Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 10 Jan 2023, 20:44

Piše u uputstvu, držati se tamo navedenih brojki i opisa postupka i nema iznenadjenja.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 10 Jan 2023, 23:04

eveca je napisao:
10 Jan 2023, 20:37
Da li ima nesto specificno za Z10 kod zamene zupcastog, spanera i vodene pumpe? Nesto posebno na sta obratiti paznju? Neki savet ko je vec menjao na puntu, i da li ima neko preciznije brojke za sile zatezanja?
Ima specificno, nece ti se slagati reperi sa slikama koje ces vodjati po internetu za zupcenje 1.2 motora.

Menjao sam kais letos, ima na mojoj temi...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

eveca
Postovi: 10
Pridružio se: 24 Dec 2022, 21:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od eveca » 11 Jan 2023, 10:04

Odlicnu, pronaci cu temu, a uputstvo nemam nikakvo za ovaj auto. Moze li negde da se preuzme?

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 11 Jan 2023, 10:12

Ako hoces sam da radis veliki servis, za to nema uputstvo, a pogotovo nema za Z10, koja ima malo noviju verziju motora.

Mozes da nadjes Youtube klipove, i recimo Hayens workshop uputstva.

Ja cak mogu o da olacim nela uputstva, ali kad otvoris pollopac ovog zupcastog, vodeces da se zupcenje ne poklapa sa pomenutim slikama u uputstvima. Naime razliciti su odlivci bloka, kao i donja remenica, koja nema pin za foksoranje.

Nije sad to neka dramaticna razlika, ali dovoljno da slike sa interneta ne pasu za Z10.

Prouci malo sta sam pisao, pa postavi pitanja....

Ovo moje radi vec pola godine dobro, ja imam utisak da je auto mrvocu slabiji, ali ne nesto bitno, tako da se auto normalno vozi i ponasa....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 11 Jan 2023, 11:30

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

eveca
Postovi: 10
Pridružio se: 24 Dec 2022, 21:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od eveca » 11 Jan 2023, 19:40

Malo je mutno kad se uveca ali znam vec odprilike tako da nece biti problem, hvala.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45782
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Geza » 11 Jan 2023, 22:51

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 12 Jan 2023, 11:43

Da budem do kraja iskren, za ovaj motor tvrde da ga nije moguce uzupciti, bez alata za zakljucavanje.
JA nemam dovoljno znanja da razumem zasto je to tako...

Cak je i taj alat jeftin, nekih 25e na AliExpresu, mozda da ga porucimo pa da ga imamo za forumske majstore....

Ja sam nesto uradio preko repera, oslanjajuci se na konsultacije sa kolegama sa foruma, i na intuiciju, i auto radi pristojno, ali meni je ostao crv sumnje da je pre bio malo jaci, mozda par konja.

A to je dovoljno dobro da se auto normalno vozi dalje.
Meni je neka uteha da se moje zupcenje pogodilo sa markerima na samom kaisu.

Ali ocigledno mi dosta fali u znanju, da bih shvatio, zasto je nemoguce da se uzupci bez alata
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 12 Jan 2023, 13:09

Jedna stvar tu jos nije rasciscena.
Da li se stari kais rasiri vremenom i koliko?

Ako neko bude u prilici, pa ima pri ruci novi kias, bilo bi dobro da ga npr izmeri, jer ako se stari rasiti, a moguce da se rasiri, onda svako podesavanje preko repera koji su vezani za stari kais gubi smisao....

