Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
pilauda
Postovi: 40
Pridružio se: 26 Jul 2014, 16:55
Garaža: Fiat Punto 1.3
Lokacija: bg

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od pilauda » 02 Mar 2016, 02:05

Ja sam se zezao letos sa drugarima oko tog osvetljenja, i nije strasno ako se malo razumes oko lemljenja, prvi put nam je bio malo cim (tad smo odradili u plavo osvetljenje) dok drugi put čista rutina (u belo), ovo osvetljenje oko ventilacije je prilično zeznuto to svi kažu koji su radili jer ima neka odvratna folija koja se teško skida, to nisam menjao ali planiram na proleće, evo kako je kod mene ispalo
Slika

Sent from my Sony Xperia Z5 Compact
Edit: po ovom klipu sam menjao osvetljenje na bordu
https://youtu.be/7oJL7T2mBrI

Korisnikov avatar
samo polako
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od samo polako » 02 Mar 2016, 09:28

Saša je napisao:Mnogo je to, vreme je za novi.

TT
Što za novi kada radi k'o nov!?
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13153
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 02 Mar 2016, 12:24

Daleko je to od novog. Moj je evo ove peta godina i počeo da mu pada napon čim su pale temperature napolju i resetuje mi sat na instrument tabli, a nizak napon je smrt za raznu "elektroniku" po autu. Na to su me upozorili majstori sada kada sam popravljao gasni uređaj. Kažu da su imali više slučajeva crkavanja gasnog pa i motornog kompa kod Puntića jer su vlasnici dugo držali taj fabrički Magneti Marelli akumulatorčić (bukvalno dok ne bi potpuno crkao), iako je davao mnogo ranije signale da nije u redu. Zato nameravam uskoro da ga promenim. :)

Korisnikov avatar
samo polako
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od samo polako » 02 Mar 2016, 12:34

Prvi put čujem za tako nešto da crkne bord komp zbog slabog akumulatora?
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13153
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 02 Mar 2016, 12:38

Ne bord već gasni ili motorni komp, oni upravljaju ubrizgavanjem goriva u motor i drugim parametrima. Bord je nešto drugo.

TT

Korisnikov avatar
samo polako
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od samo polako » 02 Mar 2016, 12:48

Jel se to dešava samo ako akumulator pokazuje znake crkavanja?
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13153
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 02 Mar 2016, 13:39

Da se razumeno, verovatno to nije masovan slučaj ali eto dešava se. Ja sam ih u stvari (majstore) pitao smeta li što ako otkačim klemu sa akumulatora, pošto sam čitao da zna da se pobriše mapa u kompu pa čak i da zbog toga crkne gasni komp kod Puntića sa fabričkim gasom, na šta su mi oni rekli da se neće desiti ništa i da su to samo priče, pa su mi onda opisali kako najčešće i zašto crkavaju ti kompovi, odnosno da je to najčešće zbog akumulatora kome drastično padne napon pa onda taj nizak napon zna tu i tamo da sprži ponešto. A meni se baš to počelo dešavati sa mojim akumulatorom pa sam zaključio da je bolje da se ne zezam dalje sa tim i da ga zamenim što pre (jer to ionako moram). :)

TT

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23858
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl » 02 Mar 2016, 16:15

Moze da se desi. Moze i kada se prespajaju na kablove pa je slab kontakt i oscilira napon.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13153
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 02 Mar 2016, 16:32

Ili u verglanju, loš akumulator - padne napon, ti ga još vrtiš, on jedva okreće, a sve je pod tim naponom...

TT
Poslednja izmena od Saša u 02 Mar 2016, 16:34, izmenjeno 1 put ukupno.

Era
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Era » 02 Mar 2016, 16:34

Meni su davno objasnili način kako se skida klema, a da ne bude štete.
Auto se zaključa, pri čemu hauba motora ostaje otvorena. Sačeka se 5 minuta i onda se komotno skida klema, pa se zatvori hauba motora.
U suprotnom kažu da se lako može dogoditi kvar na elektronici.

Danas sam razgovarao o problemu akumulatora, napomenuo i buku. Čovek tipuje da je alternator pri kraju da je se nešto iskrivilo unutra (nisam baš razumeo), predpostavlja da je za bacanje. Navodi da se ne može remontovati uspešno. Tako da :( Naveo je da punto ne trpi svaki akumulator, jer alternator manje puni od normalnog. Posebno vartu :(

ljubitelj
Postovi: 10722
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 02 Mar 2016, 19:56

Saša je napisao:Ne bord već gasni ili motorni komp, oni upravljaju ubrizgavanjem goriva u motor i drugim parametrima. Bord je nešto drugo.

TT
Kompjuteri rade na 5V tako da bas treba da se bas zanemari akumulator i odavno otkaze sve zivo na autu dok ne postanu ugrozeni.
Jedino je kompjuter paljenja tj pretvaraci napona za bobine u kategoriji osetljiv jer kako pada napon tako mora sve vise struje da isporuci za stvaranje dobre varnice a to znaci i vece opterecenje i visu radnu temperatruru.

Ima naravno podnaponsku zastitu pa ni to nije neki problem, prosto ne upali auto kada opadne napon preko dozvoljene mere.

Znam da komojuter u Puntu dizel je potpuno zasticen, vrlo kvalitetno napravljen pa pretpostavljam da je i na benzincu slicnog kvaliteta konstrukcije.

Korisnikov avatar
samo polako
Postovi: 3361
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od samo polako » 03 Mar 2016, 09:52

Era je napisao:Meni su davno objasnili način kako se skida klema, a da ne bude štete.
Auto se zaključa, pri čemu hauba motora ostaje otvorena. Sačeka se 5 minuta i onda se komotno skida klema, pa se zatvori hauba motora.
U suprotnom kažu da se lako može dogoditi kvar na elektronici.(
Koliko znam važno je samo koja se klema prva skida, za ovo zaključavanje prvi put čujem.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4893
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork » 03 Mar 2016, 10:04

Pa da zaključa centralna sva vrata, kako ne bi posle morao svaka pojedinačno. A inače je svejedno. :)
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13153
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 03 Mar 2016, 12:10

Da, bitno je samo da se skine prvo minus klema, a tako je konstrukcijski i izvedeno da se ona lakše skida, ima onu polugicu kojom se odbravi i lako skine. Plus klema je stegnuta vijkom i nepristupačnija.

Era
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Era » 04 Mar 2016, 19:54

Objašnjenje je da posle gašenja automobila, treba neko vreme da se kompjuter ugasi ili šta već. On je kao TV na stand by a gasi se tek kad se zaključa automobil i kad prođe neko vreme. Lično sam gledao kad su merili koliko troši struje. Tek posle 5 ili 10 minuta od zaključavanja, smanji se ta potrošnja.
Treba da vozim auto na remont alternatora, jer je izgleda on problem (čovek garantuje i zna za to "grebanje" početak kraja, a obavezno strada akumulator što i jeste problem). Za punta je to kažu složen posao. Kad su videli da ima klimu, rekli su da poskupljuje rad za 15€, jer se mora da skida i poluosovina. Imaju 2 tipa alternatora, a ako je Denso, mrka kapa.

Odgovori