Porsche 959
Porsche 959
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- TheWickerMan
- Postovi: 10471
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Porsche 959
Koliko sam kao klinac otkidao na ovaj auto...
Re: Porsche 959
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Porsche 959
959
In the early 1980s Porsche would begin the biggest transformation of the 911 to date (and perhaps since). Originally designed to test the limits in rally car racing, the Gruppe B, as it was originally called, would go on to be the most advanced car of the era.
This model would eventually become the 959, the fastest production car ever built when it debuted in 1985. The 911 at its heart was covered in a sleek, new aerodynamic body. It's rear-engine layout was somewhat tamed by a new all-wheel-drive system, aided by a new control system that could asymmetrically deliver power to either the front or rear wheels, something now commonplace on even the average family car.
Porsche never did fully campaign the 959 on the rally circuit, but they did enter a pair of the purpose-build racers in the Paris-Dakar Rally in 1986 to see how their new creation would fare. They finished 1st and 2nd in the exhausting trans-continent race.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Porsche 959
Jedan od najnaprednijih auta ikad.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Porsche 959
Da, kad se pojavio 959 lista tehnoloških dostignuća je bila ekstrakt svega mogućeg u to vreme...u odnosu na svoje vreme tehnološki napredniji auto nego Veyron.
Interesantno je da je u to vreme Ferrari F40 bio u senci 959, a pojavili su se otprilike u isto vreme. Iako je imao nešto bolje perfomanse, 959 je bio groundbreaking auto, a F40 je bio "podgrejani" 308 dizajn bez nekih posebnih tehnoloških novotarija.
No, kasnije, tokom vremena, F40 je potpuno bacio u zasenak 959 i dobio status legende...po meni dosta preterano, dok je 959 postao pomalo zaboravljen. Mislim da je Porsche tu kriv ijer nije dobro negovao legendu o tom autu.
Interesantno je da je u to vreme Ferrari F40 bio u senci 959, a pojavili su se otprilike u isto vreme. Iako je imao nešto bolje perfomanse, 959 je bio groundbreaking auto, a F40 je bio "podgrejani" 308 dizajn bez nekih posebnih tehnoloških novotarija.
No, kasnije, tokom vremena, F40 je potpuno bacio u zasenak 959 i dobio status legende...po meni dosta preterano, dok je 959 postao pomalo zaboravljen. Mislim da je Porsche tu kriv ijer nije dobro negovao legendu o tom autu.
Re: Porsche 959
959 je dosta iscrpeo Porsche, u finansijskom smislu, a nije postigao očekivani dobitak za fabriku. Možda i tu treba tražiti razloge za manje promovisanje ovog modela.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Porsche 959
On je koliko znam svesno pravljen sa gubitkom, kao i Veyron recimo.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Porsche 959
Otprilike...u to vreme su se kola takvog tipa pravila u famoznih 200 primeraka, a onda šta pretekne u zavisnosti od potražnje.
Porsche je tada ušao u opasnu dubiozu zbog sunovrata svoje prodaje u SAD zbog kursnih razlika i što su se 944/968 i 928 slabo prodavali, pa su rešili da prekinu s njima i da se vrate onom što najbolje znaju da prave.
Porsche je tada ušao u opasnu dubiozu zbog sunovrata svoje prodaje u SAD zbog kursnih razlika i što su se 944/968 i 928 slabo prodavali, pa su rešili da prekinu s njima i da se vrate onom što najbolje znaju da prave.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Porsche 959
Evo ko voli interesantna tema o ozivljavanju jedne 959ke. http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... 959-a.html
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Porsche 959
sjajan topic o 959, sa velikim uzivanjem sam procitao sve o sredjivanju jednog takvog auta...
Re: Porsche 959
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- GJSenna
- Postovi: 512
- Pridružio se: 18 Nov 2013, 19:20
- Garaža: Volvo S60 II, Audi A3 1.8T, bicikl...
- Lokacija: Sweden
Re: Porsche 959
Nije ni cudo da je ostao u senci kad ima los dizajn bez obzira na perfomanse. Ferrari F40 ima lepse linije.
No, sa druge strane 959 se takmicio na Dakar reliju, F40 je o tome samo mogao da samja.
No, sa druge strane 959 se takmicio na Dakar reliju, F40 je o tome samo mogao da samja.
Re: Porsche 959
Loš dizajn?
Tapatalk Pro
Tapatalk Pro