Stranica 1 od 2

Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 13 Jan 2012, 02:25
od superboss
Moram da priznam, za ove modele Opel omege retko kad moze i da se cuje. Prilicno su retke zverke, Lotusa sam video jednom ili dvaput u zivotu-uzivo. Medjutim, ceprkajuci po internetu, uvideo sam da su sva tri modela i te kako vredna paznje svakog zaljubljenika u brzinu.

Opel omega je limuzina, koju je naravno proizvodio opel od 1986. do 2003. godine. Pojavila se kao zamena za Opel rekord, i proglasena je za auto godine u Evropi 1987. U ovom tekstu se necu baviti celom istorijom modela, nego samo njenim sportskim, najacim varijantama.

Omega 3000

Ova sportska verzija Omege imala je 6-cilindricni, redni, 3.0 l motor, sa 12 ventila, koji je proizvodio 177ks. Takodje odlikovala se nizim vesanjem, i ogranicenim slip diferencijalom, kao i drugacijim prednjim i zadnjim spojlerom. Auto je imao maksimalnu brzinu od 222km/h, i ubrzanje od 0-100km/h za 8.8s. Ovakve performase bi zadovoljile svekog prosecnog vozaca. Medjutim nesto je nedostajalo. Upravljivost automobila je bila odlicna, i odmah se videlo da bi mogla da trpi i jaci motor.
1989. godine, Omega 3000 je unapredjena. Motor sada potpuno nov, sa glavom od lakih legura,DOHC, ima 24 ventila, dve bregaste i varijabilni usinu granu(Opel Dual Ram system). Takodje, koristi I unapredjen ECU. Snaga se povecala na 204ks, sto je povecalo maksimalnu brzinu na 240km/h, a ubrzanje od 0-100km/h je spusteno na 7,6s. U zemljama, u kojima se prodavala pod znakom Vauxall-a, 3000 su zvali Carlton GSi.

Omega Evolution 500

Slika

Slika

Slika

Pocetkom '90. opel je trazio auto za takmicenje u DTM. Odlucili su se za Omegu, medjutim motor iz 3000 jednostavno nije mogao da se nosi sa M3, Audijima i Mercedesima 190. Odluceno je da se napravi pravi trkacki model, sa trkackim body-kitom, svojevrsna evolucija 3000-24v.Ovo je ogranicena serija(napravljeno je 320kom) proizvedena u saradnji sa Irmscher-om. Trkacka verzija, koja se koristila na stazi imala je dva motora: motor za sezonu '91./'92. je bio isti kao i serijska verzija, ali sa 412ks, na 8000rpm, ubrzavao je od 0-100km/h za 4,7s, i mogao je da dosegne 300km/h;za sezonu '93 imala jemotor od 3780ccm i 440ks, na 9200rpm, ubrzavala je od 0-100km/h za oko ?s, i naravno- mogla je skoro da dosegne 320km/h. Tezina automobila je takodje bila smanjena na 1080kg, odnosno 1090-za sezonu '93. Medjutim, nije postigla neki zapazen uspeh. Auto je bio veoma brz, ali mu je veliki nedostatak bio njegov teski "sestak".
Auto za "mase" je imao 3,0l, redni “sestak” koji je proizvodio 230ks. Ubrzanje od 0-100km/h bilo je 7,5s, a maksimalna brzina 249km/h. Odlikovao se punim spojler-kitom i prosirenim rubovima ispod kojih su se krie ATS-ove felne 8jx18". Spojler na gepeku je bio identican onom koji se koristio u DTM-u, a podizao se pomocu el. motora kad je brzina bila izmedju 85km/h i 140km/h. Promene na motoru su bile minimalne: radilica je olaksana, smanjivanjem broja kontrategova sa 12 na 8, tj sa 29,5kg na 23kg. Ovo je bilo neophodno posto je, kao i u trkackoje verziji, maksimalna brzina postizana na oko 10000rpm...
Eh da model je prodavan iskljucivo u crnoj boji.

