Suzuki SX4 - generalna tema

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
BigMazzy
Postovi: 1638
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od BigMazzy » 15 Avg 2020, 10:34

Samo napravite razliku kad se priča o potrošnji između ovih sa kardanom i bez njega.

Tako je i mene jedan ubeđivao da mi Kaškaji mnogo troši u odnosu na njegov, al moj 4x4, 150ks, automatik.......njegov naravno nije.

Inače za kolegu koji je spominjao Teriosa, može i Kaškajia da pogleda, prostraniji, veći, odličan pogon 4x4, bolja oprema, ako zanemarimo tu i tamo škripanje rukohvata i instrument table

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Klaus
Postovi: 82
Pridružio se: 09 Dec 2019, 09:43
Garaža: Suzuki sx4
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Klaus » 15 Avg 2020, 10:43

A koliko ti troši taj Qashqai 2.0 ? Benzinac je pretpostavljam. Razmišljam ja i o Qashqaiu 2.0 4x4, jedino što stalno vozim po gradu pa mi je zato sx4 prvi pik, manji, razumna potrošnja ali i gomila mana koju moram u glavi da prelomim..

BigMazzy
Postovi: 1638
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od BigMazzy » 15 Avg 2020, 11:19

Ovaj je dizel, gradske, ali beogradske čiste vožnje sa klimom 10.5l dizela, bez divljanja.
Kada je mešovito oko 9.
Npr, kad idem samo posao kuća, gde je 80% magistrala, onda je ispod 9l.
Što se tiče pogona, nisam uspeo da ga istestiram na snegu kako valja, al zato po dunavskim kubicima, mulju, penjanje ko zna kuda, znaju pecaroši, kao od šale je rešavao.
Jednostavno, nisam uspeo da ga zaglavim.

Nisam snimao lično, al evo prvi snimak identičan kao kad sam se ja penjao na nasip na dunavu, realno, usrao sam se. Nisam nešto vidan tom off roadu.

Drugi snimak lepo u praksi pokazala sva tri režima pogona.

Izvinjavam se za off.







Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Klaus
Postovi: 82
Pridružio se: 09 Dec 2019, 09:43
Garaža: Suzuki sx4
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Klaus » 15 Avg 2020, 11:43

Qashqai je bas lep automobil i mnogo mi se dopada. Problem je sto meni dizel ne odgovara. Pravim jako male kilometraze i to po gradu tako da bih imao vise problema nego koristi sa tim dizelom. Sa druge strane benzinac 2.0 4x4 trosi u gradu sigurno 12 litara ali opet mi je bolja opcija nego dizel. U visegodisnjoj eksplataciji cena servisa dizela vise bi me kostala od 12 litara benzina na 100 km koje bi trosio benzinac.

Kao sto rekoh prvi pik mi je sx4 ali imam neke stvari koje moram da progutam. Vozio sam ga kratko i zapazanja su sledeca po stepenu nerviranja..

Mane

-Na lezecem policajcu ili slicnoj neravnini jako bucan trap
-Retrovizori sa otvorenim prozorom stvaraju buku i na 60km/h
-Mali gepek ali resivo krovnim koferom pa ajde..
-A stub..navikne se covek
-Zadnja klupa za potrebe moje porodice na granici upotrebljivosti zbog nagiba naslona i sirine sedista.
-Enterijer ok, moze bolje ali ja sam skroman tip tako da je ok..
-Udobnost...ni tamo ni vamo
-Spoljni izgled nekada strava sad vec samo ok..
-Polovan i dalje jako skup

Vrline

-Visok polozaj za volanom i olaksan ulazak u automobil
-Motor 1.6 120 ks pouzdan i solidnih performansi, pogotovu za nas koji celog zivota vozimo benzince srednjih kubikaza i znaju kako se voze.
-4x4 sta reci...zelim ga, bas sa ovakvim opcijama.
-gabarit automobila idealan za moju garazu i za zujanje po gradu
-Klirens ok za grad..moze i do vikendice

Prednosti

-Pristojna cena odrzavanja,bez prevelikih iznenadjenja tipa 500-600-1000 eura. Naravno ako nije u pitanju neka veca havarija a onda je svaki kvar skup
-Potrosnja od 9-10 litara u gradu za mene super.
-Registracija ispod 30.000
-Gume povoljne zbog dimenzija
-Svi su mi rekli da nisu skloni nerviranju vlasnika. redovno odrzavanje i auto sluzi lepo..

