Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 07 Jan 2022, 01:15

Jedno iskustvo sa pumpom kod Punta.
Letos sam menjao na Z10 pumpu benzina, bila originalna iz prve ugradnje Fiatova. Auto prešao nepunih 13.000km, stoji praktično parkiran i ne koristi se duže vremena.
Vlasnik povremeno, kada se seti, jednom u nekoliko meseci upali na kratko, ovaj put nije palio oko 8 meseci i pumpa zaribala totalno.
Ni da bekne.

Uzeta Magnetti Marelli zamenska (ima ih beše 4 raziičite podvrste za Punta pa treba prvo skinuti staru i poneti sa sobom radi uzorka) za nešto oko 4.000 dinara. U kompletu je došao i filter/ sito mrežica, tanko kratko crevce, šelnice plastične..

Pri skidanju je pukao onaj veliki prsten (nekvalitetna plastika, vidi se na prvi pogled po izradi), novi nije bila na stanju u radnji a i bio nešto baš skup tipa 7-8,000 dinara pa smo odlučili vlasnik i ja da stari prsten popravimo.
Što je i uradjeno tako što je napravljena odgovarajuća metalna šelna. Trošak izrade šelne oko 200 dinara.

Prsten je zalepljen reda radi a šelna je po obimu zategnuta čvrsto (puž mehanizam) i time trajno rešen problem.

Provereno i posle više meseci dobro sve dihtuje a popravljeni prsten besprekorno vrši posao.

Za neki drugi model/seriiju Z10 cena pumpe bila 12,000+ dinara, tako da je izgleda vrlo šareno sklapano u Fiatu tj Zastavi sa delovima koji su se zatekli na dan montaže auta..

Auto se i dalje ne vozi, uglavnom stoji pa je opet pitanje vremena kada će i ova pumpa da zablokira. Ali šta je tu je, vlasnik nema potrebe da ga koristi. Prešao je 20tak km za godinu dana.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13043
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 07 Jan 2022, 08:41

Prsten puca zato što je verovatno korišćen i neki lepak kod fabričke montaže a ne zato što je nekvalitetna plastika. Zato sam ja pravio alat za to. No čak i sa alatom i velikom polugom smo jedva odvrnuli, rezervoar se ispod uvijao koliko je to jako držalo. Sada drugi put je bilo puno lakše i brže skinuti.

Imaš li možda slike te originalne pumpe, da uporedimo sa ovom koja je bila u mom Puntu?


ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 07 Jan 2022, 12:00

Nije bilo nikakvih tragova lepka.
Ti prsteni (koji ne pucaju) se prave obično od crne plastike. Kvalitetna plastika je elastična, nije tako krta kao ova na Fiatu.
Uopšte ne treba jako da se zavrće/ odvrće , ispod ima gumeni dihtung po celom obimu koji samo treba lepo upasovati.

Nemam slike ali imam fizički pumpu kod sebe još uvek.
Hteo sam da je otvaram baš da vidim šta se desilo ali nikada da nadjem vremena i volje za to.
Ako hoćeš možeš je dobiti na poklon (doći po nju ili pošalji nekoga ili da šajem po kuriru) pa slikaj, rastavljaj, isprobavaj, šta god...

Ili da se pomučim sa slikanjem što će potrajati :)

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13043
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 07 Jan 2022, 12:35

Imam već jednu za igranje (plus tri motorića), hvala u svakom slučaju. Interesovalo me samo da li je ista kao ova kod mene.

Kad smo već kod pucanja prstena, ono se dešava zbog neadekvatnog alata, odnosno skidanja pomoću šrafcigera i čekića. Sa odgovarajućim alatom šanse da pukne su praktično nikakve, dakle kvalitet plastike po meni nema sa tim nikakve veze.

Ubeđen sam da su nečim namazali navoj pre zavrtanja jer ono nije normalno kako je to držalo. Jednu slabiju polugu smo iskrivili pa tek kad smo našli drugu jaču i dužu konačno je popustilo i krenulo da se odvrće (a pritom ce ceo rezervoar ispod uvijao). Moguće i da je benzin iz rezervoara (odnosno njegova isparenja) uticala na plastiku da se to tako "zavari".

