorilo pogresan utisak po pitanju mnogih stvari a evo ja sam se nasao bas tu da ti razbijem tu pogresnu predstavu jer sam imao jedan duze vreme.

.Na osnovu kog znanja i iskustva.

Trece,prostran -kazes mali .Iz kog iskustva? prvi put kada su mi dva prijatelja usla u taj auto bila je recenica koliko prostora nisamo ocekivali.I to posebno pozadi ,mada si ti mozda samo taj auto gledao na slikama ba ti se ucinio mali pozadi ko ce ga znati.Nemas argumentaciju valjanu ,pa moras da konstruises neke izmisljotine.
Off topic
Verovanja su cudo, a tek idolopoklonstovo pomuti razum pa sve cinjenice koje nisu u skladu sa verovanjem se zaborave.

Vidi, GolfMk1 je imao deda 1975. i to nemacki (citaj daleko luksuzniji i bolji u svemu od TASove kopije kojoj se divis) sa celih 45KS i dvoje vrata a otuda i iskustvo uzivo, kao i kasnije.
Cinjenice su neumoljive, Mk1 je mini gradski autic. Bilo onda, tako i sada, mere u mm se nisu promenile.
Za one osobine koje ti zamisljas veci auto na istom principu se zvao Pasat 1.


Inace tek da malo prosiris vidike, Renault 12 i Dacia na toj bazi su hatch sa osobinama koje bi ti zeleo da pripises VWu.

U Evropi su tih godina bili popularni francuski modeli koji su bili svetlosne godine ispred VWa kao na primer Talbot / Simca 1307 i Horizon, R14,R16 i R20, Sunbeam/ Hilmann, Datsun 120/ Cherry da ne pricamo o svetu gde su harali japanci a za Golfa nisu ni culi u to doba. (taj Civic je bio pojam za Golfa po popularnosti u svetu).

Off topic
Golf Mk1 je toliko lose bio pozicioniran u Evropi da su nakon samo 4 godine proizvodnje Mk1 iz temeljatehnicki rekonstruisali da bi koliko toliko uhvatili korak sa konkurencijom.

Mk1 je bio u mnogo cemu promasaj sa pogresnim proracunom prednjeg trapa, koji je cak u Nemackoj ocenjivan od strucnjaka i kao opasan jer nije imao osnovni nuzni element prednjeg pogona, negativni precnik zakretanja upravljaca sto je dovodilo do gubljenja putanje kretanja i upravljivosti u slucaju neravnina na kolovozu, pucanja gume a po klizavoj podlozi dovodilo vozace do borbe da se zadrzi kontrola nad kretanjem na pravcu.

I to je trajalo nekih 8 (osam) godina, dok nisu ispravili i konacno napravili prednji pogon kako je radio ostatak sveta, i time sustigli ostale u Evropi koji su te konstrukcione principe odavno bili savladali.

U svetu uglavnom nema tajni koje je mesto Mk1 i koje su mu mane ali tebi koliko citam je osnova zakljucivanja verovanje.

To sto si ti imao Golfa iz 84 ili 85 iz TASa nema veze sa originalnim Mk1 Golfom koji je nastao 1974 ni sa sasijom ni sa motorom pa prijateljski savet da ne formiras zakljucak na bazi jednog jedinog komada kao opste za citavu gamu modela.

VW pokusava reklamama da neupucene dovede u verovanje da je izmislio automobil, Das Auto. Golf kada se zakasnelo pojavio kao kopija konstrukcije Audija 60 je sve samo ne pocetak postojanja hatch i fast back tipa karoserije.

Fastback je tih godina bio i popularniji u Evropi jer su bili veci i nisu bili gradski mini kao Golf.

Kako naslov teme glasi hatch back a to je postojao pre nego sto je postojalo ime Golf nema nikakve osnove za verovanje u pretpostavku koju si izneo.

Imao 2 VWa i kao sto svaki auto ima dobre i lose strane tako je i sa VWom, ali prica o nekoj inovativnosti VWa je bas dobra sala za poznavaoce razvoja automobila.

Vrati se ti lepo u taj Golf i eto sjajne prilike da uzivas u idealnom prevoznom sredstvu :bravo: a molim te meni dozvoli da zadrzim pogresni odabir auta.