Ja imam svoj stari kais, pa ima sa cime da se uporedi.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 12 Jan 2023, 13:45

Nasao sam dimenzije zamene,

Manufacturer Bosch
Code 1987948943
Product Timing Belt Kit
Length [mm] 1032
Number of Teeth 129
Number of track rollers 1
Width [mm] 22

Original codes:
FIAT 71754561
FIAT 71775900

https://alvadi.ee/en/kataloog/varuosa/3 ... ct-tab-oem


E sad cu da premerim moj stari, pa da vidim koliko se razvukao, i da li je.....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 12 Jan 2023, 19:38

Premerio sam stari kais, samo je 1mm duzi, sto ce reci da su isti, ako ukalkulisem gresku merenja....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 12 Jan 2023, 19:57

Kaiš ne može ni da se raširi ni da se skupi, usled načina kako je proizveden i sa današnjim materijalima.
Normalna su odstupanja tipa šta znam, 0,5 ili 0,8 ili 1mm od primerka do primerka od proizvodjača do proizvodjača od serije do serije istog modela istog proizvodjača ali iz druge fabrike.
I uglavnom za rad sistema dimenzija (dužina) kaiše je gotovo nebitna, uvek se podesi na pravu meru raspon pomoću zatezača/španera a koji je pokretan i kompenzuje te sitne razlike.

A alat za fiksiranje se koristi da se blokira mogućnost torzionog pomaka remenica kada se zateže jer svako zatezanje kaiša de facto zaokreće (mikro) remenicu za koji stepen bez da primetiš golim okom.

Tim blokadama mehanički je osigurana sigurica da i najnesposobnij majstor ne mora ništa da zna niti da brine, samo steže blokriranu remenicu sa odredjenom silom i to je to.

A druga stvar je što negde može španer u 2 različiuta smera da španuje kaiš, a samo jedan smer je pravilan.
To je obično u smeru kazaljke na satu mada treba strogo čitati uputstva.

Recimo, kao primer kod 2,0HDI motora može u oba smera da se ručno španuje kaiš, u jednom smeru je korektno a u drugom smeru dozali po pomeranja (ugla) za 1/2 zuba. I to sve prema reperima da je u redu pri početnom postaljvanju kaiša (pre zatezanja je sve ok a nakon zatezanja pobegne za pola zuba),

I piše eksplicitno u Citroenovom uputstvu da se obrati pažnja, odnosno da se iz 2 puta zateže kaiš.
Prvo se zategne, pa okrene 8 puta, pa otpusti, pa ponovo zategne pa opet okrene 8 puta i tek tada je pravo stanje, Znači mora da se nategnut kaiš otpusti, to je deo procedure.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 18 Jan 2023, 22:54

Za sve ljubitelje modela, imamo i pesmu vezanu za "City' servo;

""Lickasta ciiiity, takav sam i jaaaa"





Sa FB....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 19 Apr 2023, 20:40

snork je napisao:
06 Jan 2023, 09:03
Pre par strana, ovde u temi je pominjan majstor Ninković. Međutim, ne uspevam da nađem kontakt podatke (vidim da ima Facebook stranu, ali nemam Facebook nalog, pa ne mogu da vidim detalje). Da li bi neko mogao da napiše telefon ili email? Može i na pp.

Ovde je citiran kao stručnjak koji pedantno radi zamenu kvačila, a upravo mi je za to i potreban.

Ovaj put sam kupio i zamajac - polovan, iz prve ugradnje. Pisao sam ranije svoje muke i mislim da je suština u njemu. Naravno, moraće i zamena seta kvačila.
Ostao sam duzan, bio je rodja do majstor Ninkovica, i zadovoljan je i uslugom i cenom, tako da imate preporuku iz druge ruke.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 10 Maj 2023, 08:58

