Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
^^ Super, nisam znao da ima, ma da mi za sada sve funkcioniše već dve godine
Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
- Saša
- Postovi: 13153
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Taj osigurač nije loše kupiti i držati ga u fioci. Ništa gore nego kada ti se to desi po kiši, daleko od kuće (a po Marfiju se uvek desi tako nekako, kad ti najmanje treba).
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja se secam kod mene u firmi su zicu motali oko brisaca i to je tako radilo ![Smile :)](./images/smilies/happy.gif)
Jel moze se navuce osigurac na isravan brisac?
![Smile :)](./images/smilies/happy.gif)
Jel moze se navuce osigurac na isravan brisac?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- ostabianoniman
- Postovi: 27
- Pridružio se: 21 Okt 2020, 15:21
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Da li i vi centrirate trap redovno ?
Ja sam to ucinio i evo rezultata merenja.![Slika](%5Battachment=0%5DSDC15284.JPG%5B/attachment%5D)
Ja sam to ucinio i evo rezultata merenja.
- ostabianoniman
- Postovi: 27
- Pridružio se: 21 Okt 2020, 15:21
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Kao sto se vidi - postoji luft na trapu. Potencijalno bi trebalo da dodje nova viljuska. Odstupanje nije preveliko ali za ocekivati je da ce luft postajati sve veci.ostabianoniman je napisao: ↑02 Nov 2020, 10:41Da li i vi centrirate trap redovno ?
Ja sam to ucinio i evo rezultata merenja.![]()
Da li ste i vi skoro menjali viljuske ?
Ja sam vec morao zameniti jednu .
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Gde se vidi da postoji luft u trapu, i koji tačno luft na kom mestu?
Koliko znam Punto i nema centriranje trapa, elementi koji odredjuju uglove su zavareni pri izradi auta.
Može samo letva volana da se podešava, njen raspon.
Što se tiče pitanja, proveru trapa radim na svakih 300-400,000km ili nakon nekog jačeg sudara. Centriranje trapa nije moguće na autima koje imam, samo podešavanje letve volana (dužinu spona volana).
Viljuške nisam nikada menjao ni na jednom autu. Samo silent blokove prema potrebi, a i to je retko. Obično na 150-200,000km poneki popusti pa je potrebna zamena.
Koliko znam Punto i nema centriranje trapa, elementi koji odredjuju uglove su zavareni pri izradi auta.
Može samo letva volana da se podešava, njen raspon.
Što se tiče pitanja, proveru trapa radim na svakih 300-400,000km ili nakon nekog jačeg sudara. Centriranje trapa nije moguće na autima koje imam, samo podešavanje letve volana (dužinu spona volana).
Viljuške nisam nikada menjao ni na jednom autu. Samo silent blokove prema potrebi, a i to je retko. Obično na 150-200,000km poneki popusti pa je potrebna zamena.
- Eskimko
- Postovi: 523
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Na puntu se menja cela viljuska jer kugla ne moze da se menja posebno.
Ja u principu odem jednom godisnje na cetriranje, ne razumem se puno ali znam da se steluje nesto na krajevima spona i primeti se razlika u voznju nakon stelovanja.
Meni je na puntu za nekih 40 000km koliko je kod mene vrisnula samo jedna solja amortizera i opruga amortizera.
Ljubitelju ti ko da vozis po svajcarskim putevima pa ti silent blokovi traju po 150 000km![Very Happy :D](./images/smilies/very_happy.gif)
Ja u principu odem jednom godisnje na cetriranje, ne razumem se puno ali znam da se steluje nesto na krajevima spona i primeti se razlika u voznju nakon stelovanja.
Meni je na puntu za nekih 40 000km koliko je kod mene vrisnula samo jedna solja amortizera i opruga amortizera.
Ljubitelju ti ko da vozis po svajcarskim putevima pa ti silent blokovi traju po 150 000km
![Very Happy :D](./images/smilies/very_happy.gif)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Moze da se menja bilo koji potrosni deo viljuske i na Puntu, ne na sraf, kao na Golfu2, ali imaju neki sistemi izbijanja kugle, ili bloka.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa iskustvo je da minimalno traju 150,000km i to oni lošiji, ostali na autu i duže.
Doduše, nisu bili Fiati u pitanju nijedan.
Pre mislim da je do konstrukcije i time vezano veličine /opterećenja i samog kvaliteta izrade/materijala nego vožnje po švajcarskom putu. Putevi su isti za sva vozila ali je različita trajnost od vozila do vozila pa mi logika kaže da u vozilima treba tražiti poreklo razlike radnog veka.
Doduše, nisu bili Fiati u pitanju nijedan.
Pre mislim da je do konstrukcije i time vezano veličine /opterećenja i samog kvaliteta izrade/materijala nego vožnje po švajcarskom putu. Putevi su isti za sva vozila ali je različita trajnost od vozila do vozila pa mi logika kaže da u vozilima treba tražiti poreklo razlike radnog veka.
- ostabianoniman
- Postovi: 27
- Pridružio se: 21 Okt 2020, 15:21
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Da ima ih vise, mahom KG.
Za Fijata te viljuske ne traju dugo...
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Za Fijata te viljuske ne traju dugo...
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- ostabianoniman
- Postovi: 27
- Pridružio se: 21 Okt 2020, 15:21
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Kod mene fabricka 30 tak km. Bar nisu toliko skupe zamene .
- Eskimko
- Postovi: 523
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja sa ovim viljuskama predjoh 40 000km bez poblema a ko zna koliko su stare.
A te reparirane iz kragujevca ne bi uzimao nikad, pogotovo za punta za koga viljuske idu od 3 500 do 5 000din.
A te reparirane iz kragujevca ne bi uzimao nikad, pogotovo za punta za koga viljuske idu od 3 500 do 5 000din.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Posle skoro 75000 km i 13.5 godina, prvi put mi je pregorela sijalica na Zastavi 10.
U pitanju je H7 sijalica kratkog svetla. Kada sam sa plastične tube skinuo gumeni čep, očekivao sam da ću videti žičanu kopču, čijim se otpuštanjem oslobađa sijalica - kao što je nacrtano u uputstvu i kao što sam imao na drugim automobilima. Međutim, umesto toga, našao sam blok od crne plastike, kao na slici u nastavku. Zakretanjem za 45 stepeni u smeru kazaljke na satu, uspeo sam malo da ga otpustim, ali nisam smeo mnogo da vučem. Pitanje glasi: kako se ovo čudo skida? ![Smile :)](./images/smilies/happy.gif)
![Slika](https://i.postimg.cc/fyqDXw5q/punto-sijalica.jpg)
![Smile :)](./images/smilies/happy.gif)
![Smile :)](./images/smilies/happy.gif)
![Slika](https://i.postimg.cc/fyqDXw5q/punto-sijalica.jpg)
Ђенерал Јанковић