Opel Ascona istorijat

Oldtimeri, youngtimeri i automobilski klasici
Odgovori
Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Opel Ascona istorijat

Post od kvcali » 26 Jan 2012, 19:17

Ascona A

28 oktobra 1970 Opel je lansirao Asconu u sedan verziji sa 2 i 4 vrata, i karavan verziju sa 3 vrata zvani u Voyage.
Ascona je nastala kao konkurencija Ford Taunusu, i ostala je u proizvodnji do 1975. Proizvedeno ih je 692.000 ukupno.
Ponuda je obuhvatala benzinske motore od 1.2 do 1.9, raspona snage izmedju 60 i 90 ks. Motor 1.2 je bio OHV, dok su 1.6 i 1.9 bili SOHC (ovo ne znam kolko je tacno). Svi motori su koristili jednogrli karburator.

Slika

Iako je imala prost dizajn Ascona 1.9 SR je imala uspeshnu karijeru u motosportu, sa Walterom Rohrlom u Evropskom Reli Sampionatu 1974. Steinmetz je razvio specijalnu verziju Ascone SR, sa dva jednogrla Solex karburatora i snagom od 125 ks.

Slika

Tokom 1975 manji broj Ascona sa 2 vrata i 1.9 motorima je izvezen u USA ali pod imenom Opel 1900, i prodavani su preko Buick-Opel dilera. Sve Opeli prodavani u USA 1975 su bili sa Bosch K-Jetronic ubrizgavanjem, dok u Evropsok verziji to nije postojalo. Ubgizgavanje goriva je dodato zbog propisa o izduvnim gasovima koji su bili doneti te godine. (inace ubrizgavanje na 1.9 motor je nasrafio nash covek, pronacicu neshto vishe i o tome)


Spisak motora Ascone A
* 1.2 S - 1196 cc, 60 PS (44 kW)
* 1.6 N - 1584 cc, 60-68 PS (44-50 kW)
* 1.6 S - 1584 cc, 75-80 PS (55-59 kW)
* 1.9 S - 1897 cc, 88-90 PS (65-66 kW)

Ascona B

Slika

Druga verzija Ascone je prezentovana 1975 u Frankfurtu.Bila je dostupna u verzijama sa 2 i 4 vrata, 2 i 3 vrata Coupe verziji, a Estate model nije postojao.
Ascona B je na pcoetku zadrzala iste motore kao i Ascona A, ali je 1978 1.9 motor zamenjem sa 2.0, i verzaijama sa vecom kompresijom kojima je bio potreban benzin od 98 oktana. Motor od 2L je imao Bosch L-Jetronic ubrizgavanje, a 1978 je takodje dodat i dizel motor od 2L.
Slika Slika Slika

U UK Ascona se prodavala kao Vauxhall Cavalier, a u JAR kao Chevrolet Chevair (prednji kraj kao od Mante B) i Chevrolet Ascona (identica evropskoj verziji).
Preko 1.2 miliona Ascona je proizvedeno do 1982.

* August 1975 - pocetak proizvodnje
* January 1976 - Zatamljena stakla kao opcija bez doplate
* September 1977 - Novi 2.0 motor (20S od 100 ks) iz Rekorda E sa hidraulicnim podizacima zamenjuje 1.9S motor.
* January 1978 - Novi 2.0 motor (20N od 90 PS) . Svi modeli dobijaju elektricne brisace
* January 1979 - Ascona 400 sa 2.4 motorom (16v, 144bhp). Ovo je bila reli verzija.
* February 1979 - 1.3 OHC motor zamenjuje raniju 1.2 OHV verziju.
* January 1980 - Novi 2.0E motor sa ubrizgavanjem od 110ks
* January 1981 - Promene na 19N i 20N motorima
* August 1981 - Kraj proizvodnje

