Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- Eskimko
- Postovi: 517
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nasao sam na netu haynes uputstvo za servisiranje i popravku za punto mk2.
Gledam u njemu kako se steluju ventili, izgleda da ako se ona plocica ispod bregaste pohaba mora da se ubaci druga ako dobro razumem ovo.
Gledam u njemu kako se steluju ventili, izgleda da ako se ona plocica ispod bregaste pohaba mora da se ubaci druga ako dobro razumem ovo.
- Prikačeni fajlovi
-
- image.php.png (611.35 KiB) Pogledano 4343 puta
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pločica se pohaba na milijardu kilometara, nikada.
Ona se menja za novu potrebnu debljinu jer se pohabala glava motora tj sedište ventila u njoj.
Pločice su kalibrisane stoga.
Obično je to habanje minimalno tako da se zamena pločice praktikuje na 150-250,000km ako uopšte bude potreba. obično na kontroli bude zazor ok pa se ništa ne dira.
Ako je auto na TNG onda treba dosta češće kontrolisati i desi se već na 100,000km intervalima da treba zamena pločice.
Haynes inače nije baš pouzdan izvor, poslednje što koristim kao izvor informacija.
Ona se menja za novu potrebnu debljinu jer se pohabala glava motora tj sedište ventila u njoj.
Pločice su kalibrisane stoga.
Obično je to habanje minimalno tako da se zamena pločice praktikuje na 150-250,000km ako uopšte bude potreba. obično na kontroli bude zazor ok pa se ništa ne dira.
Ako je auto na TNG onda treba dosta češće kontrolisati i desi se već na 100,000km intervalima da treba zamena pločice.
Haynes inače nije baš pouzdan izvor, poslednje što koristim kao izvor informacija.
- Eskimko
- Postovi: 517
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Hvala na objasnjenju.
Ovaj moj je na oko 225 000km pa razmisljam da li da radim stelovanje ventila i gde da radim uopste
Ovaj moj je na oko 225 000km pa razmisljam da li da radim stelovanje ventila i gde da radim uopste
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pitanje: šta koristiti u nedostatku fabričkog uputstva? Za Punto mk2 po internetu kruže samo fabrička servisna uputsva za 1.2 16v i 1.3 Multijet, ali nema za 1.2 8v koje bi mi (tj. nama u ovoj temi) bilo korisno. Samo Haynes-ova knjiga i poljska knjiga "Sam Naprawiam FIAT Punto II". I jedno i drugo se odnose na mk2a. Srećom, 1.2 8v motor je isti i na mk2b.
Ђенерал Јанковић
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Wurth WOW
Autodata
Nisam gledao, zar stvarno nema fabričko za 8V verziju 1,2 motora.
Autodata
Nisam gledao, zar stvarno nema fabričko za 8V verziju 1,2 motora.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Hvala!
Pre godinu-dve kada sam poslednji put tražio, još nije bilo skeniranog servisnog uputstva nigde na internetu. Tj. taj jedan pdf koji može da se nađe, uključuje samo 1.2 16v i 1.3 Multijet motore.
Pre godinu-dve kada sam poslednji put tražio, još nije bilo skeniranog servisnog uputstva nigde na internetu. Tj. taj jedan pdf koji može da se nađe, uključuje samo 1.2 16v i 1.3 Multijet motore.
Ђенерал Јанковић
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
https://www.emanualonline.com/Cars/Fiat ... anual.html
Piše da je za sve motore, uključivo i 1,2 sa 8V
Piše da je za sve motore, uključivo i 1,2 sa 8V
- Eskimko
- Postovi: 517
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Jel moze neko ko ima 1.2 8v motor da slika cep na ekspanzionoj posudi pored hladnjaka?
Nemam originalni cep a na ovom zamenskom pise 1.0 bara pa me zanima kakav cep ide u originalu
Nemam originalni cep a na ovom zamenskom pise 1.0 bara pa me zanima kakav cep ide u originalu
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Skoro sam siguran da je ovakav, pogledacu i na kolima.
https://www.newmiltonautoparts.com/ekmp ... 3521-p.jpg
https://www.newmiltonautoparts.com/ekmp ... 3521-p.jpg
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Eskimko
- Postovi: 517
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Zanima me koji ide u originalu, posto vidim na ovom na slici pise 1.0 bar (isti kao moj) a pise da nije za tople klimatske zone.
Posto imam i suspleh i izolaciju haube ne bi da dodjem u situaciju leti kao Sasa da mi ode temperatura preko one sredine na skali i da prokljuca antifriz. Zato razmisljam dal je originalni cep 1.4 bara a kako je ljubitelj objasnjava od pritiska u rashladnom sistemu zavisi na kojoj ce temp da prokljuca antifriz.
Veci pritisak-visa temp kljucanja
Posto imam i suspleh i izolaciju haube ne bi da dodjem u situaciju leti kao Sasa da mi ode temperatura preko one sredine na skali i da prokljuca antifriz. Zato razmisljam dal je originalni cep 1.4 bara a kako je ljubitelj objasnjava od pritiska u rashladnom sistemu zavisi na kojoj ce temp da prokljuca antifriz.
Veci pritisak-visa temp kljucanja
- Saša
- Postovi: 13026
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Meni se to desilo zbog lošeg termostata. To su bili prvi simptomi, samo ja tada to nisam ukapirao. Temperatura se podigla samo za jedan podeok, ništa nije proključalo.
TT
TT
- Eskimko
- Postovi: 517
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Znam da nije prokljucalo.
Gledam ovu skalu za temperaturu i cini mi se da se crvena lampica za temperaturu pali tek na 120 stepeni priblizno sto moze da bude prekasno
Gledam ovu skalu za temperaturu i cini mi se da se crvena lampica za temperaturu pali tek na 120 stepeni priblizno sto moze da bude prekasno
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Na 1 bar ce ti 50% mix kljucati na 130 stepeni.
Ako na 98 roka ventilator, trebalo bi da imas veliku marginu.
Jedino pipni rukom creva da li su tvrda, meni se desavalo da cep ne drzi uopste pritisak, to je vec moguc problem, jer onda kljuca na 108 stepeni mesavina.
(PS. zbog ovakvih stvari je dobro imati Toyotu, ne moras da znas nista od ovih podataka, sednes i vozis...)
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pogledao sma moj cep je isti ovakavBax je napisao: ↑22 Jan 2020, 06:48Skoro sam siguran da je ovakav, pogledacu i na kolima.
https://www.newmiltonautoparts.com/ekmp ... 3521-p.jpg
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Eskimko
- Postovi: 517
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ne vidim sliku iz prvog posta.
Ako je to tacno za pritisak od 1 baru sistemu da antifriz kljuca na 130 to je super, jel mislis na paraflu up?
Kad stavim cep od 1.4 bara creva budu malo tvrdja nego kad imam cep od 1.0 bara.
Najbolje da imas astru H nemas skalu za temperaturu i briga te
Hvala za proveru cepa na tvom autu
Ako je to tacno za pritisak od 1 baru sistemu da antifriz kljuca na 130 to je super, jel mislis na paraflu up?
Kad stavim cep od 1.4 bara creva budu malo tvrdja nego kad imam cep od 1.0 bara.
Najbolje da imas astru H nemas skalu za temperaturu i briga te
Hvala za proveru cepa na tvom autu