:rofl:

Korisnikov avatar
robbief
Postovi: 708
Pridružio se: 10 Mar 2012, 00:03

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od robbief » 31 Dec 2012, 11:55

perfiko je napisao:.
Drugo, Zastava ga jeste preduhitrila u proizvodnji, i ne samo to, jeste Zastava dobila licenciran proizvod, ali je prepoznala u njemu ono što su u VW-u prepoznali tri godine kasnije. Mogli su da odbiju da proizvode. Mogao sam da napišem i da je Fiat paralelno razvio tri koncepta od kojih se odlučio za 128 (pretpostavio sam da to svi znaju). Zastavi dao šta je dao, a pretpostavljam da za 128 hatchback nisi ni čuo.Ili si rešio da ne čuješ.
Ja se izvinjavam usled svoje neobavestenosti, ali kako je tacno nastala Zastava 101 od fiata 128? Tj. kako je to nasim genijalnim inovatorima poslo za rukom da osmisle peta vrata i da ih zakace na Fiat 128? :)

Ubedjen sam da sam cuo/procitao neku pricu u kojoj se pominje vec pomenuta Simca 1100 kao uzor.

Korisnikov avatar
mirko alvirko
Postovi: 224
Pridružio se: 25 Dec 2012, 12:17
Garaža: Punto 1.2 classic dyn 2010
Lokacija: AR-BG

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od mirko alvirko » 31 Dec 2012, 12:11

:uplakan:
Pogledaj malo ovaj Youtube .Svaka cast Fiat-u ali osim 3 vrata i motora (koji nije bio los)napred ..sve ostalo je daleko slabije.U zastavi se sedelo kao u rupi (iako je vozacko mesto bilo spot -on) ,ipak o voznim osobinama ,lezanju,upravljivosti ni prici pa ni prostoru pa me cudi tvoje razmisljanje verovatno si oba imao?!
moje iskustvo sa pomnutim hatch nije malo mada mozda ti to neces uvaziti ,ali nije ni bitno.

Rekao si pojam hatch potice sa strane eng.govornog podrucja i prvi put je oznacavala to sto si pomenuo .

Da li to eliminse ovaj citroen sa pocetka price ili je bitno kada je pojam "hatch" nastao ili kada je ideja nastala i pocela da se ostvaruje.A ja mislim da je kompletno realizovana i svetski poznata74..u kontekstu toga osim engleza za hatccback niko ziv nije koristio taj pojam sve do njegove expanzije 74.I fudbal je nastao na ostrvu pa drugi dugo nisu ni znali za "fudbal" da bi ga ubrzo ti drugi igrali 10 puta bolje.

Nigde moja greska nije ,ja sam ti fino rekao gde je kovanica nastala -ali to neznaci nista ,jer nije dovodjena u vezu sa konkretnim modelom van engleske ,vec je svet povezivao hatch sa odredjenim modelom sa njegovim uspehom 74.

Ovo sto na wiki nadjes je ubaceno verovatno je novijeg datuma ,da pored fiat 128 stoji hatch ili onog prastarog citroena..ja glavu dajem da pojam hatch nema dugu istoriju vec je nastao kasnije sa modelom koji je stekao slavu .

I jos nesto, evo ako su englezi prvi upotrebili pojam Hatch za pomenuti njihov model iz 70 e- automatski si sam sebe diskreditovao sa Fiat-om 127.128 da ne govorim citroenom od ranije jer evidentno da niko ziv nije za njih koristio taj pojam.Tako da je od pocetka pricam ideja se ostvarivala i mnogo ranije ali je priznata u svetskim okvirima sa modelom koji je logicno bio najuspesniji hatch do tada.

@ljubitelj opet poredis auto sa ovim iz 2010 Daciu spominjes ,jel znas sa iste kategorije u razl.vremenima je tesko porediti a ovo cak nisu ni iste kategorije.

U to vreme postajali su i manji gradski automobili a ovaj je bio kompakt i tada ..za danas uopte necu d diskutujem zbog gore navedenog lutas ,poredis dva vremena.

Dobro je sto si se potrudio da iskopas iz Bundes arhiva sve najgore sa pocetaka nastanka tog modela ali na tvoju zalost na ovom klipu se vidi da su ti naivni kupci vec u prvih 31 dan!! pazarili 1 milion primeraka tog modela..svi znamo sta je kasnije bilo.
U vezi tvog dede,tj.njegovog nemca ili luxuza..vidis opet nisi u pravu to je kako da kazem kao i danas stvar opreme koju uzimas vise.

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od perfiko » 31 Dec 2012, 12:34

Robief, mislim da ne shvatam najbolje tvoju neobaveštenost, a samim tim ni pitanje. Samim tim i ne znam šta da odgovorim.