Spisak motora Ascnoe B:
* 1.2 N - 1196 cc, 55 PS (40 kW)
* 1.2 S - 1196 cc, 60 PS (44 kW)
* 1.3 N - 1297 cc, 60 PS (44 kW)
* 1.3 S - 1297 cc, 75 PS (55 kW)
* 1.6 N - 1584 cc, 60 PS (44 kW)
* 1.6 S - 1584 cc, 75 PS (55 kW)
* 1.9 N - 1897 cc, 75 PS (55 kW)
* 1.9 S - 1897 cc, 90 PS (66 kW)
* 2.0 N - 1979 cc, 90 PS (66 kW)
* 2.0 S - 1979 cc, 100 PS (74 kW)
* 2.0 E - 1979 cc, 110 PS (81 kW)
* 2.1 D - 2068 cc, 58 PS (43 kW)
* 2.4 I - 2420 cc, 144 PS (106 kW)

treba pomenuti i reli verziju acona i400

Slika

Slika

Slika

Ascona C

Slika

Slika

Septembra 1981 godine sa montaznih traka General Motorsa u Evropi sisla je Opel Askona. Ona je bila direktan naslenik Askone B (1975-1981) ali po dizajnu i tehnickim resenjima nije mnogo podsecala na model B. Uporedo se pocela proizvoditi sa Kadetom D koji je bio u klasi sa Golfom i Fordom Eskortom,dok su Askoni bili rivali Ford Siera,Pasat 32B,Audi 80,pezo 305 i reno 18.
Proizvodila su se dva modela i to model C i model CC (compat cupe) poznatiji kao hatchback. Model CC je bio neznatno siri I duzi od modela C pa se ujedno i smatrao kao konforniji i skuplji model. Model CC je nastao na bazi Mante cupe.
Model C se proizvodio sa dvoje i cetvoro vrata,a model CC sa troje i petoro vrata.
Askona se proizvodila u vise drzava i to u Nemackoj (Russelsheim), Belgija (Antwerpen),Saragossa (Spanija) i Engleska (Luton). U Englekoj Askona je nosila naziv Cavalier (Vauxhall),i taj naziv je u Engleskoj nasledila i Vektra,i ako je ona direktan naslednik Askone ona je za nase trziste dobila drugo ime.
Askona se po paketu opreme proizvodila u baznoj veziji,verziji Luxus,Berlina i SR (kasnije SRE). Askona je imala i velik izbor fabricke dodatne opreme,a narocito je ta oprema bila naglasena u CD modelu. U to vreme grejaci sedista i retrovizora,siberdah,svetla za maglu,bord kompjuter kao i aluminijumske felne tonirana stakla tada je bio luksiz. Kakvu je Askona opremu tada imala govori podatak da su pojedini modeli mogli da vrse nivelaciju zadnje osovine pomocu vazduha iz kompresora zavisno od opterecenja. Zanimljivo je da se u mnogim drzavama gde GM ima fabrike proizvodio auto na bazi Askone. n.pr. Holden Camira 1983 (Austalija),Chevrolet Monza 1982 (Brazil),Isuzu (Florian) Aska 1983 (Japan),Daewoo Espero 1992, Buick Skyhawk 1982, Cadillac Camarron 1981, Shevrolet Cavalier 1981, Oldsmobile Firenza 1982, Pontiac 2000 1981.
1985 godine nazivi modela se menjaju tako da bazni model je LS, Luxus je GL, Berlina je GLS, a SR prelazi i GT. Proizvodilia se i u kabiolet,caravan i van verziji.
Proizvonja Askone se zavrsila 1989 godine sa proizvedenih 1 721 649 primeraka,i Askonu je zamenila Vektra A
U praksi Askona se pokazala kao vrlo pouzdan i "skoro" neunistiv auto. Osim anjspricera (koji su malo komplikovaniji) Askone sa karburatorskim sistemima i Askone disel imaju vrlo prostu mehaniku,i vrlo su jednostavni automobili za odrzavanje.
I ako je njihova proizvodnja prestala pre skoro dvadeset godina,askone su i dalje odolele zubu vremena,doduse uz razumljive investicije,i jos uvek se voze sirom nase zemlje i evrope.

