Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja sam se zezao letos sa drugarima oko tog osvetljenja, i nije strasno ako se malo razumes oko lemljenja, prvi put nam je bio malo cim (tad smo odradili u plavo osvetljenje) dok drugi put čista rutina (u belo), ovo osvetljenje oko ventilacije je prilično zeznuto to svi kažu koji su radili jer ima neka odvratna folija koja se teško skida, to nisam menjao ali planiram na proleće, evo kako je kod mene ispalo
Sent from my Sony Xperia Z5 Compact
Edit: po ovom klipu sam menjao osvetljenje na bordu
https://youtu.be/7oJL7T2mBrI
Sent from my Sony Xperia Z5 Compact
Edit: po ovom klipu sam menjao osvetljenje na bordu
https://youtu.be/7oJL7T2mBrI
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Što za novi kada radi k'o nov!?Saša je napisao:Mnogo je to, vreme je za novi.
TT
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- Saša
- Postovi: 13153
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Daleko je to od novog. Moj je evo ove peta godina i počeo da mu pada napon čim su pale temperature napolju i resetuje mi sat na instrument tabli, a nizak napon je smrt za raznu "elektroniku" po autu. Na to su me upozorili majstori sada kada sam popravljao gasni uređaj. Kažu da su imali više slučajeva crkavanja gasnog pa i motornog kompa kod Puntića jer su vlasnici dugo držali taj fabrički Magneti Marelli akumulatorčić (bukvalno dok ne bi potpuno crkao), iako je davao mnogo ranije signale da nije u redu. Zato nameravam uskoro da ga promenim.
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Prvi put čujem za tako nešto da crkne bord komp zbog slabog akumulatora?
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- Saša
- Postovi: 13153
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ne bord već gasni ili motorni komp, oni upravljaju ubrizgavanjem goriva u motor i drugim parametrima. Bord je nešto drugo.
TT
TT
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Jel se to dešava samo ako akumulator pokazuje znake crkavanja?
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- Saša
- Postovi: 13153
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Da se razumeno, verovatno to nije masovan slučaj ali eto dešava se. Ja sam ih u stvari (majstore) pitao smeta li što ako otkačim klemu sa akumulatora, pošto sam čitao da zna da se pobriše mapa u kompu pa čak i da zbog toga crkne gasni komp kod Puntića sa fabričkim gasom, na šta su mi oni rekli da se neće desiti ništa i da su to samo priče, pa su mi onda opisali kako najčešće i zašto crkavaju ti kompovi, odnosno da je to najčešće zbog akumulatora kome drastično padne napon pa onda taj nizak napon zna tu i tamo da sprži ponešto. A meni se baš to počelo dešavati sa mojim akumulatorom pa sam zaključio da je bolje da se ne zezam dalje sa tim i da ga zamenim što pre (jer to ionako moram).
TT
TT
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23858
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Moze da se desi. Moze i kada se prespajaju na kablove pa je slab kontakt i oscilira napon.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 13153
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ili u verglanju, loš akumulator - padne napon, ti ga još vrtiš, on jedva okreće, a sve je pod tim naponom...
TT
TT
Poslednja izmena od Saša u 02 Mar 2016, 16:34, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Meni su davno objasnili način kako se skida klema, a da ne bude štete.
Auto se zaključa, pri čemu hauba motora ostaje otvorena. Sačeka se 5 minuta i onda se komotno skida klema, pa se zatvori hauba motora.
U suprotnom kažu da se lako može dogoditi kvar na elektronici.
Danas sam razgovarao o problemu akumulatora, napomenuo i buku. Čovek tipuje da je alternator pri kraju da je se nešto iskrivilo unutra (nisam baš razumeo), predpostavlja da je za bacanje. Navodi da se ne može remontovati uspešno. Tako da Naveo je da punto ne trpi svaki akumulator, jer alternator manje puni od normalnog. Posebno vartu
Auto se zaključa, pri čemu hauba motora ostaje otvorena. Sačeka se 5 minuta i onda se komotno skida klema, pa se zatvori hauba motora.
U suprotnom kažu da se lako može dogoditi kvar na elektronici.
Danas sam razgovarao o problemu akumulatora, napomenuo i buku. Čovek tipuje da je alternator pri kraju da je se nešto iskrivilo unutra (nisam baš razumeo), predpostavlja da je za bacanje. Navodi da se ne može remontovati uspešno. Tako da Naveo je da punto ne trpi svaki akumulator, jer alternator manje puni od normalnog. Posebno vartu
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Kompjuteri rade na 5V tako da bas treba da se bas zanemari akumulator i odavno otkaze sve zivo na autu dok ne postanu ugrozeni.Saša je napisao:Ne bord već gasni ili motorni komp, oni upravljaju ubrizgavanjem goriva u motor i drugim parametrima. Bord je nešto drugo.
TT
Jedino je kompjuter paljenja tj pretvaraci napona za bobine u kategoriji osetljiv jer kako pada napon tako mora sve vise struje da isporuci za stvaranje dobre varnice a to znaci i vece opterecenje i visu radnu temperatruru.
Ima naravno podnaponsku zastitu pa ni to nije neki problem, prosto ne upali auto kada opadne napon preko dozvoljene mere.
Znam da komojuter u Puntu dizel je potpuno zasticen, vrlo kvalitetno napravljen pa pretpostavljam da je i na benzincu slicnog kvaliteta konstrukcije.
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Koliko znam važno je samo koja se klema prva skida, za ovo zaključavanje prvi put čujem.Era je napisao:Meni su davno objasnili način kako se skida klema, a da ne bude štete.
Auto se zaključa, pri čemu hauba motora ostaje otvorena. Sačeka se 5 minuta i onda se komotno skida klema, pa se zatvori hauba motora.
U suprotnom kažu da se lako može dogoditi kvar na elektronici.(
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa da zaključa centralna sva vrata, kako ne bi posle morao svaka pojedinačno. A inače je svejedno.
Ђенерал Јанковић
- Saša
- Postovi: 13153
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Da, bitno je samo da se skine prvo minus klema, a tako je konstrukcijski i izvedeno da se ona lakše skida, ima onu polugicu kojom se odbravi i lako skine. Plus klema je stegnuta vijkom i nepristupačnija.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Objašnjenje je da posle gašenja automobila, treba neko vreme da se kompjuter ugasi ili šta već. On je kao TV na stand by a gasi se tek kad se zaključa automobil i kad prođe neko vreme. Lično sam gledao kad su merili koliko troši struje. Tek posle 5 ili 10 minuta od zaključavanja, smanji se ta potrošnja.
Treba da vozim auto na remont alternatora, jer je izgleda on problem (čovek garantuje i zna za to "grebanje" početak kraja, a obavezno strada akumulator što i jeste problem). Za punta je to kažu složen posao. Kad su videli da ima klimu, rekli su da poskupljuje rad za 15€, jer se mora da skida i poluosovina. Imaju 2 tipa alternatora, a ako je Denso, mrka kapa.
Treba da vozim auto na remont alternatora, jer je izgleda on problem (čovek garantuje i zna za to "grebanje" početak kraja, a obavezno strada akumulator što i jeste problem). Za punta je to kažu složen posao. Kad su videli da ima klimu, rekli su da poskupljuje rad za 15€, jer se mora da skida i poluosovina. Imaju 2 tipa alternatora, a ako je Denso, mrka kapa.