Eto kao sto rekoh ovo su moja zapazanja a i mojih komsija koji imaju dva komada i hvale ih na sva usta.

Korisnikov avatar
Skipper
Postovi: 2302
Pridružio se: 26 Jul 2016, 21:02
Garaža: Toyota Avensis MK3
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Skipper » 15 Avg 2020, 11:59

Ja vozim službeni qq 2.0 benzin i automatik i iako sam ljubitelj benzinaca tu kombinaciju za mene ne bih nikad uzeo. Jedino što je baš tih i to mi se dopada.

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14181
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od pedja » 15 Avg 2020, 12:05

Gume jesu povoljnije od većih dimenzija, ali su 205/60/16, tako da su osetno skuplje od češćih 205/55

Dunlop recimo 2-3k po gumi, Tigar oko soma, srednja klasa 1.5-2k

Ja sam kupio Hankook i Fuldu, a u 205/55 sam mogao klasu bolje gume da kupim, za isti novac.


Većina navedenog bih potvrdio. Trap mi je još i dobar, osim kada je hladnije pa žvaće na ležećim. Na živce mi ide što nema auto/impulsno podizanje makar vozačevog prozora. A stub je navika, tako da sam uvek u treningu, čak i u autu se stalno pomeram, prateći pešake "iza" stuba :D

Nedostaje mi tempomat.
Enterijer nije ludilo, ali nema nekih tragova, posle 120+ hiljada

I tako .. zahvalan je autić za grad. Često smo i na magistali i na AP, ali je za grad (sa rupama i ivičnjacima) super.

T-T


Korisnikov avatar
Klaus
Postovi: 82
Pridružio se: 09 Dec 2019, 09:43
Garaža: Suzuki sx4
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Klaus » 15 Avg 2020, 12:28

Skipper je napisao:
15 Avg 2020, 11:59
Ja vozim službeni qq 2.0 benzin i automatik i iako sam ljubitelj benzinaca tu kombinaciju za mene ne bih nikad uzeo. Jedino što je baš tih i to mi se dopada.

I sam znas da je problem kod benzinaca relativno mali obrtni momenat na visokom broju obrtaja i ljudi koji voze dizele kasnije se tesko naviknu na benzinca. Pogotovu ako je benzinac automatik tada treba turbo ili kompresor ili kubikaza sa dosta konjiskih snaga da te auto ne bi nervirao. Ni meni to nije opcija.

Ja kao neko ko celog zivota vozi benzince kada sednem u dizela odusevim se kako dobro idu. E druga je stvar sto nisam avanturista i sa svojim primanjima ne zelim da eksperimentisem. Ja sa 6000-7000 eura mogu da kupim dizela koji je vec presao 200 000 sto znaci da me ceka sve ono sta te ceka posle toliko kilometara. Covek sam iz struke sto se tice automobila i o njima vise znam nego sto se moze zakljuciti iz mojih postova. Znam sta se kvari na dizelu, kada se kvari i koliko to kosta..vidjam svaki dan.

@pedja

Sto se tice guma iskren da budem bez preteranog foliranja. Vozim iskljucivo po gradu, na otvoren put idem mozda jednom godisnje i to po Srbiji. Godisnje prelazim od 5 do 7000 kilometara. Zimske gume kupujem tigrovu winteru i jako sam zadovoljan sa njom. Trosi se ali ide dobro po snegu. Letnje gume zavisi sta mi naleti ali niti mi treba neki index brzine, nosivosti niti bas neke ultra tihe tako da kupim letnje srednjeg cenovnog ranga i za moje potrebe super. Znaci za set za Peugeota uvek mi je dovoljno oko 25-300000 dinara. Koliko sam gledao i sx4 je tu negde sa gumama..

