Fiat Ritmo

Oldtimeri, youngtimeri i automobilski klasici
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31636
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Fiat Ritmo

Post od Geza » 02 Maj 2018, 21:30

40. Rođendan: Fiat Ritmo (1978.)
https://autopress.hr/povijest/40-rodend ... itmo-1978/

Na uspješnim temeljima legendarnog modela 128 nastao je Fiat Ritmo koji je u svoje doba tehnološki i gabaritima bio za korak ispred Volkswagen Golfa, ali mu je reputaciju ozbiljno ugrožavao nekvalitetan čelik iz SSSR-a.

Predstavljen je u Torinu 1978. godine i odmah je dospio na naslovnice svih respektabilnih medija. Fiat Ritmo donosio je avangardan dizajn, potpisao ga je Sergio Sartorelli, tadašnji šef dizajna Fiata, a koliko je u svom poslu uspio najbolje su prepoznali kupci. Originalan i prepoznatljiv dizajn slijedila je vojska fanova. Čak i dan danas dileme nema. Već letimičan pogled na karoseriju iz bilo kojeg kuta nedvosmisleno daje do znanja da je to Fiat Ritmo. On je produkt originalnijih, romantičnijih i boljih vremena, ali o tome detaljnije nekom drugom prilikom.

Slika

Uglavnom, premda je krajem 70-ih godina u Europi hatchback format karoserije još uvijek bio pomalo nepoznat pojam, Fiat Ritmo imao je sve ključne predispozicije za tržišni uspjeh. Volkswagen Golf predstavljen 1974. godine upravo je postajao hitom pa su se Talijani odlučili na zaokret u nomenklaturi. Premda su svi očekivali da će se novi model zvati 138, u posljednji trenutak izbor je pao na ime Ritmo. Time su dodatno željeli naglasiti kako je spreman ravnopravno se boriti s novim bestsellerom iz Wolfsburga. I dobro su odlučili!

Dužinom od 394 cm, širinom od 165 i visinom od 140 cm Fiat Ritmo bio je pošten komad auta. Prostrana unutrašnjost dodatno je naglašena međuosovinskim razmakom od 245 centimetara, a u usporedbi s Volkswagen Golfom prve generacije, Fiat Ritmo bio je čak 23 centimetara duži pa je nudio za dva koplja bolji komfor. Dobar dojam naglašen je prtljažnikom obujma 330 litara, koji se uz preklapanje sjedala mogao povećati na 1100 litara. Koncepcija, ali i sve bitne komponente, preuzete iz Fiata 128, bile su snažan adut. Uostalom, postoje ozbiljni razlozi zbog kojih je Fiat 128 osvojio titulu Europskog automobila 1970. godine.

Originalna karoserija nudila je, za ono vrijeme, vrhunsku aerodinamiku pa Fiat Ritmo ima koeficijent otpora zraka od 0,38, što doprinosi performansama. Neovisan ovjes na svim kotačima i razmjerno nisko težište nudili su odličnu stabilnost, kočni sustav izveden je s diskovima sprijeda i bubnjevima straga pa je donekle bio sklon pregrijavanja prilikom dugotrajne oštre vožnje. Benzinci sa četiri cilindra imali su obujam od 1.1 (60 KS), 1.3 (65 KS) i 1.5 (75 KS) litara, a vukli su bolje od njemačkih konkurenata iste snage. Pogon je u svim izvedbama prednji, a mjenjač 4-stupanjski ručni (5-stupanjski u najbogatije opremljenoj izvedbi CL) ili 3-stupanjski automatski, koji se nudio uz doplatu.

Slika

Za razliku od modela 128, Fiat Ritmo nije uspio osvojiti titulu Europskog automobila godine. Završio je na drugom mjestu, iza Simce-Chrysler Horizon. Na salonu u Ženevi 1980. godine predstavljen je Fiat Ritmo D sa 1.7-litrenim dizelašem sa 55 KS, koji je dolazio isključivo u 5-vratnoj izvedbi karoserije. Premda su kupci bili zadovoljni performansama i štedljivošću, Fiat Ritmo D osjetno je unazadio izvrstan dojam stabilnosti benzinskih modela. Masivan dizelaš poremetio raspored mase pa je čak 65,5 posto ukupne mase vozila bilo na prednjoj osovini.

Najzanimljivije su ujedno i najsnažnije izvedbe. Fiat Ritmo Super (Superstrada na nekim tržištima) donosio je 14-colne naplatke i osnažene motore pa je 1.3-litreni benzinac razvijao 75 KS, a 1.5-litreni 85 KS, a mjenjač je bio 5-stupanjski ručni. Porast snage ostvaren je oštrijim bregastim osovinama, dvostrukim rasplinjačem i novim ispušnim sustavom. No, posebnu pažnju privlače izvedbe s oznakom TC. U svibnju 1981. godine stigao je Fiat Ritmo 105 TC, s motorom obujma 1585 ccm koji je razvijao 105 KS, a u rujnu iste godine na salonu automobila u Frankfurtu svjetla pozornice je ugledao Fiat Ritmo Abarth 125 TC. On se proizvodio isključivo s volanom na lijevoj strani, a pod haubom je donosio 2-litrenog benzinca sa 125 KS. Vizualno se osjetno isticao od slabije braće, ovjes je bio temeljito dorađen, a cijela karoserije dodatno ojačana. Legendaran logo škorpiona jasno je davao do znanja da se radi o izvedbi Abarth. Do 100 km/h ubrzavao je za 8,7 sekundi, a najveća brzina iznosila je 190 km/h.

Slika

Fiat Rito prve generacije u zasluženu je mirovinu otišao u listopadu 1982. godine. Nasljednik je zadržao isti vizualni identitet uz brojna tehnološka poboljšanja pa je šasija smanjila masu za osjetnih 70 kilograma, ovjes je nudio bolji kompromis stabilnosti i udobnosti, a unutrašnjost je bila tiša i s manje vibracija. Imao je sve potrebno za ravnopravnu bitku s Vokswagen Golfom, Ford Ecortom i Opel Kadettom, no na naplatu je počeo dolaziti nekvalitetan čelik iz SSSR-a, sklon koroziji. Facelift druge generacije iz 1985. održao ga je na životu dovoljno dugo do dolaska nasljednika. Fiat Tipo stigao je 1988., a već slijedeće osvojio je titulu Europskog automobila godine. Fiat Ritmo u limuzinskoj formi zvao se Regata. Kod nas je bio razmjerno popularan, ali u globalu se ne može mjeriti s izvornikom.

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

maniaxxx
Postovi: 5662
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Celje-SLO

Re: Fiat Ritmo

Post od maniaxxx » 02 Maj 2018, 21:35

Oh vremena kad je FIAT znao šta radi :oops:

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31636
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Fiat Ritmo

Post od Geza » 14 Maj 2018, 19:11

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Odgovori