Motori koji svi se ugradjivali bili su:

1.3N 1297cc 44/60
1.3S 1297cc 55/75
1.6N 1598cc 55/75
C16LZ 1598cc 55/75
C16NZ-E16NZ 1598cc 55/75
16SV 1598cc 60/82
16SH 1598cc 66/90
18NV 1796cc 62/84
C18NE 1796cc 74/100
1.8E 1796cc 85/115
C20NEF 1998cc 74/100
C20NE-20NE 1998cc 85/115
20SEH 1998cc 96/130
16D-16DA 1598cc 40/54

Rasplinjaci koji su bili na motorima:

1.3N Solex 35 PDSI
1.3S Pierburg 2E3
1.6N Pierburg 1B1
C16LZ Multec sa katalizatorom poluindzeksn
C16NZ-E16NZ Multec sa katalizatorom poluindzeksn
16SV Pierburg 2E3
16SH GM Varajet II
C18NE Bosch Lu-Jetronic sa katalizatorom pun indzeksn
18NV Pierburg 2EE
1.8E Bosch Le-Jetronic pun indzeksn
C20NEF Bosch Motronic ML4 pun indzeksn
C20NE-20NE Bosch Motronic ML4 sa katalizatorom pun indzeksn
20SEH Bosch Motronic ML4 sa katalizatorom
16D-16DA Wirbelkammerdiesel

Najpoznatija tuning dorada Irmscher

Slika

Slika

Ascona C opema po godinama i kolicini koja je montirana

Fioke za kasete
1986: 46,-
1987: 54,-
1988: 49,-
Slika

Petostepeni menjac
1986: 510,-
1987: 530,-
1988: ---,-
Slika

ABS 1987 2.0i Motor / 1.8S Motor
Slika

Automatski menjac 3 brzine
1986: ab 1088,-
1987: ab 1095,-
1988: 1115,-
Slika

Kuka - Ascona GT
1986: 559,-
1987: 576,-
1988: 599,-
Slika

Al. Felne 5 1/2 x 13, Ascona / Ascona Luxus / Ascona Berlina modeli do 1984
nema podataka o kolicini
Slika

Al. Felne 5 1/2 x 13, modeli od 1985
1986: 722,-
1987: 744,-
1988: 774,-
Slika

Al. Felne 5 1/2 x 14, Ascona GT od 1985
1986: 722,-
1987: 744,-
1988: 774,-
Slika

Al. Felne 5 1/2 x 13 Ascona C Jubilee od 1985
Slika

Nivelacija zadnje osovine manuelna
1986: 164,-
1987: 169,-
1988: 176,-

Nivelacija zadnje osovine automatska
1986: 722,-
1987: ---,-
1988: ---,-
Slika

Bordkompjuter (disel nema)
1986: 510,-
1987: 525,-
1988: 546,-
Slika

Podizaci stakla
1986: 1375,-
1987: 1416,-
1988: 1473,-
Slika

Nasloni za glavu na zadnjem sedistu
1986: 228,-
1987: 235,-
1988: 245,-
Slika

Zadnji brisac (model cc 5v) GLS serija
1986: 291,-
1987: 300,-
1988: ---,-
Slika

Podesavanje vozacevog sedista po visini
1986: 111,-
1987: 114,-
1988: 119,-
Slika

