Suzuki SX4 - generalna tema

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23802
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od dragvorl » 12 Avg 2020, 22:30

Oke :D
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19259
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Heinz » 12 Avg 2020, 23:20

pedja je napisao:
12 Avg 2020, 21:53
Tačno.

Sada su rađeni po narudžbini, od neke "nespaljive" legure, pa da vidimo.
I kolika je ušteda, LPG + ventili + akanje po servisima vs BMB 95?

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14187
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od pedja » 13 Avg 2020, 00:58

Nemam pojma. Vozim na plin jer ga imam, sigurno je neka ušteda. Mada, često spalim rezervoar benzina.

Osim samog novca, kod mene su minusi i:

Mala boca + visoka potrošnja = česte posete pumpama.

Dodatni servis (plus dodatni servisi i atesti) za TNG, opet gubitak vremena.

Izvađen rezervni točak, koji uvek mogu poneti, ali ionako nema mesta u kolima.

--

Ako izuzmemo korona period, prelazim oko 1,5kkm mesečno, tj 17-18kkm godišnje. To bi trebalo biti dovoljno za lepu uštedu. Pogotovo sa mojom potrošnjom po gradu.

Koliko je to realno, ne znam. Sale sigurno ima neku računicu za svoj auto, ali ja ne vodim baš evidenciju.

Videću, kada ga sklope, koliko će da troši. Ovo do sada je sve upitno bilo :D

Automobil je kupljem sa TNGom, tj ugrađen je pri kupovini, pre deset godina. Dva atesta, nova boca, zamena dizni i servis isparivača , plus redovni servisi i ova sada zajebancija, sve zajedno oko 2000€ (sa ugradnjom) + vreme za servise, točenja, konsultacije... To su troškovi bez uradi sam varijante.

Prešao 120kkm

Dakle, na svakih 60km, 1€ troška. To mu dođe 1,5€ na 100km (možda i više, propustio sam nešto, a i čekam ceh za ovaj servis). Da li se uštedi toliko na 100km? Uštedi se.

Štelovan je da ide dobro, pa neka troši šta troši. Na 4 ili 4,5k prebacuje na benzin. Po gradu sam na nekih 12l benzina / 15l TNGa, razlika u novcu je oko 5€ na 100km, minus ovaj 1,5€, minus još zabenzin koji se potroši.

Tako da, možda ostane oko 2€ na 100km.

Van grada, razlika je manja. Bliža nuli.

MINUS periodi vožnje na čist benzin...

Drugačijim stilom vožnje, verovatno bih napravio veću razliku, a možda i ne.

Kada oduzmemo izgubljeno vreme, sve je to tu negde oko nule, samo ti bude lakše kad natočiš pun na pumpi :D


--
Kasno je, a računam iz glave, dok kucam, možda sam nešto mašio. Možda sam u velikom dobitku.


Eto, nisam uračunao nabavku aparata za gašenje požara, kao i zabranu ulaska u neke garaže...

Videćemo kako će se ponašati kada se vrati sa servisa.

Radi se u UE, kod Vesnića, računam da sam boravak u servisu dodaje 1ks/dan, što na brdu, što po krugu :D







T-T



Svorci
Postovi: 190
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:42
Garaža: Suzuki SX 4, 1.5 16V; Fiat Punto 1.2 8V
Lokacija: Kraljevo

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Svorci » 13 Avg 2020, 07:24

Meni je potrošnja plina 7,8-8,5 l/100 km na mom SX4. Zavoli je uređaj, skoro sam menjao dizne, drugi auto, a bolje vuče i manje troši. Sa TNG uređajem sam imao određenih problema dugo, ali o tome nešto kasnije i u mojoj temi (ako je nađem, jer nisam dugo bio na forumu).

