Ford Capri

Oldtimeri, youngtimeri i automobilski klasici
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Ford Capri

Post od Geza » 27 Apr 2012, 00:09

FORD CAPRI (1968. - 1987.): DUŠA MUSTANGA, SRCE ESCORTA
Zanosni coupe u osnovnoj je verziji imao samo 50 KS, a zbog njega je Opel 1970. napravio Mantu
http://www.autoportal.hr/index.php/vremeplovc/4309

Nitko nije znao tako lijepo zapakirati konfekcijsku koncepciju kao Ford. Krajem 60-ih, kad je europsko gospodarstvo (posebice njemačko) bilo u punom zamahu, kupci su počeli sve više tražiti sportske verzije karoserije. U Fordu su znali kojim putem treba krenuti, jer su 1964. predstavili megahit Mustang. To je bio putokaz i za europsko tržište te je početkom 1969., na salonu u Bruxellesu predstavljen atraktivan coupe Capri. U razvojnoj fazi bilo je predviđeno da će se zvati Colt, ali to je ime već bio zaštitio Mitsubishi. Srećom, jer je izabrano atraktivnije, po talijanskom otočiću blizu Napulja - Capri. To je ime zasigurno za uspjeh, koji je Fordov sportski model uskoro postigao.

Slika

Proizvodio se u Engleskoj, Belgiji i Njemačkoj. Capri je izgledao atraktivno, ali mnogi su tvrdili da se radi o prevari, jer se ispod atraktivnog lima krila staromodna, gotovo ‘kamionska’ koncepcija s krutim ovjesom, odnosno mostom straga, na lisnatim oprugama. U osnovnoj se verziji pokretao motorom 1.3 V4 snage svega 50 KS. S tim je motorom Capri bio lažnjak, odnosno ‘fake’ jer je postizao jedva 134 km/h i do stotke ubrzavao za 23,8 sekundi. Bilo je to tek malo bolje od sporohodne VW Bube. Modeli proizvedeni u Engleskoj imali su redne 4-cilindarske motore. No kupcima su bili na raspolaganju i snažniji motori - 1.5 V4 sa 65 KS, 1.7 V4 sa 75 KS, 2.0 V6 sa 90 KS i 2.3 V6 sa 108 KS. Capri je bio jedinstven po širokoj paleti motora i opreme pa je najsnažniji i najopremljeniji 2300 GT bio dvostruko skuplji od osnovnog 1300, koji je u Njemačkoj stajao 7590 eura. Bio je dostupan širokom sloju kupaca.

Capri druge generacije predstavljen je 1974. i bio je znatno manje atraktivan od prvoga. Bio je znatno manje obljubljen među kupcima te je povučen nakon samo četiri tržišne godine

Slika

Capri se i danas smatra jednim od najuspješnijih ‘konfekcijskih’ coupea u povijesti. Prvi je model bio srodan s prvim Escortom, koji se počeo proizvoditi 1968. Početkom 70-ih stigle su i snažnije verzije - 2600 RS, sa za to doba respektabilnih 150 KS. Capri je bio vrlo uspješan te je 1971. i 1972. osvojio europsko prvenstvo turističkih automobila ETCC (European Touring Car Championship). Capri se prodavao izvrsno, bolje od najoptimističkijih očekivanja. Već do sredine 1970. prodano ih je pola milijuna te su u Opelu odlučili uvesti konkurentski model - Mantu. Nakon što je 1973. proizveden milijunti Capri, napravljen je redizajn s velikim prednjim svjetlima. No, time je Capri izgubio početni šarm.

Capri druge generacije predstavljen je 1974. i po uvriježenom mišljenju bio je manje atraktivan. Dobio je redne motore 1.3 (55 KS), 1.6 (72 KS), 1.6 S (88 KS) i 2.0 (88 KS) te V6 - 2.3 (108 KS) i 3.0 (125 KS). Dizajn koji očiti nije bio dobro pogođen bio je razlog loše prodaje te je do 1978. prodano samo 513.500 primjeraka. Mnogo toga je poboljšao model treće generacije, predstavljen 1978. Dobio je ponovno atraktivniji stil te je na tržištu izdržao sve do 1987. Po tradiciji, ponuda motora bila je bogata - od 1.3 sa 70 KS, do 2.8i sa 160 KS. Posljednji Capri III, nakon 1.886.647 primjeraka proizveden je 19. prosinca 1986. Bio je to i posljednji Capri, koji nije dobio nasljednika. Neizravno to je bio neuspješni Cougar, koji se proizvodio od 1998. do 2002.

Slika

Capri III predstavljen je 1978. te je vratio atraktivnost i dinamičnost prvog modela. Proizvodio se punih osam godina, ali tada, nažalost, nije dobio nasljednika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Ford Capri

Post od Geza » 07 Avg 2019, 13:08

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Ford Capri

Post od Geza » 22 Avg 2020, 21:50

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Odgovori