Realno sam sagledao ko sam, sta sam i koliko u situaciji kada skolujem troje dece mogu da se ispruzim za automobil koji bi meni ispunjavao neke kriterijume i potrebe. Cena eksplatacije i odrzavanja mi je jako bitna bar jos jedno 7-8 godina. SX4 se najvise kotira, ima mana, pitam se da li takav auto star 8-10 godina vredi 6000-7000 eura, mislim da ne vredi kada pogledam sta sve moze da se kupi ali kriterijum olaksanog ulaska u auto i 4x4 mi je presudan. Ne mogu vise da sedim na podu i da se spustam u sediste (problemi sa kicmom) i da me hvata jeza kada vidim da putari nisu ocistili sneg na mojoj omiljenoj uzbrdici. Da ne ponavljam, sx4 nije najbolje sto mogu da kupim ali razum mi kaze da se mozda ne bih zeznuo..

BigMazzy
Postovi: 1638
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od BigMazzy » 15 Avg 2020, 12:51

Japanci su generalno vrlo isplativi zbog svoje pouzdanosti, zato im je i cena takva kakva je.
Al opet, ko želi 4x4 mora malo da se isprsi plus eto servis diferencijala, malo veća potrošnja i tako te čari "terenaca".

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Klaus
Postovi: 82
Pridružio se: 09 Dec 2019, 09:43
Garaža: Suzuki sx4
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Klaus » 15 Avg 2020, 13:03

Ma samo da me ne ostavlja na putu i neka mi glavu cuva a lako cu ga ja odrzavati. Znam koliko mogu tako da cu njegove kvarove resavati na vreme i bez ikakve muke sa novcem.

sarajevo123
Postovi: 242
Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
Lokacija: BiH

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od sarajevo123 » 25 Avg 2020, 20:01

Da dam i ja svoje misljenje o SX4 4x4 poslje godinu dana i 12k km.
Kupio sam ga na 148k sad je na 160k.2012 godiste sa full navi opremom.1.6 benzin.
Plin sam ugradio odma pri kupovini, znaci na 149k cca.

Autom sam zadovoljan.Potrosni materijal nije skup.Od kvarova samo termostat sto me kostalo 50 eura.
Kap ulja/vode ne trosi.Vozim agresivno.
Po snijegu me iznenadio.Bez greske.Nove gume i izlazio sam po 20-30 cm snjega bez problema, uzbrdo.Mnogi nisu ni pokusali.
Mane su mu vanjske plastike tj lajsne i preglednost zbog A stuba.

Plin me kostao 600 eura sa mazalicom, mehanickom, i aparatom za gasenje.
Godisnje odrzavanje plina me izadje 40 eura (filteri 15 eura, flash lube ulje 15 eura i 2x 5 eura bazdarenje aparata tj svako 6mj)
Smjesni troskovi.
Kod nas je trenutno plin 0.45 eura a benzin 0.9 - 1 eur za litar.Vozim 90% gradske (cca 10-11l potrosnja) i plin mi se isplatio po mojoj racunici nakon 11 hiljada km.
I to je po ovim cijenama, prije korone je plin bio 0.55 eura (samo 0.10e spala cijena) a benzin 1.2 eura (0.2 - 0.3e spala cijena).Tako da sam vjrv isplatio plin poslje 9-10 hiljada km mozda.

Ono sto i mene zanima su ti ventili i zazori.
Sta treba gledat i stimat i KOLKO TO KOSTA?

Momak u mom okruzenju je na novog sx4 uradio plin i za 5g preso 120k na lpg.Bez problema ikakvih.
Kaze da svako treci mali servis(svako 30k km) radi provjeru zazora i dosad su mu stimali zazore 2 puta, na 60 i sad skoro na 120 hiljada km.Znaci samo stelovanje sa podloskama, nista vise.
Kaze da je stelovanje oko 60 eura u ovlastenom servisu.

Medjutim, na vise mjesta naletim na razlicite info.Da se to ne moze stelovat vec mjenjat samo(ventile valjda) i da je skupo ko sam djavo.

Bilo kakva info je dobro dosla.
Kolko je tebe pedja dosla ta promjena ventila?

Kod mene je tek 12k na lpg i zelim redovno to da odrzavam da dugorocno bude ok.

