Stranica 1 od 1

Opel Rekord D '72.

Poslato: 28 Jan 2012, 22:26
od kvcali
Jos malo istorije...

Slika

Slika

Opel Rekord D zapoceo je svoju sudbinu davne 1971 godine, kada je prvi prototip bio spreman za tesniranje.Ubrzo nakon prvih prototipova, zapocela je i proizvodnja, tacnije 1972 godine.Proizvodnja je trajala do 1977 godine, kada ga je nasledio Rekord E1.
Rekord D ili popularno Rekord II(ova oznaka je uvedena zbog cestog mesanja indeksa "D" sa "Diesel" gorivom) proizvodio se u vise varianti.
-Kupe
-Limuzina sa dvoja vrata/"L" limuzina sa dvoja vrata
-Limuzina sa cetvoro vrata/"L" limuzina sa cetvoro vrata
-Karavan sa troja vrata
-Karavan(teretni) sa troja vrata
-Karavan "L" cetvoro vrata
Takodje postojala je verzija Rekord >Sprint< koji se razlikuje od ostalih po malo opremljenijem enterijeru(Instrument tabla).U Sprint model je isao isljucivo 1.9SH motor.


Motori koji su u pocetku bili dostupni ,i zapremine:
- 1698cc(Rekord 1700), 60KS/o/min4800
114Nm(od 2000 do 2100o/min)

- 1698cc (Rekord 1700), 66KS/o./min5300
120Nm(od 2200 do 3000 o/min)

- 1698S (Rekord 1700S), 83KS/o./min5400
130Nm(od 2600 do 3800o/min)

- 1897cc(Rekord 1900), 75KS/o./min4800
135Nm(od 2200 do 3400o/min)

- 1897SHcc(Rekord 1900SH),97KS/o./min5200
148Nm(od 3800o/min....)

, su karakteristicni po nazivu CIH( Camshaft-in-head), sto u prevodu znaci bregasta osovina u glavi, sto kod nekih ranijih Opela nije bio slucaj.
Kasnije su se pojavili motori :

-1.9S (1897cc, 90KS pri 4800o/min;148Nm 3800o/min)

-2.0S(1956cc,Rekord 2000, 100KS),158Nm(od 3400 do 3800 o/min)

-i dizel motor (2068cc ,2.1D 60KS).

Menjac je cetvorostepeni i standardan za sve varijante Rekorda D ili automatski sa tri brzine.
Obicni menjac:
Koso ozubljeni potpuno sinhronizovani menjac.
4 brzine za napred, 1 brzina za nazad i polozaj praznog hoda.Ciscenje ulja magnetom u karteru.
Prenosni odnosi:
1.brz ......... 3,428
2.brz ......... 2,156
3.brz ......... 1,366
4.brz ......... 1,000
Rikverc........3,317

Automatski menjac:
Hidraulicni menjac ,planetni sa tri brzine.Hidraulicno saltanje sa 3 viseplocna kvacila i pojasnom kocnicom.
1.brz ......... 2,40
2.brz ......... 1,48
3.brz...........1,00
Rikverc........1,92

-Suvo kvacilo sa jednom plocom, mehanicka poluga na sajlu.Na instrument tabli postoji indikacija za podesavanje kvacila.

-Karoserija:
Samonoseca ,celicna karoserija.
Ojacanja na celu i zadnjem delu.
konstruisana za sto bolje absorbovanje udarne energije.
Zastita od korozije fosfatiranjem.Zastita patosa na vostanoj osnovi.

-Vesanje:
-Prednje vesanje je nezavisno sa stabilizatorom(balans stangla).
Zavojne opruge sa postepeno povecanim opruznim pomerajem.
Dvosmerni teleskopski amortizeri.
-Zadnje vesanje u vidu krute osovine, sa duplim uzduznim nosacima za prihvatanje vucnih i kocionih sila, i poprecnim nosacem za prihvatanje bocnih sila.
Zavojne opruge sa stalnim(konstantnim) pomerajem.
Dvosmerni teleskopski amortizeri.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika Slika Slika

Re: Opel Rekord D '72.

Poslato: 28 Jan 2012, 22:42
od nikaragva
Taj record sa troje vrata, mi je jedan od lepsih opela iz proslih dana, ako ne i najlepsi.

Re: Opel Rekord D '72.

Poslato: 28 Jan 2012, 23:07
od profesorPROST
Sećam se kad je moj komšija tamo negde krajem 80-tih kupio ovakav zeleni.
Kako mi je to tad bio ružan auto, još ovakva drečavo zelena :uf:

Isti model, ista boja:
Slika

Re: Opel Rekord D '72.

Poslato: 29 Jan 2012, 17:06
od Martin
Pravi evropski Muscle car!!! :driving:

Re: Opel Rekord D '72.

Poslato: 29 Jan 2012, 17:24
od dragvorl
Svaka cast na prilogu. :bravo:

Re: Opel Rekord D '72.

Poslato: 29 Jan 2012, 17:37
od kvcali
Hvala, bice jos...
Zaista prelep auto pogotovo u kupe verziji, u principu svi opeli tog doba su malo "amerikanizovani" sto se meni i svidja :mrgreen:

Re: Opel Rekord D '72.

Poslato: 11 Sep 2012, 02:15
od commodore
@kvcali,
Super ti je prilog:)))

Jest da ga nisi ti napisao ;) , ali oprosteno ti je , naravno ,sve u sluzbi ljubavi prema oldtajmerima:)
Slucajno sam naleteo na ovu temu i na svoj tekst preuzet sa drugog foruma, pa eto , samo da pozdravim temu:)
pozdrav svim ljubiteljima ovog lepog automobila:)

Re: Opel Rekord D '72.

Poslato: 11 Sep 2012, 08:30
od ZAXSPEED
http://www.youtube.com/watch?v=-1UG_gGw ... r_embedded#!
Kad smo već kod Amerikanizovanih Opela:

Slika

A ovog bi i sada vozio:

Slika

:doubleup: :doubleup:

Re: Opel Rekord D '72.

Poslato: 11 Sep 2012, 09:49
od swemir
stari opeli su mi stvarno dobri...

Re: Opel Rekord D '72.

Poslato: 11 Sep 2012, 10:03
od mr.Big
Nekad je Opel bio limuzina, prava lađa na točkovima, skoro premijum. :doubleup:
Posle je počeo da se trti u nižu klasu... :ccc:

Re: Opel Rekord D '72.

Poslato: 11 Sep 2012, 10:04
od vlajko
Slika

Ovakvog belog 1.9 smo imali kad sam bio klinac.
Bio je vikend auto za sređivanje uz fićka za svaki dan.
A onda su oba ustupila mestu Jugu45. :(

Re: Opel Rekord D '72.

Poslato: 11 Sep 2012, 11:15
od ZAXSPEED
:kuku: :kuku: :kuku: :nonono: :nonono: :nonono:

Re: Opel Rekord D '72.

Poslato: 26 Apr 2018, 23:46
od Geza
Slika
Slika