Lotus Omega

Slika

Slika

1989. godine, zajedno sa Lotusom napravljen je automobil visokih performansi. Nazvan je Lotus Omega. Zanimljivost vezana je za njega je da je napravljen koriscenjem velikog broja razlicitih delova iz celog GM konzorcijuma. Motor je I dalje bio 3,0l, sa 24 ventila, medjutim Lotusu je prepusteno da ga “podesi”. Lotus je dodao izdrzljiviju I vecu radilicu, sto je povecalo celokupnu zapreminu motora na 3,6l. Dva Garrett T25 turbopunjaca su instalirana, zajedno sa vodeno-hladjenim intercoolerom. ECU je takodje promenjen, a paljenje je promenjeno u AC Delco Type(isto takvo koristi Lotus Esprit). Rezultat je bio 377ks i 568Nm obrtnog momenta. Omega je takodje dobila i veci diferencijal, od Holdena sa 45% LSD, a menjac je promenjen u 6-brzinski ZF iz Corvette ZR1! Gume je posebno proizvodio Goodyear-a mogu se prepoznati po malom slovu Ω (Omega) sa strane. Na svim tockovma su se nalazili samoventilirajuci diskovi od 330mm, sa trkackim kocionim celjustima. Auto je mogao da ubrza do 100km/h, i da se vrati do 0 za manje od 15s. Ovo je bilo potrebno jer je auto mogao da dostigne 287km/h, mada postoje tvrdnje da je nemodifikovana, lako mogla da premasi I 300km/h. Ova cinjenica nije bila popularna u to vreme, jer su mnogi Nemacki proizvodjaci brzih I mocnih automobila ogranicavali maksimalnu brzinu svojih modela na 250km/h. Auto od 1663kg, ubrzavao je od 0-100km/h za 5,3s, a od 0-160km/h za 11,5s, a od 0-200km/h za 18,3s!
Karoserija se nije mnogo razlikovala od serijskog modela osim po zadnjem spojleru, usisnicima za vazduh na haubi, Lotusovom znaku na haubi i gepek vratima, kao i sirim rubovima. Auto se prodavao samo u jednoj boji, Imperijalnoj zelenoj-koja je bila na izgled crna sve dok se ne izlozi direktnom svetlu, kad postaje zelena.
Nekoliko godina je Lotus Omega bila najbrza serijska limuzina sa cetvoro vrata.
Proizvedeno je ukouno 950 komada, od toga 630 Omega, i 320 Carltona.

Omega V8

Opel je planirao da unapredi najeksluzivnije modele Omege sa mocnim GM LS1 V8 motorom iz Chevrolet Corvette.
Model je bio spreman za serijsku proizvodnju i premijerno je prikazan na 70. Sajmu automobila u Zenevi(02.03.2000.) V8 verzija je trebala da pocne sa prodajom na jesen 2000.
Medjutim, Opel je iznenada odustao od ovog modela. Strucnjaci iz Opela su bili zabrinuti da li je motor “volgasfest”(ger. Otporan na cepanje-po Srpski )-postojala je bojazan od pregrevanja i ostecenja motora prilikom voznje na punom gasu po Autobahn-u na duzi vremenski period.

Koristan link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega

http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Carlton

http://www.evo500.no/evo-story.htm

http://www.evo500.de/english.htm

http://www.youtube.com/watch?v=XPhdwVT7rvM

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 13 Jan 2012, 02:38
od Grujic
Mozda ti bolje znas, na nekom forumu sam davno citao da je neko imao tu zverku... Ali nazalost nije bila skroz origi jer kako su stvari crkavale menjane su delovima koji su mogli da pasu...

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 13 Jan 2012, 03:06
od NexT
Ni.St je fotkao taj auto u OPCS.

Slika

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 13 Jan 2012, 07:44
od superboss
Da, koliko znam to je jedina u SRB u voznom stanju. E sad, sto se tice delova nisam siguran koliko je originalna. Ipak, gde naci menjac od korvete, paljenje od lotusa itd itd...mada moguce da je i tu ostala dosta netaknuta.

Znaci ima jedna lotusica i jedna EVO500 to je proveren podatak.