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Saša » 13 Avg 2020, 08:36

Uštede uvek ima, sad kolika je da se izračunati ali mislim da ti je prilično tačna računica od oko 2€ na 100 km (ili nešto malo manje, računato samo u razlici potrošnje), po trenutnim cenama goriva. Za mojih 171.000 km to je ušteda od oko 3.400€ ali tu treba odbiti ugradnju uređaja i troškove (u mom slučaju su oni do sada bili 1000+150+100+60: ugradnja, zamena dizni, dve zamene senzora i reatest). Servis je meni skoro pa zanemariv niti tu gubim vreme, radim ga kada i mali servis i na istom mestu, svakih 15.000 km, menjaju jedan dodatni filter.
Problem je u ceni plina, da bi se moglo računati sa nekom značajnijom uštedom potrebno je da cena bude max 50% cene benzina ili manje a to nažalost nije već dugo vremena (zato je i puno ljudi odustalo od vožnje na njega, plus atesti/reatesti i ostala hebavanja u zdrav mozak). No za mene plin nema alternative, dizel neću iz principa da vozim a kolika god da je ušteda dobro dođe (voziću čak i kad je ne bude). Tu je takođe i zadovoljstvo vožnje ekološkog goriva, nema čađi i štetnih čestica, manja emisija CO2, dva goriva u automobilu (nikad se ne moraš bojati da ćeš ostati bez goriva), povećana autonomija ako baš zatreba, itd.

Jedino mi nije jasno kako to da ti se ušteda na otvorenom bliži nuli, meni potrošnja drastično pada čim imam iole veći udeo vožnje na otvorenom. Evo, dva poslednja rezervoara su bila 8.5 i 7.2 l, sve vožnja pod klimom ali u prvom slučaju puno više grada i lomatanja po Kamenici i Popovici (uzbrdo/nizbrdo, pun i opterećen auto, a u drugom 100 km na otvorenom). No javi da li se stanje popravilo posle popravke motora. Moj motor inače posle 170.000 na plin i dalje prede, ne čuje se kada stanem na semaforu, auto ide i radi perfektno. :)

TT








Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14187
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od pedja » 13 Avg 2020, 08:45

Što manje troši, finansijski je neisplatljiviji. Stoga, trudim se da ima smisla :D

Ja sam dizne zamenio odavno. Verujem da će sada trošiti manje, ali ne očekujem čuda. Na relaciji kuća-posao nemam ni 300m bez skretanja, semafora ili ležećeg. Nema mostova, bulevara, magistrala...

Jednocifrena potrošnja je kada se zaputim van grada.

--

Da, u trošak zaboravih kapalicu, tj ulje za istu.


Edit: @Saša
Pa, na otvorenom je manja ušteda, jer je manja razlika finansijski.

Ako troši 6-7benzina, a 8-9 plina, u odnosu na gradskih 10/12 ili 12/15, razlika u ceni je dosta manja.

6BMB je 870 dinara, 8TNG je 600dinara.

10BMB je 1450, a 12 TNG je 900 dinara

Razlika je skoro 300 dinara veća, na 100km, zar ne? Manja potrošnja, manja ušteda.

Kada se sve to uzme u obzir, kao i da se po BGu vozi tek poslednjih 40ak hiljada, ukupna ušteda je verovatno bliža nuli, tj možda je i nema.

Što se rada motora tiče, super on radi, čak me je kolega pitao da li imam start stop, kada smo stajali u koloni, izašli da protegnemo noge i vratili se u auto, koji je konstantno radio. Vozi čovek dizele godinama, a sada TDI Octu. Dobro, počeo je da prihavljuje greške, ali se nadam da smo sada to rešili.