Korisnikov avatar
masaivan
Postovi: 1210
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:32
Garaža: Citröen C4 1.6 BlueHDi 120

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od masaivan » 07 Jan 2022, 21:44

Postoji lepak na prstenu, spolja jedva se vidi, nešto poput silikona kapnuto je na dva-tri mesta.
Teško se skida, treba biti uporan.
Posle ide lepo, postoji alat naravno...

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 08 Jan 2022, 09:47

Skidao na drugim autima prsten bez posebnog alata, nije bio potreban. Sve prolazilo bez pucanja. I nijedan nije bio od bele plastike.

Kako god, našao sam rešenje za popravak ovog Fiatovog prstena ako pukne.

Iz iskustva sa plastičnim kablovskim vezicama, bela plastika lakše puca od crne. Zašto ne znam ali je tako u mom iskustvu tako da bele veoma retko i baš kada mora zbog estetike upotrebim.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13043
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 08 Jan 2022, 10:21

Prsten je izrađen od iste plastike kao i telo pumpe i verovatno je u originalu tako isporučen od Boscha. Ima na "Kupujem-prodajem" tih novih prstenova, mogu se dakle kupiti.

Inače, ima i drugačijih rešenja, recimo Opel ima neki metalni prsten koji funkcioniše kao osigurač (ne navrće se).

Ali, još jednom podvlačim: sa adekvatnim alatom nema pucanja. Taj prsten kod Fiata (Bosch pumpe) jednostavno nije predviđen da se odvrće kuckanjem čekićem i šrafcigerom kako većina radi. Postoji fabrički izrađen alat koji se može kupiti na tržištu i koji je univerzalan za pumpe tog tipa.



Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7263
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dag81 » 08 Jan 2022, 12:23

Ima alat za demontazu volana da se fiksira spulna, a da nema za prsten. Ljubitelj nevera.

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl » 08 Jan 2022, 13:39

Samo je rekao da nije potreban. A za spulnu je potreban. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 09 Jan 2022, 01:00

Original je svakako bio, niko nije pre mene dotakao, a da li je Bosch ili neko drugi isporučivao plastiku za Fiat nemam pojma i ne zanima me.
Samo sam praktično prvi put doživeo da pukne prsten, iako nije neka posebna sila primenjena, ništa drugačije nego ranije pri istom postupku.

Novi prsten može da se kupi (tj da se naruči, nije mogao da se kupi tada, nije bilo u 2 radnje koje drže delove za Fiato) kao i novi alat može da se kupi. A rok za posao je bio nekih 2 sata da se sve završi.
Poenta je da iskustveno to kupovanje nije bilo potrebno sa drugim, po mom osećaju, kvalitetnije izradjeniim prstenovima.

Jedina caka koju znam kao daotnu pažnju je da kada se jednom prsten odvije treba da se unutar 60 minuta vrati na mesto i zategne jer ima tendenciju ta plastika da se skupi na vazduhu u nedostatku benzinskih para i posle se teško ili nikako ne uklapa, ne može da se navuče i prišrafi. Ili da se po skidanju prsten potopi u posudu za benzinom i tako ostavi do ponovne montaže.

Ne bih ni znao da nije bilo napisano u uputsvu od jednog auta kao napomena serviserima ukoliko se vraća stari prsten.

Svašta korisno napišu proizvodjači :)

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 09 Jan 2022, 12:41

original Bosch 0 580 454 014
zamenska Magneti Marelli MAM03103

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11083
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 10 Jan 2022, 11:21

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ikac2000 » 17 Feb 2022, 16:41

Sve spremno za zamenu ulja na Punticu.

Trenutno je 3g staro ulje i predjeno je manje od 2k km za to vreme, a nemam vremena nigde da teram na zamenu, pa cu sam, bez zamene filtera.

Slika


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl » 17 Feb 2022, 18:09

Ako si u kuci jednostavnije je na zemlji, ja radio na Cliu. Ne znam sto ne zamenis i filter, to je bitno. Imas alat za to, nije skupo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3163
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Dare4x4 » 17 Feb 2022, 18:10

Imam jako sličnu pumpu iz Lidla i mogu reći da nije loša. Osim nešto veće buke, nema ni jednu manu. Koristio sam je za izvačenje kočionog ulja iz boce.
Zašto ti je problem zamena filtera? Jeste malo prešao ali odmah će ti zaprljati ulje.

Odgovori