A "trihiljadarke" vidjam tu i tamo, uglavnom po selima, verovatno ljudi i ne znaju sta imaju.

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 13 Jan 2012, 20:07
od oli
Neverovatno mocan automobil.

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 13 Jan 2012, 20:43
od TheWickerMan
superboss je napisao: 3000 su zvali Carton GSi.
Druze,samo ispravi, Carlton a ne Carton :pivo:

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 13 Jan 2012, 20:51
od kvcali
Evo ga jos jedan raritet gore pomenut, prica se da ga ima na ulicama nemacke i nordijskih zemalja, svedske prevashodno V8 model B :ugeek:

Opel je 2000. godine izbacio koncept Omega V8 Com, kojim je najavio mogućnost proizvodnje svog najluksuznijeg modela sa V8 jedinicom. U pitanju je bio aluminijumski GM LS motor od 5700ccm3, 310KS pri 5600 RPM i 447NM pri 4400RPM.
Slika
Slika

vrlo zanimljiva oprema za to vreme ( pored 3 računara zamišljena u autu) su sistemi poput Infra-crvene kamere za osmatranje puta ispred i iza vozača, elektronske prakirne kočnice, i sličnih sistema koje su i posle 10 godina od premijere ovog vozila uglavnom rezervisani za automobile iz premium segmenta.
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika[/quote]

i naravno legendarni klip lotus vs swedish police car

http://www.youtube.com/watch?v=6yptiCYBSZo

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 13 Jan 2012, 21:07
od superboss
TheWickerMan je napisao:
superboss je napisao: 3000 su zvali Carton GSi.
Druze,samo ispravi, Carlton a ne Carton :pivo:
A jebga, kuckam dosta toga, pojede se slovo tu i tamo, a ne dozvoljava mi da uredim post ne znam zasto, ispravio bih

@kvcali pogledaj poslednji pasus :mrgreen:

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 13 Jan 2012, 21:14
od kvcali
Video sam nego reko da stavim i koju slicicu nece da smeta :mrgreen:

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 13 Jan 2012, 21:35
od superboss
:cool!: :cool!: :cool!:

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 14 Jan 2012, 11:03
od fq400
Da se pomenu i verzije Mantzel Magnum M4000, kao i Mattig Omega A. Obe mogu biti svrstane u ćuning/smajling, ali svejedno moćne mašine...

Mantzel Magnum M4000, najjača verzija bazirana na C30SE - M4.0-24V GranSport, 290KS/6000, 431Nm/4000, 275 km/h, 0-100 km/h za 6 sekundi...

Slika Slika

Mattig Omega A

Slika Slika

Dodatne info o Omegi A - http://www.senatorman.de/opel_omega_a.htm

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 12 Feb 2012, 20:41
od kvcali
Da Mantzel magnumov motor 4.0, 24V :djavo:

Slika

E samo da dodam i LOTEC omegu, bazni C30SE, R6 204ks, pojacan kompresorom na 0,55 bara, davao je 350ks i 490Nm, sto je bilo dovoljno za max. brzinu od 280 Km/h i 6s od 0-100 Km/h :mrgreen:

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 12 Feb 2012, 21:00
od starac vujadin
Omega 3000 i 3000-24v ima kod nas, ali nazalost retko ko ih cuva. Uglavnom su raspadi neki.

Koliko znam Lotus Omegu ima vlasnik Autoprometa. Zbog toga mu i odrzavanje nije problem.

Omega V8 je otkazana nekoliko nedelj pred premijeru i to prava steta jer je auto bio potpuno spreman za proizvodnju i sav promo materijal je bio spreman. Jedino sto je izgledala bas previse diskretno, pravi sleeper.

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 12 Feb 2012, 22:37
od kvcali
Ima i jedna evo 500 :mig:
a postoji jos jedna lotusica, u raspad stanju pored ove jedne koja je u top formi, bila je na parkingu prekoputa bubanj potok pijace zarasla u korov letos, dal je jos tamo :zbunjen:

Re: Opel Omega: 3000, EVO500, Lotus

Poslato: 13 Feb 2012, 07:26
od Markoni
Ima ih jos osim te dve... ;)