Citroen GS/GSA
Poslato: 17 Dec 2014, 22:18
Citroen GS 2015. slavi 45 godina od početka proizvodnje. Ovaj porodični automobil je predstavljen u septembru 1970. godine, na sajmu automobila u Parizu. Prvu značajnu nagradu je osvojio 1971. kada je proglašen za evropski automobil godine, ispred Volkswagena K70 i Citroena SM.
GS je bio udoban porodični automobil sa četvoro vrata i prostorom za petoro odraslih osoba, uz mnogo litara prtljažnog prostora. Natprosečan komfor u vožnji je imao zbog hidropneumatskog sistema suspenzije, dok je bezbednost bila osigurana disk kočnicama na svim točkovima.
1972. godine je predstavljena karavan verzija, a naročito je popularna bila varijanta Palas, koja je posedovala posebne luksuzne detalje.
Kod modela GS se posebno ističe ograničeno izdanje pod imenom Birotor, rađeno u saradnji sa NSU-om, koje se odlikuje Wankel motorom od 107 KS.
GS-serija je 1980. godine detaljno unapređena. Ime promenjeno u “GSA'' i skoro svi modeli su posedovali 1.3-litarski motor.
Ukupno je proizvedeno skoro dva i po miliona primeraka. Citroen GSA se neko vreme proizvodio u bivšoj Jugoslaviji, i to u pogonima Koparskog Cimosa, a zanimljivost je da se umesto oznake GSA kod nas koristila oznaka GA.
https://www.youtube.com/watch?v=QcQWfgSHiOU
GS je bio udoban porodični automobil sa četvoro vrata i prostorom za petoro odraslih osoba, uz mnogo litara prtljažnog prostora. Natprosečan komfor u vožnji je imao zbog hidropneumatskog sistema suspenzije, dok je bezbednost bila osigurana disk kočnicama na svim točkovima.
1972. godine je predstavljena karavan verzija, a naročito je popularna bila varijanta Palas, koja je posedovala posebne luksuzne detalje.
Kod modela GS se posebno ističe ograničeno izdanje pod imenom Birotor, rađeno u saradnji sa NSU-om, koje se odlikuje Wankel motorom od 107 KS.
GS-serija je 1980. godine detaljno unapređena. Ime promenjeno u “GSA'' i skoro svi modeli su posedovali 1.3-litarski motor.
Ukupno je proizvedeno skoro dva i po miliona primeraka. Citroen GSA se neko vreme proizvodio u bivšoj Jugoslaviji, i to u pogonima Koparskog Cimosa, a zanimljivost je da se umesto oznake GSA kod nas koristila oznaka GA.
https://www.youtube.com/watch?v=QcQWfgSHiOU