Mirko, dakle ti tvrdiš da Fiat 128 nije postojao u hatchback barijanti karoserije ili nešto drugo tvrdiš?
Ako ti i dalje misliš da je Golf Mk1 bio prostraniji...misli, šta drugo da napišem, svako ima pravo na svoje pogrešno mišljenje.
mirko alvirko je napisao: Nigde moja greska nije ,ja sam ti fino rekao gde je kovanica nastala -ali to neznaci nista ,jer nije dovodjena u vezu sa konkretnim modelom van engleske ,vec je svet povezivao hatch sa odredjenim modelom sa njegovim uspehom 74.
Dobro je sto si se potrudio da iskopas iz Bundes arhiva sve najgore sa pocetaka nastanka tog modela ali na tvoju zalost na ovom klipu se vidi da su ti naivni kupci vec u prvih 31 dan!! pazarili 1 milion primeraka tog modela..svi znamo sta je kasnije bilo.
U vezi tvog dede,tj.njegovog nemca ili luxuza..vidis opet nisi u pravu to je kako da kazem kao i danas stvar opreme koju uzimas vise.
Shvatam, nije tvoja greška, nego je pojam smišljen preventivno za slučaj da se VW seti da napravi auto kojim bi se taj pojam mogao objasniti. Šta znam...Moguće je...
31 dan ...milion primeraka? :trljamoci: A ostalih 6 miliona su prodali u narednih 9 godina? Onda mora da je ljubitelj u pravu kad kaže da taj prvi milion bio antireklama za Golf. Ne vidim drugo objašnjenje.
mirko alvirko je napisao:
I jos nesto, evo ako su englezi prvi upotrebili pojam Hatch za pomenuti njihov model iz 70 e- automatski si sam sebe diskreditovao sa Fiat-om 127.128 da ne govorim citroenom od ranije jer evidentno da niko ziv nije za njih koristio taj pojam.Tako da je od pocetka pricam ideja se ostvarivala i mnogo ranije ali je priznata u svetskim okvirima sa modelom koji je logicno bio najuspesniji hatch do tada.
Ti si se sad stvarno pogubio. Pa prvo je napravljen hatchback, pa još jedan, pa još jedan, a onda su dobili naziv. Svi automobili koji su napravljeni pre 1970 uticali su na naziv hatchback, a ne oni posle.
Poslednja izmena od perfiko u 31 Dec 2012, 12:46, izmenjeno 1 put ukupno.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45832
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od Geza » 31 Dec 2012, 12:40

robbief je napisao:
perfiko je napisao:.
Drugo, Zastava ga jeste preduhitrila u proizvodnji, i ne samo to, jeste Zastava dobila licenciran proizvod, ali je prepoznala u njemu ono što su u VW-u prepoznali tri godine kasnije. Mogli su da odbiju da proizvode. Mogao sam da napišem i da je Fiat paralelno razvio tri koncepta od kojih se odlučio za 128 (pretpostavio sam da to svi znaju). Zastavi dao šta je dao, a pretpostavljam da za 128 hatchback nisi ni čuo.Ili si rešio da ne čuješ.
Ja se izvinjavam usled svoje neobavestenosti, ali kako je tacno nastala Zastava 101 od fiata 128? Tj. kako je to nasim genijalnim inovatorima poslo za rukom da osmisle peta vrata i da ih zakace na Fiat 128? :)

Ubedjen sam da sam cuo/procitao neku pricu u kojoj se pominje vec pomenuta Simca 1100 kao uzor.
Fiat je paralelno razvijao nekoliko karoserijskih varijanti 128-ice. Klasičan sedan sa četvoro vrata, kupe, hečbek sa petoro vrata i karavan. Procena tadašnjeg rukovodstva je bila da sedan, kupe i karavan verzije imaju potencijala, dok bi se proizvodnja hečbeka ponudila Zastavi.

Slika
Slika
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
robbief
Postovi: 708
Pridružio se: 10 Mar 2012, 00:03

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od robbief » 31 Dec 2012, 12:45

Hvala.

Korisnikov avatar
bane valjevo
Postovi: 3224
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
Garaža: Hyundai Getz 1.3b
Lokacija: Beograd-Valjevo

Re: Idejni tvorac koncepta danasnjeg hedzbeka

Post od bane valjevo » 31 Dec 2012, 12:46

http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;

Odgovori