30 godina VOLVO-a 760
Poslato: 06 Feb 2012, 23:50
Nesto malo drugacije i severnije
30 godina Volva 760 – auta koji je bio prekretnica za Volvo
Volvo ove godine obelžava trideset godina modela 760, za kojeg se smatra da je svojevrsna prekretnica u pretvaranju švedske fabrike prema modernoj kompaniji. Predstavljen 1982., Volvo 760 se proizvodio do 1990. godine.
Prilikom stvaranja prvih planova za ovaj automobil 1975. godine, Volvo, ali i cela automobilska industrija suočavali su se s brojnim poteškoćama. Naftna kriza tek je prošla, a Volvo je imao rastućih problema s kvalitetom novog Volva 240. Bilo je to teško vreme za švedsku kompaniju. Proizvodnja u Torslandi je bila preskupa i neisplativa, baš kao i izvoz automobila.
Seriji 200 se brzo pridružila nova generacija manjih modela iz holanske podružnice Volvo Car BV, ali je Volvu istinski trebao novi reprezentativni model koji će pomiriti želju za prostranošću, te u isto vreme sigurnošću i učinkovitošću. Bilo je vrlo teško predvideti zahteve automobilskih kupaca tokom turbulentnih 80-tih godina prošlog veka.
Volvo 760 nastao je u vreme kada su se uslovi poslovanja menjali na dnevnoj bazi, a i unutar same kompanije stvorila su se različita mišljenja oko nastanka ovog automobila. U to vreme nije bilo Interneta koji bi poslužio za širenje vidika, pa je Volvo iskoristio najbolji mogući alat toga vremena – podrobne analize globalnog tržišta i zahtjeva kupaca.
Odlučeno je da pouzdanost, učinkovitost, trajnost, jednostavnost održavanja, nizak nivo buke, dizajn i performanse upravo ovim redosledom budu smernice razvoja novog automobila. Takođe je odlučeno da se koristi robusni zadnji pogon, kao i to da međuosovinski razmak bude 10 cm duži od onog kod modela 240.
Volvo 760 bio je nešto kraći od modela 240, ali je imao istu širinu, a bio je i 100 kg lakši. Zbog smanjenja troškova tehnička podloga je, uz blage modifikacije, bila preuzeta od modela serije 200. Vanjski dizajn je naravno bio potpuno nov.
Projekt kodne oznake P31 bio je predmet stalnih promena. Tehničke su specifikacije i dizajn finalizirani u poslednjem trenutku. Odabir pravog dizajna i tehničkog sadržaja bio je toliko težak, koliko i bitan. Iako je predstavljanje planirano za 1980. godinu, sve se odlozilo za godinu kasnije.
Oko dizajna Volva 760 bilo je mnogo polemika unutar samog Volva. Mnogi su želeli klasični sedan, a neki su zagovarali hatchback izvedbu. No, konačnu je reč dao financijski deo koji je tražio automobil jednostavnih ravnih linija i oštrih uglova, a sve u cilju što manjih proizvodnih troškova.
Konceptni VCC (Volvo Concept Car) dao je nagoveštaj konačnog izgleda. Na kraju je 760 bio prava kocka u pokretu, što je uticalo na vrhunsku prostranost, a automobilu dalo prepoznatljiv nastup i jedinstven karakter. Ta se odluka pokazala ispravnom jer je u moru zaobljenih i zaoštrenih automobila kockasti 760 bio izuzetno markantna pojava.
Posebna je paznja bila posvećena pouzdanosti, pa su prvi prototipovi prošli opsežna testiranja u ekstremnim uslovima eksploatacije, prešavši 3.200.000 testnih kilometara.
Planovi za predstavljanje Volva 760 na Sajmu automobila u Frankfurtu 1981. godine morali su biti odgođeni, pa je automobil konačno predstavljen 1982. godine. Volvo 760 je bio elegantan, ugodan za vožnju i udoban automobil dostupan s tri motora: 2.3 litarskim četverocilindarskim turbobenzincem, 2.8 litarskim V6 benzincem te 2.4 litarskim rednim šestocilindarskim dizelašem s polica Volkswagena. S ovim je motorom Volvo 760 bio svojevremeno najbrži dizel automobil na svetu.
U Švedskoj je novi 760 GLE s cenom od 99.800 SEK bio tik ispod psihološke granice od 100.000 SEK, a za taj je novac kupac dobijao bogato opremljen automobil s V6 motorom, automatskim menjačem, klima uređajem, servo upravljanjem i krovnim otvorom. Ne čudi što je prodaja krenula odlično.
Volvo 760 je postao produkcijska i financijska prekretnica za Volvo Car korporaciju, te je stvorio bazu za nastavak uspješnog poslovanja kompanije. Bez Volva 760 ne bi bilo Volva 850, a bez Volva 850 ne bi bilo Volva S80 i tako dalje. Ipak, iza svega je stajala i ogromna investicija od 3,5 milijardi SEK.
No cilj je bio zadržati prodajne rezultate tokom 80-tih godina i ući u 90-te godine, što je i postignuto. Posljednji automobil s korenima Volva 760 bio je Volvo V90, čija je proizvodnja obustavljena 1998. godine.
Sve u svemu – Volvo 760 proizveden je u 221.309 primjeraka (1.230.704 uključujući Volvo 740) pre nego je 1990. godine zamijenjen modelom 960. Do tada se Volvo 760 dokazao kao tvorac profita i graditelj imidža Volva.
