Karmann Ghia Type 34

Oldtimeri, youngtimeri i automobilski klasici
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45781
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Karmann Ghia Type 34

Post od Geza » 30 Mar 2013, 21:25

Koristeći dobre poslovne odnose sa Volkswagenom, nemački karoserista Karmann je 1961. godine započeo sa proizvodnjom novog modela pod oznakom Type 34. Nakon Bube u kabriolet izdanju i modela Type 14 u coupe i cabrio izdanjima, Type 34 je bio tek treće vozilo bazirano na nekom Volkswagenovom modelu. Kao osnova za rad je iskorišćena platforma Volkswagenovog modela 1500/1600 (Type 3), dok je za izgled karoserije bio zadužen torinski dizajn studio Ghia i glavni dizajner Sergio Sartorelli. Po nekim elementima na karoseriji Type 34 je neodoljivo podsećao na američki Chevrolet Corvair. Verovatno iz tog razloga Type 34 nikada zvanično nije ni nuđen kupcima na Volkswagenovom najvećem izvoznom tržištu.

Slika

U odnosu na ranije predstavljeni Type 14 novi model je bio nešto većih dimenzija, ali i bogatije opremljene unutrašnjosti. Najskuplji i najluksuzniji Volkswagen tog doba je od 1963. godine posedovao, kao opcionu opremu, elektropokretani šiber – pravi raritet čak i u današnje vreme. Pogon je u početku proizvodnje činio nedovoljno snažan benzinski agregat od 45 KS dobijenih iz 1.493 cm³. Zahvaljujući laganoj karoseriji i motoru smeštenom pozadi Type 34 je imao samo pristojne vozne karakteristike. 1963. godine počinje ugradnja motora sa dvostrukim karburatorom i 54 KS. Samo dve godine kasnije u ponudi je verzija Karmann Ghia 1600 L sa takođe 54 KS, ovaj put dobijene iz 1.584 cm³.

Slika

Ovaj 2+2 coupe je ostao usamljen u proizvodnji, pre svega zbog odbijanja Volkswagena da u proizvodnju ubaci Karmann Ghia 1600 TL hatchback coupe, a ista sudbina je zadesila i kabriolet verziju i to samo dva dana pred zvaničnu premijeru Volkswagena Type 3. 1968. godine u Karmann stiže pismo sledeće sadržine: "U interesu blagovremenog zajedničkog planiranja, želimo da vas obavestimo da planiramo da prekinemo proizvodnju modela Type 34 u sledećoj godini". Od 1961 do 1969. godine kupcima je isporučeno ukupno 42.505 primeraka, od kojih je još oko 1.500 i dalje u voznom stanju. Kao zamena za Type 34, Volkswagen i Porsche su predstavili 1969. godine zajednički model pod oznakom 914.

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Odgovori