T-T



Poslednja izmena od pedja u 13 Avg 2020, 08:45, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od McGruja » 13 Avg 2020, 08:53

Generalno, nikad više plin, sem ako iz fabrike nije tako izašao
Iz fabrike ne znaci da su u našem servisu ugradili uređaj

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7259
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od dag81 » 13 Avg 2020, 09:04

Pedja, sad racunicu bacas u vodu. Ako sad bude trosio 6l benzina koliko kazu forumasi da im SX4 trosi, a plina 7.5, u cistom si gubitku.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока



Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Saša » 13 Avg 2020, 09:07

Za mene je to nebitno jer kod Fiata drugačija varijanta i ne postoji. Nisu imali Punta kao poseban model projektovan za plin, ali su konverziju ipak odradili temeljno, Landirenzo im je napravio uređaj baš za Punta (i hardver i softver) a oni su prilagodili motor za takvu eksploataciju. A to da li je šrafove zavrnuo, džekove udžekao i šelne stegnuo Miladin iz Kragujevca ili Frančesko iz Torina - isti đavo. No Punto ostaje kod nas još dugo godina pa ćete imati i dalje info iz prve ruke kako se ponaša i u kakvom je stanju motor.

TT



Korisnikov avatar
Skipper
Postovi: 2307
Pridružio se: 26 Jul 2016, 21:02
Garaža: Toyota Avensis MK3
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Skipper » 13 Avg 2020, 09:20

Aj napisaću ja večeras detaljnu računicu plin vs benzin za moj auto koji je malo veći potrošač. Vodim detaljnu statistiku i imam evidentiran svaki trošak i svaki račun od goriva.

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14187
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od pedja » 13 Avg 2020, 09:33

dag81 je napisao:Pedja, sad racunicu bacas u vodu. Ako sad bude trosio 6l benzina koliko kazu forumasi da im SX4 trosi, a plina 7.5, u cistom si gubitku.Slika

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
To može na magistrali. Može čak i manje, ali ja sam stalno na putu i nemam baš potrebu da razgledam okolinu, koju sam video 100x :D

Pre neki dan sam vozio Tourana, po čistom gradu, ali letnji dan, subota. 20km, brdo stajanja i parkiranja, ali je sama vožnja išla relativno tečno. Jeste slabašan motor (TDI 90ks)za 1.6t Rezultat:Slika

Astra Cdti (1.7/125)mi je trošila skoro 10, na kuća posao relaciji, dok sam je vozio neko vreme. Ne može 1.6/120 atmo benzin bolje da prođe.

Pa ni mala test Ibiza TSI se nije proslavila, u avgustu mesecu (dosta manje saobraćaja). Viša cifra je posao kuća, u jednom smeru. Niža potrošnja je na malo dužem uzorku, sa malo AP (po gradu), bez nekog stiskanja.
Slika

Dakle, nije samo do Zukija :D

T-T


Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7259
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od dag81 » 13 Avg 2020, 09:36

Znam ja da nije,nego je do gasa.
Meni dizel jako retko trosi ispod 5.5l da ne kazem 6 otvoreno. A moze i ispod 5 npr.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


Svorci
Postovi: 190
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:42
Garaža: Suzuki SX 4, 1.5 16V; Fiat Punto 1.2 8V
Lokacija: Kraljevo

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Svorci » 13 Avg 2020, 09:37

Ja verujem da ima uštede u plinu, ako nista drugo psihološki efekat punog rezervoara za male pare je nemerljiv. :kezo:

Zadovoljstvo mi je sto trošim ekološki bolje gorivo, a i sa dva puna rezervoara od oba goriva može mnogo da se vozi.

Jedan hrvatski novinar je napisao "da SX4 nije štedljiv, ali jeste ekonomičan". Ja to odlično znam. Svaka teža noga na gasu stiže na naplatu, ali ja se ne opterećujem previše.

Pored toga, prethodni vlasnik je ugradio plin, nisam ja, eto uštede. :D

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Saša » 13 Avg 2020, 09:42

Juče sam baš sipao, pun rezervoar 2.300 din. Idi begaj. :D

TT


Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14187
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od pedja » 13 Avg 2020, 10:17

Dodatno, meni je procentualno učešće benzina u gradi veće, sa obzirom na lratke rute. Dobro, odličan je uređaj, brzo prebaci, plus to nadoknadim na izletima van grada, ali opet...

Zaboravih napisati:

Da li bih ugradio plin? Ne, trenutno.

Možda sa promenom lokacije stana. I ovaj plin je koštao 900€, sada je to dosta jeftinije.


T-T


Odgovori