30 godina Volva 760 – auta koji je bio prekretnica za Volvo
Volvo ove godine obelžava trideset godina modela 760, za kojeg se smatra da je svojevrsna prekretnica u pretvaranju švedske fabrike prema modernoj kompaniji. Predstavljen 1982., Volvo 760 se proizvodio do 1990. godine.
Prilikom stvaranja prvih planova za ovaj automobil 1975. godine, Volvo, ali i cela automobilska industrija suočavali su se s brojnim poteškoćama. Naftna kriza tek je prošla, a Volvo je imao rastućih problema s kvalitetom novog Volva 240. Bilo je to teško vreme za švedsku kompaniju. Proizvodnja u Torslandi je bila preskupa i neisplativa, baš kao i izvoz automobila.
Seriji 200 se brzo pridružila nova generacija manjih modela iz holanske podružnice Volvo Car BV, ali je Volvu istinski trebao novi reprezentativni model koji će pomiriti želju za prostranošću, te u isto vreme sigurnošću i učinkovitošću. Bilo je vrlo teško predvideti zahteve automobilskih kupaca tokom turbulentnih 80-tih godina prošlog veka.
Volvo 760 nastao je u vreme kada su se uslovi poslovanja menjali na dnevnoj bazi, a i unutar same kompanije stvorila su se različita mišljenja oko nastanka ovog automobila. U to vreme nije bilo Interneta koji bi poslužio za širenje vidika, pa je Volvo iskoristio najbolji mogući alat toga vremena – podrobne analize globalnog tržišta i zahtjeva kupaca.
Odlučeno je da pouzdanost, učinkovitost, trajnost, jednostavnost održavanja, nizak nivo buke, dizajn i performanse upravo ovim redosledom budu smernice razvoja novog automobila. Takođe je odlučeno da se koristi robusni zadnji pogon, kao i to da međuosovinski razmak bude 10 cm duži od onog kod modela 240.
Volvo 760 bio je nešto kraći od modela 240, ali je imao istu širinu, a bio je i 100 kg lakši. Zbog smanjenja troškova tehnička podloga je, uz blage modifikacije, bila preuzeta od modela serije 200. Vanjski dizajn je naravno bio potpuno nov.
Projekt kodne oznake P31 bio je predmet stalnih promena. Tehničke su specifikacije i dizajn finalizirani u poslednjem trenutku. Odabir pravog dizajna i tehničkog sadržaja bio je toliko težak, koliko i bitan. Iako je predstavljanje planirano za 1980. godinu, sve se odlozilo za godinu kasnije.
Oko dizajna Volva 760 bilo je mnogo polemika unutar samog Volva. Mnogi su želeli klasični sedan, a neki su zagovarali hatchback izvedbu. No, konačnu je reč dao financijski deo koji je tražio automobil jednostavnih ravnih linija i oštrih uglova, a sve u cilju što manjih proizvodnih troškova.
Konceptni VCC (Volvo Concept Car) dao je nagoveštaj konačnog izgleda. Na kraju je 760 bio prava kocka u pokretu, što je uticalo na vrhunsku prostranost, a automobilu dalo prepoznatljiv nastup i jedinstven karakter. Ta se odluka pokazala ispravnom jer je u moru zaobljenih i zaoštrenih automobila kockasti 760 bio izuzetno markantna pojava.
Posebna je paznja bila posvećena pouzdanosti, pa su prvi prototipovi prošli opsežna testiranja u ekstremnim uslovima eksploatacije, prešavši 3.200.000 testnih kilometara.
Planovi za predstavljanje Volva 760 na Sajmu automobila u Frankfurtu 1981. godine morali su biti odgođeni, pa je automobil konačno predstavljen 1982. godine. Volvo 760 je bio elegantan, ugodan za vožnju i udoban automobil dostupan s tri motora: 2.3 litarskim četverocilindarskim turbobenzincem, 2.8 litarskim V6 benzincem te 2.4 litarskim rednim šestocilindarskim dizelašem s polica Volkswagena. S ovim je motorom Volvo 760 bio svojevremeno najbrži dizel automobil na svetu.
U Švedskoj je novi 760 GLE s cenom od 99.800 SEK bio tik ispod psihološke granice od 100.000 SEK, a za taj je novac kupac dobijao bogato opremljen automobil s V6 motorom, automatskim menjačem, klima uređajem, servo upravljanjem i krovnim otvorom. Ne čudi što je prodaja krenula odlično.
Volvo 760 je postao produkcijska i financijska prekretnica za Volvo Car korporaciju, te je stvorio bazu za nastavak uspješnog poslovanja kompanije. Bez Volva 760 ne bi bilo Volva 850, a bez Volva 850 ne bi bilo Volva S80 i tako dalje. Ipak, iza svega je stajala i ogromna investicija od 3,5 milijardi SEK.
No cilj je bio zadržati prodajne rezultate tokom 80-tih godina i ući u 90-te godine, što je i postignuto. Posljednji automobil s korenima Volva 760 bio je Volvo V90, čija je proizvodnja obustavljena 1998. godine.
Sve u svemu – Volvo 760 proizveden je u 221.309 primjeraka (1.230.704 uključujući Volvo 740) pre nego je 1990. godine zamijenjen modelom 960. Do tada se Volvo 760 dokazao kao tvorac profita i graditelj imidža Volva.