Podesavanje volana po visini
1986: 277,-
1987: ---,-
1988: 297,-
Slika

Grejaci sedista
1986: 193,-
1987: 199,-
1988: 207,-
Slika

Sportska sedista
1986: 435,-
1987: 448,-
1988: 466,-
Slika

Svetla za maglu
1986: 280,-
1987: 337,-
1988: 351,
Slika

Elektricni retrovizori

Bez grejaca retrovizora
1986: 124,-
1987: 128,-

Sa grejacima retrovizora
1986: 259,-
1987: 128,-
1988: 266,-
Slika

Senka na sofersajbni
1986: 235,-
1987: 242,-
1988: 307,-
Slika

Siberdah (rucni)
1986: 864,-
1987: 890,-
1988: 926,-
Slika

Servo volan
1986: 1100,-
1987: 990,-
1988: 995,-

Sportski volan
1986: 277,-
Slika

Brisaci farova
1986: 330,-
1987: ---,-
1988: 354,-
Slika

Dekor

Slika Slika Slika


Dekor Ascona C Universal
Slika

Dekor Ascona C CD Stufenheck
Slika

Dekor Ascona C CD Fliessheck
Slika

Dekor Ascona C J
Slika

Dekor Ascona C GLS-Exklusiv
Slika

Dekor Ascona C Sprint
Slika

Dekor Ascona C GT/Sport,Sport,Exclusive,Sprint
Slika

Dekor Ascona C Jubilee
Slika

Dekor Ascona C Touring Stufenheck
Slika

Dekor Ascona C Touring Fliessheck
Slika

Znacenje oznaka na motorima
Slika


Motori koji su ugradjivani u Asconama
Slika

Razlike u izvoz motora:
Motor i S18E S16SH su revidirani izduvnih emisione standarde u ŠvedskoJ i ŠvaJcarskoJ i izgrađen tehnologiom. Ovo uključivalo smanjenje azotnih oksida i ugljovodonika:
- Izduvni sistem kontrole emisiJa (S16SH)
- RecirkulaciJu izduvnih gasova (S16SH i S18SE)
- Regulator ventil aktuator (S16SH, samo rucni prekidač)
- Izduvni - Nachbrennsistem (S16SH)

Vrsta goriva:
Motori E16NZ / C16NZ / C16LZ / 16SV / E18NV / 20Ne / C20NE / 20SEH imaju oktanski utikač, sa koJima motor može da se prilagodi prema odgovaraJućim benzinom.

Motori 13s, 16SH i 18E potrebno je po priručniku i dalje 98 oktana. Ovo se odnosi samo na olovno gorivo.

Manuelni menjač

Fabrika je konstruisala za Ascona C cetvorostepeni i petostepeni menjac. Pored toga, tu je 3-stepeni automatski bez elektronske kontrole. Zbog različitih veličina motora, različite vrste opreme su korišćeni. Klasifikacija se ovde vrši maksimalnom opterećenju motora obrtni momenat.
F10 Transmisija - 100 Nm
F13 Transmisija - 130 Nm
F16 Transmisija - 160 Nm
Ove cifre su samo grubi vodič. U opštem slučaju, ovi prenosi se više energije, to je dato toleranciju od + 20%.
Treba napomenuti da je prenos F10 / F13 ne mogu lako razmenjuje sa F16 prenos.
Pored motora konverzije u motor - menjač kombinacija, disk vratila i Struts i Ascona da se zameni. Ovi stane F10 / F13 F16 ne menjačem.



Prenosnih odnosa zupčanika
Razlika je između nekoliko opcija za prenos.
Razlika je ovde napravljena i za duzi i kratki odnos. "duzi Odnos zuma (SR =) Maksimalna brzina se postiže kada su zupčanici u 4. brzini.
Naravno, broj 5 se koristiti samo kao gorivo štedi opremu.
U opoziciji prenos je "kratki odnos" (= CR). prenosni odnosi su nešto kraći. Maksimalna brzina se postiže u 5. stepenu prenosa.
CR opremu imale su sportske verzije Ascona C, odnosno, u GT i GT Sport modela. Izuzetak je bio model sa GT 1987g. 16SV motor od 82 KS.