I drugo pitanje.Kontam ga mjenjat za sx4 2.0 multijet iz uvoza.2012g sa 160k km. Zadovoljan sam autom ali je lijen, nema obrtnog momenta.Kako se taj motor pokazo? Znam za standardne dizel probleme (dizne, zamajaac, dpf, egr, turbo isl) ali kako se ovaj pokazo? Kad mogu ocekivati te probleme? Sestrin 1.5 dci 2004g je preso 300k i sem ciscenja egr nikakvih problema

Lp




Sent from my SM-A515F using Tapatalk




Korisnikov avatar
Klaus
Postovi: 82
Pridružio se: 09 Dec 2019, 09:43
Garaža: Suzuki sx4
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Klaus » 25 Avg 2020, 20:32

Nisam imao prilike da vozim benzinca 1.6 , vozio sam dizela.
Stalno me buni kad kazete da 1.6 nema dovoljno snage. Da li mislite da nema dovoljno snage u odnosu na dizela ili nema snage u odnosu na njegovih 120 ks. Nekako ne mogu da verujem da 16 ventila, 156 nm i 120 ks nece da povuce bez obzira na 4x4. Vozim peugeot 1.6, 8 ventila, 138 nm i 98 ks. Pod klimom kilavi na malom broju obrtaja sve dok ga ne ubacim u nizi stepen prenosa i bacim u obrtaje, tada poleti. Znaci sa ovim peugeot karakteristikama, ukljucena klima i 5 putnika bez ikakvih strahova smem da krenem u obilazak. Pretpostavljam da i sx4 takvim nacinom ide mnogo dobro, ne mogu da verujem da je drugacije a tako bih voleo da proverim pre kupovine..

Iskustva?

sarajevo123
Postovi: 242
Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
Lokacija: BiH

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od sarajevo123 » 25 Avg 2020, 20:34

Da dodam za gume.205 60 16 i 195 65 15 su deklarisane.Ova 16ka je malo skuplja od one 205 55 ali je ova 15ka 195 65 medju jeftinijim gumama.
Nova zimska kontinentalka je bila 55 eura u toj dimenziji tako da ni to nije problem.Spustite se na 15ke i ljeti i zimi i to je to

Sent from my SM-A515F using Tapatalk


sarajevo123
Postovi: 242
Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
Lokacija: BiH

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od sarajevo123 » 25 Avg 2020, 20:38

Klaus je napisao:Nisam imao prilike da vozim benzinca 1.6 , vozio sam dizela.
Stalno me buni kad kazete da 1.6 nema dovoljno snage. Da li mislite da nema dovoljno snage u odnosu na dizela ili nema snage u odnosu na njegovih 120 ks. Nekako ne mogu da verujem da 16 ventila, 156 nm i 120 ks nece da povuce bez obzira na 4x4. Vozim peugeot 1.6, 8 ventila, 138 nm i 98 ks. Pod klimom kilavi na malom broju obrtaja sve dok ga ne ubacim u nizi stepen prenosa i bacim u obrtaje, tada poleti. Znaci sa ovim peugeot karakteristikama, ukljucena klima i 5 putnika bez ikakvih strahova smem da krenem u obilazak. Pretpostavljam da i sx4 takvim nacinom ide mnogo dobro, ne mogu da verujem da je drugacije a tako bih voleo da proverim pre kupovine..

Iskustva?
Sad htjedoh dodat.Na visim obrtajima ide jako dobro.Na 4.5 poludi bas.

Problem je brdo i kretanje u brdu.U velikom brdu.Ja zivim i takvom i malo sam zahtjevniji.
On za svojij 120 ks i 156 nm ide odlicno.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Klaus
Postovi: 82
Pridružio se: 09 Dec 2019, 09:43
Garaža: Suzuki sx4
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od Klaus » 25 Avg 2020, 20:45

Kapiram. To za kretanje uz brdo jeste problem ali nesto se mora istolerisati. Bitno mi je da vuce u visokim obrtajima zbog bezbednog obilazenja. Zadnjih 15 godina vozim na taj nacin malolitrazne benzince pa mi je postalo stvar rutine..

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14181
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki SX4 - generalna tema

Post od pedja » 25 Avg 2020, 21:00

Ide, ide, nije mrtav, na magistrali sasvim lepo kotrlja. Ovog mog retko ko stigne :D

Po gradu ide koliko se stisne, a srazmerno i troši. AP nije njegovo prirodno stanište, zbog oblika, međuosovinskog, nešto slabije izolacije... Ipak, šiba svojih 140-150 i ne buni se. Može i brže, naravno, ali nema poente.

Troškovi sređivanja ventila i sl idu od 650-1000€, u zavisnosti od servisa, kao i delova za zamenu. Moj trošak je teško definisati, iz različitih razloga.





T-T


Odgovori