Pitanja u vezi načina upotrebe klima uređaja u Puntu 2 1.2 8v.
Dakle, ona "glupa" klima koja se ne isključuje na osnovu postignute željene temperature nego preostat reaguje na pritisak ili tako nešto, nije bitno sada.
Prošli vikend sam imao višečasovne neprekidne vožnje, gradske i prigraske, bili je sunčano, 28 odnosno 26 stepeni i klima je neprestano hladila 3-4 sata, dakle sada je definitivno ispravna (navešću dole italik slovima šta je bio kvar i kako mislim da sam ga (slučajno) rešio).
Pitanja se odnose kako treba koristiti klimu u graničnim slučajevima (na 25 stepeni, kada je neko pali a neko ne, i na 35 stepeni kad je svi palimo pa odgovorite za oba granična slučaja).
1. da li vam je prekidač temperature pomeren skroz levo prema plavom, pa kada postane hladnije nego što treba, da li smanjite brzinu duvanja, ili pomerite prekidač prema toplijem, na primer stoji horizontalno u položaju velike kazaljke na petnaest do dvanaest. Ako ga stavljate prema toplijem, da li tada kompresor radi duže nego što je potrebno, jer nema parametre kolika je T u kabini.
2. Ako se često vozite sami, kao ja, verovatno često puštate da recirkuliše vazduh, da bi se hladio već ohlađeni vazduh, verovatno je to ekonomičnije. Verovatno iz zdravstvenih razloga to nije preporučljivo da se radi u dužem periodu. Primetio sam da kada, posle 10-tak minuta recirkulacije, polugu okrenem na spoljni vazduh, uskoro počinje da ulazi hladniji (i verovatno vlažniji i "čistiji" vazduh) tako da je pitanje da li uopte treba koristiti recirkulaciju u toku rada klime, možda posle prvog paljenja dok je auto stajao na Suncu na 35 stepeni da se usijana kabina ohladi što pre, ali je pitanje da li treba u toku duže vožnje naizmenično prebacivati na recirkulaciju radi neke uštede.


Kvarove moje klime sam postavljao više puta u ovom temi, nekim članosvima se dešavalo isto ili slično:
- posle dužnje vožnje od par časova ventilator počinje slabije da duva (kao da je u položaju 1 a ne u položaju 3) i pri tome ne izlazi baš hladan vazduh kao na početku vožnje, nego topliji, da kažem, "neohlađen". Jednom kad sam stao na parkingu sa upaljenom klimom primetio sam da tada ima inja na cevi koji vodi do onog dela na požarnom zidu (valjda je ekspanzioni ventil). Posle odmora od 15 minuta klima je normalno proradila, ali je se ponovila situacija posle 2 sata vožnje.
- u toku gradske vožnje kreni/stani, čak i one koje traju samo 15-20 min, dok stojim na semaforu, često čujem caktanje kompresora i pri tome iz otvora ne duva hladan vazdug i oseti se smrad buđi i bakterija, isti smrad koji se pojavi kada se prekidač klime ugasi ali ostavi ventilator da izduva sistem.

Kvar sam verovatno rešio slučajno, Početkom prošlog leta, kada sam probno pustio klimu, video sam da lampica jako slabo svetli, čak se preko dana ne vidi sa vozačebog mesta nego tek kada se oko spusti da gleda direktno u otvor. U sumrak je svetlelo kao na upaljaču, dakle slabo i to žutom bojom umesto fabričke narandžaste. Nevezano za probleme sa klimom, rešio sam da zamenim sijalicu, i tom prilikom sam uvideo da moram da skinem ceo prekidač i baš sam se namučio da odvojim veći crni konektor, kao da je zalepljen (potpuno isti kao konektor reostata ventilatora kabine). Uzrok je bio što se prekidač deformisao oko tog konetora jer je "goreo" jedan pin i plastika se otopila oko njega. Prekidač sam uzeo nov.
Od tada klima radi mnogo bolje, u gradskoj vožni više se ne pojavljuje smrad buđi i bakterija, mada se i dalje ponekad čuje caktanje kompresora na semaforu ali nastavlja da duva hladan vazduh. Tek posle godinu dana, eto prošli vikend, imao sam priliku da testiram klimu na višečasovnoj vožnji i izgleda da je i to u redu. Napominjem da sam pre dve godine zamenio buksne u konektoru reostata klime (i prepakovao ih u drugu plastiku) jer je jedna gorela i otopila kabl skoro 2 cm od nje, moguće da je to prouzrokovalo topljenje pina na prekidaču klime, ali za divno čudo, žice i buksne koje ulaze u prekidač klime su neoštećene.

Odgovori