Menjaci

Slika

Menjac F10 - motori samo od 1.3 ccm
Slika

Menjac F13
Slika

Menjac F16
Slika

Menjac F20 F25 F28
Slika


Automatik
Slika

Tehnicki podaci i dijagrami

Navedeni motori su se najcesce sretali u Askonama

13N
Slika

13S
Slika


16N
Slika

C16NZ
Slika

16SV
Slika

16SH
Slika

E18NV
Slika

C18NE
Slika

18SE
Slika

18E
Slika

C20NE
Slika

20SEH
Slika

16D
Slika


Vrlo retke prerade na kabrio

Slika

http://www.youtube.com/watch?v=hA9AAo2-1p8

http://www.youtube.com/watch?v=-uSvCSzF8Tc
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Opel Ascona istorijat

Post od dragan » 26 Jan 2012, 20:05

moj stric je imao verziju c sa 1.3s motorom, isla je bas dobro...
posle je kupio astru prve generacije sa 1.4 60ks, ta se vukla ko prebijena...
uglavnom, bilo je zanimljivih ponuda opreme...

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10569
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Opel Ascona istorijat

Post od Sloba » 26 Jan 2012, 20:06

Ta starija kola su sa osamdesetak konja letela...

Korisnikov avatar
profesorPROST
Postovi: 3282
Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
Lokacija: Beograd

Re: Opel Ascona istorijat

Post od profesorPROST » 26 Jan 2012, 20:10

Imao je moj drugar 1.6D '84. CD oprema, za to vreme u FULL-u.
El. podizači, možda i sva 4 ne sećam se, cent. brava, električno podešavenje retrovizora, metalik svetlo plava (možda i najbolja boja za Asconu), alu felne, plišana sedišta, ma stvarno oprema do jaja :smesko:
Never Say Never Again

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Opel Ascona istorijat

Post od kvcali » 26 Jan 2012, 20:11

Karburator rulez :mrgreen: S oznaka pored kubikaze na gepeku :mig:
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Opel Ascona istorijat

Post od kvcali » 26 Jan 2012, 23:40

Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
Neskica
Postovi: 424
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: Ford Focus 1.6 TDCi
Lokacija: New Woodgood

Re: Opel Ascona istorijat

Post od Neskica » 28 Jan 2012, 20:52

kvcali je napisao:Karburator rulez :mrgreen: S oznaka pored kubikaze na gepeku :mig:
Vozila se Ascona 1.8 S(1987.god) zadnja serija-dobrih 15-ak godina.
Prešla oko 2ooooo bez ijednog problema sa motorom(limarija nije bila te sreće :kezo: )
Jedini problem je bio baš sa karburatorom (fuc***g Pierburg)

Korisnikov avatar
superboss
Postovi: 3771
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Opel Ascona istorijat

Post od superboss » 28 Jan 2012, 21:12

Jedino taj model, sa pierburgom 2EE je bio los. Neaime, kao sto je kvcali rekao davno to je model koji je proizveden za severna trzista, I ima veoma glupu kombinaciju karburatora sa kompom...kombinacija idealna za stvaranje problema.
What i do for the livin'? I live for the livin'.

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Opel Ascona istorijat

Post od kvcali » 28 Jan 2012, 21:15

Da taj pierburg je smrt na svim 1.8 blokovima, posebno C18NV koji je isao u kadete i vectrea, varijet II zavrsava posao, cisto informacije, mozda nekom i zatreba :mrgreen:
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
superboss
Postovi: 3771
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Opel Ascona istorijat

Post od superboss » 28 Jan 2012, 21:46

Znam, ja sam ga imao, primenio sam ''lek'' sa varajetom.
Losa strana takvog resenja je veca potrosnja varajeta.
Mada,povecava se snaga.

E da, ohc motori su poceli da se primenjuju od oktobra '79.
What i do for the livin'? I live for the livin'.

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Opel Ascona istorijat

Post od kvcali » 30 Jan 2012, 13:08

Jedana zanimljivost, muzejska ascona B 400 sa kojom je Walter Rohrl 1982. osvojio svetski reli sampionat

Slika

Slika
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Odgovori